تبلیغات

تبلیغات

اپلیکیشن آموزش نقاشی مرحله به مرحله + فیلم های آموزشی

1-how-to-draw

آیا می‌خواهید با ساده‌ترین روش‌ها یک نقاشی خوب بکشید؟ آیا به دنبال یک اپلیکیشن آموزش نقاشی مرحله به مرحله مناسب می‌گردید؟ آیا کودکانتان در برابر یادگیری مقاومت می‌کنند زیرا نقاشی کشیدن برای آن‌ها بیشتر پروسه‌ای سخت است تا سرگرم کننده؟ همه این‌ها باعث می‌شود خود یا فرزندانتان پس از مدتی دلزده شوید و دیگر به سراغ این هنر زیبا نروید. نقاشی کشیدن برای کودکان جذاب است به شرطی که روش یادگیری آن راحت و ساده باشد. بزرگ‌سالان نیز معمولاً آموزش‌هایی را می‌پسندند که واضح بوده و سردرگم کننده نباشد. پس بیایید به این نکته توجه کنیم که هم کودکان و هم بزرگ‌سالان به یک آموزش خوب نیاز دارند تا بتوانند نقاشی‌های مختلف را به آسانی بکشند.

مقدمه اپلیکیشن آموزش نقاشی مرحله به مرحله

اغلب کودکانی که عاشق نقاشی هستند، از همان بچگی استعداد نهفته‌ای نیز در نقاشی دارند. بسیاری از کودکان تنها با نگاه کردن به چیزی قادر هستند نمونه مشابهی از آن شیء را نقاشی کنند، چه بسا که بزرگ‌سالی مثل من هیچ‌وقت این قابلیت را نداشته‌ام. به دلیل اینکه بچه‌ها ترجیح می‌دهند ابتدا با نقاشی‌های ساده شروع کنند، بنابراین باید هوای آن‌ها را داشته باشیم و نقاشی‌های سخت را به آن‌ها آموزش ندهیم. در این پست قصد دارم چند اپلیکیشن آموزش نقاشی مرحله به مرحله به شما عزیزان معرفی کنم که هم مناسب برای کودکان و هم بزرگ‌سالان است.

برخی از این اپلیکیشن ها تصویری هستند و بیشتر مناسب کودکان تا سنین 12 سال می‌باشند، برخی دیگر نیز ویدیو محور بوده و مناسب یادگیری انواع نقاشی برای بزرگ‌سالان است. برای اینکه بتوانید به کودکان خود بیاموزید چگونه نقاشی کنند، نیاز دارید ابتدا درکی از پروسه نقاشی و اهمیت روش یادگیری آن داشته باشید. تجربه‌ها نشان داده است که کودکان معمولاً با کلاس‌های حضوری راحت نیستند و برخلاف تصور ما، آن‌ها دوست دارند با روش‌های سرگرم کننده مانند بازی نقاشی را یاد بگیرند. بسیاری از کودکان با آموزش‌های ویدیویی که معمولاً از شبکه‌های کودک پخش می‌شوند راحت‌تر یاد می‌گیرند.

به طور کلی قصد من این است که راحت‌ترین روش یادگیری نقاشی یعنی استفاده از اپلیکیشن را به شما پیشنهاد دهم و همچنین چند اپلیکیشن آموزش نقاشی مرحله به مرحله به شما معرفی خواهم کرد تا با استفاده از آن‌ها نقاشی را اصولی یاد بگیرید. بحث از ویدیوهای آموزشی شد، اگر کودکان شما با ویدیوهای آموزشی راحت هستند، برای شما هم مژده دارم. مجموعه آموزشی فرادرس ویدیوهایی تحت عنوان آموزش نقاشی منتشر کرده است که از جمله بهترین آموزش‌ها در ایران محسوب می‌شوند. برای دانلود این آموزش‌ها می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

چگونه نقاشی را شروع کنیم؟

آیا تا به حال به این توجه کرده‌اید که نقاشی کشیدن حتماً نیاز به استعداد خاصی دارد یا خیر؟ و یا برای شروع نقاشی کشیدن به چه ابزارهایی نیاز داریم؟ سؤالی که ذهن بیشتر هنرجویان و طراحان را به خود درگیر کرده، نقطه شروع نقاشی است. آیا می دانید مهم‌ترین چیز در هنگام یادگرفتن نقاشی، داشتن ذهن خلاق، تمرین و آنالیز کردن خط و خطوط نقاشی است؟ برای اینکه بتوانید یک نقاشی خوب بکشید باید آن را بررسی کنید، نقطه شروع آن را پیدا کنید، دستتان را رها کنید و اجازه بدهید ذهنتان نقش و نقوش مختلف را بر روی کاغذ رسم کند.

اپلیکیشن آموزش نقاشی

 

همه ما در کودکی با مداد و مداد رنگی سر و کار داشته‌ایم. بعدها در درس هنر، متوجه شدیم که انواع مدادها برای نقاشی کشیدن وجود دارد، حتی نقاشی چهره کشیدیم که گویا این مورد در کتاب هنر نظام جدید حذف شده است. در آموزش نقاشی، معمولاً از دو اصطلاح برای تعیین سطح آموزش استفاده می‌شود:

آموزش نقاشی ساده: نقاشی ساده همان‌طور که از اسمش پیداست، ساده‌ترین نکات آموزشی را شامل می‌شود. در این نوع آموزش به نکات ریز توجه خاصی نمی‌شود و فقط نکات اصلی و مهم آموزش داده می‌شوند و کاربر خود باید در مورد نکات دیگر مانند سایه و نورپردازی تحقیق کند و بالاخره نقاشی خود را با استفاده از همه آن‌ها بکشد.

آموزش نقاشی پایه: در این نوع آموزش، تمامی نکات اصلی و مباحث یک نقاشی به هنرجو آموزش داده می‌شود. به طور کلی تمامی مفاهیم نقاشی از جمله مفاهیم تئوری، مفاهیم و تکنیک‌های هنر تجسمی، آناتومی چهره و موارد مشابه آن به هنرجو آموزش داده می‌شود.

مفاهیم بالا را می‌توانید در اپلیکیشن آموزش نقاشی مرحله به مرحله نیز یاد بگیرید. این نکته را در نظر بگیرید که امروزه نقاشی‌ها به دو دسته سنتی و دیجیتال تقسیم شده‌اند. طبیعتاً ابزارهای هر نقاشی نیز متفاوت خواهد بود. بیایید بررسی کنیم هر کدام از این دو نقاشی به چه ابزارهایی نیاز دارند.

ابزارهای لازم برای نقاشی سنتی

ابزارهای زیر نیازمند هیچ تکنولوژی از جمله برق نیستند ولی محدود بوده و در صورت اتمام باید مجدداً خریداری شوند:

  • مداد متوسط HB نرم، پاک کن، تراش، مداد رنگی
  • کاغذ، دفتر طراحی
  • تخته شاسی، بوم
  • نوار چسب، کاتر، گرافیت
  • رنگ، قلم مو، جوهر

ابزارهای لازم برای طراحی دیجیتال

ابزارهای زیر نیازمند برق یا شارژ هستند و تنها یک بار در ابتدای شروع یادگیری خریداری می‌شوند و تا مدت طولانی می‌توان از آنها استفاده کرد:

  • قلم نوری
  • لپ تاپ یا کامپیوتر
  • مانیتور طراحی یا تبلت مخصوص

نقاشی کشیدن چه فوایدی دارد؟

از جمله مزایای کشیدن نقاشی به افزایش فعالیت مغز می‌توان اشاره کرد. به دلیل اینکه مغز هنگام طراحی نیاز به تفکر دارد، بنابراین نیاز به فعالیت بیشتر دارد و این گونه خون نیز در مغز بیشتر جریان خواهد داشت. همین دلیل نیز باعث می‌شود حافظه بهبود پیدا کند. از دیگر مزایای نقاشی کشیدن به کاهش اضطراب و استرس اشاره کرد. بسیاری از افراد بر این باور دارند که با نقاشی کشیدن آرام می‌شوند و استرس‌هایشان از بین می‌رود. پس از همه این‌ها، نقاشی کشیدن موجب افزایش عزت نفس می‌شود و یک تفکری خلاق به شما می‌بخشد. پس با وجود تمامی این موارد پیشنهاد می‌کنم نقاشی را هر چند مبتدی، ولی یاد بگیرید و در آینده نیز به فرزندان خود بیاموزید.

معرفی اپلیکیشن آموزش نقاشی مرحله به مرحله

حال می‌خواهم چند اپلیکیشن خوب و جذاب برای یادگیری نقاشی آن هم به صورت گام به گام به شما عزیزان معرفی کنم که بتوانید با استفاده از آن‌ها به سادگی و تنها با چند تمرین کوتاه نقاشی‌های جذاب بکشید. این اپلیکیشن ها را می‌توانید از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. با من همراه باشید.

اپلیکیشن DrawCutie

با این اپلیکیشن قادر خواهید بود نقاشی‌های دختر کیوت و جذاب بکشید. تمامی مراحل نقاشی توضیح داده شده است و تنها کافی است به اصطلاح قدم به قدم به پیش بروید. با دنبال کردن مراحل ساده این اپلیکیشن می‌توانید دختر بچه‌ها و حیوانات و اشیاء را تنها با استفاده از مداد و بدون نیاز به هیچ ابزاری بکشید، سپس با استفاده از مداد رنگی آن‌ها را رنگ آمیزی کنید. برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن عبارت‌اند از:

  • دارای بیش از 10 هزار طرح و شخصیت که با کشیدن آن‌ها لذت خواهید برد.
  • دارای دسته بندی برای موضوعات مختلف
  • توضیحات هر نقاشی به صورت مرحله به مرحله آورده شده است.
  • قابلیت به اشتراک گذاری نقاشی دلخواه با دوستان
  • ذخیره نقاشی‌های دلخواه در یک دسته بندی جداگانه
  • و موارد دیگر

این اپلیکیشن از طرح‌های کاوایی یا به انگلیسی Kawaii بهره برده است که به طرح‌های زیبا و کیوت ژاپنی معروف هستند. نمونه‌ای از این طرح‌ها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

اپلیکیشن آموزش نقاشی

 

این اپلیکیشن دارای هزاران طرح نقاشی جذاب است که این طرح‌ها شامل شخصیت‌های کارتونی معروف نیز می‌شوند. علاوه بر این با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید انواع پت‌ها شامل گربه و سگ، انواع شخصیت‌های انیمه، تک شاخ، کیک و شیرینی و چیزهای جذاب و فان دیگر نقاشی کنید. این اپلیکیشن دارای یک بخش Trending Drawing نیز می‌باشد که نقاشی‌هایی با استقبال بالا در این دسته قرار گرفته‌اند. آموزش در این اپلیکیشن به صورت تصویری و مرحله به مرحله است. این اپلیکیشن ساخت Boostifly LTD است و آن را می‌توانید از گوگل پلی و اپ استور بر روی گوشی خود نصب و استفاده نمایید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

اگر اهل وب گردی باشید، احتمالاً نام فرادرس به گوشتان خورده است. اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس با داشتن مجموعه آموزش‌های مختلف در تقریباً تمامی زمینه‌ها یکی دیگر از منابعی است که می‌توانید از آن استفاده کنید و نقاشی را به صورت گام به گام یاد بگیرید. از جمله نقاشی‌هایی که می‌توانید در اپلیکیشن فرادرس یاد بگیرید عبارت‌اند از:

  • نقاشی با پاستل گچی
  • نقاشی با آبرنگ
  • نقاشی روی شیشه
  • نقاشی دیجیتال
  • نقاشی روی پارچه
  • نقاشی با قهوه
  • نقاشی با آب مرکب
  • و موارد دیگر

اپلیکیشن آموزش نقاشی

 

همان‌طور که می‌بینید دسته بندی نقاشی در این اپلیکیشن بسیار زیاد است و می‌توانید با استفاده از ویدیوهای آموزشی موجود در این اپلیکیشن به راحتی شروع به کشیدن نقاشی کنید. توضیحات تکمیلی مربوط به هر آموزش نقاشی را می‌توانید در صفحه مخصوص خود پیدا کنید. شایان ذکر است که آموزش‌های فرادرس توسط اساتید با تجربه تهیه و تدوین شده است، همچنین می‌توانید قبل از تهیه ویدیوهای آموزشی، فهرست سرفصل‌ها را نیز مشاهده نمایید. برای دریافت این اپلیکیشن کافی است بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اپلیکیشن How To Draw People

همان‌طور که از نام این اپلیکیشن آموزش نقاشی مرحله به مرحله پیداست، با استفاده از How To draw People می‌توانید نقاشی چهره بکشید. این کار با مداد سیاه قابل انجام است. تنها با دنبال کردن مراحل قادر خواهید بود نمونه‌های موجود در این اپلیکیشن را طراحی کرده و دوستان خود را شگفت زده کنید. چنانچه مدتی از این اپلیکیشن استفاده کنید، در مدت زمان کوتاهی قادر خواهید بود نمونه‌های دیگری را از دوستان خود بکشید.

اپلیکیشن آموزش نقاشی

 

برخی از ویژگی هایی که این اپلیکیشن دارد عبارت است از:

  • دارای بیش از 70 طرح جذاب نقاشی چهره
  • آموزش نقاشی به صورت گام به گام
  • مناسب برای کودکان و مبتدیان در حوزه نقاشی
  • مناسب برای تمرین کردن افراد غیرمبتدی
  • قابل استفاده آفلاین از اپلیکیشن
  • یادگیری نقاشی با اصول
  • دارای دسته بندی نقاشی در موضوعات مختلف
  • دارای طرح هایی از شخصیت های پرطرفدار انیمه و مانگا
  • و موارد دیگر

این اپلیکیشن توسط JedyApps در گوگل پلی منتشر شده است و تاکنون بیش از 500 هزار نصب فعال دارد. این اپ موفق شده است امتیاز 4.6 را از 5 دریافت کند که به تنهایی امتیاز خوبی است.

اپلیکیشن How to Draw – Learn step by step

شعار این اپلیکیشن آموزش نقاشی مرحله به مرحله است. همان‌طور که در نام این اپلیکیشن هم تکرار شده است، با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود به صورت گام به گام نقاشی یاد بگیرید. این اپلیکیشن کاربر پسند برای تمامی افراد در هر سطحی مناسب است. حتی کاربرانی که هیچ دانشی از نقاشی ندارند می‌توانند از آموزش‌های مبتدی این اپلیکیشن استفاده کنند. این اپلیکیشن از دسته بندی با موضوعات مختلف تشکیل یافته است و تقریباً برای هر موضوعی می‌توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از این اپلیکیشن تنها به دو چیز نیاز دارید، کاغذ و مداد! ابتدا این اپلیکیشن را نصب کنید، سپس کاغذ و مداد خود را بردارید و طبق دستورالعمل‌ها پیش بروید. حتی می‌توانید از قلم نوری استفاده کرده و بر روی صفحه گوشی خود نیز نقاشی کشیدن را آموزش ببینید. این اپلیکیشن برای افرادی طراحی شده است که دوست دارند به صورت خودآموز و در خانه نقاشی را یاد بگیرند. پس این اپلیکیشن را از دست ندهید.

اپلیکیشن آموزش نقاشی

 

نقاشی با استفاده از قلم نوری می‌تواند درآمد خوبی هم برای شما داشته باشد. بیشتر افراد با استفاده از قلم نوری نقاشی‌های دیجیتال زیبا در فتوشاپ طراحی می‌کنند که برای این کار باید از مهارت بالایی برخوردار باشید. برای آموزش پیشرفته نقاشی دیجیتال با کامپیوتر می‌توانید از آموزش‌های فرادرس استفاده نمایید. برای دریافت این آموزش بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سخن آخر درمورد اپلیکیشن آموزش نقاشی مرحله به مرحله

بسیاری از افراد فکر می‌کنند نقاشی کشیدن تنها مخصوص افراد با هوش و ذکاوت بالاست و برای اینکه بتوانند نقاشی خوب بکشند، حتماً باید از استعداد بالایی برخوردار باشند. اما خبر خوش این است که حتی افرادی که هیچ پیش زمینه‌ای در نقاشی نداشته‌اند می‌توانند تنها با دنبال کردن مراحل آموزش، نقاشی را یاد بگیرند. در این مطلب من چند اپلیکیشن آموزش نقاشی مرحله به مرحله به شما عزیزان معرفی کردم که از جمله اپلیکیشن های پرطرفدار در گوگل پلی هستند. امیدوارم که با استفاده از این اپ های آموزشی بتوانید به رؤیای خود دست پیدا کرده و طرح‌های زیبا نقاشی کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *