تبلیغات

تبلیغات

نکاتی که باید راجع به عایق پاششی پلی یورتان بدانید

poli-yortan

پلی یورتان ماده‌ای است که معمولاً برای فوم استفاده می‌شود و از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است. در ساخت‌وساز برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و کاهش انرژی در فصول سال باید ساختمان را ازهرجهت عایق‌بندی کرد. با پیدایش عایق پاششی پلی­یورتان کمتر کسی از مصالح قدیمی جهت عایق‌بندی ساختمان استفاده می‌کند. عایق پاششی پلی­یورتان به‌صورت فوم پاششی پلی یورتان بر روی سطوح و منافذ باز پاشیده می‌شود. اسپری کردن این مواد شیمیایی به کمک دستگاه مخصوص انجام می‌گیرد. برای عایق‌بندی ساختمان در متراژ بزرگ‌تر باید از یک دستگاه پرقدرت جهت اسپری فوم پاششی پلی یورتان استفاده کرد. ما در این مقاله قصد دارید در رابطه با عایق پاششی پلی­یورتان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

عایق پاششی پلی یورتان چیست؟

عایق پاششی پلی­یورتان درواقع یک عایق پلیمری است که در صنعت ساخت‌وساز برای عایق‌بندی ساختمان، درزها، لوله‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این عایق خواص حرارتی و صوتی دارد و به‌عنوان مناسب‌ترین عایق در ساخت‌وساز بکار گرفته می‌شود. در ساختار فوم پاششی پلی یورتان از ترکیب دو ماده به نام ایزوسایانات و پلی یول استفاده‌شده است. این مواد باهم ترکیب می‌شوند و به کمک دستگاه مخصوص به محل موردنظر اسپری می‌شوند. بعد از اسپری شدن این مواد بر روی سطوح واکنش نشان می‌دهند و ساختار محکم و بادوامی بر روی سطوح، منافذ و درزها به وجود می‌آید. از ویژگی‌های فوم پاششی پلی یورتان بر روی سطوح می‌توان به وزن و حجم کم و یکدست بودن آن اشاره کرد. اغلب به دلیل عملکرد بالای این مواد پلیمری برای عایق‌کاری ساختمان از عایق پاششی پلی­یورتان استفاده می‌شود.

فوم پاششی پلی یورتان

چگونگی اجرای عایق پاششی پلی­یورتان

اجرای عایق پلی­یورتان بر روی سطوح و درزها به دو صورت انجام می‌گیرد. درروش اول فوم پاششی پلی یورتان به کمک دستگاه مخصوص بر روی محل موردنظر اسپری می‌شود. در پروژه‌های ساخت‌وساز با متراژ پایین‌تر جهت عایق‌بندی ساختمان از کپسول‌های کوچک 16 کیلویی یا اسپری‌های کوچک جهت اسپری کردن فوم پاششی پلی یورتان استفاده می‌شود. درروش دیگر وضعیت عایق‌کاری در ساخت‌وساز کمی متفاوت‌تر است. درروش دوم عایق‌کاری ساختمان به‌صورت تزریقی و با کمک تفنگ مخصوص به محل موردنظر تزریق می‌شود. درروش دوم برای مکان‌های که امکان دسترسی به این مناطق کمتر است با کمک تفنگ مخصوص می‌توان درزها و منافذ بازبین دیوار و پنجره را به‌طور کامل عایق‌بندی کرد. درروش سوم عایق‌بندی به‌صورت تخته‌های آماده انجام می‌گیرد. تخته‌ها بر روی سطوح در کنار یکدیگر به‌طور کامل چفت می‌شوند تا منافذ خالی به‌طور کامل پوشش داده شوند.

همچنین بخوانید  لباس کار ایمن صنعتی

نکات مهم در رابطه با عایق پاششی پلی­یورتان

عایق پاششی پلی­یورتان دارای ساختار محکمی است که مقامت بالایی نیز دارد. این عایق به‌عنوان بهترین عایق در ساخت‌وساز کشورهای مختلف ازجمله در کشورمان به‌وفور مورداستفاده قرار می‌گیرد. عایق صوتی خوبی محسوب می‌شود و موجب کاهش سروصدا در ساختمان می‌شود. به دلیل عملکرد بالایی که دارد در کشورهای توسعه‌یافته از این عایق در پروژه‌ای ساخت‌وساز به کار گرفته می‌شود.

مواد به‌کاررفته در فوم پاششی پلی یورتان ترکیبی از ایزوسیانات و پلیول است که توسط دستگاه راکتور تحت‌فشار قرار می‌گیرد تا به‌خوبی باهم ترکیب شود. بعد از ترکیب شدن نیز به کمک دستگاه اسپری و یا کپسول بر روی محل موردنظر اسپری می‌شود. خاطرنشان می‌کنیم که میزان ضخامت فوم پاششی پلی یورتان بر روی سطوح به میزان جذب آن بستگی دارد.

ویژگی‌های عایق پاششی پلی­یورتان در صنعت ساختمان

عایق پاششی پلی­یورتان بعد از اسپری شدن بر روی سطوح ضخامت بالایی دارد و کلیه منافذ محل موردنظر را به‌طور کامل عایق‌بندی می‌کند. از ویژگی‌های بارز این عایق می‌توان به استحکام و طول عمر بالای آن اشاره کرد. این مدل از عایق بهترین جایگزین پشم سنگ در کاهش دادن سروصدا محسوب می‌شود. اغلب از فوم پاششی پلی یورتان جهت عایق‌بندی استودیوهای صدا، دیوارهای موتورخانه و واحدهای مسکونی استفاده می‌شود. با استفاده از فوم پاششی پلی یورتان می‌توان درزهای بین دیوارهای گچی برگ و کناف را به‌طور کامل پوشش داد تا سروصدای کمتری به داخل ساختمان منتقل شود. چسبندگی بالا، یکدست بودن و مقاومت بالا در برابر ضربه ازجمله ویژگی‌های عایق پاششی پلی یورتان محسوب می‌شود. با استفاده از فوم پاششی پلی یورتان می‌توان سازه را به‌طور کامل عایق‌بندی کرد تا طی عوامل طبیعی از قبیل برف و باران دچار فرسایش و سایش نشود. رطوبت یک از عوامل فرسایش و سایش ساختمان تلقی می‌شود که به‌تدریج موجب تخریب ساختمان خواهد شد. برای جلوگیری از چنین پیش آمدها بهتر است با برنامه‌ریزی پیش روید و مدیریت کارها را به دست بگیرید. با انتخاب یک عایق‌بندی مناسب شما می‌توانید ساختمان خود را به مدت طولانی عایق‌بندی کنید.

فوم پاششی پلی یورتان

مزایای عایق پاششی پلی­یورتان در صنعت ساخت‌وساز

عایق پاششی پلی­یورتان دارای ساختار مستحکمی است که می‌توان با استفاده از آن ساختمان را به‌طور کامل عایق‌بندی کرد. این عایق از ترکیب مواد پلیمری باکیفیتی ساخته‌شده است که به مدت طولانی می‌تواند ساختمان را به‌طور کامل عایق‌بندی کند. مقاومت بالا در برابر آب، چسبندگی بالا، ضخامت مطلوب، پوش دادن درزها و شکاف‌ها ازجمله مزایای عایق پاششی پلی­یورتان محسوب می‌شود. فوم پاششی پلی یورتان جایگزین مناسبی برای مصالح قدیمی به شمار می‌آید به همین خاطر استفاده از این عایق در پروژه‌های ساخت‌وساز روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

همچنین بخوانید  بهترین روش‌های تبلیغات در سوشال مدیاها

معایب عایق پاششی پلی­یورتان در صنعت ساخت‌وساز

درست است که عایق پاششی پلی­یورتان مزایای زیادی دارد اما در کنار این مزایا به دلیل یک سری از عوامل معایبی نیز دارد. ساختار مستحکمی دارد و کاملاً به سطوح می‌چسبد. خاطرنشان می‌کنیم که در هنگام اسپری کردن آن به محل موردنظر توجه کنید و از پاشیدن اشتباه آن به سطوح دیگر خودداری کنید. در صورت اسپری کردن آن با هوا واکنش نشان می‌دهد و به‌صورت جامد به سطوح می‌چسبد به همین خاطر جدا کردن آن از سطوح سخت‌تر می‌شود. گازهای سمی حاصل از اسپری کردن آن بر روی سطوح مشکلات چشمی، پوستی و تنفسی زیادی ایجاد می‌کند به همین خاطر در زمان اسپری کردن حتماً لباس ایمنی؛ ماسک، دستکش و عینک مخصوص بپوشید. این مواد شیمیایی برای سلامتی انسان خطرناک است و مشکلات جدی‌تری را برای سلامتی افراد به وجود می‌آورد. در زمان اسپری کردن باید به این نکته دقت داشته باشید که مواد به‌صورت یکدست بر روی سطوح اسپری شوند تا همه درزها و شکاف‌ها به‌طور کامل پوشش داده شوند تا به میزان قابل‌توجهی سروصدای کمتری به انتقال داده شود. علاوه بر این موارد برای حفظ ایمنی بیشتر باید از همان ابتدای استفاده اطلاعات برچسب و محصول، مواد تشکیل‌دهنده، خطرات، دستورالعمل‌ها، شیوه‌های ایمنی کار و اقدامات احتیاطی را به‌خوبی بررسی کنید و با استناد بر دستورالعمل‌های پیش روید تا درنهایت هیچ مشکلی در زمان اسپری کردن مواد برایتان رخ ندهد.

سخن آخر

امنیت و آرامش ازجمله اهداف افراد در پروژه‌های ساخت ساز است. برای فراهم کردن آرامش بیشتر در ساختمان باید همه جوانب ازجمله عایق‌کاری ساختمان را در نظر گرفت. عایق پاششی پلی­یورتان به‌عنوان مناسب‌ترین عایق در پروژه‌های ساخت‌وساز به کار می‌رود. با استفاده از این عایق می‌توان محل موردنظر را به‌طور کامل پوشش داد.

عایق پاششی پلی­یورتان دارای ساختار مستحکمی است که می‌توان با استفاده از آن ساختمان را به‌طور کامل عایق‌بندی کرد. این عایق از ترکیب مواد پلیمری باکیفیتی ساخته‌شده است که به مدت طولانی می‌تواند ساختمان را به‌طور کامل عایق‌بندی کند.

اسپری فوم به‌عنوان یک مجموعه سالیان زیادی است که درزمینه تولید و فروش انواع عایق‌های ساختمان ازجمله عایق پاششی پلی­یورتان در فضای مجازی فعالیت می‌کند. برای انتخاب درست و به‌جا می‌توانید به این مجموعه اعتماد کنید و از خدمات مجموعه بهره‌مند شوید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *