تبلیغات

تبلیغات

دانلود برنامه اموزش سنتور برای اندروید + معرفی منابع آموزشی

santour

موسیقی، یکی از عضو‌های جدایی ناپذیر از زندگی انسان است. همه ما در طول روز حداقل به یک آهنگ گوش می‌دهیم. هر کسی برحسب علاقه آهنگ‌های یکی از خواننده‌های معروف خودش را گوش می‌کند. در این لحظه با خودمان فکر می‌کنیم که ای کاش من هم با گروه آهنگ ساز خواننده مورد علاقه خودم همکاری کنم. باید بدانید برای همکاری با این خواننده‌ها باید نواختن یکی از ساز‌ها را یاد بگیرید. امروزه ساز‌های مختلفی برای نواختن موسیقی وجود دارد که بر حسب علاقه می‌توانید یادگیری هر کدام را آغاز کنید. یکی از این سازها سنتور است، سنتور از جمله ساز‌هایی است که بیشتر در موسیقی‌های سنتی از آن‌ استفاده می‌شود. درست است که از این ساز برای آهنگ‌های سنتی خواننده‌‌های قدیمی مثل استاد غلامحسین بنان و غیره استفاده می‌شد، اما باز هم کسانی هستند که همچنان به این ساز علاقه دارند و قصد دارند به هر دلیلی نواختن آن را یاد بگیرند. پیشنهاد ما به آن‌ها این است که به سراغ‌ دانلود برنامه اموزش سنتور برای اندروید بروند؛ برای آشنایی بیشتر با این برنامه‌ها تا آخر این پست با ما همراه باشید.

مقدمه ای برای آشنایی با سنتور

سنتور از جمله ساز‌های پرطرفدار بوده که نواختن این ساز نسبت به بقیه ساز‌ها کمی سخت‌تر و حوصله بر است. برای نواختن این ساز باید علاوه بر داشتن سرعت عمل بالا در نواختن سنتور، باید به شدت تلاش کنید تا چشم، دست و ذهن خودتان را با هم هماهنگ کنید. نگران نباشید! در حین یادگیری نت‌های سنتور به صورت ناخواسته هماهنگی بین این سه اعضا را نیز یاد می‌گیرید.

 

اموزش سنتور برای اندروید

همان طور که می‌دانید سنتور یک ساز قدیمی است؛ اما مدل‌های مختلفی از این ساز وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها سنتور باس، باریتونج، سی کوک، لاکوک بوده که نحوه نواختن هر کدام با دیگری متفاوت است. اگر قصد دارید تا به هر نحوی یادگیری این ساز را شروع کنید، بهتر است از سنتور سی کوک استفاده کنید. این سنتور دارای 9 خرک و 72 سیم است. بهتر است به این مورد در انتخاب سنتور آموزشی توجه کنید. هر چه قدر تعداد سیم و خرک‌های یک سنتور کم باشد یادگیری آن راحت‌تر است.

حال نوبت این است که با اصلی‌ترین اعضای سنتور آشنا شوید. خرک، تا به حال به قطعه‌های چوبی که بر روی سنتور قرار دارد توجه کرده‌اید؟ از خودتان پرسیده‌اید این قطعه‌ها به چه دردی می‌خورند؟ خرک همان قطعه اصلی بوده که کمی مشابه مهره‌های شطرنج است. این قطعه اصلی را می‌توانید در هر سنتوری به شکل و اندازه‌های مختلف مشاهده کنید. در بالای هرکدام از خرک‌ها تعدادی شیار وجود دارد که سیم‌ها از داخل آن شیارها رد شده و باعث می‌شود در هنگام ضربه زدن به سیم‌ها صدا تولید شود. به عبارت دیگر اگر خرکی در سنتور نباشد صدایی از آن در نمی‌آید. تمام موارد گفته شده فقط جهت آشنایی شما با سنتور بود اما یادگیری سنتور به اینجا ختم نمی‌شود. برای اینکه بیشتر با اجزای سنتور و نواختن آن آشنا شوبد، بهتر است به سراغ دانلود برنامه اموزش سنتور برای اندروید بروید. اگر به یادگیری مباحث در حوزه موسیقی علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مجموعه آموزش موسیقی فرادرس را مشاهده کنید.

دانلود برنامه اموزش سنتور برای اندروید

همان طور که در ابتدا به آن شاره کردیم ابزارهای مختلفی برای نواختن موسیقی وجود دارد. از جمله این ابزارها می‌توان به گیتار، سنتور، پیانو و غیره اشاره کرد. هر کسی بسته با علاقه خودش به سراغ یادگیری یکی از ابزارهای موسیقی می‌رود. برای نواختن هر کدام از ابزارهای نام برده شده راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله این راه‌ها می‌توان به استفاده از ویدئوهای آموزشی موجود در فضای مجازی، شرکت در کلاس‌های حضوری و غیره اشاره کرد. به این مورد توجه کنید، اگر در یکی از جلسات حضوری شرکت نکنید یا یکی از فیلم‌های آموزشی که دانلود کرده‌اید ناقص باشد هم وقت خودتان و هم هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید به هدر می‌رود. در مقابل اگر هم یکی از کلاس‌های حضوری را به هر دلیلی از دست بدهید برنامه یادگیری شما مختل می‌شود. پس برای جلوگیری از موارد گفته شده بهتر از گوشی موبایل خود کمک بگیرید. پس تا دیر نشده بهتر است برنامه آموزش سنتور را دانلود کنید.

آموزش تصویری سنتور

سنتور از جمله ساز‌های ایرانی بوده است. می‌توانید همین ساز را با نام‌های مختلف در کشور‌های همسایه پیدا کنید. اگر مبتدی هستید حتماً این مشکل برای شما پیش می‌آید که در حین نواختن سنتور یکی از سیم‌های آن قطع می‌شود. در این لحظه باید سعی کنید تا خودتان سنتور را سیم کشی کرده و تنظیم کنید. برای این کار باید به صورت حرفه‌ای آموزش ببینید. شاید در محل زندگی خودتان کسی را پیدا نکنید تا سیم کشی را آموزش دهد، برای اینکه بتوانید به صورت کامل سیم کشی این ساز را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم از برنامه آموزش تصویری سنتور استفاده کنید.

 

اموزش سنتور برای اندروید

وجود یک اپلیکیشن کامل همانند یک معلم حرفه‌ای می‌تواند مسیر یادگیری را هموارتر کند، پس اگر به سراغ دانلود برنامه اموزش سنتور برای اندروید رفتید، بهتر از اپلیکیشن آموزش تصویری سنتور استفاده کنید. این اپ در ابتدا شما را با انواع سنتور و نت‌های هر کدام آشنا می‌کند. پس از آنکه توانستید به صورت مبتدی با این ساز آشنا شوید، با استفاده از فیلم‌های آموزشی موجود در این اپلیکیشن می‌توانید به صورت حرفه‌ای سنتور بنوازید.

همان طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، سرعت عمل در نواختن سنتور حرف اول را می‌زند. به همین دلیل در برنامه آموزش تصویری سنتور تعدادی آزمون سرعت وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای هماهنگ کردن چشم و دست استفاده کنید. اگر قصد دارید تا از فیلم‌های آموزشی موجود در این اپلیکیشن استفاده کنید، می‌توانید این اپ را از طریق گوگل پلی دانلود کرده و نصب کنید.

برنامه سنتور نوازی

همه ما می‌دانیم به دلیل بالا بودن قیمت سنتور در هنگام خرید این ساز کمی با مشکل روبه می‌شویم. از این رو بسیاری از افراد هستند که می‌خواهند خودشان را بسنجند و بدانند اگر در یادگیری و نواختن سنتور توانستند کمی مهارت پیدا کنند، آن موقع به سراغ خرید سنتور رفته و در کلاس‌های مربوطه شرکت می‌کنند.

به دلیل سخت بودن یادگیری سنتور گاهی وقت‌ها لازم است در زمان نواختن این ساز، از خرک‌ها و سیم‌های راهنما استفاده کنیم. به عبارت دیگر برای راحتی یادگیری نواختن این ساز قدیمی بهتر است همزمان با معرفی نت‌ها سیم‌ها نیز تغییر رنگ بدهند تا مشخص شود با ضربه زدن به کدام سیم چه صدایی تولید می‌شود. اما می‌دانیم سیم سنتورهای واقعی تغییر رنگ نمی‌دهند، پس برای استفاده از راهنمای رنگی سنتور پیشنهاد می‌کنیم برنامه سنتور نوازی را دانلود کنید.

 

اموزش سنتور برای اندروید

در این اپلیکیشن لیستی از موسیقی‌های معروف قدیمی وجود دارد که با انتخاب هر کدام می‌توانید نحوه نواختن آن‌ها را یاد بگیرید. حتی می‌توانید صدای قطعه‌ای که نواخته‌اید را ضبط کرده و پس از آنکه احساس کردید کمی در سنتور نوازی مهارت پیدا کردید، به قطعه ضبط شده گوش کنید و اشکالات خودتان را رفع کنید. تمام موارد گفته شده بخش کوچکی از امکانات این برنامه است، برای اینکه بیشتر با این اپلیکیشن آشنا شوید می‌توانید برنامه سنتور نوازی را از طریق گوگل پلی دانلود کنید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

به این مورد توجه کرده‌اید، هر زمان که قصد دارید یک موضوعی را یاد بگیرید اولین کاری که می‌کنید به سراغ جستجوی فیلم‌های آموزشی موجود در سایت‌های مختلف می‌روید در صورتی که به نتیجه دلخواه نرسیدید از افرادی که فکر می‌کنید می‌توانند شما را راهنمایی کنند کمک می‌گیرید. در این حال نیز ممکن است این راهنمایی دردی را دوا نکند، در این صورت نباید نا امید شوید. بهتر است تا از اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس کمک بگیرید. فرادرس در زمینه‌های مختلفی از جمله موسیقی تعدای آموزش در اپلیکیشن خود منتشر کرده است . هر موضوعی در فرادرس توسط اساتید مجرب آموزش داده شده است که می‌توانید در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

 

اموزش سنتور برای اندروید

موسیقی یکی از عضو‌های جدایی ناپذیر از زندگی انسان است. در دنیا چندین سبک موسیقی وجود دارد که از جمله این موسیقی‌ها می‌توان به کلاسیک، پاپ، جز، بلوز و غیره اشاره کرد. هر کسی که می‌خواهد وارد دنیای موسیقی شود در ابتدا باید در کنار آشنایی با ابزار‌ها با انواع موسیقی نیز آشنا شوید. برای اینکه بتوانید بیشتر با مبانی موسیقی، موسیقی ایرانی و راک و غیره آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم از پست‌ها و فیلم‌های آموزشی فرادرس استفاده کنید. برای این کار می‌توانید وارد سایت شوید و یا اپلیکیشن فرادرس را از طریق گوگل پلی دانلود کنید.

سنتور آموزشی

به نظر شما یادگیری سنتور چه قدر سخت است؟ یادگیری این ساز شاید نسبت به بقیه ساز‌ها کمی سخت باشد، اما با داشتن یک معلم حرفه‌ای می‌توانید این سختی را کم کنید، به شرط اینکه خودتان هم در یادگیری سنتور تلاش کنید و با هر سختی و مشکلی که برای شما پیش می‌آید جا نزنید. حتماً این سوال برای شما پیش می‌آید، من شدیداً به یادگیری این ساز علاقه دارم؛ در چه مدت زمانی می‌توانم نواختن سنتور را یاد بگیرم؟ جواب این سوال به خودتان بستگی دارد! قبل از هر چیزی به این مورد توجه کنید، اگر واقعاً با علاقه به سمت یادگیری این ساز بروید، در زمان خیلی کم و به راحتی می‌توانید نواختن سنتور را یاد بگیرید؛ به شرط آنکه از اپلیکیشن‌های آموزشی مانند “سنتور آموزشی” استفاده کنید.

زمانی که اپلیکیشن سنتور آموزشی را باز می‌کنید یک صفحه زرد رنگ به شما نشان داده می‌شود که در آن صفحه تعدادی آهنگ قدیمی از جمله آهنگ نازنین مریم، مرغ سحر، گلنار، خانه مادر بزرگ و غیره را مشاهده می‌کنید، می‌توانید هر آهنگی که دوست دارید با سنتور بنوازید را انتخاب کنید. حتی در این اپ شرایطی فراهم شده تا هر آهنگی که دوست دارید را در این اپلیکیشن جستجو کنید.

پس از انتخاب آهنگ مورد نظر یک صفحه با چند دکمه برای شما باز می‌شود که مربوط به بخش خاصی از اپلیکیشن است، هر کدام از این بخش‌ها می‌تواند در یادگیری شما تاثیر بسزایی داشته باشد. از جمله این دکمه‌ها می‌توان ساخت قطعه، سرعت، اعداد راهنما، نمایش کلید دوم و غیره اشاره کرد. برای مثال اگر قصد دارید تا نواختن قطعه خانه مادربزرگ را یاد بگیرید بهتر است از میان دکمه‌های موجود در صفحه باز شده از دکمه نمایش اعداد راهنما استفاده کنید. اگر این دکمه را فعال کنید همزمان با پخش آهنگ کلیدهای قطعه انتخاب شده به ترتیب نمایش داده می‌شود. این ویژگی برنامه سنتور آموزشی به شما کمک می‌کند تا سرعت خودتان را در به خاطر سپردن جای هر کلید افزایش دهید.

 

اموزش سنتور برای اندروید

حتی برای حفظ جای قطعات در سنتور می‌توانید به سراغ دکمه بعدی موجود در این اپلیکیشن بروید. این دکمه یک دایره توپر طوسی رنگ است که با فشار دادن آن می‌توانید سرعت پخش آهنگ را کاهش دهید. به عبارت دیگر کاهش سرعت پخش موسیقی باعث می‌شود تا راحت‌تر جای سیم‌های نواخته شده را حفظ کنید.

حال کمی درباره نحوه تمرین سنتور در این اپلیکیشن صحبت کنیم. پس از آنکه قطعه‌ای را گوش کردید می‌توانید از دکمه بعدی که شبیه یک کیف مهندسی است استفاده کنید. با زدن این دکمه سیم‌های اضافی کم رنگ می‌شود، این کار به شما کمک می‌کند تا با ضربه زدن به سیم‌های مشخص شده، هم مجدداً جای همه نت‌ها را حفظ کنید و هم در حین نواختن سنتور به سیم اشتباه ضربه نمی‌زنید. به عبارت دیگر اگر این دکمه فعال شود هر قدر تلاش کنید نمی‌توانید صدای سیم‌های غیر فعال را در بیاورید. اگر قصد دارید تا با استفاده از این اپ نواختن سنتور را یاد بگیرید می‌توانید این اپلیکیشن را از طریق مایکت و کافه بازار دانلود کنید.

اگر قصد دارید درمورد مبانی موسیقی بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌شود به آموزش زیر از فرادرس مراجعه کنید.

سخن آخر درباره دانلود برنامه اموزش سنتور برای اندروید

همه ما در طول هفته حدافل یکی از آهنگ‌های خواننده معروف خودمان را گوش می‌کنیم و در فکر و خیال خود تصویر می‌کنیم که یک نوازنده حرفه‌ای هستیم و با گروه موزیک این خواننده همکاری می‌کنیم. اما قبل از همکاری باید بدانیم که در یک گروه موسیقی چندین نفر هستند که هر کدام فقط یکی از ابزارهای موسیقی را می‌نوازند، اگر قصد همکاری با این گروه‌ها را دارید باید بتوانید حداقل یکی از ابزارهای مربوط به موسیقی را بنوازید. همان طور که در این پست به آن اشاره کردیم، سنتور یکی از سازهای قدیمی برای نواختن موسیقی است که امروزه نیز در ساخت آهنگ از این ساز استفاده می‌شود اما کار کردن و یاد گرفتن نحوه نواختن این ساز راحت نیست باید هم ذهن و هم دست خودتان را با هم هماهنگ کنید و هم سرعت عمل بالایی داشته باشید. به همین دلیل تعدادی اپلیکیشن آموزش سنتور را معرفی کردیم تا به راحتی یادگیری شما کمک کنیم امیدواریم مطالب گفته شده در این پست برای شما مفید واقع شده باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *