تبلیغات

تبلیغات

corel draw چیست – کورل دراو چیست + دانلود فیلم آموزش corel draw

corel-draw-what

یکی از نرم افزارهای کاربردی در زمینه طراحی گرافیکی را می‌توان نرم‌افزار محبوب کورل دراو (Coreldraw) دانست. این نرم افزار ساخته شده توسط شرکت کانادایی کورل، بر پایه و اساس بردار توسعه داده شده و در مقابل فتوشاپ که بر پایه پیکسل است برتری‌هایی دارد. البته کورل دراو همچنین قابلیت پشتیبانی از مد پیکسلی را نیز داراست. ممکن است برای خیلی از افراد این سؤال پیش آید که corel draw چیست اگر شما نیز دوست دارید با این برنامه آشنا شده و وقت کمتری را برای ویرایش تصاویر ثبت کنید یا به‌واسطه تسلط بر روی این نرم افزار یک حرفه را آغاز کنید قطعاً این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا کاملاً با این برنامه آشنایی پیدا کنید.

corel draw چیست

 

corel draw چیست

corel draw چیست؛ کورل دراو نرم افزاری کاملاً حرفه‌ای و قوی برای انجام طراحی‌های گرافیکی و تصویرسازی است. این نرم افزار همچون نرم افزار ایلوستریتور دارای محیطی برداری یا وکتور است. قابلیت‌ها و مزایای این برنامه دست شما را برای یک طراحی حرفه‌ای کاملاً باز خواهد گذاشت که از بین آنها می‌توان به طراحی چندبعدی اشاره نمود. تصاویر ایجاد شده توسط این نرم افزار برخلاف تصاویر پیکسلی حجم بسیار پایینی دارند و حتی با استفاده از حالت بزرگ‌نمایی نیز این تصاویر کیفیت خود را از دست نخواهند داد.

نرم افزار کورل دراو به‌واسطه محیط ساده و درعین‌حال مملو از امکانات ویژه و کاربردی بسیار پراستفاده و محبوب است. این نرم افزار توسط شرکتی کانادایی به نام کورل دراو ساخته شده است. شرکت کورل دراو در سال 1990 و در کانادا راه‌اندازی شد. نرم افزار کورل دراو توانست این شرکت را به کل دنیا معرفی کند. هنوز هم این شرکت جزو قدیمی‌ترین و البته محبوب‌ترین شرکت‌های نرم افزاری محسوب می‌شود. حال که متوجه شدیم که نرم افزار corel draw چیست مایلم مجموعه آموزش کورل فرادرس را به شما معرفی کنم تا بتوانید به راحتی نسبت به یادگیری این نرم افزار اقدام کنید؛ برای دریافت این آموزش میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

7 ویژگی مهم نرم ­افزار corel draw چیست

حال که پاسخ پرسش corel draw چیست را گرفتید بد نیست که کمی بیشتر با آن آشنا شوید. این نرم افزار دارای ویژگی‌های بسیاری است که در ادامه به مهم‌ترین آنها به‌صورت مختصر اشاره خواهیم نمود:

  • کورل دراو از بالغ بر 100 فرمت تصویری پشتیبانی می‌کند؛
  • این نرم افزار با سری آفیس مایکروسافت، فایل‌های pdf و فتوشاپ سازگاری دارد؛
  • به‌منظور کار با پردازنده‌های چندهسته‌ای بهینه سازی شده است؛
  • از مدل‌های پیش طراحی شده برخوردار است و این موضوع کار را برای بسیاری از طراحان بسیار آسان خواهد ساخت؛
  • در این نرم افزار رنگ‌ها به خوبی مدیریت شده‌اند؛
  • با نسخه‌های مختلف ویندوز، طراحی پوستر، بروشور، آرم، لوگو، کاتالوگ و سایر طرح‌های متنوع سازگاری دارد؛
  • کار با کورل دراو بسیار آسان است.

کاربردهای نرم­ افزار Coreldraw

ویژگی‌ها و کاربردهای نرم‌افزار کورل دراو صرفاً به 7 مورد بالا ختم نمی‌شود و از دیگر کاربردهای آن می‌توان موارد زیر را یادآور شد:

  • می‌توان کورل دراو را برای طراحی و آماده‌سازی نوشته و آرم‌های مختلف به کاربرد؛
  • در بیشتر شرکت‌های تبلیغاتی، تابلوسازی و برش شبرنگ این نرم‌افزار برای برش با دستگاه کاتر پلاتر استفاده می‌شود؛
  • این نرم‌افزار، نرم‌افزاری کاربردی برای طراحی پوستر، کاتالوگ، کارت ویزیت و… است؛
  • کورل دراو این امکان را در زمینه طراحی مجلات و روزنامه‌ها خواهد داد تا به‌راحتی از تمپلیت ها و صفحات آماده استفاده کرد؛
  • برای طراحی پارچه در کارخانه‌ها چاپ پارچه و… می‌توان از این نرم‌افزار بهره برد؛
  • برای طراحی صفحات وب به‌صورت محدود و در کنار سایر برنامه نظیر فلش قابل‌استفاده است.

کورل و فتوشاپ چه تفاوت­ هایی با هم دارند

واقعیت آن است که در زمینه طراحی و گرافیک، کورل دراو و فتوشاپ هر دوحرفی برای گفتن دارند. هر دو این نرم‌افزارها در زمینه طراحی و گرافیک قدرتمند ظاهر شده‌اند. البته نرم‌افزار کورل دراو و فتوشاپ هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و این موضوع باعث شده هر فرد بسته به شرایط از یکی از این دو بهره ببرد. البته که در کورل دراو می‌توان از بسیاری قابلیت‌های فتوشاپ نیز استفاده نمود. یکی از تفاوت‌های میان این نرم‌افزارها، تفاوت در نوع ساخت تصویر است که البته می‌توان آن را عمده‌ترین تفاوت میان این دو دانست.

تصاویر در کورل دراو به شکل وکتوری یا برداری است و در فتوشاپ پیکسلی است. البته کورل دراو به علت پشتیبانی هر دو حالت برداری و پیکسلی، در این زمینه برتری خود را به خوبی به رخ کشیده است. این دو برنامه دارای تفاوت‌های دیگری نیز هستند. اما در کل کورل دراو به دلیل داشتن رابط کاربری آسان‌تر و همچنین امکان ایجاد تصاویر برداری و پیکسلی باعث شده با وجود تمامی این تفاوت­ها محبوبیت بیشتری پیدا کند و خیلی از افراد آن را به‌عنوان نرم‌افزار اصلی خود به کار ببرند.

 

corel draw چیست

تفاوت کورل دراو و ایلوستریتور

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در مورد نرم‌افزار کورل ذهن افراد را به خود جلب کند انتخاب بهترین گزینه از بین کورل دراو و ایلوستریتور است. در واقع برخی از افراد در انتخاب این دو نرم‌افزار ممکن است دچار سردرگمی شوند. واقعیت آن است که در این رابطه باید به نوع استفاده و نیاز خود توجه نمایید. به‌نوعی باید ببینید که در پروژه‌های خود چه الزاماتی را در نیاز دارید. درصورتی‌که قصد بهره‌مندی از ویژگی‌های پیشرفته این دو نرم‌افزار را دارید بایستی در زمینه کار با هر دو به مهارت فنی تسلط داشته باشید.

ازاین‌رو باید بسته به مهارت فنی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. نرم‌افزار ایلوستریتور نیز از نظر محیط کاربری بسیار شبیه به فتوشاپ است و صرفاً از نظر دستورها و ابزارها با این نرم‌افزار متفاوت است. این موضوع باعث شده که به لحاظ این تفاوت، کورل پیروز میدان گردد. محیط ایلوستریتور برای انجام کارهای برداری چندان انتخاب مناسبی نیست. در مورد دستورها، ابزارها و… نیز کورل دراو ثابت کرده گزینه مناسب‌تری است.

 

corel draw چیست

یادگیری مهارت ­های طراحی گرافیک با کورل دراو

پیش‌ازاین با کاربردهای یک نرم‌افزار کورل دراو در این مطلب جامع در رابطه با corel draw چیست آشنا شدیم. در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد که در یک فرصت شغلی چگونه می‌توان از این نرم‌افزار بهره برد. یا به‌نوعی به کمک این نرم‌افزار می‌توان به چه مهارت‌هایی دست‌یافت.

ساخت پوستر با کورل دراو

یکی از کارهایی که شما می‌توانید در یک شرکت به‌عنوان یک مهارت حرفه‌ای با نرم‌افزار کورل انجام دهید ساخت یک پوستر است. در طراحی پوستر با کورل دراو دست شما به‌عنوان طراح کاملاً باز است و به‌راحتی می‌توانید از تکنیک‌های این برنامه برای ساخت یک پوستر حرفه‌ای بهره ببرید. با یادگیری نرم‌افزار کورل دراو شما این امکان را داشته تا به‌عنوان یک کارمند در یک شرکت یا یک فردی با کسب‌وکار مستقل خود، دست به خلق خاص‌ترین پوسترها بزنید.

به­ کارگیری اشکال پایه در زندگی روزانه خود

در شبکه‌های اجتماعی این روزها استفاده از استیکرهای مختلف بسیار باب شده است. شما این امکان را داشته تا به‌صورت اختصاصی دست به ایجاد ایموجی­های مختلف و استیکرهایی با اشکال متنوع بزنید. چرا که به‌راحتی امکان ترسیم اشکال مختلف در کورل دراو برای شما وجود خواهد داشت. شما قادر هستید که صرفاً با یک درگ و دراپ ساده موفق به ترسیم اشکال اولیه‌ای همچون مستطیل، بیضی، دایره و… شوید. در نهایت شما می‌توانید تصویر را به شکل ترسیم‌شده اضافه کنید.

خلق زیباترین و خاص ­ترین کارت های دعوت

اگر دوست دارید در هر زمینه‌ای، صاحب خاص ترین ایده‌ها باشید قطعاً کورل دراو به کارتان خواهد آمد. فرض کنید یک مهمانی یا یک جشن در پیش دارید. شما می‌توانید برای دعوت از دوستان به آن­ها زنگ بزنید یا پیامی را برای آن­ها ارسال کنید. همچنین می‌توانید خود دست‌به‌کار شده و یک کارت دعوت زیبا طراحی کنید. با استفاده از کورل دراو به‌راحتی می‌توان باسلیقه خود یک کارت دعوت را ساخت و آن را به دوستان و عزیزان خود تقدیم کرد.

امکان تبدیل بیت مپ به اشیا

اگرچه این نوع تبدیل، کار پیچیده‌ای به نظر می‌رسد اما با کورل دراو می‌توان آن را به ساده‌ترین شکل انجام داد. تنوع ابزارهای این برنامه به خوبی این امکان را به شما خواهد داد تا دست به تبدیل این دو بزنید. در کورل دراو شما قادر به تبدیلشی از حالت بیتمپ به حالت برداری، بیرون کشیدن خط مرکزی تصویر بیتمپی و حذف بقیه و نیز بیرون کشیدن خطوط خارجی تصویر بیتمپی خواهید بود. این کار نیز باعث می‌شود شما در زمینه کاری خود بدون هیچ دشواری، حرفه‌ای دیده شوید. همچنین با صرف کمترین زمان، بهترین خروجی را برای کار خود داشته باشید. این قابلیت هم در کارهای کوچک شخصی و هم در پروژه‌های بزرگ گرافیکی برای شما مفید خواهد بود.

بهره ­مندی از کورل دراو همراه با سایر برنامه ­ها

طراحی کورل دراو به نحوی است که به‌راحتی قادر به کار با دیگر نرم‌افزارهاست. در واقع شما می‌توانید از این برنامه به همراه نرم‌افزار دیگر کورل به نام Coral Photo Paint استفاده نمایید. ویرایش و بازآفرینی طراحی‌های صورت گرفته در Coral Photo Paint نیز به‌راحتی برای شما قابل انجام است. در زمان ذخیره‌سازی گرافیک می‌توان آن را با قالب‌های سازگار دیگر ذخیره نمود. مثلاً شما قادر هستید برای ذخیره‌سازی تصویر کار شده در کورل دراو از قالب‌هایی نظیر Jpeg، CDR، PNG و… بهره بگیرید. در نهایت شما می‌توانید در هر زمانی این تصاویر را در ایلوستریتور باز کنید. برای همین شما با هر طراح دیگری می‌توانید به بهترین شکل تعامل داشته باشید. همچنین در فعالیت‌های گروهی امکان ایجاد مشکل را به حداقل خواهد رساند. برای همین درصورتی‌که قصد دارید به‌صورت تیمی یک کار را آغاز کنید نیز این نرم‌افزار به شما کمک خواهد کرد.

طراحی لوگو

شما می‌توانید به کمک کورل دراو به‌صورت اختصاصی برای کسب‌وکارها لوگو طراحی کنید. این روزها هر برندی برای دیده شدن در وهله اول نیاز به یک لوگو اختصاصی خواه داشت. برای همین شما به‌راحتی از طریق دورکاری نیز قادر خواهید بود تا صرفاً از طریق طراحی لوگو یک کسب‌وکار داشته باشید. همچنین شما می‌توانید در یک شرکت مشغول به فعالیت شده و ضمن ایجاد یک لوگوی خاص در زمینه‌های دیگر گرافیکی نظیر طراحی کاتالوگ و… نیز کارهای این شرکت را انجام دهید.

 

corel draw چیست

دلایل اهمیت استفاده از آموزش نرم­ افزار کورل دراو

این روزها بسیار مهم است که افراد بتوانند در زمینه کاری خود یا زمینه‌ای که به فعالیت در آن علاقه‌مند هستند حرفه‌ای باشند. نرم‌افزار کورل دراو جزو آن دسته از نرم‌افزارهایی است که به‌راحتی امکان دستیابی به یک شغل ایده آل چه از طریق دورکاری و چه از طریق استخدام و فعالیت حضوری در یک شرکت را در اختیار شما قرار خواهد داد. اگر شما هم دوست دارید در زمینه طراحی گرافیک به یک فرد همه‌فن‌حریف تبدیل شوید باید خوب آموزش ببینید. این که شما به‌صورت خودآموز و از طریق آزمون‌وخطا شروع به یادگیری این برنامه کنید اصلاً بد نیست. اما باید این را بپذیرید که زمان زیادی را صرف یادگیری آن نمایید. همچنین در آخر هم ممکن است خیلی از مهارت‌ها از دید شما پنهان بماند. برای همین استفاده از یک آموزش جامع و کامل می‌تواند ما را از سردرگمی نجات دهد. احتمالاً شما هم بعد از خواندن مطلب corel draw چیست به فکر پیدا کردن یک آموزش خیلی خوب برای یادگیری این نرم‌افزار هستید. در ادامه بهترین دوره آموزش جامع نرم‌افزار کورل دراو را با هم بررسی می‌کنیم.

بهترین دوره آموزش جامع نرم­ افزار کورل دراو

در رابطه با نرم‌افزار کورل، ضمن پرسش corel draw چیست افراد دوست دارند بهترین راه را برای یادگیری این نرم‌افزار کاربردی انتخاب کنند. امروزه آموزش‌های مجازی به دلیل شرایط بسیار ایده آلی که فراهم کرده بسیار پرطرف‌دار هستند. عدم نیاز به رفت‌وآمدهای پی­درپی به آموزشگاه‌ها، رهایی از ترافیک، بهره‌مندی از آموزش‌ها در هر ساعت و مکانی، راحتی فوق‌العاده در زمان استفاده از آموزش‌ها و… هم از مواردی هستند که باعث شده افراد در خیلی از اوقات آموزش مجازی را ترجیح دهند. از طرفی هزینه یادگیری از طریق مجازی بسیار کمتر از دوره‌های حضوری است. برای همین شما با صرف هزینه‌های بسیار پایین قادر به یادگیری این نرم‌افزار خواهید بود. این روزها در زمینه آموزش نرم‌افزار کورل دراو، آموزش‌های مختلفی قابل‌دسترس است. اما برای موفقیت نیاز است که بهترین آن­ها را انتخاب کنید.

یک دوره آموزشی حرفه‌ای باید بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به طور کامل قلق‌های کار با یک نرم‌افزار را به شما یاد دهد. همچنین مدرس باید بهترین روش‌های آموزش را به کار گرفته تا به‌راحتی بتوانید ارتباط برقرار کنید. از دیگر مواردی که برای انتخاب بهترین دوره آموزشی نرم‌افزار کورل دراو باید به آن توجه داشته باشید هزینه دوره است. اگرچه انتظار نمی‌رود که بهترین دوره‌ها به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار داده شوند اما دوره‌هایی که با قیمتی بسیار بالا ارائه می‌شوند نیز لزوماً باکیفیت نخواهند بود. برای همین همواره یک دوره خوب با قیمتی مناسب و معقول ارائه خواهد شد تا افراد بسیاری امکان استفاده از آن را داشته باشند.

نتیجه گیری corel draw چیست

در این مطلب سعی شد اطلاعات کاملی در خصوص این که corel draw چیست در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. شما این امکان را داشته تا با استفاده از این نرم‌افزار، خاص‌ترین لوگوها، کاتالوگ‌ها، پوسترها و… را طراحی کنید. همچنین یادگیری این نرم‌افزار فرصتی عالی برای رسیدن به درآمدی مطلوب است. فرادرس نیز در کنار شما عزیزان است تا خیلی زود به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید و از هنر خود کسب درآمد کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *