تبلیغات

تبلیغات

روش های بهبود سئو سایت و جایگاه کلمات در گوگل

webseo

اگر قصد دارید سئو سایت خود را بهبود ببخشید، جای درستی آمده‌اید! در این مطلب قصد داریم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم تا با کمک آن بتوانید سئو داخلی وب‌سایت خود را ارتقا دهید و یا اگر با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای این منظور همکاری می‌کنید، تا حدودی با نحوه کارشان آشنا شوید.

 

بهبود سئو سایت

آشنایی با استراتژی‌های بهبود سئو داخلی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ

اگر شما هم برای ارائه خدمات خود از وب‌سایت استفاده می‌کنید، باید به سئو سایت خود اهمیت زیادی دهید تا بتوانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. در این قسمت روش‌های بهبود سئو داخلی را که معمولا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر از آن‌ها استفاده می‌کند را بررسی می‌کنیم.

 انتخاب کلمه کلیدی مناسب و بهینه‌سازی پست‌ها

قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید، کلمات کلیدی خود را به طور دقیق بررسی کنید که این کلمات قابلیت سرچ توسط کاربران را دارند یا نه. اگر جواب بله است، از هم معنی و هم خانواده آن نیز می‌توانید استفاده کنید. حال باید کلمه کلیدی خود را در ابزارهایی که برای این منظور طراحی شده‌اند، بررسی کنید و ببینید ترافیک سرچ این کلمات چگونه است. تنها در این صورت می‌توانید از تاثیر مثبت کلمات برای بهبود سئو سایت خود بهره ببرید. پس از اینکه لیست کلمات را آماده کردید، باید آن‌ها را در قسمت‌های مختلف وب‌سایت خود از جمله آدرس صفحه، عنوان صفحه، توضیحات متا و هدینگ 1 تا 4 بکار ببرید. اگر در این اقدامات به مشکل برخوردید، کافی است از کمک یک آژانس دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

 تهیه محتوای باکیفیت برای بهبود سئو داخلی

یکی از عوامل موفقیت یک سایت، ارائه محتوای باکیفیت است؛ چراکه به‌اندازه کافی محتوای معمولی در خصوص تمام موضوعات در فضای مجازی وجود دارد. سئو سایت نکات مهمی دارد که میتوانید با کلیک رو اینجا درباره این نکات بیشتر مطالعه کنید و اطلاعات خود را از سئو سایت بالا ببرید. پس برای دیده‌شدن توسط گوگل و جذب کاربر، باید یک محتوای ارزشمند و کامل داشته باشید و این کار را برای کلمات کلیدی مختلف انجام دهید.

همچنین باید برای بهبود سئو سایت خود، به مواردی همچون به‌روزرسانی منظم وبلاگ، ایجاد خلاقیت در تولید محتوا، به‌کارگیری و به‌روزرسانی مجدد صفحات قدیمی، عدم حذف صفحات قدیم و قبول پست‌های مهمان باکیفیت و مرتبط نیز توجه کنید. معمولا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در استراتژی خود به این موارد توجه زیادی دارد.

 

بهبود سئو سایت

 برطرف‌کردن خطاهای موجود در سایت

وجود خطاهای فنی همچون باز نشدن یک تصویر، یکی از بدترین مواردی است که سبب کاهش ترافیک وبلاگ می‌شود و تاثیر بدی در سئو سایت دارد. اگر مشکلاتی در سایت شما وجود داشته باشد، ممکن است کاربر به‌سرعت از پیج شما خارج شود. با کاهش زمان حضور کاربر در وب‌سایت شما و با ادامه این روند، گوگل تشخیص می‌دهد که وب‌سایت شما برای کاربر مفید نیست. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل باید با هر بار ورود به سایت، آن را بررسی کنید تا در صورت وجود خطا بتوانید در اولین فرصت آن را رفع کنید. برخی از مهم‌ترین این مشکلات شامل خطاهای سرور، خطا در زمانِ ریدایرکت کردن، خطای 404 “Page not found”، تصاویر شکسته و لینک‌های شکسته هستند و تمام زحمات شما برای بهبود سئو داخلی سایت را از بین می‌برند. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای حل این مشکل از ابزارهای مختلفی مثل ابزار WebCEO’s Technical Audit استفاده می‌کند. شما هم می‌توانید به‌وسیله این ابزار هفته‌ای یکبار سایت خود را چک کنید.

همچنین بخوانید  آموزش تبدیل psd به وردپرس در 6 مرحله

 استفاده بهینه از تصاویر برای بهبود سئو سایت

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ سئو به‌خوبی می‌داند استفاده بیش از حد از تصاویر، سبب کاهش سرعت بارگذاری سایت می‌شود، عدم استفاده از آن‌ها نیز جذاب نبودن صفحه را به همراه دارد. بنابراین شما هم بهتر است از چند تصویر با حجم کم استفاده کنید. این تصاویر باید کیفیت بالا و حجم کم داشته باشند. برای تصاویر قابلیت “به‌اشتراک‌گذاری” را نیز فراهم کنید. با این کار زمانی که کاربر این تصاویر را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارد، بک‌لینکی به وب‌سایت شما داده می‌شود که در سئو داخلی شما موثر است. همچنین در انتخاب نام تصویر باید از کلمه کلیدی صفحه موردنظر استفاده کنید.

 بررسی سرعت بارگذاری وبلاگ و افزایش آن

به دو دلیل باید به این مورد توجه کنید: 1) سرعت سایت یکی از دلایل بهبود سئو سایت است. 2) کاربران تمایلی ندارند در سایت‌هایی با سرعت بارگزاری پایین وقت بگذرانند.

برخی موارد موثر بر سرعت سایت شامل تصاویر، قالب سایت، کدهای HTML و محتوای متنی هستند. استفاده از یک سرور قدرتمند و ادغام تعدادی از objectها از راه‌های افزایش سرعت سایت به‌حساب می‌آیند.

 تنظیم سایت برای نمایش درست در تلفن همراه

امروزه افراد بیشتر با گوشی کار می‌کنند تا کامپیوتر. به همین دلیل گوگل هم توجه زیادی به mobile-friendly بودن وب‌سایت‌ها به خرج داده است. بنابراین بهتر است صفحات سایت خود را با چندین موبایل باز کنید و مواردی همچون سرعت بارگذاری صفحه، نمایش درست و منظم اجزای پیج در صفحه‌نمایش و قابلیت استفاده آسان را بررسی کنید.

 استفاده از بک‌لینک برای افزایش سئو سایت

اگر فقط شروع به نوشتن محتوا کنید، اما به دنبال نمایش آن به کاربر نباشد، چه فایده‌ای دارد؟! باید با محتوای خود، ترافیک و رتبه سایتتان را افزایش دهید و سئو داخلی آن را بهبود بخشید. ایجاد لینک یکی از راه‌ها برای رسیدن به این هدف و کشاندن کاربر به سمت سایت شماست. شما می‌توانید در این زمینه از دایرکتوری‌های مرتبط و بک‌لینک سایت‌های رقیب یا استراتژی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر کمک بگیرید. به این نکته نیز توجه کنید که نباید از لینک‌های نامعتبر یا نامربوط در سایت خود استفاده کنید.

 توجه به صفحات مجازی و فعالیت در آن‌ها

فعالیت در “شبکه‌های اجتماعی” همچون تلگرام، اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب یکی دیگر از روش‌هایی است که برای بهبود سئو سایت خود می‌توانید بکار ببرید و از رقیبان خود پیشی بگیرید. سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی در کنار هم بسیار پرقدرت می‌شوند. البته این را هم بگوییم که اگر برای بهبود سئو داخلی سایت خود از شبکه‌های اجتماعی کمک می‌گیرید، باید به یک سری نکات توجه کنید.

همچنین بخوانید  تولید محتوای با کیفیت با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی

پست‌هایی که در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنید باید محبوبیت داشته باشند که این امر از میزان لایک‌ها و کامنت‌ها مشخص می‌شود. پس با این شاخص اگر متوجه روند کاهشی یک پست شدید، باید در جهت رفع مشکل اقدام کنید.

همچنین باید کل پیج شما در میان مخاطبان و رقبا محبوب باشد، نظرات خوبی را از آن‌ها دریافت کنید و در پیج افراد دیگر، درمورد پیج شما مطالبی بیان شود تا شهرتتان افزایش یابد.

 حفظ کاربران و دائمی کردن آن‌ها

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌داند که یک بار ورود کاربر به سایت، تاثیر چندانی در سئو سایت و افزایش ترافیک سرچ ایجاد نمی‌کند و با بازگشت مداوم او به سایت شما، تاثیر اصلی نمایان می‌شود. به همین دلیل شما هم باید سعی کنید فضای وب‌سایت خود را طوری طراحی کنید که کاربری آسانی داشته باشد. برای این منظور می‌توانید موارد زیر را انجام دهید.

  • با فعال‌کردن نظرات زیر پست‌ها می‌توانید فضایی برای تعامل کاربران ایجاد کنید و موضوعات مورد علاقه کاربران را بشناسید. فقط نباید اجازه دهید نظرات بدون پاسخ بمانند.

  • با فعال‌کردن گزینه “به‌اشتراک‌گذاری اتوماتیک برای کاربران” آن‌ها را به مشترکان دائمی تبدیل کنید. اگر کاربر ایمیلش را معرفی کند، هر پست جدید شما، به او اطلاع داده می‌شود و او را ترغیب به ورود دوباره به سایت شما می‌کند.

  • از امنیت سایت خود مطمئن شوید. برای این منظور باید از محیط امن HTTPS استفاده کنید.

  • زمان به‌روزرسانی سایت خود را مشخص کنید تا کاربر را تشویق کنید که دوباره وارد سایت شما شود و موضوع مقاله را پیگیری کند. بدین ترتیب سئو داخلی سایتتان را بهبود ببخشید.

  • در وب‌سایت‌های دیگر فعالیت کنید تا بیشتر دیده شوید و کاربران بیشتری با شما آشنا شوند.

 

بهبود سئو سایت

کلام آخر

در نهایت باید بدانید که بهبود سئو سایت کار خیلی سختی نیست. تنها باید از یک سری قوانین پیروی کنید تا ترافیک سایتتان را افزایش دهید. اصلی‌ترین اقدام، ایجاد فضای کاربری جذاب همراه با استفاده از نکات سئو داخلی است. برای این منظور باید مخاطب خود را بشناسید و طبق سلیقه او مطالب کاربردی را در وب‌سایت خود قرار دهید. همان‌طور که مشخص است بهبود رتبه و کسب جایگاه برتر در گوگل با اینکه کار سختی نیست؛ ولی به‌صرف وقت و توجه نیاز دارد؛ به همین علت درصورتی‌که زمان کافی برای انجام این کار را ندارید بهتر است از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *