تبلیغات

تبلیغات

تا چه ابعادی درب ضد سرقت دو لنگه قابل ساخت است؟

darb-zed2

معرفی ویژگی های درب ضد سرقت

قبل از این که توضیح دهیم ابعاد درب ضد سرقت دو لنگه تا چه اندازه ای قابل ساخت است اجازه دهید به معرفی ویژگی های درب ضد سرقت بپردازیم، درب ضد سرقت یکی از سازه های بشری در مقابل ورود غیر مجاز به مکان مورد نظر و ایجاد امنیت است. برخی از این درب ها در برابر عوامل دیگری مانند: گرما، سرما، صدا و آتش نیز مقاومت دارند. با نصب درب های ضد سرقت در بخش ورودی منازل، ادارات و سایر ساختمان ها احتمال سرقت و دزدی کاهش می یابد؛ زیرا این سازه ها در برابر برش، دستکاری قفل، فشار و اهرم دارای مقاومت بالایی هستند. درب های ضد سرقت با متریال چوب، آلومینیوم، کامپوزیت، PVCu، فولاد و آهن ساخته شده و به بازار عرضه می شوند.

درب ضد سرقت

معرفی خصوصیات درب های ضد سرقت

معرفی اجزا و قطعات درب های ضد سرقت

درب ضد سرقت قطعات و اجزای مختلفی دارد که کیفیت آنها با یکدیگر متفاوت است. اغلب سازه های مورد نظر دارای اجزای زیر هستند:

  • چشمی یکی از قطعات درب های مورد نظر است. این قطعه مهم و کاربردی، در واقع یک لنز کوچک است که توسط آن می توان به خوبی فضای خارج ساختمان را مشاهده کرد.
  • قفل یکی دیگر از اجزای اصلی درب ضد سرقت است. این سازه ها مجهز به قفل الکترونیکی یا قفل هوشمند برقی هستند. قفل های هوشمند امکان کنترل درب را از طریق موبایل های اسمارت به کاربر می دهد. اگر فردی قصد ورود غیر مجاز به مکان مورد نظر را داشته باشد قفل هوشمند کاربر را توسط آلارم آگاه می کند. جهت ورود به مکان هایی که مجهز به درب ضد سرقت با قفل هوشمند هستند باید کلید الکترونیکی همراه داشته باشید.
    این ویژگی های قفل هوشمند موجب استفاده فراوان آنها در درب های ضد سرقت شده است.

درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت

  • لولا جزو مهمترین اجزای امنیتی درب ضد سرقت به شمار می رود. لولای این سازه ها از داخل و خارج درب قابل مشاهده نیستند و امکان دسترسی به آنها وجود ندارد. به این ترتیب سارقان نیز نمی توانند به لولا دسترسی داشته باشند و امنیت سازه و مکان مورد نظر افزایش می یابد.
  • یکی دیگر از قطعاتی که در اغلب درب های ضد سرقت وجود دارد زنجیر کوچک است. با وجود زنجیر کاربر می تواند به میزان اندکی درب را باز کرده و فضای خارج را مشاهده کند؛ ولی امکان ورود افراد غیر مجاز وجود ندارد. کاربر با اتصال زنجیر به قاب درب، از باز کردن با فشار و بدون اجازه افراد خارج از محل در امان می ماند.
همچنین بخوانید  مراقبت از روش های کلاهبرداری ارز دیجیتال

انواع درب ضد سرقت موجود در بازار از نظر متریال

درب های ضد سرقت با مواد اولیه متفاوتی ساخته می شوند و هر کدام ویژگی های خاصی دارند. در این بخش به انواع درب ضد سرقت می پردازیم.

  • درب های فولادی یا آهنی دارای یک ساختار چوبی یا پلی اورتان در بخش داخلی و روکش فولادی و آهنی هستند.
  • درب های چوبی ضد سرقت در دو نوع عرضه می شوند. بخش داخلی و رویه یک نوع از این سازه ها تماما از چوب است؛ ولی بخش داخلی برخی دیگر از سازه های مذکور از کامپوزیت یا پشم سنگ نسوز و برای رویه آن چوب به کار می رود.
  • بخش داخلی درب های ضد سرقت PVCu از چوب یا فوم پی یو تشکیل می شود.
  • درب کامپوزیت ضد سرقت نیز در چند مدل به بازار عرضه می شود. ساختار درونی این سازه ها از شیشه، چوب یا پلاستیک تشکیل می شود ولی لایه رویی آنها از آلومینیوم یا چوب است.

آشنایی با ابعاد درب ضد سرقت ساخت کشورهای مختلف

ابعاد و سایز درب یکی از مهمترین نکات مورد توجه در هنگام خرید درب ضد سرقت است. افرادی که قصد تعویض درب های قدیمی با درب های ضد سرقت را دارند یا ساختمان سازها باید به ابعاد درب ضد سرقت توجه ویژه ای داشته باشند. این سازه ها ابعاد استانداردی دارند که در بسیاری از موارد از آنها استفاده می شود؛ ولی امکان خرید درب ضد سرقت سفارشی نیز وجود دارد.

درب ضد سرقت

آشنایی با ابعاد درب های ضد سرقت

کشورهای مختلفی در زمینه تولید درب های ضد سرقت فعالیت می کنند و محصولات خود را به بازار ایران صادر می کنند. کشورهایی مانند ترکیه و چین جزو صادر کنندگان درب های ضد سرقت به ایران هستند. هر کدام از این صادر کنندگان سایزهای متفاوتی برای سازه های خود در نظر می گیرند. ابعاد درب ضد سرقت ترک در دو سایز 204 در 97 و 205 در 101 سانتی متر و درب های چینی210 در 105 سانتی متر است که البته در ابعاد سازه های یک و نیم لنگه و غیره تفاوت هایی وجود دارد.

در ایران سایز استانداردی برای طراحی درب های مورد نظر وجود ندارد و هر کارفرما بر اساس نیاز محل، درب ضد سرقت را سفارش می دهد. ابعاد درب ضد سرقت اروپایی نیز دارای استاندارد خاصی نیست و هر شرکت سایزهای متفاوتی را برای سازه های خود در نظر می گیرد.

درباره ابعاد درب ضد سرقت دو لنگه

در برخی از محل ها امکان نصب درب های ضد سرقت یک لنگه وجود ندارد و کارفرما درب های دو لنگه و یک و نیم لنگه سفارش می دهد. سایز استانداردی برای این درب ها وجود ندارد و هر شرکت بر اساس محل مورد نظر، سایز و ابعاد سازه را تعیین می کند. درب های دو لنگه ضد سرقت برای بسیاری از مکان ها طراحی می شود. به عنوان مثال درب ضد سرقت لابی برای بسیاری از ساختمان های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می گیرد و اندازه های متفاوتی برای آن طراحی می شود.

همچنین بخوانید  سرمایه گذاری در قبرس شمالی - راه ها و مزایا

 

سوالی که برای بسیاری از مالکان و سازندگان ساختمان ها مطرح می شود حداکثر اندازه ابعاد درب های ضد سرقت دو لنگه است. در پاسخ به این سوال باید گفت که حداکثر ابعاد درب های ضد سرقت دو لنگه موجود در بازار تا دو متر است. سازندگان و کارفرمایانی که تمایل به استفاده از سازه های بزرگتر دارند باید ساخت سفارشی برای آنها در نظر بگیرند. کارخانجات داخلی و بسیاری از شرکت های خارجی نیز همین استاندارد دو متر را برای سازه های دو لنگه خود انتخاب می کنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *