تبلیغات

تبلیغات

کلاس های آموزش رباتیک تونومیک

tonomic

شما اگر فردی هستید که به صورت روزانه اخبار تکنولوژی را دنبال می کنید حتما متوجه شده اید که تکنولوژی مربوط به رباتیک امروزه پیشرفت بسیار زیادی کرده است و هر روزه در حال پیشرفت است. ربات ها امروزه در زمینه ها مختلفی مثل پزشکی، علوم آزمایشگاهی، آتش نشانی، نگهداری از سالمندان و کودکان و…. نقش بسزایی داشته اند. در این مطلب می خواهیم به معرفی این رشته بپردازیم و همچنین به مواردی که برای آموزش رباتیک باید به آنها پرداخته شود گفته می شود.  با تونومیک همراه باشید:

آموزش رباتیک تونومیک

معرفی رباتیک

ابتدا قبل از یادگیری رباتیک باید بدانید رباتیک چیست؟ ریشه کلمه رباتیک به معنای کارگر است. یک ربات می تواند یک کار تکراری را بدون خستگی انجام دهد یا می تواند فعالیت هایی که انسان قادر به انجام آنها نیست انجام دهد؛ به همین خاطر ریشه این کلمه به این صورت نامگذاری شده است. به طور کلی می توان گفت هر دستگاهی که که یک عمل خاص را انجام می دهد؛ ربات نامیده می شود.

 

زیر شاخه رباتیک

شما باید بدانید برای آموزش رباتیک و ساخت ربات سه رشته کامپیوتر و برنامه نویسی، الکترونیک و مکانیک نقش بسیار مهمی دارند و شما باید این مطالب را فرا بگیرید. اما باید بدانید که برای ساخت ربات باید از همه کمک گرفت زیرا محدود نمی باشد و بسیار گسترده است. به عنوان مثال شما اگر بخواهید یک ربات برای یک صنعت خاص بسازید باید از مهندسین و کسانی که علم آن صنعت را دارند کمک بگیرید تا بتوانید آن ربات مورد نظر را بسازید.

 

قسمت های اصلی یک ربات

هر ربات که ساخته می شود از سه بخش اصلی تشکیل شده است؛ که عبارتند از:

1.مغز ربات : معمولا مغز ربات از کامپیوتر ساخته می شود.

  1. محرک ها و بخش مکانیکی ربات : این قسمت شامل موتور، پیستون، تسمه، چرخ ها و…. است.

3.سنسور : سنسور های شامل سنسور بینایی، صوتی، تعیین دما، تشخیص نور و…. است.

 

نرم افزار های تخصصی رباتیک

شما برای آموزش رباتیک باید نرم افزار های تخصصی در این زمینه را به خوبی یاد بگیرید و بر آنها مسلط شوید. این نرم افزار های تخصصی به شما کمک می کنند تا بتوانید توانایی خود را به خوبی نشان دهید. بعضی از نرم افزار های تخصصی در زمینه رباتیک عبارتند از:

  • Webots
  • AdaMS
  • Ansys
  • Orcad

 

مهارت های یک فرد ماهر در رباتیک

هرکسی که می خواهد در زمینه رباتیک به مهارت بالایی برسد باید به یکسری از مهارت ها مسلط شود که عبارتند از:

  • تسلط بر حوزه های مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر
  • توانایی حل مسئله
  • خلاقیت و نوآوری
  • توانایی تحلیل اطلاعات پیچیده
همچنین بخوانید  توکن نوکون / توکنی که همه را شگفت زده میکند!

علاوه بر این موارد یک فردی که می خواهد در زمینه رباتیک به تخصص کافی برسد باید مهارت هایی مثل شناسایی نیاز های مشتریان، آشنایی با سیستم های خودکار، فرایند های تولید، روابط عمومی خوب برای برقرار ارتباط با کارفرمایان و…. نیز به دست آورد.

آموزش رباتیک تونومیک

نتیجه گیری

رباتیک یکی از رشته هایی است که در دانشگاه های نیز تدریس می شود و خود یک رشته مستقل می باشد. شما علاوه بر خودآموزی می توانید از طریق تحصیلات در دانشگاه ها به یادگیری رباتیک بپردازید. در این مطلب به مهارت هایی که یک فرد باید یاد بگیرید تا در این زمینه موفق شود پرداخته شد.

منبع:

https://tonomic.ir/course-category/%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9/

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *