تبلیغات

تبلیغات

با تزریق بوتاکس، جوانی را به چهره خود بازگردانید

Man Receiving Wrinkle Treatment

به جرات می‌توان گفت که از بهترین راه‌ها برای جوانی پوست تزریق بوتاکس است. این روش می‌تواند در از بین بردن چین‌وچروک صورت بسیار تاثیرگذار باشد. 8لازم است که این کار حتما زیر نظر متخصص مجرب انجام گیرد تا عوارض آن به حداقل برسد. بوتاکس روشی علمی است که می‌تواند پوست را جذاب و زیبا سازد. بوتاکس برای افرادی که دارای چهره خسته هستند می‌توانند مناسب باشد. زیرا می‌تواند شادابی و جوانی را به پوست برگرداند. کلینیک هورسام با تزریق بوتاکس با داشتن کادری مجرب می تواند به خواسته های شما پاسخ گوید.

بوتاکس و عملکرد آن بر پوست

در نظر داشته باشید که ماده‌ای که برای بوتاکس استفاده می‌شود می‌تواند به ماهیچه‌ها آرامش بدهد. این ماده از باکتری‌ها ساخته‌شده است و مدت زمان زیادی نیست که به بازار وارد شده است. توجه داشته باشید که بسیاری از متخصصان و پزشکان از بوتاکس برای رفع اختلالات عصبی بهره می‌گیرند. با تزریق بوتاکس می‌توان به سادگی عضله‌های صورت را ضعیف کرد و برخی از بیماری‌ها مانند میگرن را علاج کرد. البته در نظر داشته باشید که اغلب مردم دنیا از بوتاکس برای رفع خط و چروکیدگی در صورت استفاده می‌کنند. چین‌وچروک‌هایی که در دورتادور دهان، چشم، میان دو ابرو و پیشانی وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید صورت انسان با بالا رفتن سن دچار چین و شکن‌های متعددی می‌شود. بنابراین می‌توان با تزریق کردن ژل و بوتاکس این چین و چروک‌ها را از بین برد. در این راستا می‌توان با کم کردن حرکات عضلات، چین و شکن‌ها را از روی پوست برطرف نمود. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ماده بوتاکس معمولا میان 4 تا 6 ماه بر روی چهره پایدار می‌ماند. بعد از آن دوباره نیاز دارید تا به کلینیک رجوع کنید و این کار را تکرار نمایید.

نکته‌های اصلی برای تزریق بوتاکس

چنان چه تصمیم دارید که با بهره‌گیری از بوتاکس، پوست خود را جوان کنید بایستی قبل از انجام عمل به نکات مهم در این خصوص توجه داشته باشید. پیشنهاد می‌شود که دو هفته پیش از تزریق برای کم کردن کبودی، داروها ضد التهابی یا آسپرین را به طور کامل متوقف کنید. همچنین لازم است که دست کم به مدت یک هفته قبل از انجام عمل به هیچ عنوان الکل استفاده نکنید. چنان چه از ویتامین‌های مختلف استفاده می‌کنید باید این مساله را با پزشک خود در میان بگذارید تا در حین انجام بوتاکس به هیچ مشکلی برخورد نکنید.

تزریق بوتاکس

مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس

بعد از انجام تزریق بوتاکس به پوست لازم است که مراقبت‌های ویژه‌ای را برای بهتر کردن نتیجه عمل و سرعت در روند درمان به انجام رسانید. از نکات مهمی که باید بعد از تزریق بوتاکس در نظر بگیرید این است که محل تزریق شده را به هیچ وجه لمس نکنید. در نظر داشته باشید که شما بایستی از ماساژ دادن این منطقه تا 24 ساعت بپرهیزید. زیرا انجام این کار می‌تواند سبب شود که ماده تزریقی به دیگر قسمت‌های پوست انتقال یابد و تاثیر دلخواه شما حاصل نشود. بعد از انجام دادن عمل بایستی از استفاده از الکل اجتناب کنید تا پروسه درمانی با سرعت بالا پیش برود و در نهایت به خروجی مطلوب دست پیدا کنید. از دیگر مراقبت‌هایی که بایستی بعد از انجام عمل انجام دهید این است که از انجام فعالیت‌های فیزیکی اجتناب کنید. در حقیقت لازم است که با توجه به نحوه عمل تا مدت زمان معینی از انجام دادن هرگونه ورزش به خصوص فعالیت‌های سنگین پرهیز کنید تا عوارضی شما را تهدید نکند.

همچنین بخوانید  خرید آنلاین انواع کتاب درسی و دانشگاهی

تزریق بوتاکس اولین گام جهت برطرف کردن چین‌وچروک سطحی پوست

بوتاکس همان سم بوتولینوم است که برای فلج کردن عضله‌های صورت به کار می‌رود. این ماده می‌تواند توان عضلانی را در پوست کم کند و بدین ترتیب چین و شکن‌ها موقتی اصلاح می‌شوند. ولی تزریق بوتاکس به طور معمول نخستین گام برای جوان کردن پوست است. در نظر داشته باشید که برای از بین بردن چین‌وچروک‌های عمیق‌تر لازم است که از پرکننده‌های پوست استفاده شود. از این پرکننده‌ها برای به وجود آوردن جلوه‌های کامل‌تر به لب‌ها، فک، بینی و دیگر بخش‌های صورت استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که تزریق درست بوتاکس و پرکننده‌های پوستی به تجربه و مهارت پزشک وابسته است.

عملکرد بوتاکس با پوست

بوتاکس یک نوع روش درمانی است که با مسدود کردن اعصاب، عضله‌های خاص را ضعیف می‌کند. بوتاکس یک روش ایمن و تاثیرگذار است که برای برطرف کردن خط‌های زیر چشم کاربرد زیادی دارد. البته توجه داشته باشید که برای برطرف کردن خط‌ها و شکن‌های دیگر قسمت‌ها در صورت مثل خط‌های افقی پیشانی هم از بوتاکس استفاده می‌شود. در نظر داشته باشید که زنان باردار یا زنانی که دوران شیردهی را می‌گذرانند نباید از تزریق بوتاکس استفاده کنند.

تزریق بوتاکس

عارضه‌های تزریق بوتاکس

 بوتولینوم که در داروی بوتاکس استفاده می‌شود خطرهای سم اولیه که به‌وسیله باکتری تولید می‌شود را ندارد. در نظر داشته باشید هنگامی این سم می‌تواند کشنده باشد که به گردش خون فرد وارد شود.
در استفاده‌های درمانی در بوتاکس این سم به صورت موضعی استفاده می‌شود. اما با همه این تفاسیر تزریق بوتاکس برای جوان‌سازی پوست می‌تواند دارای عارضه‌هایی نیز باشد. این عوارض ممکن است از 3 تا 12 ماه به طول بینجامد. چنان چه فردی تزریق بوتاکس را انجام دهد، ممکن است عوارض زیر را تجربه کند.

  • کبودی در محل
  • درد
  •  ایجاد ورم در محل تزریق

زمان تزریق بوتاکس

 در نظر داشته باشید که تزریق بوتاکس سن مشخصی ندارد. اما بهتر است زمانی این عمل را انجام بدهید که چین و شکن‌های پوست شما عمیق نشده باشند. چنان چه بخواهیم در مورد تزریق بوتاکس در جوانی سخن بگوییم می‌توان چنین اذعان داشت که سن 20 سالگی سنی است که می‌توان بوتاکس پیشگیرانه داشت. در این صورت خط‌های صورت با افزایش سن عمیق نمی‌شوند. البته اغلب افراد در این سن به جز خط اخم یا خنده، چروکی بر روی صورت ندارند. به این نکته نیز دقت داشته باشید که تزریق بوتاکس به صورت زودهنگام می‌تواند بسیار خطرناک باشد و سبب ضعف عضلانی یا آتروفی شود.

همچنین بخوانید  اهمیت دیزل ژنراتور در تامین انرژی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا در مورد تزریق بوتاکس با شما سخن بگوییم. در نظر داشته باشید که هر عملی می‌تواند علی‌رغم نتایج خوب عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. بنابراین حتما لازم است که این عمل را زیر نظر پزشک متخصص و مجرب انجام دهید تا به عوارض احتمالی دچار نشوید. تزریق بوتاکس از جمله عمل‌هایی است که می‌تواند چروک‌های سطحی را از روی پوست شما بردارد. البته این کار تنها برای از بین بردن خط‌های سطحی است. برای از میان برداشت چروک‌های عمیق لازم است که از پرکننده‌ها استفاده شود. آنچه در این میان از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است این است که حتما مراقبت‌های بهداشتی بعد از عمل بوتاکس را جدی بگیرید تا دچار هیچ عوارضی نشوید. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *