تبلیغات

تبلیغات

ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا به چه صورت است؟

ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا

برای همه‌ی ما پیش آمده که پس از مدتی برخی از اطلاعات شخصی مانند آدرس، کدپستی‌، شماره تلفن ثابت یا همراه، آدرس الکترونیکی حتی در بعضی موارد نام خانوادگی افراد تغییر می‌کند. یا حتی در موارد نادری هم غلط املایی وجود دارد. در این شرایط باید برخی از سامانه‌هایی که در آن‌ها ثبت‌نام کرده‌ایم را به روز کنیم. در این مقاله روش به‌روز کردن اطلاعات در سامانه ثنا را به شما آموزش می‌دهیم.

سامانه ثنا که برای ابلاغیه‌های الکترونیک قضایی است. شما برای ثبت‌نام در این سامانه باید اطلاعاتی مانند کد ملی، شماره سریال شناسنامه و تاریخ تولد، دین، تابعیت،‌ محل صدور شناسنامه، شماره همراه، شماره تلفن ثابت، آدرس الکترونیکی، شهر و استان سکونت، آدرس محل سکونت و کد پستی و اطلاعات تحصیلی و شغلی خود را وارد کنید. اهمیت ویرایش اطلاعات در سامانه ثمنا برای ابلاغیه‌ها مهم است. برای مثال قبل از دریافت ابلاغیه برای شما پیامک می‌آید. اگر شماره‌ی خود را درست وارد نکرده باشید، از صدور ابلاغیه باخبر نمی‌شوید.

حال اگر هر یک از این اطلاعات نیاز به ویرایش داشت، چه کاری انجام دهیم؟

خبر خوب اینکه برای ویرایش نیاز به مراجعه حضوری نیست. به یاد داشته باشید که تغییر اطلاعات تماس و محل سکونت در سامانه ثنا نیاز به پرداخت هزینه ندارد. اما برای ویرایش تصویر و امضا باید هزینه پرداخت کنید. هزینه تغییر تصویر و یا امضا در حال حاضر برابر با ۳۶۰۰۰ ریال (سه هزار و ششصد تومان) است

برای اصلاح اطلاعات در سامانه ثنا باید وارد سایت رسمی عدل ایران شوید.

قدم اول: به آدرس اینترنتی  sana.adliran.ir شوید، سپس روی گزینه تغییر اطلاعات بزنید.

نکته: صفحه کیبورد خود را انگلیسی کنید. چون اعدادی که باید برای تغییر اطلاعات در سامانه ابلاغ وارد کنید، انگلیسی هستند.

قدم دوم: شماره ملی و رمز شخصی ثنا را وارد کنید.

نکته۱. در صورت فراموش کردن رمز «رمز خود را فراموش کرده‌ام» را کلیک کنید.

نکته۲. همچنین شما می‌توانید برای افزایش امنیت عبور گزینه «ارسال رمز موقت » را انتخاب کنید.

نکته۳. اگر هم می‌خواهید از رمز عبور موقت شخصی استفاده کنید.

 پس از به پایان رسیدن تاریخ انقضا رمز موقت، رمز دیگری از سوی سایت برای شما ارسال می‌شود.

قدم سوم: وقتی وارد سامانه شدید از بخش «اطلاعات» می‌توانید موارد زیر را اصلاح کنید:

  • ویرایش تصویر و امضا (نیاز به پرداخت هزینه دارد)
  • نام مستعار
  • تحصیلات
  • مدت انقضا رمز موقت (یک روز، یک ماه و یک هفته)
  • شغل
  • سایر ملاحظات

قدم چهارم:

از گزینه «ویرایش تصویر و امضا» در سامانه ابلاغ با صفحه زیر روبرو می‌شوید که مراحل آن را باید به ترتیب انجام بدهید. پس از ویرایش کردن اطلاعات در سامانه ثنا باید از حساب کاربری خود خارج شوید. فرایند احراز هویت سامانه ثنا با همکاری یوآیدی به صورت غیرحضوری انجام می شود. کاربران با انجام فرایند ثبت نام و احراز هویت سامانه ثنا با یوآیدی و با استفاده از گوشی هوشمند، می توانند از خدمات حوزه قضایی به صورت غیرحضوری و شبانه روزی استفاده نمایند. یوآیدی اولین سرویس احراز هویت دیجیتال در کشور است که فرایند احراز هویت کاربران را با الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نظیر تشخیص چهره و تشخیص زنده بودن چهره کاربر انجام می دهد. فرایند احراز هویت غیرحضوری با یوآیدی به صورت آنی و با دقت بالای ۹۸ درصد انجام می پذیرد.

همچنین بخوانید  معرفی انواع دوربین مدار بسته بی سیم

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *