تبلیغات

تبلیغات

در خرید اسپیکر کامپیوتر مناسب به چه نکاتی توجه کنیم ؟

speaker-list1

اسپیکر کامپیوتر بهترین گزینه برای لذت بردن از صدا و کیفیت بیشتر فیلم و موسیقی است. به طور پیشفرض صدای لپ تاپ یا کامپیوتر بیس و کیفیت کمی دارد و برای تقویت این صدای خروجی به اسپیکر کامپیوتر نیاز داریم. اکثر سیستم ها به سیستم صوتی قدرتمندی مجهز نیستند و ما مجبور به استفاده از اسپیکر یا هدفون بی سیم هستیم تا هنگام تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی دلخواه یا انجام بازی، لذت کافی را ببریم. دقیقا کاری که در خودروها می کنیم و آن را به آمپلی فایر و ساب مجز می کنیم تا پخش صدای بیشتری داشته باشیم.

این اسپیکرها معمولا به شکل یک تکه، دو یا چند تکه تولید و عرضه می شوند. به دلیل وجود منابع تغذیه داخلی ، نیاز به تامین برق اسپیکر داریم. برق اسپیکر کامپیوتر، معمولا از یو اس بی ، آداپتور یا باتری تامین می شود.

نکات مهم و ضروری در خرید اسپیکر کامپیوتر

خرید اسپیکر کامپیوتر نیز مانند هر وسیله دیگری ، نیازمند داشتن اطلاعات و دانش کافی و فنی می باشد تا بتوانیم خرید مناسبی را انجام دهیم. این اسپیکرها در مدل های سیمی و بی سیم در بازار وجود دارند. اگر جای ثابتی هستید، مدل های سیمی گزینه مناسبی برای شما بوده و هزینه به مراتب کمتری برای شما در بر خواهد داشت.

 

خرید اسپیکر کامپیوتر

مدل های بی سیم ، برای جابجایی و نقل مکان گزینه عالی محسوب می شود. برای مثال شما اسپیکر کامپیوتر بی سیم خود را از اتاق به پذیرایی منتقل می کنید و آن را توسط کابل به تلفن همراه خود متصل می کنید تا در جشن و مهمانی های خود استفاده کنید ! همچنین مدل های بی سیم معمولا قیمت بیشتری نسبت به مدل های سیمی دارند.

نحوه اتصال این اسپیکرها به لپ تاپ و کامپیوتر، معمولا به وسیله جک هدفون یا بلوتوث است. در هنگام خرید اسپیکر کامپیوتر، به وجود این پورت و اتصالات در سیستم خود توجه کنید.

ابعاد و طراحی ظاهری اسپیکر

مهمترین دلیل برای توجه به ابعاد اسپیکر این است که به میزان کافی فضای میز یا محیط خود را اشغال نکنید.

این نکته را فراموش نکنید که معمولا اسپیکرهای بزرگتر، قدرت و بیس صدای بالاتری دارد، اما می توان مدل های کوچیک و قوی را نیز پیدا کرد.

ظاهر اسپیکر نیز گزینه ای است که می تواند توجه ما را در هنگام خرید جلب کند. بهتر است مدلی را انتخاب کنید که دیزاین و طراحی محیط و میز ما را زیباتر کند.

همچنین بخوانید  بدون شغل دوم توانستم ثروتم را افزایش دهم

نکات مهم در نگهداری از اسپیکر کامپیوتر

در صورتی که از مدل های چند تکه استفاده می کنید، آن را به دور از گرما ، گرد وغبار و نور خورشید قرار دهید، زیرا خراب شدن یکی از تکه ها یا به اصطلاح بلندگوها ، می تواند باعث اختلال و ناکارآمدی تکه ها دیگر شود.

در صورتی که از اسپیکر کامپیوتر سیمی استفاده می کنید، از کثیف شدن، رطوبت بستن و کش آمدن سیم های اسپیکر جلوگیری کنید. همچنین از قرار دادن وسایل و اجسام سنگین و مخصوصا نوک تیز بر روی  اسپیکرها جدا خودداری کنید. زیرا باعث خرابی، اختلال یا آسیب به برد و سیم ها می شود.

بهتر است میز کار یا کامپیوتر خود را در بخشی از خانه و یا محل کارتان قرار دهید که نور خورشید بصورت مستقیم به آن تابیده نشود تا از تاثیرات منفی پرتوهای خورشیدی به دور باشد.

هرگز برای تمیز کردن اسپیکرهای رایانه ای از دستمال های خیس و شوینده های قوی استفاده نکنید و آن ها را با دستمال هایی کمی مرطوب تمیز نمایید. این کار ممکن است باعث اتصالی و سوختن اسپیکر شما شود.

در صورت نیاز به استفاده از مدل های بی سیم، اگر کامپیوتر شما بلوتوث ندارد، می توانید به وسیله یک دانگل بلوتوث این اتصال را برقرار کنید.

برای جلوگیری از وارد شدن خسارات ناشی از نوسانات برق ، همواره برای محافظت از اسپیکر کامپیوتر و دیگر محصولات دیجیتالی خود از محافظ الکتریکی استفاده کنید.

همیشه سعی کنید کمتر از حداکثر توان اسپیکرتان بهره گیری نمایید تا عمر مفید کارایی آن برایتان دو چندان شود. نیازی نیست صدای اسپیکر کامپیوتر خود را تا آخر زیاد کنید. این کار هم برای سلامتی گوش های شما مضر است و هم ممکن است باعث خرابی اسپیکر در طولانی مدت شود.

 

خرید اسپیکر کامپیوتر

بهترین مارک های اسپیکر کامپیوتر در بازار کدام است ؟

اسپیکر لاجیتک ، هارمن کاردون ، کریتیو ، ریزر ، ادیفیر ، گرین ، میکرولب ، شیائومی ، سونی ، جی بی ال و انکر از بهترین مارک های اسپیکر کامپیوتر در بازار هستند که پیشنهاد می کنیم، انتخاب و خرید خود را از میان این برندهای محبوب و پرطرفدار انجام دهید.

با توجه به این نکات می توانید مناسب ترین گزین را از میان برندهای معرفی شده برای خود انتخاب کرده و همواره از صدای بازی، موسیقی و فیلم لذت ببرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *