تبلیغات

تبلیغات

نحوه به روز رسانی رمز عبور Bitlocker

How-to-Update-the-BitLocker-Password

رمز گذاری درایو بیت لاکر Bitlocker یک ویژگی حفاظت از داده ها است که با سیستم عامل یکپارچه می شود و سرقت از داده ها را به طور کلی برطرف می کند. وقتی این ویژگی را در رایانه خود فعال می کنید، می توانید آن را طوری پیکربندی کنید که برای باز کردن قفل درایو یک پین یا رمز عبور نیاز باشد.

به طور کلی هر کاربر می تواند با حذف رمز عبور بیت لاکر، مجددا رمز جدیدی را برای آن تعریف کند، با این حال اگر ترجیح می دهید که مراحل حذف و اضافه کردن مجدد امنیت درایو خود را انجام ندهید می توانید مراحل زیر را مطالعه نمایید.

چرا باید رمز عبور بیت لاکر خود را تغییر دهید؟

تغییر رمز های عبور می تواند ایده خوبی برای محافظت از اطلاعات و داده های شما در برابر هکر ها باشد. استفاده از رمز عبور بیت لاکر نیز می تواند در این راستا کمک به سزایی برای درز اطلاعات محرمانه شما باشد.

به طور کلی، اینکه درایور بیت لاکر شما چقدر می تواند ایمن باشد، عمدتا به محل قرار گیری رایانه شما بستگی دارد. گرچه استفاده از این ویژگی در رایانه های خانگی می تواند به طور معقولی در امان بماند. اما استفاده از رایانه ای در مکان عمومی تر مانند، محل کار ممکن است نیاز به حفظ امنیت بیشتری داشته باشد.

از این رو توصیه می شود برای حفظ امنیت بیشتر داده های خود، هر از چند گاهی رمز عبور بیت لاکر خود را تغییر دهید، تا مطمئن شوید دیگر اطلاعات شما توسط شخصی دیگر به سرقت نمی رود.

تغییر رمز عبور بیت لاکر در رایانه

تغییر رمز عبور بیت لاکر

همانطور که اشاره شد برای تغییر رمز عبور بیت لاکر لزومی ندارد تا این تنظیمات را برای مدتی حذف کنید. چندین روش برای انجام این کار وجود دارد که می توانید هر یک از آنها را در ادامه مقاله مطالعه نمایید.

  • “File Explorer” را در رایانه خود باز کرده و سپس بر روی نماد “This PC” در پنل سمت چپ برنامه کلیک کنید.
  • همه درایور های شما می بایست در بخش Drives and Devices نمایش داده شوند.
  • بر روی درایوی که می خواهید رمز عبور خود را تغییر دهید کلیک راست نموده و سپس از منوی زمینه گزینه Change BitLocker password را انتخاب نمایید.
  • در صفحه جدید، رمز عبور قدیمی و جدید خود را وارد نموده و سپس گزینه “Change password button” را انتخاب نمایید.

رمز عبور خود را با استفاده از BitLocker Manager تغییر دهید

رمز عبور بیت لاکر

علاوه بر مورد اشاره شده در مقاله، همچنان شما می توانید رمز عبور بیت لاکر خود را از طریق پنل مدیریتی به روز کنید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به بخش Control Panel > System and Security > BitLocker Drive Encryption بروید.
  • درایوی که می خواهید رمز عبور آن را تغییر دهید را پیدا کنید. آن را گسترش دهید (بر روی نماد فلش کلیک کنید).
  • بر روی گزینه Change Password کلیک کرده و سپس رمز عبور قدیمی خود را در بخش مربوطه وارد کنید.
  • رمز عبور جدید خود را وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه Change password button کلیک نمایید.
همچنین بخوانید  نحوه تعمیر فروشگاه مایکروسافت هنگامی که صفحه سیاه یا سفید نمایش می دهد

استفاده از Command Prompt برای تغییر رمز عبور بیت لاکر

ابزار Command Prompt

اگر نمی توانید رمز عبور بیت لاکر خود را با استفاده از موارد اشاره شده تغییر دهید، می توانید با استفاده از ابزار Command Prompt این ویژگی را در رایانه خود اعمال کنید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • بر روی جستجوی ویندوز کلیک کرده و سپس cmd را تایپ نمایید.
  • با استفاده از ویژگی Run as Administrator نزدیک ترین جستجو را باز نمایید.
  • عبارت “manage-bde -changepassword H:” را در فیلد مورد نظر تایپ کنید. به جای عبارت “H” نام درایو مورد نظر خود را بنویسید.
  • در نهایت از شما خواسته می شود رمز عبور جدید خود را در Command Prompt جایگذاری کنید.

استفاده از رمز قوی

همانطور که همه ما می دانیم، استفاده از یک رمز قوی می تواند از داده ها و اطلاعات ما در برابر سایر هکر ها جلوگیری کند. این ابزار به صورت پیشفرض توصیه می کند حداقل از 8 کاراکتر برای درایور های مورد نظر خود استفاده کنید. با این حال همواره توجه داشته باشید که این کاراکتر ها از حروف معمول مانند “123…” یا “ABC..” نباشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *