تبلیغات

تبلیغات

هزینه و شرایط ویزای imp کانادا

imp1

ویزای imp کانادا (International Mobility Program) یکی از انواع ویزاهای کار در این کشور است که با آن می‌توان بدون مجوز ارزیابی تاثیر بازار کار به نام (LMIA) مشغول به کار شد. ارزیابی تاثیر بازار کار (LIMA) مجوزی است که معمولا یک کارفرمای کانادایی قبل از استخدام نیروی کار خارجی به آن نیاز دارد. با این حال در شرایطی خاص که قانون کشور کانادا آن را تعیین کرده است کارفرما می‌تواند بدون مجوز(LMIA) نیروی کار خارجی مورد نیاز خود را سریعا استخدام کند. علاوه بر نیروی کار دعوت شده توسط کارفرما، صاحبان مشاغل آزاد نیز می‌توانند برای گرفتن ویزای imp کانادا اقدام کنند. افرادی که به وسیله این برنامه ویزا توسط کارفرمای کانادایی استخدام می‌شوند، هنگام تشکیل پرونده باید کد معافیت از مجوز(LMIA) کارفرما را ارائه دهند. اگر درخواست ویزای imp کانادا برای شغل آزاد باشد نیازی به دریافت کد معافیت مجوز (LMIA) نیست.

ویزای imp

روش imp کانادا یک برنامه مهاجرت کاری موقت است و برای گرفتن این ویزای موقت هزینه کمتری توسط کارفرما پرداخت می‌شود. ارائه این نوع ویزای کاری به این معنا است که کارفرما به نیروی کار خارجی نیاز فوری دارد و کانادایی‌ها ویژگی‌های احراز آن شغل را ندارند. به عبارت دیگر فرد خارجی مزیت‌ اقتصادی، فرهنگی و سایر مزایای دیگری دارد که کارفرما باید بدون در نظر گرفتن نیروی کار بومی، دعوتنامه کاری (job offer) برای آن شخص ارسال کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره ویزای imp کانادا این لینک را مشاهده کنید. 

شرایط و قوانین گرفتن ویزا imp

همانطور که گفته شد، در صورتی که کارفرما نیاز موقت یا فوری به نیروی کار داشته باشد می‌تواند از طریق برنامه ویزای imp کانادا اقدام کند. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) شرایط پذیرش این نوع ویزا را مدیریت و ارزیابی می‌نماید. همچنین بر انطباق شرایط کارفرما برای گرفتن معافیت مجوز (LMIA) که بخش اصلی برنامه مهاجرتی ویزای کار imp کانادا است نظارت می‌کند. ناگفته نماند که عدم نیاز به مجوز (LMIA) در این برنامه مهاجرتی به معنای عدم تشکیل پرونده و ارسال سایر مدارک نیست. متقاضیان باید مجوز شغل آزاد یا نامه کارفرما و سایر مدارک را در پرونده ویزای خود ارائه دهند.

شرایط عمومی این ویزا هم مانند سایر انواع ویزاهای کانادا می‌باشد. آشنایی با یکی از زبان‌های کانادا (فرانسوی یا انگلیسی)، برخورداری از تمکن مالی، عدم سوء پیشینه و تجربیات کاری از جمله مواردی هستند که برای اخذ این ویزا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. مدارکی مانند پاسپورت، وضعیت تاهل، گردش مالی، مدارک شغلی و تحصیلی نیز باید در پرونده درخواست ویزا درج شوند.

همچنین بخوانید  نسخه بعدی گوگل مپ رفت و آمد شما را آسان تر می کند

ویزای imp

مجوز کار برای اخذ ویزا

افراد برای گرفتن ویزاimp  کانادا باید مجوز کار (work permit) دریافت کنند. مجوز کار در کانادا به دو صورت مجوز کار باز (open work permit) و مجوز کار بسته( close work permit) تقسیم‌بندی می‌شود. افراد با داشتن مجوز کار باز می‌توانند با کارفرمایان مختلف در این کشور همکاری کنند. البته مجوز کار باز در دو نوع محدود و نامحدود صادر می‌شود. مجوز کار باز محدود (Restricted) به فرد اجازه کار در یک محدوده جغرافیایی مشخص را می‌دهد. با مجوز باز نامحدود (Unrestricted) افراد اجازه کار در تمام ایالت‌های کانادا را خواهند داشت. مجوز کار بسته به این معنا است که دارندگان آن فقط برای یک کارفرما که در پرونده مهاجرتی آن‌ها مشخص شده است می‌توانند کار کنند.

در برنامه imp کانادا روش‌های مختلفی برای گرفتن مجوز کار وجود دارد که عبارتند از: داشتن دعوتنامه شغلی از کارفرما، مجوز مشاغل آزاد (Bridging Open Work Permit)، مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی (Post-Graduation Work Permit) و شرایط منافع اجتماعی یا فرهنگی (Circumstances of Social or Cultural Benefit to Canada). دارندگان کارت اقامت اروپایی و برخی کشورهای دیگر نیز می‌توانند از طریق قراردادهای آزاد تجارت بین الملل برای دریافت ویزا imp کانادا اقدام کنند.

مزایای ویزای imp کانادا

به روش معمول کارفرما برای گرفتن مجوز (LMIA) باید حدود 1250 دلار هزینه کند. در صورتی که در برنامه ویزای کار imp تنها با 230 دلار برای هزینه ارزیابی، امکان استخدام نیروی کار خارجی فراهم می‌شود. این ویزا در سریع‌ترین زمان ممکن صادر می‌گردد و همچنین امکان همراهی خانواده درجه یک وجود دارد. تمدید این ویزا نیازی به طی کردن مراحل سخت مهاجرتی ندارد و زمان‌بر نخواهد بود. یکی از مزیت‌های اشتغال در کشور کانادا این است که نیروی کار موقت و خارجی تحت استانداردهای کار و قوانین ایمنی و بهداشت شغلی فعالیت می‌کنند. کشور کانادا با ارائه قوانین کاری استاندارد از بروز چالش‌هایی مانند فعالیت شغلی غیر ایمن، دستمزد ناکافی، خشونت در محل کار و اضافه کار بدون حقوق پیشگیری می‌کند. علاوه بر این، کانادا کشوری چندفرهنگی است و مردمان آن با مهاجران رفتار خوب و دوستانه‌ای دارند. کانادا از نظر محیط زیست و کیفیت هوا یکی از بهترین نقاط دنیا است. مهاجران در این کشور مدرن سلامتی و شادابی را احساس خواهند کرد.  

ویزای imp

معایب ویزای imp کانادا

به دلیل اینکه ویزای کار imp کانادا از نوع ویزای موقت است عموما نیروی کار خارجی برخی محدودیت‌های اجتماعی را تجربه می‌کند. ایالت‌های مختلف کانادا بودجه‌ای برای ارائه خدمات به نیروی کار خارجی موقت تخصیص نمی‌دهند. همچنین برای این افراد خدمات اجتماعی یا اقتصادی خاصی در نظر گرفته نشده است. علی رغم قوانین کاری متعدد در کشور کانادا، نیروی کار موقت خارجی ممکن است با موضوعاتی مانند مسکن نامرغوب، آزار و اذیت، بی‌عدالتی در محل کار، شرایط کاری نا ایمن و دستمزد پایین مواجه شود. علی رغم وجود مشکلات کاری، کارگران موقت خارجی می‌توانند بعد از چند سال اقامت در این کشور، ویزای دائم یا شهروندی کانادا را دریافت کنند. به عنوان مثال برای کارگران صنایعی که با کمبود نیروی کار مواجه هستند امکان تمدید قرارداد و گرفتن اقامت دائم وجود دارد.

همچنین بخوانید  سونی با رونمایی از اتومبیل برقی Vision-S در مراسم CES همه را شگفت زده کرد

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *