تبلیغات

تبلیغات

خرید تردمیل، آسان‌تر از هر زمان دیگری!

tredmil

تردمیل یکی از وسایل و تجهیزات ورزشی‌ پرکاربرد و پرطرفدار است که با استفاده از آن می‌توان با سرعت‌های مختلف شروع به دویدن کرد. دویدن روی این وسیله ورزشی سرعت تنفس و تعداد ضربان قلب را بالا می‌برد و باعث سوزاندن کالری می‌شود. با توجه به این موضوع، در همه باشگاه‌های ورزشی و در بسیاری از منازل از این محصول منحصربه‌فرد برای رسیدن به اهدافی مانند: ازبین‌بردن چربی‌های اضافی بدن، کاهش وزن، پرورش عضلات و ماهیچه‌های بدن و رسیدن به تناسب اندام استفاده می‌شود. با وجود مدل‌های مختلف این دستگاه ورزشی به‌راحتی می‌توان در هر شرایط آب‌وهوایی و در هر زمانی پیاده‌روی و دویدن را شبیه‌سازی کرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع تردمیل و نکات مهم در زمان خرید این وسیله بپردازیم. پس از مطالعه این مطلب و آشنایی کافی با ویژگی‌های این دستگاه شبیه‌ساز پیاده‌روی، خرید آسان‌تری خواهید داشت.

خرید تردمیل

 

تردمیل چیست و انواع آن کدام است؟

تردمیل به‌عنوان یک ابزار ورزشی از یک موتور، تسمه پهن چرخشی، صفحه و مانیتور تشکیل‌شده‌است و با استفاده از آن می‌توان به‌صورت درجا، آهسته یا با سرعت بالا دوید. تمرین‌های هوازی و دویدن روی این ابزار ورزشی به تناسب اندام و ازبین‌رفتن چربی‌های بدن کمک می‌کند و باعث پیشگیری یا درمان بیماری‌های ناشی از اضافه وزن می‌شود. در مانیتور این دستگاه می‌توان تعداد ضربان قلب، مقدار کالری سوخته‌شده، سرعت دویدن و مدت زمان دویدن را مشاهده کرد. همه گروه‌‌های سنی به‌راحتی می‌توانند با دویدن روی صفحه این دستگاه در هر زمانی به کالری‌سوزی بپردازند و وزن خود را کنترل‌کنند‌‌. انواع تردمیل شامل انواع خانگی، باشگاهی و آبی است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر یک از این تجهیزات خواهیم پرداخت.

مدل‌های خانگی

تردمیل خانگی یک دستگاه کوچک دارای موتور DC است که برای استفاده در محیط‌های کم مساحت مانند آپارتمان‌ها و منازل تولید می‌شود. بسیاری از مردم با خرید تردمیل خانگی و عدم پرداخت هزینه برای رفت و آمد به باشگاه‌های ورزشی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند. کسانی که در منازل خود دارای نمونه خانگی این دستگاه پرطرفدار هستند، به‌راحتی در تمام شرایط آب‌وهوایی در سرما و گرما، در برف و باران یا روز و شب می‌توانند مشغول ورزش شوند. برای اینکه دستگاه‌های ورزشی خانگی جای کمتری را اشغال‌کنند، آن‌ها را به‌صورت تاشو تولید می‌کنند.

مدل‌های باشگاهی

تردمیل باشگاهی در بین بدنسازان و ورزشکاران حرفه‌ای طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده‌است. موتور AC این دستگاه از نمونه‌های خانگی بسیار قدرتمندتر است. موتور پرقدرت، ابعاد، مقاومت و استحکام نمونه باشگاهی این ابزار ورزشی باعث می‌شوند که ورزشکاران سنگین وزن بدون هیچ دغدغه و نگرانی به‌راحتی روی صفحه آن بدوند و کالری بسوزانند. از لحاظ قیمت نیز این وسیله به دلیل امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، از نوع خانگی قیمت بالاتری دارد.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید رادیاتور ، بهترین رادیاتور های پنلی کدامند ؟

مدل‌های آبی

تردمیل‌ آبی همان‌طور که از نام آن‌ مشخص است، برای دویدن یا راه‌رفتن در آب و برای استفاده در استخرهای خانگی و عمومی تولید می‌شود‌. این دستگاه با استفاده از انرژی هیدرولیکی کار می‌کند و تسمه موجود در کف آن با انرژی خود ورزشکار حرکت می‌کند. میزان چربی سوزی در بدن با استفاده از مدل‌های آبی به میزان زیادی افزایش می‌یابد. همین نکته در افزایش محبوبیت آن موثر بوده‌است. ده دقیقه پیاده‌روی و دویدن در آب برابر با دو ساعت پیاده‌دوی در خشکی است.

 

خرید تردمیل

آشنایی با نکات مهم در هنگام استفاده از تردمیل

اولین نکته‌ای که قبل از استفاده از تردمیل باید به دقت تحت‌نظر پزشک مورد بررسی قرار بگیرد، این است که فرد دارای شرایط جسمانی و بیماری خاصی نباشد. پزشکان به برخی از بیماران اجازه استفاده از این دستگاه را نمی‌دهند؛ زیرا ممکن است پیاده‌روی و دویدن برای سلامتی آن‌ها مضر باشد. نکته بعدی استفاده از کفش ورزشی مناسب است‌. قبل از افزایش سرعت موتور به مدت پنج دقیقه به‌صورت آهسته و با سرعت کم، روی صفحه این وسیله راه‌بروید تا بدنتان به‌خوبی گرم و آماده شود. هرگز نباید روی بخش تهویه هوای موتور این دستگاه، حوله یا لباس قرار دهید. راه رفتن برعکس روی صفحه ممکن است به دستگاه آسیب بزند. قبل از نصب و استفاده از مدل‌های مختلف این تجهیزات ورزشی، دفترچه راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید تا به‌خوبی با تنظیمات و نحوه استفاده از آن آشنا شوید. از قرار دادن تردمیل در معرض نور مستقیم آفتاب و رطوبت بپرهیزید و در اطراف آن حداقل به میزان یک متر فضای خالی در نظر بگیرید. برای جلوگیری از افتادن در حین دویدن حتما از گیره ایمنی استفاده کنید. برای افزایش طول عمر و کارایی این وسیله ورزشی قسمت داخلی و موتور آن را تمیز کرده و تسمه را روغن‌کاری کنید. برای سرویس دوره‌ای آن نیز اهمیت ویژه‌ای قائل باشید.

 

خرید تردمیل

در زمان خرید تردمیل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قبل از خرید تردمیل حتما باید به مواردی مانند: قدرت موتور، میزان تحمل وزن، سرعت، چندکاره‌‌بودن یا تک کاره‌‌بودن، داشتن گیره ایمنی، تنظیم شیب، فضایی که برای نصب انتخاب‌شده، برند سازنده و اعتبار فروشگاه توجه داشته‌باشید. برای خرید تردمیل باشگاهی نوع موتور باید AC و پرقدرت باشد و برای نمونه‌های خانگی موتورهای DC گزینه‌های مناسب‌تری هستند. تناسب میزان وزن خود و میزان تحمل وزن این دستگاه را نیز در زمان خرید در نظر داشته‌باشید. اگر به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید، دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که سرعت چرخش تسمه در آن‌ها از حد معمولی بیشتر است. در بعضی از مدل‌های این وسیله ورزشی علاوه بر دویدن و راه رفتن امکانات دیگری مانند درازنشست یا ماساژور هم وجود دارد و به‌عنوان دستگاه چندکاره‌ گران‌تر هستند. وجود گیره ایمنی از افتادن ورزشکاران هنگام دویدن جلوگیری می‌کند‌. شیب مناسب برای دویدن یا راه‌رفتن را تا بیست درجه می‌توان تنظیم کرد‌. برای استفاده در منزل، مدل‌های خانگی و برای استفاده در باشگاه، مدل‌های باشگاهی را خریداری کنید‌.

همچنین بخوانید  3 رمان جذابی که نوجوانان حتما باید بخوانند

 شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا در زمینه تولید انواع تردمیل فعال هستند و محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند. آخرین نکته در زمان خرید تردمیل توجه به اعتبار فروشگاه عرضه‌کننده این محصول است. امروزه اکثر ورزشکاران ترجیح می‌دهند وسیله ورزشی مورد نیاز خود را به‌صورت آنلاین از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی خریداری‌کنند. در فروشگاه‌های معتبر تمام ویژگی‌های یک محصول به همراه عکس باکیفیت، قیمت و نظرات مشتریان قبلی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد تا با مقایسه قیمت‌ها و نمونه‌های مختلف، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری‌کنند‌.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *