تبلیغات

تبلیغات

استفاده از تکنولوژی های مدرن در محصولات ایران اکسس

iranaccess1

در زمانهای نه چندان دور، ورود و خروج کارکنان به صورت دستی در دفاتر شرکتها ثبت می‌شد که مشکلات بسیاری به دنبال داشت. با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های حضور و غیاب جدید تولید شده و بسیاری از مشکلات را در حوزه مدیریت تردد پرسنل مرتفع ساختند. با استفاده از سیستم‌های دیجیتال ثبت تردد، مشکل زمان‌بر بودن محاسبه تردد، اشتباهات انسانی، دستکاری ترددها و  عدم دسترسی آسان به اطلاعات گذشته رفع شد.

 

عصر حاضر، عصر تکنولوژی است و فناوری ‌های مدرن کارها را بسیار آسان کرده و رفاه و آسایش بیشتری فراهم کرده‌اند. دستگاه های حضور و غیاب و کنترل تردد جدید از انواع فناوری های نوین برای احراز هویت و ثبت تردد پرسنل استفاده می‌کنند. شرکت ایران اکسس مفتخر است انواع سیستم های حضور و غیاب، کنترل تردد و دوربین مداربسته را با تکنولوژی روز دنیا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

در زمانهای نه چندان دور، ورود و خروج کارکنان به صورت دستی در دفاتر شرکتها ثبت می‌شد که مشکلات بسیاری به دنبال داشت. با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های حضور و غیاب جدید تولید شده و بسیاری از مشکلات را در حوزه مدیریت تردد پرسنل مرتفع ساختند. با استفاده از سیستم‌های دیجیتال ثبت تردد، مشکل زمان‌بر بودن محاسبه تردد، اشتباهات انسانی، دستکاری ترددها و  عدم دسترسی آسان به اطلاعات گذشته رفع شد.

تکنولوژی های مدرن بر روی دستگاه حضور و غیاب

دستگاه های حضور غیاب و کنترل تردد جدید از فناوری های پیشرفته‌ای برای مدیریت ورود و خروج کارکنان استفاده می‌کنند. در ادامه با مهمترین تکنولوژی ها در سیستم های ثبت و کنترل تردد آشنا می‌شویم.

تکنولوژی RFID

قبل از ارائه دستگاه های حضور و غیاب، ورود و خروج‌ها به صورت دستی ثبت می‌شد. اولین دستگاه های حضور غیاب نیز با پانچ کارت، رمز و کارتهای بارکدی و مغناطیسی، ترددها را ثبت می‌کردند. تجهیز دستگاه‌ های ثبت تردد به فناوری RFID، پیشرفت بزرگی در این حوزه محسوب شد.

قیمت ارزان و کاربری ساده این تکنولوژی موجب شده، حتی با ظهور فناوریهای جدیدتر، هنوز هم بر روی بسیاری از دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد از راهکار RFID (کارت و تگ‌های بدون تماس) استفاده شود.

دستگاه های حضور غیاب ارزان، امکانات کمتری نسبت به دستگاه های دیگر دارد، اما این به معنی اشکال در خرید، انتخاب یا استفاده از این دستگاه ها نیست، این سیستم ها برای مجموعه هایی با تعداد پرسنل کم یا محدودیت بودجه، انتخابی مناسب است.

فناوری بیومتریک در سیستم های حضور و غیاب

استفاده از فناوری های بیومتریک بر روی سیستم های ثبت و کنترل تردد، انقلاب بزرگی در این حوزه ایجاد کرد. دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک امنیت بیشتری نسبت به سیستم‌های قدیمی دارند و قابل اعتمادترند.

همچنین بخوانید  بهترین ماینر بیت کوین در ایران

 

ایران اکسس

بیومتریک ها مشخصات منحصر به فرد انسانی هستند که برای تشخیص هویت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر مهمترین تکنولوژی بیومتریک که بر روی دستگاه های ثبت ورود و خروج مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از : اثر انگشت، تشخیص چهره، اسکن کف دست و تشخیص عنبیه چشم.

شرکت ایران اکسس مجموعه‌ای از پیشرفته‌ترین تجهیزات ثبت و کنترل تردد و سیستم‌های نظارت تصویری را عرضه نموده است. با مراجعه به سایت ایران اکسس (iranacs.com) می‌توانید با انواع مدل‌های دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشتی، دستگاه کنترل تردد، گیت تردد، راهبند و دوربین مداربسته داهوا آشنا شده و در صورت نیاز خریداری نمائید.

تکنولوژی ضد جعل و ضد هک

سیستم‌های احراز هویت همواره مورد توجه هکرها و افراد خرابکار قرار داشت. هک یا دستکاری تجهیزات کارتی و رمزی به سادگی انجام می‌گیرد. سیستمهای بیومتریک، تا حدودی کار را برای سوء استفاده و جعل سخت کرد.

با این وجود، در ابتدای استفاده فناوری بیومتریک بر روی دستگاه های حضور و غیاب، به دلیل سادگی الگوریتم آنها، افراد خاطی کار چندان سختی برای دور زدن آنها نداشتند. اسکنرهای اثر انگشت و دوربین های تشخیص چهره قدیمی به سادگی توسط قالب ساخته شده اثر انگشت و عکس یا فیلم چهره فریب می‌خورند.

با پیشرفت تکنولوژی، از الگوریتم‌های جدید و مدرن در سیستم‌های تشخیص چهره و اثر انگشت استفاده شده که امکان دور زدن آنها را بسیار کاهش داده است.

در حال حاضر دستگاه های حضور و غیاب جدید از فناوری ضد جعل و ضد هک (Anti-Fake) استفاده می‌کنند که به راحتی اثر انگشت یا چهره زنده را از نمونه تقلبی شناسایی می‌نماید.

بهترین روش برای مقابله با هر نوع تقلب و جعل اثر انگشت، استفاده از فناوری های جدید در دستگاه های کنترل تردد است. به طور مثال استفاده از فناوری (Live Finger Detection) LFD یا تشخیص بافت زنده این امکان را به دستگاه می دهد که بافت زنده پوست انسان را از سایر بافت‌های تقلبی تشخیص دهد.

محصولات عرضه شده در وبسایت ایران اکسس نیز از این تکنولوژی بهره می‌برند. از این رو با خیال راحت می‌توانید تجهیزات مورد استفاده خود را از آن تهیه نمائید.

سایر فناوری ها

تکنولوژی های مورد استفاده در سیستم‌های ثبت و کنترل تردد محدود به موارد ذکر شده نیست و در حال حاضر از تعداد بسیاری از راهکارهای پیشرفته بر روی این تجهیزات استفاده می‌شود. تکنولوژی POE (انتقال برق از طریق شبکه)، استاندارد IP و IK (مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار، رطوبت و وارد آمدن ضربه)، از جمله راهکارهای جدیدی هستند که بر روی تجهیزات مختلف الکترونیکی از جمله دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین بخوانید  تور کیش از تهران گران تر از شهرهای دیگر است؟

فناوری های پیشرفته دوربین مداربسته

شرکت ایران اکسس برند معتبر داهوا را در حوزه سیستمهای نظارت تصویری ارائه می‌کند که از شرکتهای معتبر و پیشرو در ارائه تکنولوژی برتر است. انواع دوربین مداربسته Dahua، کیفیت تصویر بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد.

 

ایران اکسس

اگر بخواهیم فناوری های مدرنی که بر روی سیستم‌های مداربسته استفاده می‌شود را مرور کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

  • انواع فناوری های HD و دیجیتال در ضبط تصاویر
  • فناوری دید در شب
  • تکنولوژی تشخیص حرکت
  • استاندارد IP و IK
  • استاندارد POE
  • تکنولوژی WDR
  • فناوری شمارش افراد یا people count

موارد اعلامی بخشی از فناوریهای رایج به کار رفته در سیستم های نظارت تصویری بود.

کلام آخر

استفاده از تکنولوژی روز و مدرن در انواع تجهیزات و اتوماسیون‌ها بسیار حائز اهمیت است. بهره‌گیری از فناوری ‌های جدید، راحتی، آسایش و امنیت را برای ما به ارمغان می‌آورد.

شرکت ایران اکسس کوشیده است با عرضه انواع تجهیزات مدرن در حوزه سیستم های حضور و غیاب و کنترل تردد و همچنین دوربین مداربسته، گامی در جهت ارائه محصولات و خدمات بهتر به مشتریان و کسب رضایت آنها بردارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات و تکنولوژی های روز به کار رفته در انواع دستگاه­های حضور و غیاب و کنترل تردد و قیمت این سیستم ها به وبسایت ایران اکسس (https://iranacs.com) مراجعه کنید.

تبلیغات

دیدگاه ها

  • بهنام خرداد 19, 1402 :: 15:28

    عالی. تجربه استفاده از محصولات داهوا رو دارم. کیفیت خوبی دارن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *