تبلیغات

تبلیغات

3 تا از پرکاربردترین مواد شیمیایی در سال 1401

xylene

امروزه مواد شیمیایی تبدیل به یک بخش خیلی مهم از زندگی ما شده است و بدون استفاده از این مواد شیمیایی زندگی همه ما دچار اختلال خواهد شد. شرکت شیمی فرنو یکی از بزرگترین فروشندگان مواد شیمیایی می باشد که انواع مواد شیمیایی را در خدمت مصرف کنندگان قرار می دهد.

مواد شیمیایی بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام از این مواد شیمیایی کاربردهای متفاوتی دارد. از این بین ماده شیمیایی زایلین بیشترین مصرف را دارد با اینکه قیمت خرید زایلین بسیار رقابتی می باشد اما نقش مهمی را در بسیاری از صنایع مختلف دارد. اگر شما هم می خواهید با این مواد شیمیایی آشنا شوید با ما همراه باشید. در این مقاله می خواهیم سه تا از پرکاربردترین مواد شیمیایی در صنعت را معرفی کنیم.

مواد شیمیایی

اولین مواد شیمیایی: حلال 402

اولین ماده شیمیایی پرکاربرد حلال 402 می باشد. این ماده در ساخت لاستیک بسیار کاربرد دارد و بدون لاستیک ها از مقاومت کشسانی لازم برخوردار نخواهند بود. کاربرد دیگر این ماده، استفاده از آن در صنعت لوازم آرایشی به عنوان حلال رنگ ها، لاک ها و جلا دهنده ها است. قیمت روز حلال 402 نیز در شهرهای مختلف متفاوت می باشد.

برای تولید این ماده از تقطیر کروزن استفاده می کنند. کروزن ترکیبی از مایعات نفتی است که از تقطیر جز به جز نفت خام به دست می آید. در غرب ایران حدود 60 درصد از کل مصرف این ماده در صنعت رنگ و لاک استفاده می شود. وایت اسپریت به عنوان پرمصرف ترین حلال در صنعت رنگ شناخته شده است.

از این ماده در خانه، برای تمیز کردن برس های رنگ پس از استفاده، تمیز کردن قطعات خودرو، حذف باقی مانده های چسب از سطوح، شستن کثیفی های باقی مانده روی اشیا و … استفاده می شود.

مواد شیمیایی

دومین ماده شیمیایی: خرید ادتا 4 سدیم

نام دیگر این ماده تترا سدیم ادتا می باشد که ماده ای سفید رنگ و جامد است که به خوبی در آب حل می شود. کاربردهای که این ماده دارند عبارت است از: تصفیه آب، صنایع تولید شوینده، ضد عفونی کننده، صنعت کاغذ و صنعت نساجی.

دلیل اصلی گسترش کاربرد این ماده در صنعت، به دلیل رسوب کردن یون های فلزی در حضور ادتا در صنایع شوینده می باشد. در صنعت نساجی ادتا با گرفتن یون ها ا ایجاد ناخالصی در رنگ ها جلوگیری کرده و باعث می شود تا رنگ تثبیت شود.

همچنین از این ماده به عنوان نگهدارنده مواد غذایی و افزایش میزان ماندگاری مواد استفاده می شود. ادتا یک داروی مهم پزشکی نیز می باشد که بخش بهداشت و درمان و داروسازی استفاده می شود. قیمت خرید ادتا 4 سدیم نیز با توجه به خلوص آن متغییر می باشد.

همچنین بخوانید  کنکور و داوطلبان کنکوری

ادتا 4 سدیم با تمام خواص و کاربردهای خوبی که دارد اما خطراتی نیز دارد که برخی از این خطرات را اشاره می کنیم. از آنجایی که این ماده طول عمر بالای دارد و در محیط زیست بسیار پایدار هستند و  در مقابل نور آفتاب نیز به آسانی تجزیه نمی شوند بنابراین مشکلات زیست محیط زیادی دارند.

سومین مواد شیمیایی: زایلین

اولین مواد شیمیایی که می خواهیم معرفی کنیم زایلین می باشد. زایلین ماده ای بی رنگ و قابل اشتعال است که قابلیت ترکیب با آب را ندارد و در آب نیز حل نمی شود. بیشترین کاربرد زایلین استفاده از آن به عنوان حلال کننده می باشد. مثلا در صنایع چاپ، تولید چرم و … مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده در نفت و زغال سنگ وجود دارد اما با این حال بعنوان یک ماده شیمیایی مصنوعی شناخته می شود. قیمت خرید زایلین برای صنعتگران بسیار اهمیت دارد زیرا تاثیر مستقیمی روی حاشیه سود آنها دارد. خوشبختانه شرکت شیمی فرنو یکی از بهترین شرکت ها در این حوزه می باشد که مناسب ترین قیمت مواد شیمیایی را ارائه می دهد.

هنگام استفاده از زایلین باید حواسمان به خطرات آن باشد. زیرا زایلین بسیار اشتعال زا می باشد همچنین تماس این ماده با بدن باعث تحریک سیستم عصبی و ایجاد سردرد، سوزش چشم و بینی می شود. بنابراین حتما از تجهیزات و لباس ایمنی مناسب هنگام کار با این ماده شیمیایی استفاده کنید.

جالب است که بدانید چین یکی از بزرگترین مصرف کننده این ماده شیمیایی می باشد در حالیکه تمامی آنرا خودشان تولید می کند ولی با این حال بیش از سی تن در سال به سایر کشورها ارسال می کند.

در این مقاله درباره سه تا از پرکاربردترین مواد شیمیایی در صنایع مختلف صحبت کردیم. اما با این حال دغدغه اصلی اکثر صنعتگران، یافتن فروشندگان معتبر و قابل اعتماد می باشد. زیرا اکثر این مواد شیمیایی دارای ناخالصی های می باشد و کسانیکه که سابقه درخشانی نداشته باشند ممکن است مواد شیمیایی نامرغوب را به دیگران بفروشند.

برای حل این مشکل شرکت شیمی فرنو با داشتن تجربه زیاد در این زمینه توانسته گامی بزرگ برای خدمت رسانی به هموطنان خود بردارد. شیمی فرنو به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، انواع مواده شیمیایی از قبیل: متیلن فسفونات قلیایی، موم کارنوبا واکس خوراکی، کارنوبا واکس، متیلین فسفونات اسیدی، خرید موم کارنوبا، حلال موم کارنوبا، خرید ادتا 4 سدیم، خرید ادتا 2 سدیم، حلال 402، متانول، زایلین.

مهمترین فاکتور برای خرید مواد شیمیایی توحه به درجه خلوص آن می باشد. شما می توانید با خیال راحت از شرکت شیمی فرنو به نشانی اینترنی www.shimifarno.com مواد شیمیایی مورد نیاز خود را تهیه کنید. این مجموعه با ارائه ی مشاوره در بهبود کیفیت محصولات باعث شده مشتریانش به راحتی خرید خود را انجام دهند و از خرید خود راضی باشند. برای مشاوره  رایگان و خرید مواد شیمیایی فقط کافی است با شماره های زیر همین الان تماس بگیرید.

همچنین بخوانید  جاهای دیدنی استانبول که نمی شناسید

شماره تماس: 02133579752 – 09120226057 – 09121950791

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *