تبلیغات

تبلیغات

معرفی گوشی ویکو مدل T3

viko-t3

معرفی تلفن هوشمند ویکو مدل T3

 

بالا رفتن قیمت ارز در کشور ما و به هم ریختن اوضاع اقتصادی باعث شده است تا مردم به سراغ گوشی‌های ارزان قیمت و مقرون‌به‌صرفه بروند. از طرفی بسیاری از کمپانی‌ها برای این‌که پاسخگوی نیاز تمام مشتریان خود باشند در تلاش هستند تا گوشی‌هایی با قیمت مناسب و امکانات زیاد را روانه بازار کنند. یکی از این کمپانی‌ها Wiko است که جزء برندهای فرانسوی به‌ حساب می‌آید. ویکو T3 از محصولات سری T این کمپانی است که با قیمت پایین، اما امکانات مناسب در اختیار مردم قرار دارد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به بررسی مشخصات گوشی ویکو مدل T3 بپردازیم.

معرفی برند Wiko

بهتر است قبل از این‌که به بررسی مشخصات گوشی T3 بپردازیم، شما را با برند ویکو آشنا کنیم، زیرا برخی‌ها ممکن است حتی اسم آن را نشنیده باشند. ویکو یک برند فرانسوی است که زیرمجموعه‌ای از یک شرکت چینی با نام Tinno Mobile است. بعد از آغاز فعالیت ویکو در سال 2011، اولین گوشی این شرکت در سال 2014 روانه بازار شد. ویکو در برخی از کشورها توانسته طرفداران زیادی را به‌ دست آورد و روز به روز در حال پیشرفت است. در بازار ایران نیز تعدادی از محصولات آن وجود دارد که ویکو T3 از جدیدترین‌های این کمپانی است. سری T ویکو مدل‌های دیگری هم دارد که ما قصد داریم ارزان‌ترین آن‌ها، یعنی T3 را بررسی کنیم.

 

بررسی طراحی و ساختار گوشی موبایل ویکو مدل T3

ویکو T3 ظاهری زیبا و جذاب دارد و شبیه به اکثر گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه است. این گوشی در رنگ‌های مشکی و طلایی روانه بازار شده است که رنگ طلایی آن جذابیت بیشتری دارد. قاب پشتی گوشی، ظاهری ساده دارد و تنها در قسمتی از خود، میزبان ماژول مربعی دوربین است. این قاب مانند تمام گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه جنس پلاستیکی دارد و به ‌اندازه کافی در برابر ضربه‌ها مقاوم است. اما جای دست و اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند و برای تمیز ماندن آن بهتر است که از قاب‌های مخصوص گوشی استفاده شود.

در سمت راست ویکو مدل T3 دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا را می‌بینید. ویکو، دکمه پاور را با سنسور اثر انگشت همراه کرده است تا گوشی از نظر امنیت در جایگاه بالایی قرار داشته باشد. این سنسور حساسیت بالایی دارد و دقت زیاد آن باعث شده تا قفل دستگاه با یک حرکت ساده باز شود.

در قسمت پایینی گوشی اسپیکر مونو، یک درگاه Type-C برای شارژ و جک هدفون 3.5 میلی‌متری به چشم می‌خورند. سمت چپ گوشی درگاه مربوط به سیم‌کارت قرار گرفته است. با وجود این‌که ویکو اسپیکر استریو ندارد، اما در مقابل رقبای خود از کیفیت صدای پخش بسیار بالایی برخوردار است. البته در مورد کیفیت صدا نباید انتظار چندان زیادی داشته باشید، اما به نسبت قیمت کیفیت در سطح قابل‌‌قبولی قرار دارد.

همچنین بخوانید  آشنایی با طراحی وب سایت الگانت وب و خدمات گوگل ادز ادوردز20

صفحه‌نمایش 6.6 اینچی قاب جلویی گوشی را اشغال کرده است که در قسمت بالایی آن، در یک ناحیه قطره‌ای شکل، دوربین سلفی گوشی را قرار داده‌اند. نسبت نمایشگر به بدنه گوشی برابر با 84 درصد است. در مورد شیشه محافظ نمایشگر گوشی ما اطلاعاتی نداریم، زیرا ویکو نوع این شیشه را اعلام نکرده است.

صفحه‌نمایش گوشی موبایل ویکو T3

همان‌طور که در قسمت قبلی گفته شد، گوشی موبایل ویکو مدل T3 به یک صفحه‌نمایش با اندازه 6.6 اینچ مجهز شده است که پنل آن را بر اساس فناوری IPS LCD ساخته‌اند. این پنل وضوح HD+ را ارائه می‌دهد، یعنی تصاویر آن با رزولوشن 1600 در 720 پیکسل نمایش داده می‌شوند. در هر اینچ نمایشگر، تراکم پیکسلی برابر با 268 پیکسل وجود دارد. دیگر رقبای Wiko T3 نیز از نظر کیفیت تصویر در همین رتبه قرار دارند. نرخ تازه‌سازی نمایشگر برابر با 60 هرتز است که برای یک گوشی مقرون‌به‌صرفه مناسب به نظر می‌رسد.

حداکثر روشنایی که نمایشگر T3 ارائه می‌دهد، خیلی زیاد نیست، یعنی شما هنگام کار کردن با گوشی در نور آفتاب یا در فضای بیرون به‌سختی می‌توانید محتویات درون گوشی را مشاهده کنید. طیف رنگی تصاویر و شفافیت آن‌ها در حد قابل قبولی قرار دارد. با توجه به مشخصه‌های گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که نمایشگر T3 به‌عنوان یک گوشی اقتصادی قابل قبول است.

بررسی سخت‌افزار و عملکرد گوشی ویکو مدل T3

 

گوشی ویکو مدل T3

تراشه هلیو P35 به‌عنوان قلب تپنده گوشی ویکو مدل T3 فعالیت می‌کند. این تراشه ساخت شرکت مدیاتک است که در گوشی‌هایی با برندهای معروف دیگر مانند سامسونگ دیده می‌شود. هلیو P35 دارای هشت هسته از نوع Cortex-A53 با بیشینه فرکانسی 2.3 گیگاهرتز داده‌ها را پردازش می‌کند. برای پردازش داده‌های گرافیکی، یک تراشه با مدل PowerVR GE8320 اختصاص داده‌اند که آن هم از ساخته‌های مدیاتک است. سخت‌افزار این گوشی به نسبت قیمت پایینی که دارد، می‌تواند عملکرد مناسبی را به کاربران خود ارائه دهد. شما می‌توانید با ویکو تی 3 برخی از بازی‌های سبک را انجام دهید. البته قیمت گوشی باعث شده تا امکان انجام بازی‌های متوسط و سطح بالا برای شما وجود نداشته باشد.

به گوشی ویکو مدل T3 یک رم با ظرفیت 4 گیگابایت و یک حافظه ذخیره‌سازی با ظرفیت 128 گیگابایت اختصاص داده شده است. البته اگر این مقدار از حافظه ذخیره‌سازی برای شما کافی نباشد می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه microSD، این ظرفیت را به مقدار 256 گیگابایت برسانید. T3 نسبت به دیگر رقبای خود از فضای ذخیره‌سازی خوبی برخوردار است. با این مشخصه‌ها می‌توانید روی ویکو T3 برای انجام کارهای روزمره خود به‌راحتی حساب باز کنید. این گوشی برای اتصال به اینترنت از شبکه‌های 4G پشتیبانی می‌کند.

همچنین بخوانید  10 ویژگی طلایی تلویزیون های هایسنس، تلویزیون همه‌چیز تمام

بررسی نرم‌افزار گوشی ویکو T3

گوشی ویکو مدل T3 با سیستم عامل اندروید 11 راه‌اندازی می‌شود و هنوز برای به‌روزرسانی اندروید آن طرحی در نظر گرفته نشده است. این گوشی از رابط کاربری مخصوص اندروید استفاده می‌کند تا به سخت‌افزار گوشی فشار بالایی وارد نشود. این رابط کاربری امکانات خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این رابط کاربری با تعدادی اپ پیش‌فرض مخصوص گوگل همراه شده است و برای مدیریت حافظه داخلی و رم، اپ اسمارت اسیست را قرار داده‌اند. UI ویکو T3 چندان قدرتمند نیست و در برخی مواقع شما ممکن است شاهد کاهش سرعت در حین انجام برخی پردازش‌ها باشید.

بررسی دوربین ویکو T3

قاب پشتی گوشی مجموعه‌ای از لنزهای سه‌گانه را در یک ماژول مربعی در بر گرفته است که شامل موارد زیر هستند:

-دوربین اصلی با سنسور 48 مگاپیکسلی

-دوربین فوق عریض با لنز 8 مگاپیکسلی

-دوربین تشخیص عمق با لنز 2 مگاپیکسلی

ویکو مدل T3 نسبت به قیمت پایین خود از نظر دوربین، عملکرد خوبی را به شما ارائه می‌دهد. دوربین 48 مگاپیکسلی آن می‌تواند تصاویری با کیفیت خوب را در شرایط عادی ثبت کند. این دوربین از توانایی فوکوس خودکار برخوردار است ولی در محیط‌های کم نور یا شب هنگام از بابت کیفیت عکس‌های گرفته شده چندان راضی نخواهید بود. دوربین‌های فوق عریض و تشخیص عمق نیز عملکرد چندان مناسبی ندارند و تصاویر از نظر شفافیت و گستره رنگ‌ها در وضعیت چندان خوبی نیستند که البته این ویژگی در اکثر گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه به چشم می‌خورد.

برای دوربین سلفی گوشی یک لنز 8 مگاپیکسلی اختصاص داده شده که در شرایط نوری مناسب مانند نور روز، تصاویر خوبی را از شما ثبت می‌کند. دوربین سلفی از توانایی فوکوس خودکار برخوردار نیست و لازم است که شما آن را در فاصله‌ای مناسب از خود بگیرید. از لحاظ فیلم‌برداری ویکو T3 قابلیت ضبط فیلم‌هایی با کیفیت 1080 پیکسل را در نرخ 30 فریم در ثانیه دارد. لازم به ذکر است که در بخش فیلم‌برداری شاهد قابلیت لرزش‌گیر نخواهید بود و تنها باید سعی کنید که لرزش دست خود را کم کنید.

باتری

گوشی ویکو مدل T3

 

در بخش باتری، ویکو مدل T3 از یک باتری عظیم با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت نیرو می‌گیرد که این قابلیت برای یک گوشی مقرون‌به‌صرفه بسیار مناسب است. به دلیل این که این گوشی سخت‌افزار چندان قدرتمندی ندارد، این باتری عظیم نیاز روزانه شما را کفایت می‌کند و نیازی به شارژ سریع گوشی پیدا نخواهید کرد. یک شارژر 10 واتی می‌تواند نیروی باتری را تامین کند که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. این شارژر، در مدتی بیشتر از سه ساعت زمان می‌برد تا این باتری بزرگ را شارژ کند و این کمی ناامید کننده است. البته شما درصورت یک استفاده معمول می‌توانید تا یک روز و حتی بیشتر نیز بدون نیاز به شارژ کردن از T3 استفاده کنید.

همچنین بخوانید  برج خنک کننده چیست؟

جمع‌بندی

برای انتخاب یک گوشی مقرون‌به‌صرفه علاوه‌ بر قیمت باید به نوع نیاز خود توجه کنید، زیرا در بین آن‌ها برخی‌ها از قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار هستند. ویکو مدل T3 یکی از گوشی‌های اقتصادی است که از مشخصه‌های مثبت آن می‌توان به باتری حجیم، ظرفیت بالای ذخیره‌سازی، عملکرد خوب دوربین‌ها و توانایی مناسب سخت‌افزار اشاره کرد. اگر این موارد برای شما اهمیت دارد، می‌توانید روی T3 حساب باز کنید، اما اگر می‌خواهید که گوشی نرم‌افزار پیشرفته‌تری داشته باشد و شاررژدهی آن با سرعت بیشتری انجام شود، T3 چندان مناسب نخواهد بود.

اگر به دنبال محلی مطمئن برای خرید ویکو T3 و دیگر کالاهای دیجیتال می‌گردید، ما به شما مبیت را معرفی می‌کنیم. فروشگاه اینترنتی مبیت با ارائه محصولات متنوع نیاز همه مشتریان در زمینه‌های مختلف را برطرف می‌کند. با خرید از این فروشگاه صاحب محصولی باکیفیت با قیمت مناسب خواهید شد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *