تبلیغات

تبلیغات

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد + معرفی منابع آموزش رپورتاژ آگهی

1-رپورتاژ-آگهی-چیست

در زمان قدیم، انتشار آگهی‌های رپورتاژ، یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد شرکت‌های روزنامه و مجلات بود. به مرور زمان که وبلاگ‌های اینترنتی، جایگزین مجلات فیزیکی شدند، رپورتاژ که همین هدف را دنبال می‌کرد، در بستری متفاوت که وبسایت نام داشت، برای اولین بار منتشر شد. این روزها، نگارش رپورتاژ آگهی که باعث دریافت بک لینک باکیفیت از وب سایت‌های دارای رتبه‌بندی می‌گردد، یک روش پرطرفدار محسوب می‌شود که در بالا بردن ترافیک وب سایت، تاثیر بسزایی دارد. از این رو، در این مقاله ضمن پاسخ دادن به این سوال که رپورتاژ آگهی چیست قصد داریم راهکارهای بهینه‌سازی رپورتاژ را معرفی کنیم تا بتوانید رپورتاژهای منتشر شده را به شکل مناسبی بهینه کنید. همراه ما باشید.

 

رپورتاژ آگهی چیست

رپورتاژ آگهی چیست

رپورتاژ، کلمه‌ای فرانسوی است که همان معنی رپورتاژ را می‌دهد و به طور معمول جهت تبلیغات از راه رپورتاژ اخبار یا رویدادها به کار می‌رود. در صورتی که این کلمه را در ترجمه گوگل جستجو نمایید، با جمله “رپورتاژ اخبار، برای مطبوعات و رسانه های پخش” روبرو می‌شوید. در سئو، رپورتاژ یکی از سودمندترین راهکارهایی است که ترافیک ارگانیک وب سایت را بالا می‌برد. در این روش، درباره یک ویژگی، خدمات یا محصولی منحصربه‌فرد در وب سایتی دیگر، تولید محتوا انجام می‌شود تا یک وب سایت دیگر به صورت غیر مستقیم معرفی گردد. یک نمونه از این نوع رپورتاژ را در ادامه آورده‌ایم.

فرض کنید صاحب یک فروشگاه گل هستید و قصد دارید خدمات آنلاین خود را به وسیله یک وب سایت ارائه دهید. در صورتی که از وب سایتی دیگر، که لزومی ندارد حتماً زمینه کاری مشابه شما را داشته باشد، درخواست کنید محتوایی را برای شما به اشتراک‌گذاری کند و بک لینکی به وب سایت شما نیز در اختیار مخاطب قرار دهد، نیازمند یک رپورتاژ هستید. عنوان این محتوا می‌تواند “بهترین گل برای اولین قرار ملاقات” باشد. مزیت یک رپورتاژ حرفه‌ای، ماندگاری شما در ذهن کاربر است و در نهایت باعث وفاداری مشتری نسبت به شما می‌شود. در حقیقت، یک کاربر، به وب سایت اعتماد می‌نماید، رپورتاژ را به اشتراک‌گذاری می‌کند و این اعتماد را به برند شما منتقل می‌کند. پس رپورتاژ آگهی چیست؟ یعنی “آگهی تبلیغاتی شما به صورت تصویر و شرحی کامل که با یک لینک به مقاله در وب سایت یا مجله دیگر دسترسی پیدا می‌کند.”

اگر تمایل دارید تا اطلاعات مفیدی در مورد رپورتاژ آگهی به دست آورید پیشنهاد میکنم قبل از مطالعه ادامه مقاله رپورتاژ آگهی چیست با مراجعه به لینک زیر آموزش رپورتاژ آگهی فرادرس را دریافت کنید تا ضمن آشنایی بیشتر با این روش تبلیغاتی پربازده بتوانید تکنیک هایی را برای به حداکثر رساندن بازدهی رپورتاژها بیاموزید.

دلیل اهمیت رپورتاژ آگهی چیست؟

نکته‌ای که در این راهکار نهفته، غیرمستقیم بودن تبلیغ است. شما اطلاعات سودمندی را در اختیار مشتری قرار می‌دهید و او به همراه دنبال نمودن کل محتوا، با اشتیاق و بدون این که به تبلیغات فکر کند، بیشتر به شما اعتماد می‌کند. دیگر مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟ می‌توانیم از مزایای رپورتاژ، به موارد زیر اشاره کنیم:

بالا بردن ترافیک ارگانیک: محلی که رپورتاژ در آن به اشتراک گذاشته می‌شود، وب سایت‌های پرطرفداری هستند که روزانه هزاران بازدیدکننده دارند. در صورتی که 50% از این بازدیدکننده‌ها، روی لینک شما کلیک کنند، وب سایت شما رونق می‌گیرد و می‌بینید که صدها بازدیدکننده ارگانیک با اعتماد به سوی شما می‌آیند.

برندسازی: وقتی که وب سایت محبوب دیگری شما را معرفی می‌کند، برند شما، بیش از پیش در معرض توجه قرار می‌گیرد.

بهبود سئو: این مورد، نیازمند بخشی مجزا است تا درباره ماهیت سئوی خارجی توضیح دهیم. فعلاً به این اطلاعات بسنده می‌کنیم که لینک‌های برگشتی از وب سایت دیگر به سمت وب سایت شما، در سئوی وب سایتتان، بسیار تاثیرگذار است.

سئوی خارج از صفحه (Off-Page) و رابطه آن با رپورتاژ آگهی چیست؟

سئوی خارج از صفحه(Off-Page)، همه راهکارهایی است که در خارج از وب سایتتان انجام می‌دهید تا ارزش وبسایت را افزایش دهید. چند تکنیک رایج سئوی خارج صفحه عبارتند از: بک لینک‌ها، ذکر اسم برند و سیگنال‌های رسانه‌های اجتماعی. دریافت بک‌لینک از جانب وب سایت‌های دارای رتبه‌بندی، پراهمیت‌ترین تکنیک محسوب می‌شود. از این رو، می‌توان رپورتاژ را روشی برای دریافت بک‌لینک دانست.

 

رپورتاژ آگهی چیست

نکات طلایی جهت بهینه‌سازی رپورتاژ و خصوصیات یک رپورتاژ حرفه‌ای

برای این که یک رپورتاژ بدون نقص داشته باشید، لازم است به نکته‌های زیر توجه نمایید:

هرچند این مورد ضرورتی ندارد، اما تلاش کنید محتوایی تولید کنید که به وب سایت میزبان، مربوط باشد.

وب سایت‌هایی که رتبه بالا دارند را در گوگل یافته و تلاش کنید رپورتاژ خود را در آن‌ها منتشر کنید.

به جای این که بک لینک را در هدر یا فوتر وب سایت بیاورید، سعی کنید آن را در محتوا درج نمایید.

در جستجوی بهترین انکر تکست برای لینک وب سایت خود باشید. (به آن بخش از محتوا که وب‌سایت شما به آن لینک و پیوند می‌خورد، انکر تکست می‌گویند. انکر تکست نقش مهمی در کلیک کاربران ایفا می‌کند) باید در این بخش، از کلمه کلیدی استفاده کنید.

اسم برندتان را در بعضی قسمت‌های محتوا و حتی همچنین در انکر تکست بیاورید. گوگل، به برندسازی علاقمند است.

رپورتاژ، تکنیکی برای سئوی خارج صفحه محسوب می‌شود، ولی پیشنهاد می‌کنیم تکنیک‌های سئوی داخلی را نیز در محتوای رپورتاژ به کار بگیرید. با افزایش بازدید رپورتاژ شما، ارزش وب سایتتان نیز بیشتر می‌شود.

رپورتاژ شما، به یک عنوان جذاب نیاز دارد که می‌توانید به کمک کپی رایتینگ، آن را بنویسید.

رپورتاژ حرفه‌ای که بین 800 تا 1200 کلمه باشد، می‌تواند حدوداً 3 بک لینک به وب سایت شما داشته باشد.

هزینه انتشار رپورتاژ چقدر است؟

باتوجه به اعتبار دامنه سایت ناشر رپورتاژ، رپورتاژ ممکن است از صد هزار تومن تا چند ده میلیون تومان هزینه داشته باشد. باید توجه نمود که رپورتاژ، تبلیغی مادام‌العمر و یا حداقل بلندمدت است و از این رو، حتی هزینه کردن مبلغ چند میلیون تومان در ماه برای آن، ارزشش را دارد. وقتی وبسایت شما به رشد کافی دست یافت و تعداد مخاطبین با رشد چشمگیری مواجه شد شما هم میتوانید در وبسایت خودتان رپورتاژ منتشر کنید و از این راه کسب درآمد کنید.

رپورتاژ را در کجا منتشر کنم؟

محل به اشتراک‌گذاری رپورتاژ، از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است ارزیابی کنید که آیا هزینه را در جای درستی سرمایه‌گذاری نموده‌اید یا نه. اطمینان یابید که آیا ناشر، ویژگی‌های زیر را دارد:

  • دامنه و صفحه‌ای با قدرت بالا
  • امتیاز اسپم پایین(spam score)
  • عمر دامنه و زمان فعالیت مفید با سابقه مناسب

البته در صورتی که بودجه کافی ندارید، می‌توانید در ابتدا، رپورتاژی با قیمت پایین‌تر را انتخاب نمایید (فقط نسبت به کم بودن میزان اسپم، اطمینان یابید) و پس از آن، به مرور زمان، بودجه بیشتری را به رپورتاژ اختصاص دهید. علاوه بر آن می‌توانید یک حساب وبلاگ رایگان در خدمات وبلاگ داشته باشید و آن را در اختیار نگارش رپورتاژ قرار دهید، ولی تضمینی وجود ندارد که به میزان کافی، ترافیک ارگانیک داشته باشد.

 

رپورتاژ آگهی چیست

تفاوت بنر های تبلیغاتی و رپورتاژ آگهی چیست

در تعداد زیادی از وب سایت‌ها، بنرهای چشمک‌زن را می‌بینیم. این بنرها، برای تبلیغات کسب و کارها، مورد استفاده قرار می‌گیرند. ولی رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ آگهی نوعی محتوا است که به عنوان خبر نیز در نظر گرفته می‌شود. این نوع تبلیغات، توسط بسیاری از افراد دیده می‌شود. این افراد، در صورتی که متن رپورتاژ به شکل مناسبی نوشته شده باشد و جنبه ارائه اطلاعات به کاربران را داشته باشند معمولا مورد توجه مخاطبین قرار میگیرد و کاربران آن را مطالعه می‌کنند. ولی مسئله‌ای که نباید نادیده گرفته شود این است که اگر محتوای رپورتاژتان را در اختیار یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای قرار دهید، او قادر خواهد بود با بکارگیری تکنیک‌های مختلف متنی، نکاتی که ضروری و آموزنده هستند را به کاربران ارائه دهد. با این کار، افراد بیشتری آموزش خواهند دید.

به این دلیل است که وقتی تبلیغات شما در سایت های معتبر و پرمخاطب منتشر می‌شود، کاربران، آن را می‌خوانند و خصوصیات کسب و کار اینترنتی، وب سایت و خدماتی که ارائه می‌دهید را درک می‌کنند و کسب و کار شما مورد تبلیغ قرار می‌گیرد. در صورتی این تبلیغات، موفقیت‌آمیز خواهد بود، که محتوای جذابی داشته باشد و کاربران بخواهند آن را بررسی کنند. با توجه به این موارد می‌توانیم تبلیغات در قالب رپورتاژ آگهی را تاثیرگذارترین تکنیک سئو و بهترین راهکار برای بهبود رتبه سایت و تبلیغات بدانیم.

تعداد لینک های مجاز برای درج در رپورتاژ آگهی

بیشتر وب سایت‌هایی که وظیفه انتشار رپورتاژ را بر عهده می‌گیرند، سه لینک را برای وب سایت شما در بخش های مختلف رپورتاژ درج می‌نمایند که بسته به سیاست های وبسایت ناشر رپورتاژ یک لینک فالو و دو لینک نوفالو است. البته همه وب سایت‌ها، این طور نیستند و میتوانید وبسایت هایی را پیدا کنید که هر ۳ لینک را به شکل فالو در رپورتاژ درج می‌کنند. دقت کنید که رپورتاژ را در سایت‌های قابل اعتماد به اشتراک بگذارید تا به نتایج مطلوبی دست یابید.

رپورتاژ چه کمکی به شما می کند؟

هر زمان قصد داشتید یک رپورتاژ را به اشتراک بگذارید، باید یک کمپین رپورتاژ آگهی را برنامه‌ریزی و سپس اجرا کنید. در صورتی که فکر می‌کنید تنها با منتشر نمودن رپورتاژ در وب سایتی معتبر، قرار است معجزه‌ای رخ دهد، اشتباه می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم تبلیغات رپورتاژ آگهی را در قالب کمپین جلو ببرید، از این جهت که بتواند به برندسازی و افزایش قدرت وب سایت شما کمکی نماید. علاوه بر آن، لازم است اعتماد کاربر را هنگام خواندن متن جلب کنید تا او با شما تماس برقرار کند. پس هم تولید محتوا باید به خوبی انجام شود تا این اعتماد شکل گیرد، و هم لینک های مناسبی به وبسایت شما داده شود تا ضمن جلب اعتماد کاربران اعتبار وبسایت شما نیز افزایش یابد.

هدف از انتشار رپورتاژ آگهی چیست

همانطور که در ابتدای مقاله رپورتاژ آگهی چیست بیان شد رپورتاژ، یک نوع روزنامه‌نگاری است که خبری خواندنی و شفاف را با جزئیات کامل و ضروری به مخاطب ارائه می‌دهد. این خبر، درباره رویدادی است که نویسنده شاهد عینی آن بوده و یا درباره رویدادی است که نویسنده در آن شرکت کرده است. این که رپورتاژ به چه نحوه‌ای ارائه گردد، به وسایل ارتباط جمعی (مثل مطبوعات، رادیو یا تلویزیون) که مطالب برایشان تولید می‌شود بستگی دارد. در رپورتاژ مطبوعات که به طور معمول از طریق روزنامه انجام می‌شود، تمرکز می‌تواند بر روی رویداد و یا موضوع باشد. مثلاً ممکن است وقایعی را توصیف کند که موضوع یکسان دارند اما در زمان‌های مختلف صورت می‌گیرند.

به طور معمول رویدادها را با عکس‌هایی که در صحنه‌شان گرفته شده، نشان می‌دهند. این عکس‌ها، ویژگی‌هایی را نشان می‌دهند که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرند. در رپورتاژ رادیو می‌بینیم که رویدادها، توالی زمانی مشخصی دارند و ارائه واقع‌بینانه وقایع، با زبانی شفاف و رسا انجام می‌شود. رپورتاژ در تلویزیون نیز، به تفسیری از رویدادهای نمایش داده شده، تبدیل می‌گردد. در روزنامه‌نگاری، رپورتاژها به صورتی برنامه‌ریزی می‌شوند که مردم را از پراهمیت‌ترین و جذاب‌ترین رویدادهای جاری سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جاری باخبر کنند.

 

رپورتاژ آگهی چیست

نحوه نگارش یک رپورتاژ آگهی

یک رپورتاژ باید حس خواننده را نسبت به موضوع رپورتاژ برانگیزد. نویسنده اغلب این کار را با وصف ویژگی های کلیدی مرتبط با موضوع رپورتاژ انجام می‌دهد. از سوی دیگر در حال کلی یک رپورتاژ، متشکل از عنوان، مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری است. مقدمه رپورتاژ، اهمیت بسزایی در ایجاد توجه مخاطب دارد. مقدمه، اولین بخشی است که در معرض دید خواننده قرار می‌گیرد و از این رو باید او را ترغیب کند که کل متن را بخواند. مقدمه، خلاصه‌ای از رپورتاژ شماست، اما نباید این طور باشد که همه اطلاعات را تقدیم کاربر کند. مقدمه رپورتاژ، اغلب به توصیف کلیتی از متن رپورتاژ می‌پردازد. به این صوزت که سعی کردن توجه مخاطب را به شکل مناسبی جلب نمود تا به مطالعه ادامه رپورتاژ تمایل داشته باشد. همچنین لحن و زبان رپورتاژ، از نظر رسمی بودن، باید شبیه یک مقاله معمولی باشد.

کلام آخر در مورد رپورتاژ آگهی چیست

ما در این مقاله، این که رپورتاژ آگهی چیست را مورد بررسی قرار دادیم و درباره جزئیات آن صحبت کردیم. نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد، این است که اگر قصد دارید فعالیت‌های سایت در حوزه سئو را ارتقا دهید، در نظر داشته باشید که رپورتاژ، یک تکنیک بسیار مهم و سودمند است. در پایان مایلم مجموعه آموزش بازاریابی و تبلیغات فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش ارزشمند روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *