تبلیغات

تبلیغات

دلیل ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل چیست؟

insta-code2

این روزها اینستاگرام به پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان و مخصوصاً ایران تبدیل شده است و محبوبیت این شبکه اجتماعی روزبه‌روز در حال افزایش است. این موضوع باعث شده است که پیج‌های اینستاگرامی هدف بسیاری از هکرها قرار بگیرند و به همین خاطر نیاز است که بتوانیم امنیت پیج اینستاگرام خودمان را افزایش دهیم تا از هک شدن در امان باشیم. ایجاد کد تأیید دو مرحله‌ای برای ورود به اینستاگرام، یکی از بهترین راه‌هایی است که خود اینستاگرام به افراد پیشنهاد می‌دهد و می‌توانیم از این روش استفاده کنیم تا از هک شدن پیج خودمان جلوگیری کنیم. اما برخی از کاربران گزارش داده‌اند که وقتی کد اینستاگرام برایشان ارسال می‌شود، ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل است و از این موضوع ترسیده‌اند که نکند حساب اینستاگرامشان به خطر افتاده است.

اما باید بدانید که این اصلاً مشکل امنیتی نیست و به خاطر سیاست‌های اینستاگرام چنین اتفاقی افتاده است. حتی گاهی اوقات ممکن است ارسال پیامک اینستاگرام از طریق شماره همراه اول یا رایتل نیز باشد که در این مقاله می‌خواهیم به شما توضیح بدهیم چرا این اتفاق می‌افتد و اینستاگرام کد را از طریق شماره‌های ایرانی برای شما ارسال می‌کند. اگر کنجکاو هستید که بدانید ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل به چه منظوری انجام می‌شود و نگران امنیت حساب اینستاگرام خودتان هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت کامل این موضوع را بررسی کنیم.

در صورتی که اطلاعات کافی در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ندارید و تمایل دارید تا در این زمینه آموزش ببینید پیشنهاد ما استفاده کردن از آموزش های فرادرس است. به کمک آموزش های فرادرس میتوانید هرآنچه در مورد استفاده از اینستاگرام لازم است بدانید را بیاموزید؛ برای دریافت آموزش کسب و کار در اینستاگرام فرادرس همین حالا می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

چرا ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل انجام میشود؟

احتمالاً وقتی که پیامک کد یک‌بار مصرف اینستاگرام را دریافت کرده‌اید و مشاهده کرده‌اید که با یک شماره ایرانسل برایتان ارسال شده است، در اولین نگاه تعجب کرده و فکر کرده‌اید که این کد تقلبی است و با وارد کردن این کد ارسال شده، ممکن است پیجتان هک شود. اما باید بدانید که این موضوع دلایل مختلفی دارد که با هم در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید بیشتر با سیاست‌های اینستاگرام آشنا شوید؛ پس تا انتهای نوشته همراه ما باشید تا این موضوع را از ابعاد مختلف بررسی کنیم.

 

ارسال کد اینستاگرام

کاهش هزینه ها

اگر تا به حال از کد ورود یک‌بار مصرف برای ورود به اینستاگرام استفاده کرده باشید، متوجه شده‌اید که این کد از طریق شماره مخصوص اینستاگرام ارسال شده است تا شما بتوانید از این کد برای ورود به این برنامه استفاده کنید. این موضوع یعنی ارسال کد از طریق شماره‌های مخصوص اینستاگرام، برای شرکت اینستاگرام هزینه‌های زیادی را به دنبال داشت. وقتی کد از شماره یک کشور دیگر برای شما پیامک می‌شود، به صورت بین‌المللی محاسبه شده و این موضوع هزینه‌های بالایی را برای شرکت مادر اینستاگرام در پی خواهد داشت، به همین خاطر ممکن است اینستاگرام این سیاست را در پیش گرفته باشد تا بخواهد هزینه‌های خود را کاهش دهد.

استفاده از شماره‌های بومی یک کشور برای ارسال پیامک‌های مختلف، باعث می‌شود که هزینه‌های شرکت اصلی اینستاگرام تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند و این شرکت بتواند این هزینه‌ها را در جای دیگری مصرف کند تا کیفیت بیشتری در ارائه خدمات به کاربران خود داشته باشد.

رفع مشکل اختلال

دومین دلیل مهمی که برای ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل وجود دارد، این است که از اختلال‌های ایجاد شده جلوگیری شود. مدتی بود که برخی از اپراتورها شماره‌های مربوط به اینستاگرام را محدود کرده بودند و ارسال و دریافت کدهای اینستاگرام به درستی انجام نمی‌شد. این موضوع باعث شده بود که خیلی از کاربران ایرانی برای ورود به حساب اینستاگرام خودشان به مشکل بربخورند. البته این اختلال همه‌گیر بود و در کشورهای دیگر نیز چنین مشکلاتی وجود داشت. به همین خاطر اینستاگرام ممکن است این تصمیم را گرفته باشد تا بتواند اختلال‌ها را از بین ببرد و به راحتی با شماره‌های بومی هر کشور، به سیم‌کارت‌های آن کشور پیامک ارسال کند و این موضوع مشکلات را به صورت کامل از بین خواهد برد. پس از این بابت نیز باید خوشحال باشید که ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل باعث می‌شود دیگر اختلالی در دریافت کدها نداشته باشید و کدها خیلی سریع برایتان ارسال می‌شوند تا بتوانید به حساب کاربری اینستاگرام خودتان وارد شوید.

ارسال به بلک لیست

شماره‌های پیامکی حتی اگر به صورت خطوط خدماتی باشند، گاهی اوقات ممکن است نتوانند برای برخی سیم‌کارت‌ها پیامک ارسال کنند و این موضوع به عدم دریافت کد یک‌بار مصرف از اینستاگرام منجر خواهد شد. اما ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل کمک می‌کند که بتوانید بدون هیچ‌گونه مشکلی، از طریق شماره‌های عمومی ایرانسل کد ورود یک‌بار مصرف اینستاگرام را دریافت کنید. با چنین قابلیتی، حتی اگر پیامک‌های تبلیغاتی خودتان را بسته باشید، می‌توانید به سادگی پیامک‌ها را دریافت کرده و از کد ورود استفاده کنید. این نیز یک سیاست مناسب دیگری است که اینستاگرام به کار گرفته است تا بتواند به لک لیست را دور بزند و کار را برای کاربران خودش راحت‌تر کند و دشواری‌های ورود به حساب کاربری را برای آنها از بین ببرد.

آیا ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل خطرناک است؟

ممکن است این سؤال ذهنتان را درگیر کرده باشد که آیا ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل خطرناک است و احتمال هک شدن پیجتان را افزایش می‌دهد یا خیر؟ باید بگوییم که این کار هیچ‌گونه خطری ندارد و به همین خاطر نیازی نیست نگران این موضوع باشید. اگر سری به قوانین و حریم خصوصی اینستاگرام بزنید، متوجه می‌شوید که اولین اولویت اینستاگرام این است که از حقوق شما محافظت کند و نگذارد هیچ‌گونه خطری شما و حساب کاربری‌تان را تهدید کند؛ به همین خاطر قطعاً در استفاده از شماره‌های بومی نیز بیشترین ایمنی را در نظر گرفته تا کاربرانش دچار هیچ‌گونه مشکلی نشوند.

اگر در اینترنت عبارت‌هایی مانند «خرید شماره مجازی آمریکا» را جستجو کنید، متوجه می‌شوید که وب‌سایت‌های زیادی هستند که اقدام به فروش شماره مجازی آمریکا می‌کنند و شما می‌توانید مثلاً در ایران یک شماره مجازی آمریکا داشته باشید و حتی با استفاده از آن اقدام به ارسال پیامک و تماس با کشورهای دیگر کنید.

این امکانی فوق‌العاده عالی برای تمام کشورها است. همان‌طور که شرکت‌های خارج از ایران می‌توانند از شماره‌های ایرانی برای ارسال کد استفاده کنند، در کشورهای دیگر نیز یک شماره مجازی ایران وجود دارد که احتمالاً اینستاگرام با خرید شماره مجازی ایران و اتصال آن به سیستم خود، برای ارسال کد اینستاگرام از آن شماره اقدام می‌کند و این کار باعث می‌شود که هزینه‌های این شرکت تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند و بتواند راحت‌تر هزینه‌ها را کنترل کند.

این شماره‌های مجازی کاملاً امن هستند و از ارتباطی رمزگذاری شده استفاده می‌کنند و هیچ‌گونه خطری جهت شنود یا لو رفتن اطلاعات وجود ندارد؛ پس نیازی نیست که در مورد امنیت اطلاعات خودتان نگران باشید. اگر به شدت نگران امنیت حساب اینستاگرام خود هستید، می‌توانید از راهکارهای زیر برای بالا بردن امنیت حساب اینستاگرام خود استفاده کنید.

ارسال کد اینستاگرام

 

روش های افزایش امنیت حساب اینستاگرام

تا به اینجا در مورد این موضوع صحبت کردیم که چرا ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل انجام می‌شود و همچنین گفتیم که این موضوع خطری دارد یا خیر؛ حالا می‌خواهیم به شما نکات امنیتی را در مورد حساب اینستاگرامتان بگوییم که حتی اگر خطری پیجتان را تهدید کرد، بتوانید به‌سادگی از آن محافظت کنید و تنها با چند تغییر کوچک در پیجتان، امنیت حساب اینستاگرام خود را بالا ببرید. پس در ادامه با ما همراه باشید و هرکدام از کارهای گفته شده را که انجام نداده‌اید، حتماً همین حالا انجام دهید تا امنیت پیج اینستاگرام خودتان را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

ایمیلتان را در حساب کاربری خود فعال کنید

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که حتماً در حساب اینستاگرام خودتان، یک ایمیل معتبر وارد کنید که به آن دسترسی دارید؛ زیرا اگر پیجتان هک شود یا دیسیبل شود، اینستاگرام از طریق ایمیل با شما در ارتباط خواهد بود و اگر به ایمیلتان دسترسی نداشته باشید، به مشکل خواهید خورد. افراد زیادی بوده‌اند که پیجشان توسط شخص دیگری ساخته شده بود و به ایمیل موردنظر دسترسی نداشته‌اند و این موضوع باعث شده است که پیجشان به صورت کامل از دسترس خارج شود و نتوانند آن را بازگردانی کنند.

در پیج خود شماره موبایل معتبری را وارد کنید

دومین موضوع مهمی که باید رعایت کنید، این است که یک شماره موبایل معتبر روی پیجتان وارد کنید که فعال باشد تا بتوانید در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید ایمنی پیجتان را افزایش دهید، بهتر است از شماره و ایمیل خاصی برای پیجتان استفاده کنید و شماره عمومی خودتان روی پیج فعال نباشد؛ چون این کار احتمال هک شدن توسط اطرافیان را نیز کاهش خواهد داد. شماره موبایل برای زمان‌هایی که رمز عبور خودتان را فراموش می‌کنید و می‌خواهید آن را بازگردانی کنید بسیار کاربردی است؛ پس حتماً این مرحله را نیز انجام دهید تا امنیت پیجتان را بیشتر کنید.

رمز عبور قوی را برای پیج اینستاگرام خود انتخاب کنید

مهم‌ترین کاری که برای افزایش امنیت پیجتان باید انجام شود، این است که یک رمز عبور قوی و قدرتمند انتخاب کنید تا به‌سادگی قابل حدس زدن نباشد. مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از افراد از اعدادی مانند تاریخ تولد، تاریخ عقد، شماره شناسنامه، شماره موبایل و… استفاده می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که خیلی سریع پیجشان هک شود. رمز عبور مناسب باید شامل کاراکترهای خاص و حروف کوچک و بزرگ و اعداد باشد تا نتوان به راحتی آن را حدس زد و هکرها نتوانند پیجتان را هک کنند. مثلاً رمز عبوری مانند 123456789 به سادگی قابل حدس زدن است و با چند بار امتحان می‌توان آن را پیدا کرد.

اما رمز عبوری مانند \V#D5AXQ9f:>3G%fD[=~ به راحتی قابل حدس زدن نیست و هکرهای حرفه‌ای نیز شاید به هیچ وجه نتوانند چنین رمز عبوری را هک کنند و آن را حدس بزنند. برای ساخت چنین رمزهایی می‌توانید از سایت‌هایی مانند passwordsgenerator استفاده کنید که به شما این اجازه را می‌دهد تا تعداد ارقام پسورد را انتخاب کنید و کاراکترهایی که می‌خواهید در رمز به کار برده شوند را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه GENERATE کلیک کنید تا رمز عبور قدرتمندی برایتان ساخته شود و از آن در پیج اینستاگرامتان استفاده کنید.

از ورود دو مرحله‌ای استفاده کنید

یکی دیگر از امکاناتی که خود اینستاگرام در اختیار ما می‌گذارد تا بتوانیم امنیت حساب اینستاگرامی خودمان را افزایش دهیم، استفاده از رمز ورود یک‌بار مصرف است. این امکان به ما اجازه می‌دهد تا بتوانیم در هر بار ورود خودمان، به یک رمز یک‌بار مصرف پیامکی دریافت کنیم و با وارد کردن آن بتوانیم وارد حساب کاربری خود شویم. موضوع این مقاله یعنی ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل نیز در مورد همین امکان امنیتی اینستاگرام بود که به صورت کامل در مورد آن صحبت کردیم.

روی لینک های ناشناس کلیک نکنید

آخرین موردی که در مورد امنیت حساب اینستاگرام شما وجود دارد، این است که به هیچ وجه روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید یا رمز عبور و نام کاربری اینستاگرام خودتان را در سایت‌هایی که نمی‌شناسید وارد نکنید. این موضوع را بدانید که اینستاگرام تنها از طریق ایمیل، با شما ارتباط برقرار می‌کند و به هیچ وجه از طریق واتساپ برایتان پیامی ارسال نمی‌کند تا بگوید کپی رایت را نقض کرده‌اید یا هر مورد دیگری را رعایت نکرده‌اید!

پس نیاز است که در این مورد آگاهانه عمل کنید و وقتی پیام‌هایی را می‌بینید که احتمال می‌دهید مشکوک باشند، به هیچ وجه روی لینک آنها کلیک نکنید یا مشخصات پیجتان را وارد نکنید، چون با این کار به راحتی پیجتان هک خواهد شد و به مشکلات زیادی برمی‌خورید.

 

ارسال کد اینستاگرام

جمع‌بندی مطالب در مورد ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل

در این مقاله در مورد ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل صحبت کردیم و گفتیم که چرا اینستاگرام این سیاست را در پیش گرفته است تا از شماره‌های بومی هر کشوری بتواند پیامک را ارسال کند و با هم چند دلیل اساسی این موضوع را بررسی کردیم تا نگرانی‌های خودتان را برطرف کنید. همچنین با هم بررسی کردیم که ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل خطری برای حساب کاربری‌تان دارد یا خیر و گفتیم که چطور اینستاگرام از چنین شماره‌هایی برای ارسال پیامک‌های خود استفاده می‌کند.

در مرحله بعدی نیز با هم چند مورد امنیتی را بررسی کردیم که با رعایت آنها می‌توانید تا حد بسیار زیادی حساب اینستاگرام خودتان را ایمن کنید و امنیت آن را افزایش دهید تا هیچ‌گونه خطری شما را تهدید نکند. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد نگرانی‌تان را در مورد ارسال کد اینستاگرام از شماره ایرانسل برطرف کنید و همچنین با رعایت نکات امنیتی گفته شده بتوانید امنیت حساب کاربری‌تان را تا حد زیادی افزایش دهید و با مشکلاتی مانند لو رفتن اطلاعات و هک شدن پیج اینستاگرام مواجه نشوید.

امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید؛ در پایان مایلم آموزش تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام با پاورپوینت فرادرس را دریافت کنید تا بتوانید به کمک مطالب بیان شده در این آموزش محتوای گرافیکی جذابی را برای انتشار در اینستاگرام آماده کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *