تبلیغات

تبلیغات

چرا تعمیر آیفون را بدست هر تعمیرکاری نسپاریم؟

iphone-7-teardown-battery-chips-ifixit

امروزه تمام ما از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنیم که گاهی اوقات دچار مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌شود. تعمیر آیفون فقط باید توسط یک تکنسین آموزش‌ دیده انجام شود. جدا کردن قطعات آیفون ممکن است به آن آسیب برساند، باعث ازبین‌ رفتن مقاومت در برابر آب شود یا باعث آسیب به شما شود. اگر آیفون شما آسیب ‌دیده یا خراب شده است، حتماً به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه کنید. تعمیر آیفون توسط تکنسین غیرمعتبر یا استفاده از قطعات غیر اصل اپل ممکن است بر ایمنی و عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد.

اگر به تعمیرگاه‌های غیرمعتبر بروید می‌توانید تعمیر ارزان‌تری برای آیفون دریافت کنید، اما ممکن است در نتیجه از قطعات غیر اصل آیفون استفاده کنند. در واقع، تعمیرات بد ممکن است در درازمدت هزینه بیشتری داشته باشد. تعمیرات ضعیف انجام شده، با استفاده از قطعات غیر اصل توسط تکنسین‌های غیرمعتبر، در واقع می‌تواند به دستگاه شما آسیب بیشتری وارد کند، به‌راحتی خراب شود یا آسیب فیزیکی ایجاد کند.

 

چگونه بفهمیم قطعات استفاده شده در آیفون اورجینال است

با قابلیت جدید اپل، شما به راحتی می­توانید قطعات آیفون را بررسی کنید و بفهمید آن قطعات اصل است یا خیر. برای دریافت این قابلیت جدید، کاربران باید آیفون خود را به iOS 15.2 آپدیت کنند. سپس، در بخش «قطعات و تاریخچه خدمات»، می­توانید به بررسی قطعات آیفون خود بپردازید. مراحل آن به شرح زیر است:

Settings>General>About< Parts and Service History

در صورت غیراصل بودن قطعات، اپل این پیغام را می­دهد که “قطعه ناشناخته” است. لازم به ذکر است، وقتی تعمیرات محصولات اپل خود را برای تعمیر می‌دهید، اغلب نمی‌دانید که آیا قطعات اصلی در گوشی شما استفاده شده است یا خیر. پس، بهترین راه این است که گوشی آیفون خود را به مراکز تعمیر و یا یک تعمیرکار معتبر بدهید.

از قطعات غیراصلی که ممکن است برای تعمیر و تعویض آیفون استفاده شود، شامل تاچ و ال سی دی، باتری، برد، آی سی، برد، اسپیکر و … است. به عنوان مثال ما در مورد صفحه نمایش غیراصل حرف می­زنیم.

 

صفحه‌نمایش غیر اورجینال آیفون

تعمیر آیفون توسط تکنسین غیرمعتبر با استفاده از قطعات غیر اصل ممکن است بر ایمنی دستگاه یا عملکرد نمایشگر تأثیر بگذارد. نمایشگرهای اپل به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دقیقاً درون دستگاه قرار بگیرند. به‌علاوه، تعمیراتی که به‌ درستی انجام نشود ممکن است به باتری آسیب برساند و باعث داغ شدن بیش از حد آن شود. همچنین، نمایشگر غیراصلی ممکن است باعث مشکلاتی در عملکرد آیفون شود. برای مثال، ممکن است پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار iOS که حاوی به‌روزرسانی‌های نمایشگر است، مشکلی پیش بیاید. از دیگر مشکلاتی که ممکن است به وجود آید شامل هست از:

همچنین بخوانید  بررسی گوشی Samsung Galaxy A32 5G

مشکلات چند لمسی

  • عدم پاسخ چند لمسی قسمت‌هایی از صفحه‌نمایش
  • احتمال کاهش عملکرد چند لمسی، مانند لمس نشدن صفحه یا ثبت نشدن لمس درمکان مناسب
  • احتمال ثبت لمس‌ها به طورغیرمنتظره در طول تماس تلفنی
  • احتمال خاموشی نمایشگر در حین تماس تلفنی
  • احتمال ثبت لمس تصادفی لبه یا کف دست
  • نمایش مشکلات روشنایی و رنگ
  • اختلال در عملکرد صفحه‌ نمایش True Tone
  • از بین رفتن یا ضعیف شدن عملکرد سنسورنور محیط
  • عدم روشن شدن صفحه‌ نمایش یکنواخت
  • حداکثر روشنایی کمتر
  • تخلیه ناخواسته باتری

 

چرا مهم است که چه کسی آیفون شما را تعمیر می‌کند؟

 

برای تعمیر تخصصی آیفون نباید فقط به اصل بودن قطعات توجه کرد. زیرا، ممکن است تعمیرکار از قطعات اصل استفاده کند. اما، به دلیل استفاده از ابزارهای نامناسب و یا بی تجربگی باعث آسیب رساندن به دستگاه شما شود. پس، علاوه براصل بودن قطعات، وجود تکنسین ماهردر کنار تجهیزات تعمیراتی پیشرفته هم مهم است. اگر تکنسین ماهر نباشد، قطعه­ی تعویضی را نمی­تواند به درستی نصب کند و یا آسیب بیشتر می رساند. به‌عنوان‌مثال، یک تکنسین با کمبود آموزش ممکن است پیچ‌ها یا روکش‌های شلی را که منجر به گرم ‌شدن بیش از حد باتری می‌شود، جا بگذارد. تجهیزات پیشرفته هم در تعمیر درست آیفون تاثیر زیادی دارد، چون تعمیرکار علت را بهتر شناسایی و با کیفیت بالاتر با آسیب حداقل تعمیر می­کند.

شرکت آروند  پیشرو در ارائه خدمات مربوط به تعمیرات آیفون است، زیرا از بهترین قطعات و افراد متخصص دراین حوزه استفاده می‌کند. تیم ما متشکل از تکنسین‌های بسیار ماهر و باتجربه است که با مجهز بودن به جدیدترین ابزار و تجهیزات تعمیرِی، روند عیب‌یابی آیفون شما را سریع‌تر می­کند. همچنین، در صورت نیاز به تعویض قطعات آیفون، تیم مجرب شرکت آروند از قطعات اصل بازاری که دارای تست یک یک‌ماهه است، برای آیفون شما استفاده می‌کنند. سعی ما بر این است که آیفون شما را با کم‌ترین هزینه و در زمانی کوتاه تعمیر و تحویل شما بدهیم. برای تعمیرات تخصصی گوشی اپل خود می­توانید از تیم فنی ماهر شرکت آروند کمک بگیرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *