تبلیغات

تبلیغات

فروسیلیس [ فروسیلیس و کاربرد فروسیلیس در آهن پویا]

frosilis

فروسیلیس و کاربرد فروسیلیس در آهن پویا دنبال نمائید. آهن پویا از مراکز معتبرفروش و عرضه انواع فروآلیاژها در کشور است. یکی از این فروآلیاژهای پرکاربرد در صنایع گوناگون، فروسیلیس است. آهن پویا علاوه بر ارائه این محصول در سبد کالایی خود، اطلاعات مفیدی درباره این فروآلیاژ و کاربرد آن در صفحات متعدد در بستر اینترنت منتشر نموده است. در این مقاله نیز به معرفی ساختار و کاربرد این محصول می پردازیم.

فروسیلیس را می توان آلیاژی از آهن و سیلیکون دانست که کاربردهای زیادی در صنایع دارد. باید اشاره کرد که این ماده در ترکیبات خود، دارای سیلیکون بوده که اندازه آن می تواند بین 10 تا 90 درصد متغیر باشد. این ماده پرکاربرد می تواند به عنوان یک آلیاژ اصلی در تولید فولاد مورد استفاده قرار بگیرد. مهندسان و متخصصان از مقدار کمی از فروسیلیس به منظور تنظیم خواص مذاب، فرایند خنک سازی و بهبود کیفیت محصول نهایی استفاده می کنند. ما در ادامه به صورت کامل در خصوص فروسیلیس و کاربرد آن صحبت می کنیم.

فروسیلیس چیست؟

فروسیلیس را می توان یکی از آلیاژهای عنصر سیلیسیم دانست که کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. این ماده از دو عنصر آهن و سیلیسیم ساخته شده است که آن را به کمک حرارت و سپس با استفاده از احیا و ذوب موادی مثل سنگ آهن و سیلیس تولید می کنند. جالب است بدانید که سیلیسیم بعد از اکسیژن، فراوان ترین عنصری است که در کره زمین وجود دارد و حدود 90 درصد از پوسته زمین دارای سیلیسیم است. برای تولید فروسیلیس از سیلیسیم نیاز است تا از کوره های قوس الکتریکی کمک گرفته شود.

بخش اعظم مواد تشکیل دهنده فروسیلیس، یعنی چیزی در حدود 10 تا 90 درصد آن را سیلسیوم و مابقی را آهن تشکیل خواهد داد. البته در این میان، عناصر دیگری مانند منگنز، فسفر، کروم و دیگر ناخالصی ها نیز درون فروسیلیس وجود دارند. این عنصر دارای کاربردهای بسیار مختلفی در صنایع است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

فروسیلیس

کاربرد فروسیلیس در صنایع مختلف

همانطور که تا بدین جا نیز اشاره کردیم، فروسیلیس یکی از پرکاربردترین عناصر است که در صنایع مختلف به کار گرفته می شود. از جمله مهمترین کاربردهای آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنعت فولادسازی

یکی از مهمترین کاربردهای فروسیلیس در صنعت فولادسازی است. از این رو کارخانه های فولاد به وفور از این عنصر استفاده می کنند. این کارخانه ها از فروسیلیس به عنوان یک ماده اکسیژن زا استفاده می کنند که باعث بهبود فرایند مذاب سازی فولاد خواهد شد.

  • صنعت جوشکاری
همچنین بخوانید  تاریخچه قیمت بیت کوین و شدیدترین نوسانات قیمتی

از فروسیلیس می توان برای ساخت الکترودهای گرافیتی مورد نیاز در جوشکاری استفاده کرد. از این رو فروسیلیس در صنعت جوشکاری نیز کاربردهای مخصوص به خودش را دارد. از دیگر کاربردهای آن نیز می توان به تولید پوشش الکترودهای جوشکاری روی سیم جوش ها به عنوان یک عایق اشاره کرد.

  • صنعت ریخته گیری

از دیگر کاربردهای مهم فروسیلیس می توان به عاملی برای تولید گرافیت اشاره کرد. به بیان دیگر فروسیلیس می تواند به عنوان عامل جوانه زا مورد استفاده قرار بگیرد. از فروسیلیس به عنوان یکی از مواد اصلی ریخته گری یاد می کنند که می تواند در ریخته گری چدن های خاکستری مورد استفاده قرار بگیرد.

از دیگر کاربردهای فروسیلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از فروسیلیس به عنوان یکی از ماده های اصلی واکنش های کربوترمی یاد می کنند.
  • از فروسیلیس به عنوان یک آلیاژ کاربردی جهت تولید فروسیلیکومنیزیم و فرومنگنز سیلیسیم استفاده می کنند.

فروسیلیس

فروسیلیس در آهن پویا

همانطور که تا بدین جا نیز متوجه شدید، فروسیلیس یکی از کاربردی ترین عناصر و آلیاژهای موجود در صنعت است. این آلیاژ می تواند باعث بهبود فرایند تولید فولاد شده و در صنایع دیگری همچون ریخته گری، جوشکاری و … نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از این رو استفاده از آن برای کارخانه های مختلف دارای مزایای بسیار زیادی است. به همین دلیل متخصصان و مهندسان به دنبال محلی برای تهیه فروسیلیس مورد نیاز خود هستند که بتوانند با اطمینان از آن خرید کنند.

گروه صنعتی آهن پویا به عنوان یکی از معتبرترین و تخصصی ترین مراکز جهت فروش فروسیلیس در ایران فعالیت دارد. هدف اصلی آهن پویا، جلب رضایت حداکثری مشتریان بوده و در این مسیر در تلاش است تا با کمک متخصصان خبره خود، نیاز بخش قابل توجهی از بازار داخلی کشور را برآورده کند. شما از این پس می توانید با مراجعه به وب سایت آهن پویا علاوه بر دستیابی به اطلاعات کاملی از فروسیلیس، از آخرین قیمت این آلیاژ نیز مطلع شوید. شما به کمک گروه صنعتی آهن پویا می توانید مطمئن باشید که فروسیلیس را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت تهیه خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد با فروآلیاژ به وب سایت آهن پویا مراجعه کرده و یا با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *