تبلیغات

تبلیغات

پریمیر یا فتوشاپ، کدام یک برای ویرایش ویدیو بهتر است؟

Premiere-or-Photoshop-which-is-better-for-video-editing

اگر بر روی پروژه های ویدیویی خود کار می کنید، احتمالا نام هایی چون Adobe Premiere Pro و DaVinci Resolve را شنیده باشید. با این حال، شاید برای شما نیز جالب باشد که بگوییم امروزه نرم افزار Adobe Photoshop نیز با توجه به به روز رسانی های اخیر خود توانسته یکی از گزینه های مناسب برای ویرایش مختصر ویدیو ها باشد.

در حالی که نرم افزار فتوشاپ به طور خاص برای ویرایش ویدیو ها طراحی نشده است، اما همچنان می توان تغییرات مختلفی در ویدیو های خود ایجاد کرد. از این رو در این مقاله قصد داریم، برخی از قابلیت های نرم افزار فتوشاپ و پریمیر را مورد بحث قرار دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

سهولت در استفاده از برنامه ها

برنامه های ویرایش ویدیو

اگر از ابزار ویرایشی مانند فتوشاپ برای ایجاد تغییرات جزئی در ویدیو های خود استفاده می کنید، در واقع می توانید از ویژگی های گسترده آن و سهولت در حین کار بهره کامل را ببرید. شما با استفاده از این ابزار می توانید کار های زیادی را انجام دهید، با این حال استفاده ماهرانه از ابزار ممکن است کمی دشوار باشد.

استفاده از نرم افزار پریمیر نیز با چالش هایی همراه است. با این حال، با توجه به ابزار های موجود آن می توانید به راحتی بین جریان های کاری مختلف جا به جا شوید. برای انجام این کار، تنها کافی است پس از اجرای برنامه پریمیر از منوی Windows گزینه Workspaces را انتخاب کنید. این ویژگی به شما کمک می کند تمامی گزینه های ویرایش ویدیو خود از جمله، Color، Audio و Captions and Graphics دسترسی داشته باشید.

قابلیت ویرایش ویدیو

بهترین برنامه ویرایش ویدیو

از آنجایی که فتوشاپ به طور خاص برای ویرایش ویدیو طراحی نشده است، گزینه های انتخاب شما بسیار محدود است. با این حال، می توانید اندازه ویدیو های خود را تغییر دهید و آنها را برای ریلز ها، استوری ها و یا استفاده از ویدیو ها برای نرم افزاری دیگر مانند تیک تاک بهره ببرید.

از این رو، اگر کمی خلاق باشید می توانید به ویدیو های خود تصاویر و نوشته های گرافیکی اضافه کنید تا کاربران بیشتری به محتوا های شما جذب شوند.

با این حال اگر تنها به دنبال ویرایش ویدیوی با کیفیت هستید، نرم افزار پریمیر می تواند به شما در این زمینه کمک به سزایی کند. نرم افزار Premiere Pro به شما امکان ی دهد تغییرات بسیاری را در ویدیو های خود ایجاد کنید. برای مثال، می توانید رنگ بندی ویدیوی خود را تغییر دهید، جلوه های ویژه مانند محو شدگی را به آن اضافه کنید و یا قسمت هایی از ویدیوی خود را که نمی خواهید به طور کامل حذف کنید.

همچنین بخوانید  آموزش افزایش تعداد Undo در فتوشاپ

قابلیت های خروجی Exporting در نرم افزار

نحوه خروجی گرفتن از فایل های ویدیویی

امروزه استفاده از محتوا های ویدیویی به صورت ویروسی در حال گسترش است. به صورتی که بسیاری از مردم در کانال های یوتیوب و یا صفحه های اینستاگرام سعی در بارگذاری ویدیو های خود دارند. به این ترتیب، وجود برخی از نرم افزار های ویرایش ویدیو که گزینه های خروجی (Export) بیشتری را ارائه می دهند، می توانند در این زمینه بسیار مفید باشند.

فتوشاپ به شما امکان می دهد فایل های متحرک خود را با فرمت های H.264، .mp4 و GIF ذخیره کنید. این در حالی است که، نرم افزار پریمیر گزینه های بیشتری برای خروجی گرفتن از ویدیو ها ارائه می دهد، به این صورت که شما می توانید محتوای خود را با کیفیت های 1080p و یا 4K نیز خروجی بگیرید، و به صورت مستقیم آنها را در اینستاگرام و یا یوتیوب بارگذاری کنید.

تغییر اندازه ویدیو ها

تغییر اندازه ویدیو ها در فتوشاپ و پریمیر

در هر پلتفرم، اندازه ویدیو ها متفاوت است، از این رو، اگر می خواهید از تاری در ویدیو های خود جلوگیری کنید، توجه به این نکته ضروری است.

استفاده از فتوشاپ برای تغییر اندازه فایل ها بسیار ساده و روان است. به طوری که، تنها با استفاده از ویژگی “Drag and Drop” این ویژگی قابل اجرا است. در نرم افزار پریمیر نیز، با استفاده از ابزار Scale to Frame Size می توانید این ویژگی را برای هر ویدیوی خود اعمال کنید. علاوه بر این، می توانید با استفاده از ابزار Sequence Settings نیز در ابتدای کار ابعاد دلخواه خود را انتخاب کنید.

قابلیت های صوتی در نرم افزار فتوشاپ و پریمیر

اگر می خواهید همواره ویدیو های جذاب بسازید، علاوه بر ویژگی های بصری، استفاده از ابزار های صدا سازی در آن می تواند بسیار مهم باشد. در این مقوله خاص، رقابتی بین نرم افزار های پریمیر و فتوشاپ وجود ندارد، زیرا فتوشاپ به طور کلی از این قابلیت پشتیبانی نمی کند. از این رو، اگر می خواهید یک ویدیوی جذاب و حرفه ای داشته باشید توصیه می کنیم از ویژگی های پریمیر برای  ویدیو های خود استفاده کنید.

فتوشاپ یا پریمیر، کدام یک از آنها برای ویرایش ویدیو مناسب تر است

به طور کلی فتوشاپ بهترین ابزار ویرایش ویدیو نیست، با این حال استفاده از آن برای مواقع ضروری و یا ویرایش اولیه ویدیو می تواند به شما کمک کند. از این رو، اگر به دنبال یک نرم افزار ویرایشگر ویدیو در سطح حرفه ای هستید، توصیه ما به شما استفاده از ابزار Adobe Premire Pro است که به شما در زمینه ویرایش ویدیو های حرفه ای کمک می کند.

همچنین بخوانید  نحوه تغییر پس زمینه عکس در فتوشاپ

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *