بررسی نرم افزار

حل مشکل باز نشدن فایل های PDF با استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat Reader

همانطور که می دانید نرم افزار Adobe Acrobat به عنوان یک نمایشگر برای فایل های PDF در ویندوز عمل می کند. استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است که می توانید برای ایجاد و ویرایش فایل های PDF نیز از آن استفاده کنید.

با این حال، نرم افزار Adobe Acrobat Reader نیز مانند هر برنامه دیگری ممکن است با مشکلات مختلفی رو به رو شود. یکی از رایج ترین مشکلات این نرم افزار، باز نشدن فایل های PDF است که باعث می شود دیگر به داده های خود دسترسی نداشته باشید. از این رو، در این مقاله سعی کرده ایم نحوه رفع خطای باز نشدن فایل های PDF را مورد بررسی قرار دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

برنامه های پس زمینه را ببندید

بستن برنامه ها در پس زمینه ویندوز

گاهی اوقات با بستن برنامه ها در ویندوز، برخی از فعالیت های آن نرم افزار در پس زمینه ویندوز اجرا می شوند. این ویژگی بدان معنا است که برنامه به طور کامل در ویندوز بسته نشده است، و ممکن است در آینده خطاهایی اینچنینی را برای کاربران به وجود آورد. از این رو در مرحله اول توصیه می کنیم در صورتی که شما نیز با مشکل باز نشدن فایل های PDF مواجه شدید، تمامی برنامه های پس زمینه را با استفاده از Task Manager ببندید.

  • ابزار Task Manager را با استفاده از کلید های ترکیبی “Ctrl + Shift + Esc” اجرا کنید.
  • ابزار Adobe Acrobat را تب Processes جستجو کنید.
  • بر روی گزینه ابزار مورد نظر کلیک راست نموده و سپس از منوی زمینه گزینه End Task را انتخاب نمایید.

پس از بستن برنامه از Task Manager، می بایست دوباره فایل PDF خود را با استفاده از نرم افزار Acrobat Reader اجرا نمایید. در صورتی که هنوز با مشکل مواجه هستید، توصیه می کنیم دیگر وارد اشاره شده در این مقاله را مورد بررسی قرار دهید.

اجرای نرم افزار Acrobat Reader به عنوان Administrator

اجرای برنامه ها به عنوان مدیر

زمانی که نرم افزاری را با استفاده از Administrator اجرا می کنید، در واقع اجازه می دهید که به تمامی فایل های ویندوز دسترسی داشته باشد. از این رو در مرحله بعد توصیه می کنیم در صورت عدم اجرای فایل های PDF نرم افزار Acrobat Reader خود را به عنوان مدیر باز کنید. برای انجام این کار می توانید مرال زیر را دنبال کنید.

  • بر روی میانبر Acrobat Reader خود در ویندوز کلیک راست نمایید.
  • از منوی زمینه بر روی گزینه Properties کلیک کنید.
  • به تب Shortcut بروید.
  • بر روی گزینه Advanced کلیک نمایید.
  • کادر Run as administrator را علامت بزنید.
  • در نهایت برای ذخیره تغییرات گزینه Ok را انتخاب نمایید.
همچنین بخوانید  امکان دانلود اپلیکیشن «دیجی‌کالا جت» در استورهای اندرویدی و iOSفراهم شد

نکته: توجه داشته باشید که امتیازات مدیر، به برنامه هایی که قابل اعتماد نیستد می تواند بسیار خطرناک باشد. از این رو همواره به این نکته توجه داشته باشید که این ویژگی را تنها در برخی از برنامه های اینچنینی مورد استفاده قرار دهید.

حالت محافظت شده “Protected Mode” را غیر فعال کنید

علت باز نشدن فایل های PDF

ویژگی Protected Mode در Acrobat Reader به کاربران امکان می دهد از اطلاعات و داده های خود در برابر ویروس ها محافظت کنند. استفاده از این ویژگی برای شما خوب است، اما گاهی اوقات فایل ها را مخرب تشخیص می دهد که باعث می شود دیگر به آنها دسترسی نداشته باشید. برای غیر فعال کردن Protect Mode می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • با استفاده از کلید های ترکیبی “Win + R” پنجره Run را باز کنید.
  • عبارت Regedit را تایپ کرده و سپس کلید Enter را بفشارید.
  • عبارت “Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Adobe\Adobe Acrobat\DC\FeatureLockDown” را در بخش آدرس بار وارد نمایید.
  • در پنل سمت راست کلیک راست نموده و سپس به New > DWORD Value بروید.
  • نام فایل را به “bProtectedMode” تغییر دهید.
  • بر روی فایل کلیک راست نموده و از بین گزینه ها “Modify” را انتخاب نمایید.
  • برای غیر فعال کردن حالت محافظت شده مقدار “data value” را بر روی عدد صفر قرار دهید.

در نهایت دوباره فایل PDF خود را باز کرده و بررسی کنید که آیا مشکل شما حل شده است یا خیر. جای این نکته خالی از لطف نیست که استفاده از این ویژگی باعث به خطر افتادن اطلاعات و داده های شما می شود، از این رو این انتخاب با شما است که آیا استفاده از این ویژگی ارزش آن را دارد یا خیر.

نرم افزار Acrobat Reader را مجددا نصب کنید

حذف و نصب برنامه در ویندوز

قبل از اینکه برنامه را مجددا نصب کنید، توصیه می کنیم هر یک از نرم افزار ها و داده های مربوط به نرم افزار Acrobat Reader را حذف نمایید.

برای انجام این کار می بایست به Control Panel > Programs and Features بروید. برنامه Adobe Acrobat را در بخش جستجو پیدا کرده، بر روی آن کلیک راست کنید و سپس از منوی زمینه گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

در نهایت با رفتن به آدرس “C:\Users\<add your username here>\AppData\Local\Adobe\Acrobat”
تمامی اطلاعات و داده های این برنامه را حذف کنید، تا رایانه شما پذیرای مجدد برنامه باشد.

کلام پایانی

اگر با استفاده از روش های بالا هنوز در اجرای فایل های PDF مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم از صدها نرم افزار دیگری که در نمایش، ویرایش و ایجاد این نوع فایل ها به شما کمک می کنند استفاده نمایید. پیشنهاد ما در این زمینه استفاده از نرم افزار PDFescape است که توانایی های بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

همچنین بخوانید  معرفی اپلیکیشن های پرکاربرد برای سفر

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا