تبلیغات

تبلیغات

اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک برای اندروید و iOS + فیلم آموزش گیتار

acoustic-electric5

آموختن ساز و نواختن آن معمولا یکی از کارهای سخت و مشکلی است که در کنار علاقه ای که افراد باید به انجام آن داشته باشند نیاز دارند تا استعداد خود را در این زمینه کشف کنند و طبق سلیقه خود به سراغ ساز مورد علاقه شان بروند. از جمله سازهایی که اکثر افراد دوست دارند درباره نحوه نواختن آن اطلاع پیدا کنند ساز گیتار است البته گیتار انواع مختلفی دارد مانند گیتار برقی، گیتار کلاسیک، فلامینکو، گیتار الکتریک و… که هرکدام از چارچوب و اسلوب مشخصی تبعیت می کنند. راه های مختلفی برای آموزش ساز گیتار الکتریک وجود دارد که می توانیم به یکی از جدیدترین آنها یعنی استفاده از اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک اشاره کنیم که در حال حاضر یکی از بهترین روش ها برای یادگیری تعاملی است و آهنگسازان زیادی از این راه تجربیات خود را ارتقاء می دهند. در این مطلب می خواهیم به معرفی ساز گیتار الکتریک و بهترین اپلیکیشن های آموزش آن بپردازیم تا علاقمندان به این ساز بتوانند مسیر یادگیری و آموزش آن را طی کنند.

 

اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک

آشنایی با ساز گیتار

برای کسانی که می خواهند ساز گیتار را یاد بگیرند آشنایی با این سایز می تواند بسیار مفید و جالب باشد چون انتخاب نوع گیتار مناسب برای هر فردی می تواند در نوع آموزش آن مهم باشد. گیتار نوعی از ساز های زهی می باشد که با انگشت یا پیک نواخته می شود و از این لحاظ سیم هایی که در آن قرار گرفته است مرتعش می شوند و صدا تولید می کنند و آن را باید در ساز های گروه کوردوفون درنظر بگیریم. ساز گیتار علارغم اینکه قدمت تاریخی بالایی دارد توانسته است همراه با تحولاتی که در موسیقی غربی بوجود آمده پیشرفت های خوبی داشته باشد که در حال حاضر گیتار الکتریک یکی از نمونه های آن می باشد. گیتار در بسیاری از آلبوم های موسیقی، کنسرت ها و همایش های موسیقی نقش کلیدی دارد و معمولا امکان ندارد در یک قطعه موسیقی از آن استفاده نشده باشد. برای اینکه بتوانیم با اصالت ساز گیتار آشنا شویم باید شرحی بر تاریخچه گیتار داشته باشیم تا بتوانیم اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک را معرفی کنیم و با فیلم های آموزشی فرادرس در یادگیری آن به یک آهنگساز متبحر مبدل شویم.

تاریخچه ساز گیتار

در ابتدا باید بگوییم که منشا گیتار مربوط به یک ساز ایرانی به نام بربط می شود که از گذشتگان به ما رسیده است و در ایران قدیم بسیار رواج داشته است. یکی از موسیقی دانان معروف می گوید که بربط همان عود قدیم ایرانی است که به نام باربی توس شناخته میشده و آن را به این خاطر به نام بربط اسم گذاشته اند چون کاسه آن به شکل سینه (بر) و مرغابی (بط) بوده است.

بعد از اینکه مسلمانان به سمت اسپانیا حرکت کردند و این کشور را تصرف کردند ساز عبود به بخش جنوبی اروپا راه پیدا کرد و شاید عود مهمترین سازی باشد از شرق به غرب رسیده است. البته وقتی مسلمانان و یهودیان خاک اسپانیا را ترک کردن نواختن عود یا گیتار در سراسر این کشور بسیار رواج پیدا کرده بود و مردم این کشور آن را دیگر بعنوان یک ساز محلی می دانستند. بعدها در سایز ساز عود تغییراتی داده شد و آن را کوچکتر کردند و بر روی آن نقش و نگاره هایی قرار دادند و نام ویولا را برای آن انتخاب کردند. البته جی سامرفیلد در کتاب خود با نام گیتار کلاسیک از 1800 تا امروز چهارتار ایرانی را منشا اولیه ساختن ساز گیتار دانسته است.

در حال حاضر ساز گیتار در بسیاری از سبک های موسیقی مورد استفاده قرار گرفته است که از سبک کلاسیک گرفته تا جاز و راک می توانیم کاربردهیا ساز گیتار را مشاهده کنیم. سازی که به گفته دائره المعارف آمریکا از قرن 12 میلادی توسط عرب ها از ایران به اسپانیا برده شده و آن را یک ساز ایرانی قدیمی می دانند که به شکل امروزی در سراسر کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی انواع ساز گیتار

بطور کلی در مورد انواع گیتار باید بگوییم که آنها را می توانیم به دو دسته تقسیم کنیم که شامل گیتارهای آکوستیک و الکتریک می شود. البته هرکدام از این دو دسته هم زیر دسته های مختلفی دارند که در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید.

 

اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک

گیتارهای الکتریک

گیتارهای برقی یا الکتریکی از آن نوع گیتارهایی هستند که صدایی از خودشان ندارند و بدنه آنها توخالی نیست و کاملا پُر است. صدایی که از آنها تولید می شود با استفاده از افکت و آمپلی فایرهایی هست که به گیتار الکتریک متصل شده است و این سازها حتما باید به دستگاه های گفته شده وصل باشند تا صدا تولید کنند ولی گیتارهای الکتریک خودشان به برق وصل نیستند.

بدنه گیتارهای الکتریک از نوع چوب و 6 سیم فلزی تشکیل شده است که در بعضی موارد 7 سیم برای آنها تعبیه شده است که با 2 یا 3 دسته است. با استفاده از گیتار الکتریک می توانیم سبک های مختلفی را مثل راک و متال و کلیه مشتقات آنها را بنوازیم. در این مطلب طرز یادگیری این نوع از گیتارها را با استفاده از اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک فرا خواهیم گرفت.

گیتارهای الکتریک هم دسته بندی های خاص خود را دارند که می توانیم به دسته های زیر تقسیم کنیم :

  • گیتار الکتریک استاندارد
  • گیتار نیمه آکوستیک
  • گیتار بیس

گیتارهای آکوستیک

گیتارهای آکوستیک سازی هستند که به جز بدنه آن چیز دیگری برای تقویت سیم ها و صدای آنها وجود ندارد و صدای این سیم ها تنها در بدنه چوبی و توخالی گیتار تقویت می شود و به گوش افراد می رسد. این نوع گیتارها از 6 تار سیم فلزی تشکیل شده اند که ضخامت هر آن ها از 13 هزارم اینچ برای زیرترین سیم تا 56 هزارم اینچ برای بم ترین سیم در بدنه گیتار نصب شده اند که در آن ها صفحه بالایی دارای سوراخ یا سوراخ های بزرگی است که بخاطر محل قرار گرفتن و شکل آن می توانند ویژگی های آکوستیک مناسبی را به ساز گیتار بدهند.

 

اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک

از جمله سبک هایی که با استفاده از ساز گیتار آکوستیک می توانیم ایجاد کنیم سبک های کانتری، فولک، بلوز، راک می باشد. گیتارهای آکوستیک شامل دو دسته اصلی گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو می باشد. که هرکدام از آنها برحسب سیم های مورد استفاده و سایز و ضخامت آنها و همچنین نوع چوب مورد استفاده با هم فرق می کنند.

معرفی انواع اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک

در این بخش می خواهیم روش یادگیری انواع گیتارهای الکتریک را با استفاده از برنامه هایی آموزش دهیم که هرکدام با محیط جذاب و کاربرپسند خود توانسته اند کاربرانی زیادی را به سمت خود جذب کنند تا با این شیوه از سراسر جهان بتوانند با آخرین روش ها و متدهای آموزشی این نوع گیتارها آشنا شوند. محبوبترین و کاربردی ترین انواع اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن آموزش گیتار Fender Play

از جمله اپلیکیشن هایی که می توانیم بصورت کاملا رایگان از آن استفاده کنیم که برای گوشی های اندرویدی و همچنین گوشی های آیفون قابل نصب و استفاده می باشد اپلیکیشن Fender Play است. البته برای استفاده از تکنیک های فنی و حرفه ای تر می توانید با پرداخت درون برنامه ای از خدمات بیشتر و بهتر آن نیز استفاده کنید. با روش هایی که در این اپلیکیشن قرار داده شده است می توانیم آموزش نواختن گیتار را بشکل مفهومی انجام دهیم که کاملا برای افراد تازه کار مناسب است.

در این برنامه درس های جذابی قرار گرفته است که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند تا بتوانید آهنگ های مورد علاقه خود را همراه با نت های آنها بنوازید. البته در خود اپلیکیشن هم نت ها و آهنگ های زیبایی برای تمرین در اختیار کاربران قرار داده می شود که می توانید آنها را تمرین کنید. در کنار یادگیری بخش های مربوط به آموزش گیتار الکتریک قسمت آموزش گیتار های آکوستیک هم در این برنامه قرار داده شده است که می توانید برای هر دو سبک از انواع گیتارها شروع به نواختن نت های موسیقی کنید. تمامی درس هایی که در اپلیکیشن فوق قرار گرفته است بر روی موارد ضروری و مهم مثل چگونه خواندن جدول ها و همچنین نواختن دوران های متعدد تمرکز کرده است.

 

اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک

در هر هفته می توانیم یک محتوا و مطلب جدیدی را به آن اضافه می شود مشاهده کنیم و اساتید آموزش گیتار هر هفته به ما روش ها و راهکارهای مختلفی را برای یادگیری هرچه بهتر ارائه می کنند. از اینرو می توانیم بگوییم که این برنامه برای مبتدیان و افرادی که بتازگی می خواهند آموزش گیتار الکتریک را یاد بگیرند بسیار کاربردی است.

برخی از مزایا و ویژگی های مهم اپلیکیشن Fender Play عبارتست از :

  • ثبت کردن میزان پیشرفت
  • استفاده از مدرسان باتجربه و متخصص
  • آموزش دروس برحسب سرعت مورد نظرتان
  • استفاده از فیلم های آموزشی با کیفیت
  • آموزش های دروس به صورت مرحله به مرحله

 

اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

یکی از بهترین برنامه هایی که می توانیم با استفاده از آن کلیه آموزش های مربوط به انواع گیتار شامل گیتارهای آکوستیک و الکتریک را مشاهده کنیم اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس است که با در اختیار داشتن فیلم های آموزشی جذاب و تدریس شده توسط اساتید برتر حوزه موسیقی می توانیم به راحتی در هر سطحی که هستیم آموزش گیتار را شروع کنیم. این برنامه با در اختیار داشتن بیش از 20000 ساعت فیلم آموزشی توانسته است منبع یادگیری بسیار غنی برای کاربران فارسی زبان در سراسر دنیا باشد که می خواهند بدون هیچ پیچیدگی خاصی آموزش انواع سایز گیتار را آغاز کنند. برای شروع آموزش گیتار الکتریک با استفاده از اپلیکیشن فرادرس می توانیم آخرین نسخه آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

اپلیکیشن آموزش گیتار Yousician

برای اینکه بخواهیم برای یکی از سبک های محبوب گیتار الکتریک که از نوع گیتار بیس است موزیک و نت های جذابی بسازیم می توانیم از اپلیکیشن Yousician استفاده کنیم. این اپلیکیشن هم کاملا رایگان می باشد که صرفا برای استفاده از امکانات بیشتر می توانیم از پرداخت درون برنامه ای در آن استفاده کنیم. این برنامه می تواند ما را به یک موزیسین عالی تبدیل می کند که برای افرادی که تازه می خواهند گیتار الکتریک را یاد بگیرند بسیار مناسب است.

 

اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک

بغیر از افراد تازه کار اپلیکیشن Yousician برای اساتید، معلمان موسیقی، گیتاریست های فعال، خواننده ها و همچنین نوازنده های متخصص هم بسیار کاربردی است. درس هایی که بشکل فیلم های آموزشی در این اپلیکیشن قرار گرفته است بصورت گام به گام بوده که در اختیار علاقمندان به یادگیری گیتار الکتریک قرار گرفته است. از نکات مثبت این برنامه بعنوان اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک می توان به تعیین کردن تکلیف های مشخص برای کارآموزان است تا بتوانند پیشرفت خود را ثبت و ضبط کنند و البته بازخورد و دیدگاه دیگران را در مورد توانایی های خود دریافت کنند. این نرم افزار نه تنها برای کاربران گوشی های اندرویدی بلکه برای سیستم عامل iOS و گوشی های آیفون نیز نسخه قابل دانلود و نصب مجزایی دارد.

برخی از ویژگی های مهم برای اپلیکیشن Yousician عبارتند از :

  • وجود  بیش از 1500 درس و تمرین
  • آموزش تئوری های موسیقی
  • ایجاد شرایط و فضای مناسب برای یادگیری بصورت تخصصی
  • مراحل آموزش بشکل سرگرم کننده و همراه با بازی و چالش
  • آموزش برحسب سطح کاربر و بصورت مرحله به مرحله

آموزش گیتار الکتریک با اپلیکیشن Guitar 3D

از جمله نرم افزارهایی که برای یادگیری گیتار الکتریک برای مبتدیان بسیار ارزشمند و کاربردی است اپلیکیشن Guitar 3D است که علاقمندان به نواختن ساز گیتار می توانند در مدن زمان بسیار کوتاه تمرین های آن را انجام دهند تا به یک موزیسین عالی تبدیل شوند. این نرم افزار را می توانیم یک برنامه عالی برای آموزش گیتار در نظر بگیریم که یک دوربین 3D در اختیار دارد تا از طریق آن بتوانیم طرز درست گرفتن انگشتان در بین آکوردها را مشاهده کنیم و آموزش های لازم را ببینیم.

برخی از ویژگی ها و امتیازات این برنامه عبارتست از :

  • استفاده ای سهل و آسان
  • در اختیار داشتن دوربین سه بندی
  • امکان برخورداری از نمونه های واقعی برای هر آکورد
  • داشتن گزینه چپ دست با دید 3D
  • در اختیار داشتن برنامه کاربری یادگیری گیتار

جمع بندی درباره اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک

در این مطلب سعی کردیم شما را با ساز گیتار و خصوصیات آن و همچنین تاریخچه اش آشنا کنیم و درباره انواع گیتار توضیحات کامل و جامعی بیان کنیم. در این مطلب درباره انواع گیتارهای الکتریک اطلاعات خوبی بدست آوریم و اینکه چطور بتوانیم با استفاده از انواع اپلیکیشن آموزش گیتار الکتریک بتوانیم یادگیری این ساز محبوب را آغاز کنیم. شما نیز که از علاقمندان ساز گیتار هستید می توانید با فیلم های آموزشی فرادرس شروع به یادگیری کلیه درس ها و مباحث مهمی که توسط اساتید باتجربه و خبره در این زمینه ارائه شده است کرده و برای فراگیری گیتار الکتریک بیش از پیش آماده شوید

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *