تبلیغات

تبلیغات

علت داغ شدن کمپرسور کولرگازی

ipemdad

کمپرسور به عنوان قلب تپنده کولر گازی به شمار می رود. هر گونه ایراد در کمپرسور باعث ایجاد اختلال در عملکرد کولر گازی خواهد شد. یکی از مشکلاتی که برای کمپرسور می تواند به وجود بیاید، داغ شدن بیش از حد آن است.

داغ شدن کمپرسور کولرگازی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این مطلب می خواهیم در مورد علت های داغ شدن کمپرسور و روش های رفع عیب آن صحبت کنیم.

کمپرسور کولرگازی

دلایل داغ شدن کمپرسور کولر گازی

کمپرسور کولر گازی به دلایل مختلفی می تواند داغ شود که در عملکرد و راندمان دستگاه تاثیر منفی دارد. برخی از مهم ترین دلایل داغ شدن کمپرسور عبارتند از:

  • کثیف بودن فیلتر هوا
  • کثیفی کویل های کندانسور
  • کم شدن گاز
  • خرابی در کمپرسور
  • عدم عایق کاری صحیح
  • بالا بودن ولتاژ برق
  • مشکل در قطعات داخلی

پیشنهاد خدمات: تعمیر کولر گازی تراست در آی‌پی امداد

کثیف بودن فیلتر هوای کولر گازی

فیلتر هوا نقش بسیار مهمی در عملکرد درست کولر گازی دارد. با توجه به اینکه پنل خارجی کولر گازی در محیط بیرونی و فضای باز نصب می‌شود، آلاینده‌ها و برخی عوامل خارجی می‌توانند وارد پنل شوند. وظیفه فیلتر هوا، تصفیه این آلودگی ها است. اما به مرور زمان این فیلترها ممکن است دچار گرفتگی شوند و نیاز به تعویض یا تمیز کردن داشته باشند. تعویض و یا تمیز کردن فیلتر هوا یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای افزایش طول عمرکولر گازی باید انجام داد.

کمپرسور کولرگازی

هرگونه تاخیر در این کار می تواند مشکلات زیادی برای کولر گازی ایجاد کند که مهم ترین آن داغ شدن کمپرسور کولر گازی است. زیرا فیلتر هوا در صورتی که تمیز نباشد حین کار، فشار زیادی به کمپرسور وارد خواهد شد و باعث داغ شدن آن می شود.

پیشنهاد خدمات: تعمیر کولر گازی گری در آی‌پی امداد

کثیفی کویل های کندانسور

کویل کندانسور نوعی مبدل حرارتی فین دار است که به کندانسور برای تخلیه بار و فشار گرمایی سیکل تبرید کمک می‌کند. از آنجایی که این بخش از کولر گازی در بیرون از ساختمان نصب می شود به میزان فراوانی در معرض آلودگی ها قرار دارند. اگر کویل ‌های کندانسور کثیف شوند یا آلودگی آن‌ ها را بپوشاند عملکرد صحیح خود را نخواهد داشت.

کویل ها اگر کثیف شوند مانع از جذب گرمای فضای داخلی و هدایت آن به بیرون از ساختمان خواهند شد. در نتیجه به کمپرسور فشار اضافه وارد خواهد شد و پس از مدتی داغ می کند. به همین دلیل باید کویل های کندانسور تمیز شوند. تمیز کردن کویل‌های کولر گازی نه تنها طول عمر و بهره‌وری دستگاه را بالاتر می برد بلکه از داغ شدن کمپرسور جلوگیری می کند. پره‌های کویل کندانسور باید توسط سرویس‌کار تمیز شود.

همچنین بخوانید  نمایندگی مجاز تعمیرات سامسونگ: همراه شما در حفظ و نگهداری از محصولات سامسونگ

کم شدن گاز مبرد کولر گازی

گاز کولرگازی تامین کننده سرمایی است که در طی فرایند تبدیل شدن به مایع نیاز است. در شرایطی که گاز مبرد کم باشد، دستگاه نمی تواند فضا را به میزان لازم خنک کند. در این شرایط کولر گازی باید بیشتر از حالت عادی کار کند تا بتواند فضا را خنک کند. در نتیجه بعضی از قطعات دستگاه به خصوص کمپرسور داغ خواهد شد.

داغ شدن قطعات در طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات جدی خواهد شد. به همین دلیل باید گاز کولر گازی توسط تعمیرکار مجرب اندازه گیری شود و در صورت نیاز شارژ شود.

کمپرسور کولرگازی

تمام شدن عمر کمپرسور

کمپرسور مانند سایر قطعات مکانیکی دارای طول عمر مفید است. با گذشت زمان کارایی و بازده کمپرسور به ‌مرور کم می شود. در این شرایط به کمپرسور فشار بیشتری وارد می شود و در نتیجه داغ خواهد شد. در این صورت باید کمپرسور تعویض شود. تعویض کمپرسور یک کار تخصصی است و باید توسط تعمیرکار کولرگازی انجام شود.

عدم عایق کاری صحیح کولر گازی

عایق بندی کولر گازی موثرترین عامل در افزایش بهره وری کولر گازی است. با گذشت زمان و در اثر عوامل مختلفی مانند وزیدن باد، بارش باران و برف، نور خورشید و … عایق‌ ها کم‌کم پوسیده می ‌شوند. در صورتی که عایق ها سرویس نشوند به کمپرسور فشار اضافه وارد خواهد و داغ می شود.

کمپرسور کولرگازی

معیوب بودن فن کولر گازی

فن در کولر گازی وظیفه خنک کردن قطعات را بر عهده دارد. در صورتی که فن خراب شود یا از کار بیافتد کارایی درستی نخواهد داشت. در این صورت دمای کمپرسور حین کار بالا خواهد رفت. برای حل این مشکل باید فن کولر توسط تعمیرکار سرویس شود و در صورت نیاز تعمیر شود. در شرایطی که فن سوخته باشد تعمیر آن امکان پذیر نیست و باید تعویض شود.

بالا بودن ولتاژ برق

در روزهای گرم سال به ویژه در تابستان به دلیل اینکه میزان استفاده از برق زیاد می شود متاسفانه فشار زیادی به دستگاه ها وارد می شود. این شرایط می تواند منجر به سوختن خازن‌ها و در نتیجه داغ شدن و سوختن کمپرسور کولر گازی شود. برای جلوگیری از این اتفاق زمانی که کولر را راه اندازی می کنید یک محافظ برق را در پریز قرار دهید تا ولتاژ برق را متعادل کند.

معیوب بودن قطعات داخلی

کولرگازی دارای قطعات بسیار زیادی است که خراب شدن هرکدام از آن ها می تواند باعث شود فشار زیادی به کمپرسور وارد شود که در نتیجه باعث داغ شدن کمپرسور کولر گازی شود. در صورتی که قطعات داخلی کولر گازی دچار عیب شده است باید تعمیر شوند و در شرایطی که امکان تعمیر وجود ندارد، آن ها را تعویض کرد.

همچنین بخوانید  جدیدترین روش سرمایه گذاری در متاورس TPA

پیشگیری از داغ شدن کمپرسور کولر گازی

داغ شدن کمپرسور گازی می تواند مشکلات بسیار زیادی را با خود همراه داشته باشد. بهترین راه پیشگیری از داغ شدن کمپرسور است. برخی از راهکارهایی که می تواند طول عمر و کارایی کمپرسور را افزایش دهد عبارتند از:

  • فیلتر هوا را هر ماه عوض کنید.
  • سالیانه قبل از رسیدن فصل گرما سرویس و شارژ دستگاه برنامه‌ ریزی کنید.
  • در زمان راه اندازی کولر و در بازه‌های زمانی منظم، کولر گازی را سرویس کنید.
  • در فصل های گرم سال کولرگازی را در بازه های زمانی کوتاه خاموش کنید و به دستگاه استراحت بدهید.
  • لوله های کولر گازی را برای رفع هر گونه نشتی و یا انسداد در مسیر تخلیه به صورت منظم بررسی کنید.

هزینه تعمیر داغ شدن کمپرسور کولر گازی

همان طور که گفتیم داغ شدن کمپرسور کولر گازی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. هزینه تعمیر هم با توجه به مشکل به وجود آمده برای کولر گازی تان تعیین می‌شود. به همین دلیل برای تعیین هزینه تعمیر، باید کارشناس در محل حضور پیدا کند و بعد از سرویس کولر گازی و تشخیص ایراد به شما هزینه را اعلام کند.

منبع: https://ipemdad.com/

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *