تبلیغات

تبلیغات

چگونه پیام های اسپم اینستاگرام را متوقف کنیم؟

How-to-stop-Instagram-spam-messages

با توجه به تعداد زیاد حساب های اینستاگرام، برخی از کاربران در معرض پیام های اسپم قرار می گیرند. اگر یک حساب عمومی (Public) دارید، میزان دریافت چنین پیام هایی می تواند بسیار قابل توجه باشد. در ابتدا، چنین پیام هایی مورد توجه قرار نمی گیرند، اما با افزایش فالوور های شما، این امر می تواند آزار دهنده باشد.

با این حال، همواره تشخیص اینکه چه پیامی اسپم است و کدام یک از آنها واقعی، همیشه آسان نیست. از این رو، در این مقاله نکاتی را برای تشخیص پیام های اسپم در اینستاگرام و نحوه جلوگیری از آنها را مورد بحث قرار دهیم، با ما در ادامه همراه باشید.

چگونه پیام های اسپم در اینستاگرام را تشخیص دهیم؟

پیام های اسپم در اینستاگرام

راه های مختلفی برای تشخیص پیام های اسپم در اینستاگرام وجود دارد که می توانید هر یک از آنها را مورد بررسی قرار دهید. با این حال ما در این مقاله به سه مورد اصلی در این خصوص پرداخته ایم که می توانید آنها را مطالعه نمایید.

تصویر پروفایل

راه اصلی برای شناسایی افراد در اینستاگرام، از طریق عکس پروفایل آنها است. افراد واقعی از عکس های خود برای جلب توجه بیشتر استفاده می کنند.

از این رو، تصاویر اکانت های فیک (غیر واقعی)، به شدت مبهم و یا غیر قابل تشخیص است، و گاهی اوقات ممکن است از تصاویری مانند گل، طبیعت، بازیگران و هنرمندان شاخص و غیره استفاده کنند.

در اکثر موارد، اکانت های اسپم حتی به خود زحمت نمی دهند تا یک عکس مناسب را برای پروفایل خود آپلود کنند تا همه چیز واقعی به نظر برسد. اکثر این اکانت ها حتی بیو اینستاگرام ندارند و گاهی ممکن است تعداد کمی پست یا یک سری محتوا های تکراری در نمایه خود داشته باشند.

فروش محصول

در بیشتر موارد، حساب هایی ایجاد شده اند که تنها محصول خاصی را تبلیغ کنند. افرادی که از این حساب ها استفاده می کنند، معمولا برای شرکت ها کار می کنند و محصولات و خدمات خود را بر اساس کمیسیون می فروشند.

بنابراین، دفعه بعد اگر پیام های طولانی ای را مشاهده کردید که با “هم اکنون این محصول را امتحان کنید و 50 درصد تخفیف بگیرید” در دایرکت مسیج ظاهر می شوند، آنها را اسپم در نظر بگیرید.

برخی از افراد برای دیدن پیشنهاد ها بر روی پیوند موجود در دایرکت کلیک می کنند که ممکن است اطلاعات و داده های آنها را به سرقت ببرند. از این رو همواره توصیه می شود تنها بر روی پیوند های قابل اعتماد کلیک کنید.

همچنین بخوانید  نحوه مخفی کردن وضعیت فعال "Activity Status" در اینستاگرام

لینک به سایت های تقلبی

برخی از افراد سعی می کنند برای افزایش ترافیک وب سایت خود به کاربران فعال در اینستاگرام لینک سایت خود را ارسال کنند. در این بین برخی از لینک ها افراد را به سایت های کلاه برداری هدایت می کنند که در نهایت باعث می شود از اطلاعات و داده های کاربران استفاده کنند.

 با این حال در برخی از موارد مشاهده شده است که در پیام ها کاربران را (به دروغ) تشویق به پرداخت هزینه برای کمک به خیریه می کنند. اگرچه کمک به امور خیریه قابل قدردانی است، اما متاسفانه برخی از افراد سعی می کنند از سخاوت دیگران برای کلاه برداری از آنها سوء استفاده کنند، و پول آنها را صرف کار دیگری کنند.

چگونه پیام های اسپم اینستاگرام را متوقف کنیم؟

حریم خصوصی پیام خود را بررسی کنید

حریم خصوصی پیام در اینستاگرام

اولین و موثرترین قدم برای برداشتن، تغییر تنظیمات حریم خصوصی برای پیام ها است. این تنظیمات افرادی را که می توانند برای شما پیام ارسال کنند محدود می کند. برای انجام این کار تنها کافی است مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • اینستاگرام خود را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.
  • بر روی نماد “سه خط افقی” که در گوشه سمت راست برنامه وجود دارد ضربه بزنید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در پنجره جدید، بر روی گزینه Privacy کلیک کرده و سپس گزینه Messages را انتخاب نمایید.
  • در این بخش می توانید تصمیم بگیرید که پیام های چه کسانی می توانند در صندوق ورودی شما در منوی پیام ها ظاهر شوند.

حریم خصوصی حساب خود را تغییر دهید

حریم خصوصی اینستاگرام

اکانت های عمومی معمولا بیشتر از حساب های خصوصی هرزنامه دریافت می کنند. از این رو با خصوصی کردن حساب کاربری خود می توانید تعداد هرزنامه ها در پیام ها و نظرت خود را کاهش دهید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • اینستاگرام خود را باز کرده و سپس وارد حساب کاربری خود شوید.
  • بر روی نماد “سه خط افقی” در گوشه سمت راست اینستاگرام ضربه بزنید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در پنجره جدید، Privacy را انتخاب کنید.
  • گزینه Private Account را انتخاب کنید تا حساب کاربری شما خصوصی شود.

حساب کاربری مورد نظر را مسدود کنید

مسدود کردن حساب کاربری اینستاگرام

حساب کاربری که قبلا به عنوان اسپم شناسایی شده است، می تواند در آینده دوباره این کار را انجام دهد. بهترین روش برای جلوگیری از انجام مجدد این کار این است که حساب کاربری مورد نظر را مسدود کرده و به اینستاگرام گزارش چنین مورد را بدهید. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد حساب کاربری خود شوید، و به نمایه کاربری مورد نظر خود مراجعه کنید.
  • در پنجره جدید، بر روی نماد “سه نقطه” در گوشه اینستاگرام ضربه بزنید.
  • با ضربه زدن بر روی گزینه Block حساب کاربری طرف مقابل را مسدود کنید.
  • در نهایت برای گزارش یک حساب کاربری کافی است بر روی گزینه Report ضربه بزنید و دلیل خود را به پشتیبانی اینستاگرام ارسال کنید. اگر حساب کاربری طرف مقابل، دستورالعمل های انجمن اینستاگرام را نقض کند، بلافاصله بعد از بررسی حذف می شود.
همچنین بخوانید  چگونه بفهمیم چه کسانی پست های اینستاگرام را مشاهده کرده اند

کلام آخر

پیام های اسپم برای حساب های عمومی یک دردسر واقعی است. آنها می توانند به حساب کاربری شما هجوم بیاورند و با پیام های غیر ضروری، لینک های خطرناکی را برای شما ارسال کنند. راه های مختلفی برای تشخیص پیام های اسپم، وجود دارد که در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره شده است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید از پیام های اسپم جلوگیری کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *