تبلیغات

تبلیغات

معرفی 3 محصول پرکاربرد اشنایدر

snider2

کدام تجهیزات از موتور الکتریکی محافظت می کند؟ آیا وسیله ای وجود دارد که ما را از خطاهای مدار مطلع سازد؟ در این مطلب می خواهم درباره ی تجهیزات الکتریکی مورد نیاز در موتورهای الکتریکی یا مدارات الکتریکی با شما عزیزان صحبت کنم . اگر شما شروع به خواندن این مطلب کرده اید احتمالا” در صنعت برق مشغول به کار هستید یا تازه کار هستید و میخواهید درباره ی این حوزه اطلاعات کسب کنید حتی ممکن است دانشجو باشید یا … به هر حال به هر سمتی که هستید وقصد دارید این مقاله را بخوانید من به شما این اطمینان را می دهم که با زبانی بسیار ساده اطلاعاتی را به شما بدهم که مورد نیازتان باشد به طوری که همیشه در ذهنتان بماند.

فرض کنید شما یک مدار الکتریکی یا موتور الکتریکی دارید . این موتورها احتمالا” از باتری، سیم و … تشکیل شده است. اما برای اینکه این موتورها به راحتی و بدون هیچ مشکلی کار کنند به تجهیزاتی نیازمند و وابسته هستند. چراغ سیگنال اشنایدر، بی متال اشنایدر و کلید حرارتی سه وسیله ی بسیار مهم برای کار کردن موتورها بدون هیچ مشکلی می باشند که ما درادامه هر کدام را برایتان توضیح می دهیم.

اشنایدر

وسیله ای که ما را از وجود مشکلات در مدار الکتریکی مطلع می کند

خب، تازه داستان شروع شد .فرض کنید شما یک مدار الکتریکی دارید که بدون هیچ مشکلی عمل می کند. اما همیشه که این طور نیست! قطعا” خطاهایی به مرور زمان پیش میاید.به نظر شما چه وسیله ای می تواند شما را از خطاها باخبر کند؟ جواب را به شما می گوییم آن وسیله چراغ سیگنال اشنایدر الکتریک می باشد. این چراغ های هشدار دهنده خدمات بسیاری را به شما ارائه می دهند. به طور مثال : شما را از وجود یا عدم وجود برق در تابلو برق یا همان مدار های الکتریکی آگاه می سازند، خطاهای به وجود آمده را نمایش می دهند، روشن و همچنین خاموش بودن کلید را نیز نمایش می دهند. می توان گفت این چراغ های هشدار دهنده ، خبرهایی را درباره ی اوضاع مدار به ما می دهند که این مهم ترین وظیفه ی چراغ سیگنال اشنایدر می باشد.

این چراغ های هشداردهنده که به آن ها لامپ های خبر نیز می گویند هم به صورت چراغ های کوچک و هم به صورت LED در رنگ های متفاوت در بازار موجود می باشند که هر کدام از رنگ ها یک پیامی را به شما می دهد.شما به راحتی این چراغ ها را در تابلو برق می توانید تشخیص دهید.معمولا” متخصصان در این حوزه بیشتر از رنگ های قرمز، سبز، سفید استفاده می کنند.

همچنین بخوانید  ای سیم (eSIM) چیست؟ چرا باید از E سیم کارت استفاده کنیم؟

معرفی 2 وسیله برای حفاظت از موتورهای الکتریکی

اشنایدر

در قسمت قبل به شما گفتیم خطاها توسط سیگنال اشنایدر مشخص می شود. 2 وسیله ای که از موتورهای الکتریکی محافظت می کنند عبارت اند از : بیمتال اشنایدر، کلید حرارتی اشنایدر. اساس کار هردوی این ها یکی است یعنی هردو از موتور محافظت می کنند اما نحوه ی محافظت آنها با دیگری متفاوت است.ابتدا عملکرد بیمتال اشنایدر را به شما توضیح خواهیم داد.با ما همراه باشید.

نکته ای که در ابتدا باید به شما بگوییم این است که بیمتال و کنتاکتور دو وسیله ی جدا ناپذیرند. اگر به شکل ظاهری بیمتال دقت کنید می بینید یک قسمت به صورت پیچ هست و قسمت دیگر به صورت شاخک است که از نظر اتصال به کنتاکتور راحت تر صورت بگیرد.بین کنتاکتور و بیمتال هیچ تجهیز اضافه ای موجود نمی باشد. بیمتال از طریق اتصالات کاملا” روی کنتاکتور سوار می شود .بهترین مکان برای نصب بیمتال، زیر کنتاکتور می باشد.

این تجهیز الکتریکی ساختمان ساده ای دارد زیرا از دو تیغه با آلیاژهای متفاوت تشکیل شده است . هنگامی که جریان از این تیغه ها با آلیاژ متغاوت عبور می کند و یا اگر یک سیم پیج روی این تیغه ها پیچیده شده باشد و جریان از این سیم ها عبور کند .تیغه ها شروع به گرم شدن می کنند . این تیغه ها به دلیل اینکه جنس های مختلف دارند ضریب انبساطی متفاوتی دارند وتیغه ای که ضریب انبساط طولی بیشتری دارد به سمت تیغه ای که ضریب انبساط طولی کمتری دارد خم می شود و در نتیجه مدار قطع می شود . بنابراین اگر جریان مصرف کننده از جریان نامی بیشتر باشد تیغه های بیمتال گرم می شود و بیمتال عمل می کند در نتیجه مدار قطع می شود.

به همین راحتی شما متوجه عملکرد ساده ی بیمتال شدید. همانطور که قبلا” گفتیم عملکرد بی متال بسیار شبیه به کلید حرارتی می باشد و موتور را در برابر اضافه بار محافظت می نماید.برخی از تفاوت های این دو را برایتان در ادامه شرح داده ایم :

  • بیمتال مدار را قطع می کند ، در صورتی که کلید حرارتی به طور مستقیم سه فاز مدار قدرت را قطع می نماید.
  • بیمتال فقط از جریان حرارتی محافظت می کند ولی کلید حرارتی علاوه بر حفاظت از جریان حرارتی از جریان مغناطیسی نیز محافظت می کند.

تجهیزات الکتریکی اصل را از کجا بخریم؟

اشنایدر

یک خرید مطمئن تجهیزات الکتریکی، (خرید اینترنتی یا حضوری ) نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهای متنوع ، با کیفیت و دارای قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند و علاوه بر اینها ضمانت پس از فروش هم داشته باشد. تمامی این ویژگی ها را را می توانید در فروشگاه تهران اشنایدر مشاهده فرمایید. شما عزیزان می توانید با رضایت خاطر تمامی محصولات اشنایدر را در این نمایندگی خریداری نمایید.

همچنین بخوانید  گوشی های آیفون / آیپد ساخت چه کشوری هستند؟

اگر شما قصد خرید از این نمایندگی را داشتید بهتر است ابتدا به سایت این فروشگاه سر بزنید تا از اطلاعات مربوط به هر محصول آگاه شوید سپس در صورت سوال داشتن یا مشاوره می توانید با کارشناسان مجرب تهران اشنایدر تماس بگیرید.برای اطلاع از قیمت ها و یا موجودی تجهیزات اشنایدر می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

شماره ی تماس جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید محصولات : 09127190189

تبلیغات

دیدگاه ها

  • کمند مرداد 4, 1401 :: 16:43

    قیمت بیمتال اشنایدر چنده؟

  • رضی مرداد 4, 1401 :: 16:09

    بیمتال اشنایدر ممکنه آتش بگیره؟

  • مهدی مرداد 4, 1401 :: 15:54

    بیمتال اشنایدرو از تهران اشنایدر بخرید من از خریدم راضی بودم

  • luna مرداد 4, 1401 :: 15:53

    بیمتال اشنایدر چرا توی بازار انقد قیمتش متغیره ؟ کسی از تهران اشنایدر خرید کرده؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *