تبلیغات

تبلیغات

افزایش باور نکردنی فروش با نرم افزار CRM

crm-software

حتما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چطور می توانید فروش کسب و کارتان را افزایش دهید. احتمالا خیلی از راه و روش های موفق و نا موفق هم درباره این موضوع را امتحان کردید. امروز میخواهیم در مورد موضوعی با شما صحبت کنیم که در مسیر افزایش فروش کمتر به آن توجه شده، مدیریت ارتباط با مشتری.

کاملا بدیهی است که اگر تجربه مشتریان با کسب و کار ما رضایت بخش باشد، میزان وفاداریشان به ما هم افزایش پیدا می کند. یکی از راه های افزایش رضایت تجربه مشتریان، استفاده از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می باشد.

با ما همراه باشید تا با این نرم افزارها به خوبی آشنا شوید.

 

فروش با نرم افزار CRM

نرم افزار CRM چیست؟

برای پاسخ به سوال نرم افزار CRM چیست باید بگوییم که به هر ابزار، استراتژی و یا فرآیندی که به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات مشتریان را سازماندهی کنند و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند نرم افزار CRM می گویند.

در واقع سی آر ام یک فناوری است که به شما این اجازه را می دهد تمام روابط و تعاملاتی که شرکت شما با مشتری های فعلی و بالقوه دارد را مدیریت کنید. هدف CRM بهبود روابط مشتریان برای رشد کسب و کار است.

در نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت مخاطبین، مدیریت فروش، بهره وری عاملین فروش و… را می توان مورد بررسی قرار داد.

 

کاربرد نرم افزار CRM در بهبود تجربه مشتری

طبق تحقیقات انجام شده، 93 درصد از خریداران خرید خود را با جستجوی اینترنتی شروع می کنند و 86 درصد از این خریداران حتی مایل به پرداخت هزینه برای تجربه مشتری بهتر هستند.

اکثر مشتریان امروزه، خرید و تحقیقات خود را آنلاین انجام می دهند، از طریق رسانه های اجتماعی به دنبال بازخورد می گردند و گاهی استفاده از ایمیل و تیکت را به تماس تلفنی ترجیح می دهند. چطور می توانید انتظارات چنین مشتریانی را برآورده کنید؟

باید به صورت مستمر فعال باشد! این به معنای پیش بینی نیازهای فعلی و آینده مشتریان شماست. برای اینکه بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید، باید خودتان را جای مشتریان قرار دهید و مسیر خرید را با آنها طی کنید.

خوشبختانه، نرم افزارهای زیادی در دسترس هستند که به شما در حل این چالش کمک کنند و بهترین فناوری موجود در بازار برای مدیریت ارتباط و تجربه مشتری، نرم افزار CRM است.

 

چرا نرم افزار سی آر ام باعث بهبود تجربه کاربر می شود؟

نرم افزار CRM به شما این امکان را می دهد تا یک دید 360 درجه ای از مشتریان تان داشته باشید. این دید و اطلاعات به دست آمده از نرم افزار سی آر ام، ایجاد پیشنهادات سفارشی سازی شده بر اساس علایق مشتری، سابقه خرید او و موارد دیگر را برای  کسب و کار و تیم فروش و بازاریابی شما ممکن می کند. ببینیم  نرم افزار CRM چطور می تواند به بهبود تجربه مشتری کمک کند.

همچنین بخوانید  آپدیت جدید 20H1 ویندوز 10 چه ویژگی هایی دارد ؟ (بهار 2020)

فروش با نرم افزار CRM

 

  1. حفظ ارتباط با مشتری

برای ایجاد یک تجربه عالی باید ارتباط مستمر داشته باشید. هر تماسی که با مشتری برقرار می شود، روی تصمیمش در مورد بازگشت یا عدم بازگشت به سازمان شما تاثیر می گذارد.

یک نرم افزار سی آر ام شامل اطلاعات زیادی در مورد مشتریان شما و نحوه تعامل آنها با کسب و کار شما، از جمله فعالیت ها، مکالمات و خریدهای گذشته است.

با استفاده از داده‌های موجود در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می توانید به مشتریان فعلی، در مورد اخبار شرکت، پیشنهادات یا کمپین‌های فروش اطلاع رسانی کنید. نرم افزار سی آر ام، همچنین این امکان را فراهم می کند که به جای ارسال اطلاعات یکسان برای همه، مشتریان تان را تقسیم بندی کنید و مخاطبان مناسب را با پیام مناسب مورد خطاب قرار دهید.

  1. ایجاد روابط شخصی سازی شده

همانطور که اشاره شد CRM مخفف عبارت مدیریت روابط مشتری است. با بهره گیری از بازاریابی رابطه مند، قادر خواهید بود ارتباط قوی تری با مشتری ایجاد کنید.

چطور می توانیم بازاریابی رابطه مند داشته داشتیم؟ با شخصی سازی ارتباطات بازاریابی کسب و کار با مشتری.

مشتریان می توانند از طریق کانال های مختلفی از جمله ایمیل، تلفن و وب سایت با کسب و کار شما تماس بگیرند. همچنین می توانند از طریق بخش های مختلفی مانند فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان با شما در تماس باشند.

برخی نرم افزارهای CRM تمام این مکالمات از طریق کانال های متفاوت را یکپارچه می کنند و شما می توانید از این اطلاعات برای ارائه تجربه‌ای منحصربه‌فرد به مشتریان تان استفاده کنید. برای مثال  هنگامی که مشتری شما تماس میگیرد تمام اطلاعات تعاملشان با شما قابل مشاهده است به این ترتیب قادر خواهید بود بدون اینکه از مشتری بخواهید حرف‌های خودش را برای شما تکرار کند، دقیقاً متوجه شوید که به چه چیزی نیاز دارد.

  1. پشتیبانی قوی

تجربه مشتری قوی همچنین به این معنا است که شما زمانی که مشتری به کمک شما نیاز دارد، از او پشتیبانی می کنید.

به یاد داشته باشید که مشتریان امروزی معمولا ارتباط آنلاین را برای حل مشکلات و رسیدگی به شکایات شان ترجیح می دهند. خبر خوب اینکه با خرید نرم افزار CRM شما میتوانید از این مزیت بهره مند شوید!

نرم افزارهای پیشرفته تر مدیریت ارتباط با مشتری، مانند نرم افزار CRM دانا، خدمات مشتریان را نیز در قالب نرم افزار سی آر ام به کسب و کارها ارائه می دهند. این به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که هیچ کدام از درخواست ها و تیکت های مشتری گم نشده یا نادیده گرفته نمی شود. هر درخواست به یک سیستم مرکزی وارد می شود که می توان به صورت آنلاین به آن دسترسی داشت. می توانید سیستم را طوری تنظیم کنید که هنگامی که مشتری درخواستی را ارسال می کند، به طور خودکار یک ایمیل ارسال شود تا به مشتری اطلاع داده شود که درخواست را دریافت کرده اید.

  1. شنیدن نیازهای مشتری

مشتریان امروزی نظرات و اطلاعات شان در مورد محصولات و خدمات مختلف را از طریق کانال های ارتباطی مختلف از جمله رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. بنابراین، بهتر است شروع کنید به انجام آنچه به آن “گوش دادن اجتماعی” گفته می شود!

همچنین بخوانید  نرم افزار حسابداری هلو چیست و چه مزایا و معایبی دارد ؟

یکی از راه های انجام این کار این است که از مشتریان تان نظرسنجی کنید. با استفاده از ماژول CSAT در نرم افزار CRM دانا، رضایت مشتریانتان را بسنجید و از آنها بپرسید که در مورد محصولات یا خدمات شما چطور فکر می کنند و چه کاری می توانید انجام دهید تا تجربه آنها را بهتر کنید. به این ترتیب، به مشتریان تان نشان خواهید داد که به آنها اهمیت می دهید.

 

نرم افزار CRM چه مزایایی برای کارشناسان فروش دارد؟

  1. مدیریت فعالیت های زمان بندی شده و یا انجام شده

مدیریت فعالیت زندگی کارشناسان فروش را ساده تر می کند! این ابزار سوابق فعالیت های انجام شده یا زمان بندی شده یک کارشناس فروش را ثبت می کند.

  1. سهولت مدیریت سرنخ برای کارشناسان فروش

کارشناسان فروش می توانند به صورت خودکار سرنخ ها را از منابع مختلف ثبت و آنها را با توجه به خصوصیات دموگرافی، رفتار خرید، سلایق و ترجیحات مشتری بالقوه بخش بندی کنند.

  1. تحلیل و پیش بینی میزان فروش با کمک نرم افزار CRM 

یک نرم افزار CRM مکانیزم های مدیریتی را با اطلاعات بی درنگ در دسترس قرار می دهد که می توان از آنها برای تحلیل و بهبود عملکرد یک سازمان استفاده کرد. با مانیتورینگ مجموعه اطلاعاتی مانند حجم تماس، مجموع زمان اختصاصی به سرنخ ها، نرخ فروش مضاعف و درآمد به ازای هر تماس مرتبط می شوند، مدیران می توانند با ایجاد تغییرات لازم در استراتژی ها، مشتریان را حفظ و فروش را تقویت کنند.

 

نتیجه گیری

همانطور که در مقاله خواندید، نرم افزار های سی آر ام می توانند هم برای مشتری و هم برای کارشناس فروش دارای مزایایی باشند که موجب افزایش فروشتان می شوند. در انتها هم می خواهیم یکی از بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی را به شما دوستان عزیز معرفی کنم، نرم افزار دانا.

نرم افزار CRM دانا یک نرم افزار CRM مدرن است که با توجه به نیازهای اساسی کسب و کارها در فرآیند مدیریت ارتباط با مشتریان طراحی شده است و دارای امکانات بسیار زیادی است.

 

فروش با نرم افزار CRM

نرم افزار سی آر ام دانا دارای ویژگی های مختلفی است که علاوه بر تسهیل و افزایش دقت فرایندها، باعث صرفه جویی در زمان و همچنین افزایش فروش برای کسب و کارها می شوند. برخی از ویژگی های شاخص نرم افزار CRM دانا در جهت افزایش فروش عبارتند از:

  •   مدیریت عملیات فروش
  •       بانک اطلاعات مشتریان
  •       اتوماسیون فرایندها
  •       خدمات مشتریان
  •       امکانات سفارشی سازی
  •       امکانات توسعه و یکپارچگی
  •       امکانات تحلیل اطلاعات و گزارش گیری
  •       امکانات امنیتی
همچنین بخوانید  چگونه خطای 80080300 مربوط به Microsoft Teams را حل کنیم؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دانا کل چرخه فروش، شامل بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان را به صورت یکپارچه مدیریت می کند. شما می توانید با ورود به سایت داناپرداز حساب 14 روزه رایگان CRM دانا را ثبت نام کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *