تبلیغات

تبلیغات

با تحصیل در استرالیا می‌توانید یکی از معتبرترین مدارک تحصیلی جهان را دریافت کنید

asturalia1

تحصیل در استرالیا؛ تحصیل در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان

اگر بخواهیم بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان را معرفی کنیم، حتما به استرالیا اشاره می‌کنیم. این کشور یکی از مقصدهای برتر تحصیلی است که مدارک تحصیلی ارائه شده در آن از بالاترین اعتبار برخوردار هستند. همچنین ایرانیان می‌توانند در تمام مقاطع تحصیلی در این کشور مشغول به تحصیل شوند. به طور کلی می‌توان گفت که کشور استرالیا به دلیل ارائه خدمات متنوع آموزشی و رفاهی و شرایط آسان اخذ پذیرش تحصیلی می‌تواند یک گزینه جذاب برای شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و نحوه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، با ما در این مطلب همراه باشید.

ویزای تحصیلی استرالیا

شرایط و نکات مربوط به تحصیل در کشور استرالیا برای ایرانیان

اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید، بد نیست بدانید که درست است که تحصیل در این کشور برای شهروندان استرالیایی رایگان است، اما به عنوان یک دانشجو یا دانش‌آموز بین‌المللی، برای تحصیل در استرالیا باید شهریه پرداخت کنید و برای منظور باید از تمکن مالی لازم برخوردار باشید.

نکته دیگری که در رابطه با تحصیل در استرالیا وجود دارد این است که برای تحصیل در مدارس این کشور، باید والدین شما مقیم دائم یا شهروند استرالیا باشند. البته که اگر بتوانید خودتان پذیرش را دریافت کنید، خانواده می‌توانند ویزای همراهی یا همان گاردین را دریافت کنند و با شما به استرالیا بیایند. البته لازم به ذکر است که برای تحصیل در مدارس شبانه‌روزی، ویزای گاردین صادر نمی‌شود و نیازی هم به اقامت دائم والدین در استرالیا نیست.

تحصیل در استرالیا

برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا باید دیپلم 12 ساله خود را کسب کرده باشید. در واقع، مدرک دیپلم 12 ساله یکی از مدارک مهمی است که برای پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای استرالیا باید آن را ارائه دهید. در کنار این باید شرایط سنی هم رعایت شود.

بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا، در کشور استرالیا برای دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی، شرایط سنی تحصیلی وجود دارد. به این معنی که به‌عنوان‌مثال، اگر قصد تحصیل در دبیرستان‌ها استرالیا را دارید، باید حداکثر سن شما 18 سال باشد؛ در غیر این صورت، پذیرش تحصیلی این کشور را دریافت نمی‌کند. لازم به ذکر است که برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی، بازه سنی مجاز از 18 سال تا 34 سال است.

عدم وجود گپ تحصیلی موضوعی است که باید برای دریافت پذیرش تحصیلی استرالیا به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر هم به هر دلیلی گپ تحصیلی داشته باشید، باید دلیل قانع کننده‌ای برای آن داشته باشید. در غیر این صورت، شانس کمی برای اخذ پذیرش استرالیا خواهید داشت.

همچنین بخوانید  با پرفروش ترین تلویزیون های سونی سال 1401 (2022) آشنا شوید

مدرک زبان؛ مورد نیاز برای تحصیل در کشور استرالیا

مراکز آموزشی استرالیا، به خصوص دانشگاه‌های این کشور، به برخورداری از مدرک زبان انگلیسی اهمیت زیادی می‌دهند و تنها در برخی از رشته‌های خاص لازم به ارائه این مدرک نیست. به طور کلی، شما می‌توانید در آزمون‌های زبان مختلفی شرکت کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به آیلتس، تافل، OET، CAE و PTE اشاره کرد. اما آزمونی که ما آن را پیشنهاد می‌کنیم و تقریبا تمام دانشگاه‌های استرالیا هم آن را قبول دارند، آزمون آیلتس است. شما برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی در استرالیا باید حداقل نمره آیلتس 6.5 داشته باشید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا

بسیاری از مدارکی که برای پذیرش در مرکز آموزشی نیاز دارید، با مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استرالیا یکسان هستند. البته که برای اخذ ویزا دیگر نیازی به ارائه مدارکی مانند گواهی ریز نمرات ندارید. در ادامه، لیستی از برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا وجود دارد:

  • مدارک شناسایی و هویتی و ترجمه آن‌ها
  • گواهی ترجمه شده سوءسابقه
  • مدارک تحصیلی مقاطع گذشته به صورت ترجمه و معادل‌سازی شده با ریز نمرات
  • مدرک زبان با نمره قابل قبول
  • پاسپورت معتبر به همراه اسکن صفحه اول آن
  • سه قطعه عکس پرسنلی که در شش ماه اخیر گرفته شده و مطابق با استانداردهای پاسپورت باشد
  • ارائه فرم‌های تکمیل شده برای ثبت درخواست ویزا
  • ارائه فرم پذیرش‌نامه تحصیلی
  • ارائه انگیزه‌نامه (پذیرش تحصیلی)
  • ارائه رزومه تحصیلی (پذیرش تحصیلی)
  • گواهی سوابق کاری، بیمه و ترجمه آن‌ها (پذیرش تحصیلی)
  • مدارک تمکن مالی در صورت درخواست سفارت و دانشگاه
  • ارائه فرم کاستودین یا متولی برای متقاضیان زیر 18 سال

مرحله به مرحله اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای استرالیا

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و مهاجرت به این کشور، باید ابتدا مدارک تحصیلی خود را آزاد و آماده کنید. برای این منظور، مدارک شما باید به صورت ترجمه شده باشند که این ترجمه هم حتما باید بدون نقص و کامل انجام شده باشد.

مرحله بعدی برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا، شرکت در آزمون زبان و اخذ مدرک آن است که می‌توانید در شعب واقع در ایران آزمون آیلتس شرکت کنید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید حداقل نمره 6 را کسب کنید که البته برای شانس بیشتر پیشنهاد می‌کنیم نمره 6.5 را دریافت کنید. در مقطع دکترا هم این نمره به عدد 7 می‌رسد و هرچقدر نمره زبان شما بیشتر باشد، شانس بالاتری برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور خواهید داشت.

بعد از دریافت مدرک زبان، نوبت به انتخاب مرکز آموزشی و رشته تحصیلی مورد نظر می‌رسد. برای این منظور، باید شرایط خود را ارزیابی کرده و متناسب با آن، رشته و مرکز آموزشی دلخواه را انتخاب کنید تا شانس بالایی برای پذیرش داشته باشید.

همچنین بخوانید  بهترین سایت های خرید بلیط هواپیما در جهان

ادامه تحصیل در استرالیا

پس از انتخاب دانشگاه یا مدرسه مورد نظر، نوبت به ترجمه مدارک و ارسال درخواست می‌رسد که در بسیاری از مواقع باید به صورت آنلاین مدارک خود را آپلود کنید. بعد از پرداخت هزینه، مدارک و شرایط شما مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت تایید، پذیرش‌نامه تحصیلی صادر خواهد شد.

با دریافت پذیرش‌نامه تحصیلی به راحتی می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید. در نظر داشته باشید که برای این منظور باید مدارک دیگری هم ارائه شوند و در صورت تایید، ویزای استرالیا صادر و برای شما ارسال خواهد شد.

کارهای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا را به مراکز معتبر بسپارید

استرالیا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان به شما می‌رود و می‌توانید در صورت برخورداری از شرایط لازم، با کمک یک آژانس مهاجرتی و یا وکیل مجرب در این زمینه، برای اخذ ویزا و پذیرش تحصیل اقدام کنید. توجه داشته باشید که یک آژانس مهاجرتی معتبر می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی کشور استرالیا تا حد زیادی افزایش دهد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *