تبلیغات

تبلیغات

آیا با هاست هانوفر آی تی آشنا هستید؟

HANOVER-IT

ساخت سایت و ارائه خدمات در آن، در گذشته صرفا توسط قشر محدودی از جامعه انجام می‌گرفت اما با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در سال‌های اخیر و فراگیر شدن اینترنت، امروزه اکثر صاحبین کسب‌وکار به‌دنبال راه‌اندازی بخش اینترنتی در راستای ارائه خدمات خود هستند تا توانایی رقابت با رقبای خود را از دست ندهنداولین قدم در این مسیر، ساخت سایت است اما برای ایجاد سایت باید چه مراحلی را پشت سر گذاشت؟ آیا راه کم‌دردسری برای ساخت وب‌سایت وجود دارد؟ در ادامه با بررسی قدم‌های ایجاد سایت که خرید هاست یکی از مهم‌ترین مراحل آن است، پاسخ این سوالات را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

هاست هانوفر آی تی

روش‌های ساخت سایت

در حال حاضر برای ایجاد سایت، راهکار کلی پیش روی شما وجود دارد که در این بخش هر دو روش را مورد بررسی قرار می‌دهیماما قبل از هر چیزی باید با ساختار یک سایت بیشتر آشنا شویمهر سایت را می‌توان به قسمت تقسیم کرد که این قسمت‌ها عبارتند از:

  • سمت کاربر (Front-End): این بخش از سایت که توسط کاربران قابل مشاهده است، شامل رابط‌های کاربری می‌شود که شما پس از ورود به سایت با آن‌ها مواجه می‌شویددر واقع تمامی رابط‌های کاربری از جمله متن‌ها، اِلمان‌های گرافیکی و … در این بخش از سایت جایگذاری شده‌اند.

  • سمت سرور (Back-End): تمامی اتفاقاتی که در پشت‌پرده یک سایت رخ می‌دهند، در این دسته قرار می‌گیرنددر راستای برقراری ارتباط بین سرور و مرورگر، این بخش از سایت ایجاد می‌شود تا کاربران در مدت زمانی کوتاه و به‌درستی به اطلاعات موردنظر خود دسترسی پیدا کنندالبته خرید هاست نیز یکی از قدم‌های حائزاهمیت در این روند محسوب می‌شود.

به منظور ایجاد یک سایت شما می‌توانید از روش استفاده کنید که هر کدام از آن‌ها مراحل کاملا متفاوتی دارند.

  1. در روش اول شما باید با یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی و نوشتن کدهای مختلف (زبان‌های کدنویسی مختلف)، هر بخش سایت خود را ایجاد کنیدهمان‌طور که احتمالا از این جمله مشخص است، در این راستا شما باید زمان قابل‌توجهی را صرف کنید تا به یک نتیجه ایده‌آل برسیداز مهارت‌های برنامه‌نویسی که در این روند به آن‌ها نیاز خواهید داشت، می‌توانیم به مواردی همچون HTML، CSS، JavaScript و PHP اشاره کنیم.

  2. راهکار دومی که شما برای ایجاد سایت در اختیار دارید، استفاده از پلتفرم‌هایی است که این قالب را به‌صورت آماده در اختیار شما قرار می‌دهنددر این روش شما نیازی به فراگیری مهارت برنامه‌نویسی ندارید و صرفا با توجه به چند نکته می‌توانید سایت خود را راه‌اندازی کنید.
    رایج‌ترین پلتفرمی که امروزه به این منظور در دسترس عموم مردم قرار دارد، وردپرس نام دارد که طبق آمار، نزدیک به 30 درصد از وب‌سایت‌های دنیا با استفاده از آن راه‌اندازی شده‌اندشما با نصب ورد پرس قادر خواهید بود تا سایت خود را با استفاده از قالب‌های ازپیش‌آماده‌شده بسازید و ارائه خدماتتان را در آن شروع کنیداز دیگر پلتفرم‌هایی که این قابلیت را برای شما فراهم می‌کنند، می‌توان از جوملا و دروپال نام برد.

همچنین بخوانید  گاوصندوق قسطی

خرید هاست

پس از این که شما روش موردنظر خود برای ساخت سایت را انتخاب کردید، نوبت خرید هاست است اما هاست چیست؟ اطلاعاتی که شما پس از ایجاد سایت بر روی آن بارگذاری می‌کنید، باید در یک فضای ایمن و مطمئن ذخیره شوند تا کاربران شما در تمامی ساعات شبانه‌روز به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

هاست در واقع بخشی از یک سرور است که این فضا را برای شما فراهم خواهد کردهمان‌طور که مشاهده می‌کنید، خرید هاست مناسب، تاثیر به‌سزایی در عملکرد سایت شما خواهد داشت و شما در این روند باید جوانبی مانند سرعت، امنیت و پایداری را مدنظر داشته باشید.

انواع هاست

هاست‌ها براساس عوامل مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که اصلی‌ترین دسته‌بندی آن را می‌توان نوع هاست با توجه به تعداد کاربران سرور دانستاز آنجایی که هاست تنها یک بخش از سرور است، تعداد افرادی که می‌توانند از هاست‌های روی یک سرور استفاده کنند، متغیر خواهد بود.
به عنوان مثال هنگام خرید هاست اشتراکی، شما در واقع یکی از هاست‌های موجود بر روی سرور را در اختیار خواهید داشت و افراد دیگری به‌طور همزمان از دیگر هاست‌های روی این سرور استفاده می‌کننداین مسئله که چالش‌های منحصربه‌فرد خود را دارد، با خرید هاست اختصاصی توسط شما برطرف خواهد شد.

دیگر معیاری که می‌توان هاست‌ها را با توجه به آن دسته‌بندی کرد، نحوه بهینه‌سازی هاست با ساختار سایت‌های مختلف استبه عنوان مثال شما برای یک سایت که با وردپرس ساخته شده است، می‌توانید با خرید هاست ورد پرس که برای این نوع سایت‌ها از لحاظ سرعت، امنیت، بروزرسانی و عملکرد افزونه‌ها بهینه‌سازی شده‌اند، از مزایای بیشتری برخوردار شویداز دیگر هاست‌هایی که امروزه طرفداران خاص خود را دارند، می‌توانیم به هاست لاراول اشاره کنیم که برای فریمورک لاراول بهینه شده است.

درنهایت باید به موقعیت جغرافیایی هاست اشاره کنیم که یکی دیگر از معیارهای دسته‌بندی هاست‌ها محسوب می‌شوددر حال حاضر شما قادر هستید تا موقعیتی که هاست در آن قرار دارد را انتخاب کنیدبرای مثال شما با خرید هاست سی پنل ایران، از خدمات یک سرور و هاست که در ایران واقع شده است، بهره خواهید برد.

 

هاست هانوفر آی تی

مدیریت هاست

در راستای مدیریت داده‌ها و اطلاعات خود بر روی هاست، شما به یک پنل نیاز دارید که این پنل باید با توجه به زبان سرورِ هاست تعیین شودبه عنوان مثال یکی از رایج‌ترین زبان‌های سرور، زبان لینوکس است که امروزه در مقیاس وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید  رپورتاژ آگهی و مزایای آن

بهترین پنل برای مدیریت هاست لینوکسی، سی‌پنل محسوب می‌شود که در عین سادگی، قابلیت‌های گسترده‌ای را در اختیار شما قرار خواهد داددر این شرایط اگر هاست شما در کشور آلمان واقع شده باشد، شما با خرید هاست سی پنل آلمان می‌توانید با اطمینان‌خاطر از خدمات سرور و هاست خود بهره ببرید.

فراموش نکنید که پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاست، از تاثیرگذارترین عوامل در این روند محسوب می‌شود و شما باید دقت زیادی نسبت به این موضوع داشته باشید.

جمع‌بندی

با بررسی قدم‌های ایجاد سایت متوجه شدیم که خرید هاست یکی از مهم‌ترین مراحل این روند محسوب می‌شود و با تهیه یک هاست مناسب، سایت شما به بیشترین بازدهی و راندمان خود دست پیدا می‌کنددر صورتی که شما هم در این روند به کمک نیاز دارید، با خرید هاست از هانوفر آی‌تی می‌توانید چالش‌های تهیه هاست را به کمترین میزان ممکن برسانیدامنیت، سرعت و پشتیبانی ایده‌آل، از جمله مزایایی هستند که شما در این شرایط از آن‌ها بهره‌مند خواهید شدامیدواریم که در راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خود موفق باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *