تبلیغات

تبلیغات

راهنمای خرید مودم در سال 1401

modem-guide

مودم یکی از تجهیزات اصلی برای متصل شدن به اینترنت می‌باشد. این روزها به علت پیشرفت تکنولوژی اکثر کارها همچون انتقال وجه، پرداخت قبوض، ااستفاده از شبکه های اجتماعی و غیره با استفاده از اینترنت انجام می شود. در نتیجه در این پست قصد بر این است تا یک مقاله کامل تحت عنوان راهنمای خرید مودم در سال 1401 در اختیار کاربران قرار بگیرد.

در این صورت هر شخص می‌داند در هنگام خرید مودم باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشد. از سوی دیگر متوجه خواهد شد که بین مودم‌ فیبر نوری، مودمADSL  و  مودم VDSL باید کدام مودم را انتخاب کند. شایان ذکر است برندهای مختلفی هستند که در حوزه تولید مودم فعالیت می‌کند اما کاربران در این محتوا با ۳ نمونه از بهترین مودم‌ها آشنا می‌شوند. در نهایت برای کسب اطلاعات کامل پیشنهاد می‌شود تمامی کاربران این مقاله را تا انتها مطالعه کنند.

هنگام خرید مودم در سال 1401 به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید مودم باید یک کاربر به چند نکته مهم توجه کند تا بتواند یک انتخاب درست را انجام دهد. در گام اول باید به باند فرکانس مودم توجه نماید. یعنی در واقع باید مودمی که خریداری می‌کند دوبانده باشد. مودم‌های دوبانده از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود سرعت و عملکرد مودم در سطح بالایی قرار داشته باشد.

مبحث دوم محدوده پوشش دهی است که به قدرت آنتن دهی مربوط می‌شود. توجه داشته باشید که مودم‌ها اکثراً دارای آنتن‌هایی با قدرت 2dBi، 5dBi یا بیش‌تر می‌باشند. پیشنهاد می‌شود مودمی را خریداری کنید که دارای آنتن‌های خارجی با قدرت آنتن دهی بیش از 5dBi باشد.

در انتها هم بهتر است به موارد دیگری همچون تعداد پورت USB، تعداد پورت تلفن، تعداد پورت شبکه، سرعت پورت شبکه و غیره اشاره کنیم چون این موارد از اهمیت زیادی برخوردار هستند و هر فرد باید در هنگام خرید مودم به آن‌ها توجه ویژه داشته باشد.

آشنایی با انواع مودم

در این بخش از مقاله راهنمای خرید مودم در سال 1401 تصمیم بر این است که کاربران با انواع مودم همچون مودم4G، مدل ADSL/VDSL و مودم فیبر نوری آشنا شوند.

راهنمای خرید مودم در سال 1401

مودم 4G

مودم های 4G به مودم‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از سیم‌کارت اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. توجه داشته باشید شرکت‌های مختلفی هستند که سرویس‌های اینترنت را به کاربران ارائه می‌دهند. در مجموع برند‌های گوناگونی همچون هواوی، تی پی لینک، دی لینک و غیره در حوزه تولید مودم‌های 4G فعالیت دارند. نکته مهم این است که مودم‌های این شرکت‌ها از طراحی فوق العاده زیبا، کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار می‌باشد. برای نمونه می توان به  مودم 4G LTE تی پی لینک Archer MR400 اشاره کرد که یکی از پرفروش ترین مودم های 4G موجود در بازار محسوب می شود.

همچنین بخوانید  ویندوز سرور (Windows Server) چیست و چه تفاوتی با ویندوز دارد؟

مودم ADSL/VDSL

شاید برای برخی از کاربران این سوال مطرح شود که مودم ADSL/VDSL چیست؟ توجه داشته باشید که این نوع مودم از سرویس VDSL و ADSL به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. مودم ADSL/VDSL توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود. این نوع مودم باتوجه به قابلیتی که دارد یکی از محبوب ترین انواع مودم‌ها به شمار می‌آید. در نهایت می‌توان به این نکته اشاره کرد این نوع مودم ارزش خرید بالایی دارد.

مودم فیبر نوری

در این قسمت از راهنمای خرید مودم در سال 1401 بهتر است به سراغ مودم فیبر نوری برویم. یکی از بهترین سرویس‌های اینترنت در داخل کشور اینترنت فیبر نوری است همانطور که می‌دانید اینترنت فیبر نوری از سرعت بسیار زیادی برخوردار می باشد. سرعت دانلود و آپلود این اینترنت از تمامی سرویس های داخل کشور بیش‌تر است در نتیجه پرطرفدار بودن اینترنت فیبر نوری طبیعی به نظر می‌رسد. همانطور که میدانید این روزها اینترنت فیبر نوری با سرعت زیاد در حال پیشرفت است. زیرا دولت هر روز یک بخش جدیدی از کشور را به اینترنت فیبر نوری مجهز می‌کند.

در نتیجه فروش مودم‌های فیبر نوری در سطح بالایی قرار دارد زیرا افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از سرویس هایی با سرعت متوسط از سرویس هایی با سرعت بالا استفاده کنند. از این رو مودم فیبر نوری به عنوان بهترین نوع مودم در سال ۱۴۰۱ به شمار می‌آید. البته این نکته را مدنظر داشته باشید که بستر اینترنت فیبر نوری باید برای منزل و یا محل کار شما فراهم شده باشد تا بتوانید از این نوع سرویس استفاده کنید. برای خرید مودم فیبر نوری باید به برند تولید کننده توجه زیادی کنید. برای مثال پیشنهاد می شود مودم‌های فیبر نوری برند معتبر هوآوی را خریداری کنید. در نهایت اگر قصد دارید برای خرید مودم فیبر نوری اقدام کنید می‌توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. 

راهنمای خرید مودم در سال 1401

بهترین برند مودم در سال 1401

در این بخش از مقاله قصد داریم ۳ از بهترین برندهای تولید کننده مودم را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تی پی لینک

تی پی لینک یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات اکتیو محسوب می‌شود که مودم‌های بسیار با کیفیتی تولید می‌کند. این شرکت در تولید انواع مودم فعالیت دارد. برای مثال مودم 4G، مودم ADSL، مودم VDSL و غیره جزو مودم‌هایی هستند که توسط این شرکت تولید می‌شوند. یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های این شرکت مودم تی پی لینک ۸۹۶۱ TD-W8961N ADSL2 Plus است که از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می‌باشد، طراحی زیبایی دارد و از مشخصات فنی قابل قبولی برخوردار است.

همچنین بخوانید  چرا از برق کشیدن دستگاه ها بیشتر مشکلات را حل می کند؟

دی لینک

دومین برند که قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم برند دی لینک است. چندین سال است که محصولات این برند در داخل کشور به فروش می‌رسد. از سوی دیگر بخش اعظمی از بازار فروش تجهیزات اکتیو در جهان را به خود اختصاص داده است. در نتیجه این برند در سراسر جهان شناخته شده می‌‎باشد. پس می‌توان به این اسنتباط رسید که برند دی لینک یک برند قابل اعتماد است زیرا طی چند سال گذشته تمامی افرادی که محصولات این شرکت را خریداری کردند از خرید خود راضی بوده‌اند. لازم به ذکر است بدانید که شرکت دی لینک مودم های مختلفی همچون 4G، مودم ADSL، مودم VDSL و غیره را تولید و به بازار عرضه می‌کند. مودم‌های این شرکت از طراحی فوق العاده زیبایی برخوردار هستند. برای مثال مودم دی لینک VDSL2 مدل DSL-224 سری New face یکی از پرفروش‌ترین مودم های این شرکت در بازار می‌باشد.

هوآوی

برند هواوی به دلیل تولید تلفن همراه هوشمند، نسبت به دو برند قبلی شناخته شده‌تر است. در واقع افراد بیش‌تری آن را می‌شناسند. توجه داشته باشید محصولات شرکت هواوی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این شرکت چینی طی مدت زمان کوتاه توانست بخش اعظمی از بازار را تسخیر کند. در حال حاضر مودم‌های این شرکت در دسته بندی‌های مختلفی تولید می‌شوند و فروش بالایی در بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

در سال 1401 از کجا کابل شبکه بخریم؟

فروشگاهی که قصد دارید مودم را از آن خریداری کنید باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا شما بتوانید یک انتخاب درست را تجربه کنید. لازم به ذکر است بدانید آن ویژگی ها مربوط به بستر اختصاصی فروش، ضمانت، مهلت تست کالا، حق واردات و غیره می‌باشد که می‌تواند شما را به سمت یک فروش هوشمندانه سوق دهد. در حال حاضر فروشگاه آنلاین برقچی این ویژگی‌ها را دارد و می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که قصد دارند یک انتخاب درست را انجام دهند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *