تبلیغات

تبلیغات

مفهوم رنگ ها در نرم افزار Google Maps

The-concept-of-colors-in-Google-Map-software

ابزار گوگل مپس “Google Maps” یک برنامه عالی برای یافتن مسیر ها و مکان ها در سراسر جهان است. این برنامه دارای کد های رنگی مربوط به خود است که هر یک از آنها معنا و مفهوم خاصی را به کاربران منتقل می کنند، تا بتوانند هر چیزی را به راحتی پیدا کنند.

در ادامه مقاله قصد داریم مفهوم هر یک از رنگ ها در نرم افزار گوگل مپس “Google Maps” را بیان کنیم، تا بتوانید به راحتی مسی و مکان مورد نظر خود را جستجو کنید، با ما در ادامه همراه باشید.

هر رنگ در نرم افزار گوگل مپس به چه معنا است؟

شرکت گوگل همواره در برنامه های خود سعی کرده است با استفاده از ویژگی های ناوبری جدید، بهبود تجربه کاری خود را افزایش دهد. یکی از این ویژگی ها استفاده از کد های رنگی است که گوگل در ابزار Google Maps خود به کار گرفته است. این رنگ ها ابتدا توسط گروهی از افرادی که در شرکت گوگل مشغول کار بودند شکل گرفت که باعث شد رویکرد مینیمالیستی به آن بدهد و افراد بتوانند بهتر با نرم افزار ارتباط برقرار کنند.

جاده ها

رنگ زرد: در ابزار گوگل مپس رنگ زرد نشان دهنده بزرگراه ها و خیابان های اصلی یک شهر هستند. شناسایی هر یک از آنها کمی دشوار به نظر می رسند، زیرا جاده های اصلی رنگ کمتری دارند و بیشتر زرد به نظر می رسند، اما بزرگراه ها کمی به نارنجی نزدیکترند. برای شناسایی بهتر هر یک از آنها می توانید تصویر زیر را مورد بررسی قرار دهید.

ابزار گوگل مپس

سفید: رنگ سفید معمولا برای جاده ها و خیابان های معمولی شهر استفاده می شود. این رنگ اغلب جاده های داخل شهری را از آن خود کرده است (اکثر خیابان ها با رنگ سفید مشخص شده است).

سبز تیره: این رنگ به این معنی است که یک مسیر عابر پیاده و یا دوچرخه وجود دارد و می تواند در داخل یک شهر و یا اطراف پارک ها باشد. با این حال باید به این نکته توجه کرد که هر جاده ای که با رنگ سبز تیره پوشیده شده است لزوما به این معنی نیست که می توانید از وسیله ای مانند دوچرخه استفاده کرد. زیرا این احتمال وجود دارد که فقط یک جاده عابر پیاده بتنی باشد.

خاکستری تیره: این خطوط اگر ضخیم باشند، یک جاده زیرگذر را نشان خواهد داد اما اگر همان جاده با پهنای بسیار کم نمایش داده شود به معنای ریل راه آهن است.

همچنین بخوانید  آموزش حذف کردن "Sent From Mail For Windows 10" در ایمیل ویندوز

ساختمان ها

نمایه ساختمان در گوگل مپ

خاکستری: به طور کلی مناطق مسکونی با رنگ خاکستری روشن و مناطق غیر مسکونی مانند فرودگاه هواپیما ها، راه آهن ها و دانشگاه ها با خاکستری تیره نمایش داده می شود. با این حال اگر بزرگنمایی کنید، تفاوت بین ساختمان ها و مناطق آنها را خواهید دید. ساختمان های مسکونی به رنگ خاکستری تیره با با پس زمینه خاکستری روشن و برخی از مکان های منحصر به فرد مانند فرودگاه ها، مناطق صنعتی و یا حتی محوطه دانشگاه ها با رنگ خاکستری روشن و پس زمینه خاکستری تیره دیده می شود.

قرمز: این رنگ نماد پزشکی، بیمارستان ها، مراکز درمانی و گاهی خانه سالمندان است. بیمارستان ها فقط در صورتی به رنگ قرمز در می آیند که در صفحه بزرگنمایی کرده باشید. از این رو در صورتی که برای اولین بار بیمارستان های شهری را جستجو می کنید ممکن است به رنگ خاکستری نمایش داده شود. دلیل قرمز بودن مراکز درمانی در نقشه نیز، به این دلیل است هر کاربر بتواند به سرعت چنین مکان هایی را پیدا کند.

برنزه روشن یا خرمایی: در واقع این رنگ نماد مناطق تجاری است، اگر شما شهری را به صورت تصادفی در گوگل مپس جستجو کنید، خواهید فهمید که شهر به دو رنگ اصلی خاکستری و خرمایی تقسیم بندی می شوند. مناطق خرمایی نمایانگر مراکز تجاری شهر و مناطق خاکستری، بخش مسکونی شهر خواهند بود.

ترافیک

بررسی ترافیک جاده در گوگل مپ

سبز: اگر جاده های مورد نظر شما دارای لایه ترافیک هستند، این رنگ به این معنی است که ترافیک به صورت سبک و روان در جریان است.

نارنجی: این رنگ به این معنی است که مسیر شما دارای حجم کمی از ترافیک است که ممکن است در زمان شما تاثیر گذار باشد. در واقع رنگ نارنجی سطح ترافیکی آن جاده را نیمه سنگین توصیف می کند.

قرمز: به طور کلی در نقشه های مسیریابی گوگل دو نوع رنگ قرمز وجود دارد. اولی رنگ قرمز معمولی است که سطح ترافیک جاده را سنگین توصیف می کند. در حالت دومی که به آن قرمز تیره می گویند، ممکن است تصادفی در جاده رخ داده باشد و یک ترافیک بسیار سنگین را در جاده به بار آورده باشند.

کلام آخر

امروزه استفاده از نقشه های گوگل بسیار برای ما قابل درک تر شده اند. زیرا گوگل توانسته طی چند سال کار بر روی نماد ها، رنگ ها و بهبود تصاویر خود در نرم افزار، نمونه کاملی از یک برنامه مسیریاب را در اختیار کاربران قرار دهد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *