تبلیغات

تبلیغات

آموزش نویسندگی و تولید محتوا سایت

nevisandegi

چه بخواهید شغل رویایی خود را بدست آورید، یک ارتقاء کسب کنید، یک مشتری جدید را متقاعد کنید یا وبلاگ خود را در گوگل یا رسانه های اجتماعی توسعه دهید، نوشتن یکی از قدرتمندترین مهارت هایی است که می توانید یاد بگیرید.

من شخصاً هزاران مقاله در طول سال ها نوشته ام که همه چیز را از نوشتن خود گرفته تا بازاریابی دیجیتال، مسافرت، کامپیوتر و موارد دیگر را پوشش می دهد.

من این را برای خوشحالی نمی گویم – فقط برای اینکه به شما نشان دهم که وقتی نوبت به نوشتن می شود می دانم درباره چه چیزی صحبت می کنم. و من می خواهم آنچه را که می دانم به اشتراک بگذارم.

در این مقاله، 21 نکته برای تبدیل شدن به یک نویسنده بهتر را مرور می کنیم. اما ابتدا، بیایید بحث کنیم که واقعاً «نوشتن خوب» چیست.

 

چه چیزی باعث نوشتن خوب می شود؟

نوشتن بخشی از هنر است، بخشی از علم. هیچ کلمه کامل یا جمله کاملی وجود ندارد، اما تفاوت واضحی بین نوشتن خوب و نوشتن بد وجود دارد.

ویژگی های نوشته غیرداستانی خوب:

  • به راحتی قابل درک است.
  • به خوبی فرمت شده است.
  • گرامر و املای مناسب دارد.
  • به اصل مطلب می رسد.
  • توجه شما را جلب می کند.

نوشتن خوب واقعاً از ویرایش خوب ناشی می شود. به ندرت پیش می‌آید که اولین پیش‌نویس صیقلی شده و آماده انتشار باشد.

اما نوشتن عالی، چاشنی بیشتری در خود دارد. فتنه و انگیزه می دهد. خواننده را تحریک می کند که بخواهد کاری انجام دهد. شما را به فکر وا می دارد.

نویسنده خوب بودن آسان است. نویسنده بزرگ بودن زمان و فداکاری می خواهد. در هر صورت، تبدیل شدن به یک نویسنده بهتر با پیروی از برخی نکات اساسی و تمرین مکرر شروع می شود.

21 نکته نوشتن که به شما کمک می کند بهتر و سریعتر بنویسید

در دهه‌ای که به‌صورت حرفه‌ای نویسندگی کردم (و سال‌های بیشتر قبل از نوشتن برای سرگرمی)، چیزهای زیادی در مورد اینکه چگونه نویسنده بهتری باشم، آموخته‌ام. و من بهترین توصیه خود را در 21 نکته زیر خلاصه کرده ام.

1. با هدف نهایی خود در ذهن شروع کنید

قبل از قرار دادن قلم روی کاغذ (یا انگشتان دست روی صفحه کلید)، همیشه باید بدانید که هدفتان چیست.

چرا این مقاله/ایمیل/کتاب را می نویسید؟ می خواهید خواننده چه چیزی را از نوشته شما به دست بیاورد؟

به عنوان مثال، هدف من از این مقاله این است که به شما، خواننده، کمک کنم تا نویسنده بهتری شوید. این (امیدوارم) به این معنی است که شما برخی از این نکات را دنبال کرده و دفعه بعد که می نویسید آنها را اجرا کنید.

همچنین بخوانید  بهترین صفحه ساز وردپرس برای سئو

2. طرح کلی بسازید

 

آموزش نویسندگی

هنگامی که ایده ای تقریبی از هدف خود دارید، زمان آن رسیده است که افکار خود را با یک طرح کلی سازماندهی کنید.

یک طرح کلی محتوا به شما کمک می کند نوشتار خود را به طور منطقی ساختار دهید و اجازه دهید به طور طبیعی تر جریان یابد. همچنین مفید است که بخش عمده ای از تحقیقات خود را قبل از شروع نوشتن از سر راه بردارید. این برای این است که شما بین نوشتن و تحقیق حواس پرت نشوید.

به‌علاوه، اگر محتوای وبلاگ می‌نویسید، داشتن طرح کلی، بهینه‌سازی محتوای خود را برای موتورهای جستجو از همان ابتدا آسان‌تر می‌کند تا اینکه بهینه‌سازی یک فکر بعدی باشد.

3. تمرکز، تمرکز، تمرکز

پس از شروع نوشتن، توجه کامل به آن مهم است. این ممکن است ساده به نظر برسد، اما از حواس‌پرتی‌هایی مانند دویدن بچه‌ها یا چک کردن تلفن یا ایمیل‌تان اجتناب کنید.

من شخصاً دوست دارم تلفنم را روشن کنم و اعلان‌هایم را بی‌صدا کنم، هدفون‌های حذف نویز بگذارم و به موسیقی Lo-fi دستگاهی گوش کنم. می توانید آزمایش کنید تا ببینید آیا مغز شما با سکوت کامل بهتر عمل می کند یا موسیقی سبک ساز. هک، گاهی اوقات من حتی در حین گوش دادن به EDM باس سنگین می نویسم.

بدون در نظر گرفتن این موارد، تا آنجا که ممکن است، حواس پرتی را محدود کنید و به خودتان اجازه دهید روی نوشته هایتان تمرکز کنید.

4. کلمات فانتزی را کنار بگذارید

نوشته‌های جوشان با جمله‌بندی‌های تزیینی برای ایجاد یک بحث دانش‌آمیز خدمت نمی‌کنند، بلکه به نظر هول‌انگیز می‌آیند و معنای واقعی ارتباط شما را مبهم می‌کنند.

… یا بهتر است بگوییم، کلمات فانتزی فقط مردم را گیج می کنند.

در حالی که استفاده از این کلمات ممکن است نوشته شما را جالب جلوه دهد، اما هدف واضح و مختصر را کاهش می دهد. درک پیام شما را برای خواننده دشوارتر می کند.

درعوض، سعی کنید از ساده‌ترین و قابل فهم‌ترین کلماتی که می‌توانید استفاده کنید و در عین حال آنچه را که می‌خواهید بگویید را توضیح دهید.

 بیشتر بخوانید: SEO / بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

 

آموزش نویسندگی

5. از جملات کوتاه تر استفاده کنید اما طول آن را تغییر دهید

مانند استفاده از کلمات کوچکتر، باید سعی کنید جملات خود را کوتاه کنید.

تصور کنید اگر من چیزی بنویسم که مغز شما مجبور به خواندن آن شود، با کاماهای متعدد، ایده های متعدد و مفاهیم مختلف، همه در یک جمله بزرگ اجرا شده، به نظر می رسد که تمام نمی شود، مهم نیست که چقدر آن را می خواهید. به شما فرصتی برای نفس کشیدن یا هضم ایده هایی که یاد می گیرید نمی دهد، و فقط ادامه می یابد…

همچنین بخوانید  پرستاشاپ یا وردپرس ؟ + ویژگی‌ هر کدام | پاسخ این سوال توسط متاوبز مشخص شد.

پیگیری کارها را سخت می کند، درست است؟

در عوض، هر جمله را کمتر از 16 تا 25 کلمه نگه دارید، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد، و فقط یک یا دو ایده در هر جمله به اشتراک بگذارید.

گفته می شود، شما نباید فقط از جملات کوچک استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است خسته کننده شود. جملات با اندازه مشابه فریبنده نمی شوند. ببینید من اینجا چه کار می کنم؟ تمام این جملات طولی تقریباً مشابه دارند.

آن را با این پاراگراف مقایسه کنید، جایی که عبارت و طول آن متفاوت است. سریع چیزی را به اشتراک بگذارید سپس آن را با یک جمله طولانی تر تقویت کنید که عمیق تر می شود و مغز را درگیر نگه می دارد. شاید یک جمله متوسط ​​را نیز بیاورید.

زیاد روی طول جمله تاکید نکنید، اما آن را در ذهن خود نگه دارید. این کمک می کند تا به نوشتار خود کمی ریتم داده و آن را جالب تر به نظر برسانید.

6. با لحن محاوره ای بنویسید

اغلب اوقات نویسندگان جدیدی را می بینم که سعی می کنند به گونه ای بنویسند که “حرفه ای” به نظر برسد. آنها به جای نوشتن با صدای طبیعی و سبک خود، سعی می کنند بیش از حد دکمه ای به نظر برسند.

جهت انجام خدمات سئو و طراحی سایت کلیک کنید.

این به عنوان خسته کننده ظاهر می شود.

در عوض، طوری بنویسید که چگونه صحبت می کنید – البته با منطق. یک مقاله تحقیقاتی مانند این ننویسید. اما اگر یک ایمیل معمولی یا پست وبلاگ می نویسید، نوشته شما باید طبیعی به نظر برسد و طوری جریان داشته باشد که گویی مستقیماً با خواننده صحبت می کنید نه اینکه برای او سخنرانی کنید.

7. هر روز بنویسید

یادتان هست چطور گفتم بین نویسنده های خوب و نویسندگان بزرگ تفاوت وجود دارد؟ نویسندگان خوب چند نکته را یاد می گیرند و هر چند وقت یکبار می نویسند. نویسندگان بزرگ برای تمرین وقت گذاشته اند.

این لزوماً به معنای نوشتن یک مقاله در هر روز نیست. همه اشکال نوشتن حساب می شود، خواه نوشتن یک ایمیل، نوشتن یک پست وبلاگ یا نوشتن در یک مجله. از آن لذت ببرید.

8. انتقال های اصلی

همانطور که هر کپی رایتر خوبی به شما خواهد گفت، هدف یک پاراگراف انتقال یک ایده یا بیان یک نکته نیست. بلکه برای این است که کسی پاراگراف بعدی را بخواند.

دانستن چگونگی انتقال از یک ایده یا پاراگراف به ایده بعدی یکی از بزرگترین رازهایی است که خوانندگان را به صفحه چسبانده است. و این با انتقال انجام می شود.

همچنین بخوانید  ۵ مزیت اصلی ga4 نسبت به یونیورسال

بهترین راه برای خوب شدن در انتقال این است که کار خود را با صدای بلند بخوانید تا تغییرات ناگهانی یا نقاط ناخوشایند را ببینید، سپس ویرایش کنید تا این نقاط را صاف کنید. در نکته بعدی بیشتر در مورد آن صحبت می کنم.

9. نوشته خود را با صدای بلند بخوانید تا آن را ویرایش کنید

به یاد داشته باشید: نوشتن خوب از ویرایش خوب حاصل می شود.

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌هایی که در نوشته‌هایم ایجاد کردم، این بود که نوشته‌هایم را با صدای بلند در حین ویرایش می‌خواندم. با خواندن با صدای بلند، به وضوح مشخص می‌شود که نوشته‌های شما ناخوشایند به نظر می‌رسند، به خوبی تغییر نمی‌کنند یا به‌طور مستقیم خوب به نظر نمی‌رسند.

اگر فقط از یک نکته از این مقاله استفاده می کنید، از این یکی استفاده کنید.

 بیشتر بخوانید: هاست اشتراکی چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟

10. یک دفترچه یادداشت داشته باشید.

نشان داده شده است که نوشتن فیزیکی در یک مجله فواید زیادی برای سلامتی دارد، مانند کاهش اضطراب و استرس، کمک به سازماندهی افکار و حتی مقابله با افسردگی.

اما از شما نویسنده بهتری نیز می سازد.

چیزی در مورد قرار دادن یک خودکار واقعی روی کاغذ جادویی است. انجام این کار به من امکان می دهد دومین پیشرفت بزرگ نوشتاری خود را تجربه کنم.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *