تبلیغات

تبلیغات

6 نکته در طراحی و بازسازی ویلا که به کاهش هزینه ها کمک می کند

bazsazi-sakhteman1

طراحی و بازسازی ویلا سنتی و قدیمی یکی از مهم ترین دغدغه های مالکان این ساختمان ها است. امروزه با اینکه پروژه های ساخت و ساز ویلا به طرز چشمگیری پیشرفته تر شده اند اما باز هم شاهد هستیم که ویلاهای قدیمی و خانه های سنتی در گوشه و کنار شهرها وجود دارند. زندگی در این نوع ساختمان ها می تواند کسل کننده باشد. هر کسی ترجیح می دهد محیط زندگی دلبازتر و شادتری داشته باشد و این یعنی ساکنین ویلاها و خانه های قدیمی باید نسبت به طراحی و بازسازی، دقیق تر فکر کنند.

انواع ویلاها در تمام شهرهای ایران، در مکان های خوش آب و هوا ساخته شده اند. برخی از آنها چند سال ساخت هستند و قطعاً پس از چندین دهه، نیاز به بازسازی و نوسازی ویلا دارند. از سرمایه گذاران گرفته تا خریداران خانه اولی، به نظر می رسد انواع ویلا، چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کنند. این تأثیر به اندازه ای است که سازندگان ویلا نسبت به طراحی نما بیرونی ویلا حساسیت زیادی به خرج می دهند.

در حالی که ویلاها امروزه بسیار جذاب هستند، بسیاری از آنها اغلب به بازسازی نیاز دارند تا جذابیت خود را بهبود ببخشند و ویژگی های مدرنی را که عملکرد و ارزش کلی ساختمان را ارتقا می دهد، در هم دیگر ادغام کنند. در انجام این کارها، برنامه ریزی دقیق، حرف اول را می زند.

چه بخواهید فقط یک اتاق از ویلا را بازسازی کنید یا کل ساختمان را، بازسازی ویلا، تلاش اصلی تیم طراح و پیمانکاری است؛ اما هدف نهایی، ارزش آن را دارد که شما بودجه کافی و انرژی لازم را برای آن اختصاص دهید. می بینید که این مسئله تا چه اندازه مهم است.

پس اگر سازنده ویلا هستید، تیم طراحی ویلا و بازسازی دارید یا مالک ویلا هستید، توجه شما را به 6 نکته مهم جلب می کنیم که کمک می کنند در هزینه ها صرفه جویی کرده و بهتر تصمیم گیری نمایید.

با این نکته مهم، کل ویلای خود را بازسازی کنید

 

بازسازی ویلا

1-بودجه واقع بینانه ای تنظیم کنید

یکی از اولین و مهمترین کارهایی که می توانید هنگام شروع بازسازی داخلی ویلا و طراحی نمای بیرونی انجام دهید، تنظیم یک بودجه واقع بینانه است. از طراحی تا ساخت، باید برای شکست‌های ناگهانی، نگران‌کننده و اتفاقات غیرمنتظره آماده باشید. هر چه ویلای شما قدیمی تر باشد، احتمال بروز این مشکلات بیشتر می شود.

هنگام تعیین بودجه مالی برای طراحی ویلا و بازسازی، مهمترین چیزهایی که باید روی آنها حساب کنید شامل مقیاس پروژه، معیارهای مورد نظر و یک پیش بینی احتمالی برای چالش های غیرمنتظره ای است که می تواند پیش بیاید. همچنین عاقلانه است که برای خرید مواد اولیه با کیفیت بالا و بادوام بودجه بندی کنید. اگرچه ممکن است بهترین متریال، با قیمت گرانتری عرضه شوند، اما طول عمر ساختمان را افزایش داده و در دراز مدت، هزینه های کمتری ایجاد خواهند کرد.

همچنین بخوانید  صرافی لاکیرا

2-ویژگی های ویلای خود را بشناسید

در بازسازی ویلا عجله نکنید؛ ابتدا با ویلا آشنا شوید. در ویلا وقت بگذرانید و همه چیز را در مورد ساختمان بیاموزید. از جمله اینکه خورشید چگونه در فضا می تابد، ​​یا کدام اتاق ها تاریک تر از بقیه هستند. دانستن این جزئیات نادیده گرفته شده در ویلا برای بازسازی ضروری است، بنابراین می توانید برای بهبود ویژگی های مورد نظرتان برنامه ریزی کنید.

به عنوان مثال، بسیاری از ویلاها دارای پنجره های بزرگ هستند. اما همه پنجره های یک خانه به طور همزمان به یک اندازه نور خورشید را دریافت نمی کنند. پس می توانید برنامه های طراحی داخلی ویلا و بازسازی را به گونه ای ترتیب دهید که همه قسمت های ویلا از نور طبیعی حداکثر استفاده را داشته باشند.

3-مفاهیم و عناصر را مجدداً طراحی کنید

ساختمان های ویلایی کلاسیک، ویژگی ها و عناصر، از نظر نمای ظاهری و مفاهیم با خانه ها و ویلاهای مدرن، تفاوت بسیاری دارند. اگر می خواهید شخصیت ویلا را حفظ کنید، بازیابی این ویژگی ها مهم است. ایوان های متقارن و پیچیده از ویژگی های قابل توجه تمامی ویلاها است. دیوارهای تزئین شده که در اطراف نمای بیرونی ویلا وجود دارند و گاهی با ستون ها زیباتر شده اند، جنبه زیبایی محسوب شده و برای بازسازی و اهداف زیبایی شناختی مهم هستند؛ این نوع طراحی ها می تواند به فروش مجدد ملک کمک زیادی کند.

کفپوش های چوبی یکی دیگر از ویژگی های مهم برای طراحی مجدد و بازسازی ویلا است. تخته‌های کف را می‌توان مطابق با سبک طراحی داخلی، تعمیر، سمباده زنی و پوشش دهی کرد. به طور کلی، بازسازی کفپوش ویلا نه تنها می تواند عملکرد سطح را افزایش دهد، بلکه طول عمر و دوام آن را نیز بهبود می دهد.

 

بازسازی ویلا

4-با ایجاد فضا، ارزش ویلا را دو چندان سازید

اگر هدف شما از طراحی ویلا و بازسازی، سرمایه‌گذاری است، با بزرگ‌تر کردن فضا، آن را برای خریداران جذاب تر سازید. ایجاد برخی فضاها در آشپزخانه و بازسازی با پلان باز، افزودنی های محبوب برای خریداران هستند. اکثر خانواده ها تمایل دارند یک فضای دلباز در آشپزخانه وجود داشته باشد؛ این می تواند تراس کوچک باشد یا فضایی به نام آشپزخانه دوم و یا یک اتاقک برای قراردادن یخچال یا دراورها و … .

به عنوان قلب خانه، آشپزخانه های بزرگ در لیست خواسته های اکثر خریداران قرار دارند. با فراهم کردن فضای بیشتر برای آشپزی، غذا خوردن و سرگرمی، فضای مازاد در آشپزخانه از بسیاری جهات برای محیط ویلا نیز مفید است.

همچنین بخوانید  قیمت سیمان در الومتریال کاهش یافت، علت کاهش گرانی

5-طرح رنگ را با دقت انتخاب کنید

در برنامه های طراحی و بازسازی ویلا، اغلب، محبوب ترین سبک ها، سبک طراحی مدرن است. این تغییرات، نیاز به استفاده از یک پالت رنگ مینیمالیستی دارد که در سراسر ویلا استفاده شود. از نظر رنگ، رنگ‌های سفید و رنگ‌های خنثی خاکی از جمله محبوب‌ترین رنگ‌های سبک مدرن برای ویلا هستند.

انتخاب رنگ، بسته به نوع مکان که می خواهید تغییراتی در آنجا ایجاد کنید می تواند متفاوت باشد. مثلاً فضاهای کار در داخل ساختمان را می توان با استفاده از یک پالت رنگ تیره تر، به کتابخانه های سنتی تبدیل کرد. فراتر از رنگ دیوار، ممکن است بخواهید کفپوش ها را با رنگ آمیزی جدید، سفارشی سازی کنید تا با فضای داخلی کاملاً جفت شود. مشاهده می کنید که این فرصت ها، بی پایان هستند.

وقتی نوبت به طراحی و بازسازی نمای بیرونی ویلا می‌رسد، رنگ‌های سفید، خاکستری ملایم و شاید رنگ‌های پاستلی، نظر شما را جلب کنند. استفاده از این پالت رنگی، یک راه عالی برای تازه کردن طراحی ویلاهای کلاسیک و در عین حال، افزودن ارزش به ملک است.

6-از تجربه کارشناسان طراحی و بازسازی ویلا در این زمینه استفاده کنید

اگر هیچ تجربه ای در طراحی داخلی ویلا، بازسازی ویلا یا طراحی نمای ویلا و بازسازی ساختمان قدیمی ندارید، سعی نکنید خودتان این کار را انجام دهید. مدیریت حرفه ای پروژه در واقع می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند. هنگامی که از یک متخصص یا شرکت حرفه ای در این نوع پروژه ها کمک می گیرید، یعنی مدیریت پروژه برایتان ساده تر خواهد شد و از همه مهم تر، سریع تر از آنچه فکر می کنید، کار بازسازی به اتمام می رسد.

می خواهیم در پایان این نکات مهم، بهترین شرکت طراحی و بازسازی ساختمان را به شما معرفی کنیم. مجموعه مهندسی و حرفه ای، تیم طراحی معماری مهراز طراحان، بهترین مهندسان و متخصصان را در کنار خود دارد و کلیه خدمات بازسازی ویلا، نوسازی، طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و … را برایتان با مدیریت کامل پروژه انجام می دهد. کافیست با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را به شما بدهند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *