تبلیغات

تبلیغات

تاثیر تغذیه در بدنسازی (وقتشه مصرف مکمل رو کمتر کنید)

badansazi

افراد مختلف در هر سن و سال و شرایط جسمی عادات غذایی خاصی دارند. همه شما به خوبی می‌دانید که عادات غذایی هر فرد نقش مهمی در تأمین سلامتی او دارد. در نتیجه عادات بد غذایی از جمله پرخوری، وعده‌های غذایی نامنظم و مواردی از این دست، به شدت سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد.‌ گذشته از فاکتورهای غذایی موثر در سلامتی افراد که در زندگی روزمره با آن سروکار داریم، تغذیه نقش بسیار مهم‌تری در روند فعالیت‌های ورزشی بدنسازان و ورزشکاران دارد. احتمالا بارها دیده‌اید که بدنسازان یا ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی تا چه حد به تغذیه خود اهمیت می‌دهند؛ بنابراین می‌توان گفت تأثیر تغذیه در بدنسازی غیرقابل انکار است. حال تصور کنید بدنسازی که به دنبال ساخت عضله‌ است، چگونه می‌تواند با مصرف مداوم غذاهای چرب به هدف خود برسد؟ پس در ادامه به تأثیر تغذیه در بدنسازی می‌پردازیم.

بدنسازی طبیعی

قبل از این که راجع به تأثیر تغذیه در بدنسازی صحبت کنیم، بهتر است با مفهوم بدنسازی طبیعی آشنا شوید. حتما می‌دانید که بدنسازی یک رشته ورزشی پرقدرت است که با عضله‌سازی و تقویت عضلات ضعیف همراه‌ است. برای این که به یک بدنساز قدرتمند تبدیل شوید، باید قبل از شروع پروسه ورزش حرفه‌ای و جدی به تناسب اندام برسید. در واقع باید وزن خود را به تناسب قد خود متعادل سازید. تغذیه بیشترین تأثیر را در روند چاقی و افزایش وزن غیرمعمول دارد؛ اما نکته اینجا است که تغذیه نامناسب همیشه با چاقی همراه نیست و بسیاری از افراد لاغر اندام و به اصطلاح نحیف نیز ممکن است عادات غذایی نامناسبی داشته‌باشند؛ بنابراین در قدم اول باید تغذیه خود را اصلاح کنید تا کم کم به تناسب و پرورش اندام برسید.

تاثیر تغذیه در بدنسازی

به این ترتیب اگر توده‌های چربی در قسمت های مختلف بدن داشته‌باشید، از حالت ذخیره خارج شده و می‌سوزند و یا اگر اندام نحیفی دارید، می‌توانید با تغذیه مناسب عضلات خود را برای تحمل حرکات سنگین ورزشی تقویت کنید. اکثر ورزشکاران به دنبال آنند که اندام‌های خود را به صورت طبیعی و با ورزش‌کردن پرورش دهند. ممکن است شنیده‌باشید، برخی از بدنسازانی که از مکمل‌های غذایی استفاده کرده و در مدت زمان کوتاهی عضلات تنومندی را می‌سازند دچار چه مشکلاتی می‌شوند.‌ این در حالی است که آن دسته از بدنسازان که تنها با استناد به ورزش و رژیم غذایی اصولی و سالم یا همان اصل اساسی تأثیر تغذیه در بدنسازی، اندام‌های خود را پرورش می‌دهند، علاوه بر اندام خوش‌فرم و زیبا، از سلامت جسمی و قدرت بدنی بالا هم برخوردارند‌.

همچنین بخوانید  نگهداری از نهال های زردآلو و آلو در چهار فصل سال!

بنابراین در تعریف بدنسازی طبیعی می‌توان گفت یکی ازسالم‌ترین راه‌های ورزش برای بدنسازان است. در این نوع بدنسازی ورزشکار از هیچ نوع مکمل غذایی استفاده نمی‌کند و تنها زیر نظر یک متخصص و مشاور تغذیه، رژیم غذایی متناسب با شرایط بدن خود را دریافت می‌کند. در بررسی این ورزش طبیعی، به تأثیر تغذیه در بدنسازی پی می‌بریم و با اطمینان می‌گوییم که بدنسازی با تغذیه سالم و بدون مکمل نیز امکان‌پذیر است. داشتن رژیم غذایی خوب، انجام تمرینات متناسب با فرم بدن و در کنار این‌ها خواب کافی، پایه و اساس بدنسازی طبیعی را تشکیل می‌دهند. قطعا با داشتن تغذیه سالم نیز می‌توان عضلات بدن را حجیم کرد. تنها کافی است از یک مشاور تغذیه حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

تاثیر تغذیه در بدنسازی

 

مشاوره تغذیه

حال که از نقش مشاوره برای داشتن یک برنامه غذایی سالم در رسیدن به عضلات حجیم و قدرتمند صحبت کردیم، بهتر است کمی با لزوم دریافت خدمات مشاوره تغذیه نیز آشناشده و تأثیر تغذیه در بدنسازی را از دیدگاه یک مشاور تغذیه بررسی کنیم. قبل از هر چیزی لازم است بدانید که مشاوره تغذیه صرفا برای کاهش وزن نیست و بیشترین هدفی که در ارائه خدمات مشاوره تغذیه دنبال می‌شود، داشتن سبک زندگی سالم و حفظ سلامت جسمی و روانی است. بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، بدون مراجعه به مشاور و عدم توجه به پیامدهای در کمین، به صورت خودسرانه برخی از مواد ضروری را از سبد غذایی خود حذف می‌کنند. نکته اینجا است که بدن به تمام مواد و املاح ضروری و مغذی حتی کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها نیاز دارد و در صورت حذف خودسرانه این مواد، بدن با مشکلات بسیاری از جمله‌ استخوان‌های ضعیف، سستی و ضعف شدید در بدن، عدم رشد طبیعی مغز و موارد بسیار دیگر مواجه می‌شود.

آن دسته از افرادی که به دنبال بدنسازی هستند، باید بیشتر از سایر افراد به تغذیه خود اهمیت دهند‌، چون فعالیت‌های جسمی این افراد بیشتر از حد معمول است و با فعالیت‌های بدنی سایر افراد قابل قیاس نیست. در برنامه غذایی بدنسازان بیشتر از آن که به حجم غذا توجه شود، نوع مواد غذایی مصرفی در اولویت قرار می‌گیرد. مشاور تغذیه به خوبی با وضعیت جسمی و فیزیولوژی هر بدنساز آشناست. از طرفی مشاور با آگاهی کامل از جزئیات مواد غذایی و تأثیر تغذیه در بدنسازی، برنامه‌ای اختصاصی را برای بدنسازان تنظیم می‌کند که با متابولیسم بدن آن‌ها سازگار است. به این ترتیب ضمن حفظ و تأمین سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی، وزن نیز به حالت نرمال خود می‌رسد.‌

همچنین بخوانید  سفارش چاپ بنر با نصب در محل در تیم گرافیک

تاثیر تغذیه در بدنسازی

 

مشاوره آنلاین مشاورمود

گذشته از تأثیر تغذیه در بدنسازی که به نوعی دارای جنبه اختصاصی است، نقش تغذیه سالم در سلامت جسمی افراد به عنوان یک فاکتور عمومی در حوزه مشاوره تغذیه مورد بررسی و بحث قرار گرفته و به شدت به آن توجه می‌شود. به خصوص در شرایطی که عموم مردم به دلیل عادات نامناسب غذایی دچار اضافه وزن، چاقی و بیماری‌های مختلف شده‌اند. داشتن تغذیه سالم به معنای خوردن همه چیز به اندازه نیاز بدن است. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل تمام نیازهای بدن به جذب مواد مغذی را مرتفع می‌سازد؛ اما از آنجا که شرایط زندگی در عصر حاضر و افزایش غذاهای فست فودی و عوامل بسیار دیگر، بدن انسان را به تغذیه ناسالم عادت داده‌است، دریافت خدمات مشاوره از مشاورین متخصص به یک امر ضروری تبدیل شده‌است. رژیم غذایی سالم مزایای کوتاه مدت و بلند مدت بسیاری دارد. البته در شرایطی که برنامه غذایی شما حاصل یک مشاوره تخصصی باشد.

مرکز مشاوره آنلاین مشاورمود از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات مشاوره‌ است که در حوزه‌های مختلفی خدمات خود را ارائه می‌دهد. این مجموعه علاوه بر ارائه خدمات مشاوره پشتیبانی مناسبی نیز دارد. شما می‌توانید به صورت آنلاین از مشاوران تغذیه مشاورمود یک برنامه غذایی اصولی دریافت کرده و اگر به دنبال پروش اندام هستید، تأثیر تغذیه در بدنسازی را از زبان آن‌ها بشنوید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *