تبلیغات

تبلیغات

چطور پاور بانک را برای اولین بار شارژ کنیم؟

شارژ اولیه پاوربانک

یکی از ابزارهای کاربردی و مهم در دنیای دیجیتال، پاوربانک‌ها هستند که می‌توانند در لحظات عدم دسترسی به منبع انرژی برق، بهترین همراه باشند و شرایطی را فراهم کنند که افراد بتوانند از دستگاه‌های هوشمند خود مانند گوشی، تبلت و غیره در تمام طول روز بدون نگرانی از تمام شدن شارژ باتری استفاده کنند. غیر از دغدغه‌هایی که برای انتخاب مناسب‌ترین مدل پاوربانک وجود دارد یکی از دغدغه‌های مهم بعد از خرید مدل مناسب این است که آیا پاور بانک نیاز به شارژ اولیه دارد؟ یا این‌که پس از خرید می‌توان بلافاصله از آن برای شارژ دستگاه‌ها استفاده کرد؟

آیا پاوربانک، قبل از اولین استفاده باید شارژ شود؟

پاوربانک‌ها ساختار بسیار ساده‌ای دارند و معمولاً کمپانی‌های سازنده، آن‌ها را پس از تولید و قبل از بسته‌بندی و عرضه، شارژ می‌کنند اما معمولاً دارای شارژ کامل نیستند و میزان شارژ آن‌ها در حدود 75 درصد یا کمتر است. برای این‌که از میزان شارژ اولیه پاوربانکی که خریداری کرده‌اید مطلع شوید کافی است دکمه پاور آن را فشار داده و میزان شارژ اولیه را از روی چراغ‌های LED یا صفحه نمایشگر موجود در برخی از مدل‌ها مشاهده کنید.

اکثر مدل‌های پاوربانک برای نمایش میزان شارژ مجهز به 4 چراغ LED هستند که روشن بودن هر چراغ نشان دهنده میزان 25 درصد شارژ باتری است. برخی مدل‌ها نیز به یک صفحه نمایشگر مجهز شده‌اند که میزان شارژ به صورت عددی بر روی آن به نمایش درمی‌آید. در واقع اگر پس از روشن کردن پاوربانک، با 2 چراغ روشن مواجه شدید به این معنی است که دستگاه در حدود 50 درصد شارژ دارد.

 

شارژ اولیه پاوربانک

 

اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا پاوربانک نیاز به شارژ اولیه دارد و قبل از استفاده باید آن را شارژ کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که اگر پس از روشن کردن پاوربانک متوجه شدید که دستگاه شما از میزان شارژ خوبی برخوردار است می‌توانید بلافاصله از آن برای شارژ سایر دستگاه‌ها استفاده کنید و نیازی به شارژ اولیه وجود ندارد.

اما در برخی موارد شما با دستگاه‌هایی مواجه می‌شوید که میزان شارژ آن‌ها بسیار کم و در برخی موارد در حد صفر است. این اتفاق معمولاً در مورد محصولاتی رخ می‌دهد که مدت زمان زیادی از عرضه آن‌ها به بازار گذشته است و در طول این زمان شارژ باتری آن‌ها به مرور تخلیه شده است. برای استفاده از این پاوربانک‌ها ابتدا آن را به صورت کامل شارژ کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.

چطور پاور بانک را برای اولین بار شارژ کنیم

با توجه به این‌که در طراحی و ساخت پاوربانک‌ها از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌شود، استفاده از آن‌ها بدون شارژ اولیه آسیبی به باتری وارد نمی‌شود و می‌توان پس از تخلیه کامل شارژ اولیه نسبت به شارژ مجدد آن‌ها اقدام کرد. هر چند کارشناسان این حوزه توصیه می‌کنند که بهتر است قبل از استفاده، شارژ پاوربانک را به 100 درصد برسانید.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوثی شیائومی اصل

پس از پاسخ به این پرسش که آیا پاوربانک نیاز به شارژ اولیه دارد، اگر قصد دارید پاوربانک خود را قبل از اولین استفاده شارژ کنید توصیه می‌شود از کابل شارژ تعبیه شده درون بسته‌بندی استفاده کنید و برای شارژ کردن کابل را به سوکت‌های دیواری متصل کرده و به صورت مستقیم به برق شهری وصل کنید زیرا استفاده از لپ‌تاپ و سایر وسایل برای شارژ پاوربانک باعث وارد شدن آسیب به باتری آن می‌شود.

جمع‌بندی

پاوربانک‌ها از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای جانبی در دنیای دیجیتال هستند که ساختار ساده‌ای دارند و با توجه به اینکه از باتری‌های لیتیوم یونی در ساخت‌ آن‌ها استفاده می‌شود می‌توان بدون هرگونه دغدغه و نگرانی و بدون نیاز به شارژ اولیه، از آن‌ها برای شارژ کردن باتری دستگاه‌های هوشمند استفاده کرد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *