تبلیغات

تبلیغات

دانلود adobe premiere – دانلود فیلم آموزش ادوبی پریمیر adobe premiere

Pr_Frame

ادوبی پریمیر یک نرم‌افزار ویرایش قدرتمند است که تدوین‌گران برای ادیت فیلم‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. جالب است بدانید اکثر فیلم‌هایی که ما امروزه آن‌ها را با نهایت کیفیت تماشا می‌کنیم، حاصل طراحی و امکانات بی‌نظیری است که این محصول شرکت ادوبی در اختیار ویرایشگران قرار داده است. در این مقاله قصد داریم با دلایل دانلود adobe premiere و ویژگی‌های بی‌نظیر آن آشنا شویم، بنابراین پیشنهاد می‌شود تا انتهای این راهنما ما را همراهی کنید.

 معرفی Adobe Premiere

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، نرم‌افزار ادوبی پریمیر با ارائه انواع ابزارهای پیشرفته به شما کمک می‌کند تا ویدیوهای خود را به بهترین نحو ویرایش کرده و تغییرات دلخواه و کاربردی را روی آن‌ها اعمال نمایید.  در نرم‌افزار مذکور امکان تقسیم ویدیو به بخش‌های مختلف، اضافه کردن فیلترها، افکت‌ها و… به آن و همچنین اصلاح فریم‌ها وجود دارد. لازم به ذکر است که یکی از مزیت‌های نرم‌افزار مذکور که سبب محبوبیت آن نیز شده است، این است که طی فرآیند تدوین فیلم اصلی تغییری پیدا نکرده و همیشه یک نسخه بک آپ از آن وجود خواهد داشت. در نتیجه کاربر می‌تواند با خیال راحت تغییرات دلخواه را روی فیلم اعمال نماید.

adobe premiere برای تولید چه محتوایی مناسب است؟

نرم‌افزار مذکور در سراسر جهان برای تولید محتوای ویدیویی به‌کار گرفته می‌شود. در ادامه به برخی از متداول‌ترین محتواهایی که با کمک ادوبی پریمیر تولید می‌شوند خواهیم پرداخت:

  • موزیک ‌ویدیو
  • ویدیوهای یوتیوب
  • ویدیوهای آموزشی
  • فیلم‌ها و مستندهای کوتاه
  • محتوای ویدیویی برای شبکه‌های اجتماعی
  • تولید تیزهای تبلیغاتی

ناگفته نماند که یادگیری این نرم‌افزار در کوتاه مدت امکان‌پذیر بوده و همین وضوع بر محبوبیت ابزار مذکور می‌افزاید. برای تکمیل اطلاعات خود می‌توانید از آموزش های فرادرس استفاده نمایید.

 سه دلیل اصلی برای دانلودadobe premiere

  • با کمک نرم افزار ادوبی پریمیر می‌توان فیلم‌های درجه یک و با کیفیت ساخت!

نرم افزار ادوبی پریمیر این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا بتوانید فیلم‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالا برای تلویزیون، وب و همچنین رسانه‌های اجتماعی بسازید. با کمک امکانات پیشرفته (adobe premiere) می‌توانید به راحتی خلاقیت خود را به‌کار گرفته و اقدام به تولید ویدیوهایی بی‌نظیر کنید.

  • با استفاده از ادوبی پریمیر به جدیدترین امکانات و ابزار ویرایش دسترسی خواهید داشت.

نرم افزار مذکور همواره در حال پیشرفت و ارائه امکانات مدرن و منحصربه‌فرد است. تنها کافیست فرد خلاقی باشید و با استفاده از قابلیت‌های مختلفی که ادوبی در آخرین نسخه خود ارائه می‌دهد، ویدیویی خلاق و معرکه بسازید.

  • نرم‌افزار ادوبی پریمیر سرعت انجام کار را افزایش می‌دهد.

این نرم‌افزار هرآنچه که نیاز دارید را در اختیارتان قرار داده است. قابلیت‌های ویرایش خودکار ادوبی پریمیر روند ویرایش فیلم را تسریع می‌بخشد، در نتیجه با استفاده از این نرم‌افزار از اتلاف وقت گران‌بهای خود جلوگیری خواهید نمود.

آیا دانلود adobe premiere و استفاده رایگان از آن امکان پذیر است؟

بسیاری از کاربران این سوال در ذهنشان وجود دارد که آیا امکان استفاده از ادوبی پریمیر به صورت رایگان وجود دارد یا خیر. در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم که بله امکان استفاده رایگان از این نرم‌‌افزار به مدت ۷ روز وجود دارد. ادوبی این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا بتوانند از اپلیکیشن رسمی آن به اضافه تمامی قابلیت‌ها به مدت هفت روز به صورت رایگان استفاده کرده و بعد از آن در صورت تایید و رضایت تعرفه مربوطه را پرداخت نمایند.

دانلود نسخه رایگان (Pro) adobe premiere

همانطور که ذکر شد امکان استفاده رایگان از ادوبی پریمیر به مدت هفت روز وجود دارد. کاربران می‌توانند به سادگی نسخه رایگان هفت روزه را دانلود کرده و از امکانات آن در مدت زمان معین استفاده نمایند. لازم به ذکر است که نسخه رایگان این نرم‌افزار با سیستم عامل‌های مک و ویندوز سازگاری داشته و در هر دوی آن‌ها می‌توان از ادوبی پریمیر بهره برد. پس از اتمام هفت روز استفاده رایگان، نرم‌افزار خود به خود اجازه ورود را ممنوع کرده و می‌بایست برای استفاده از آن اشتراک مورد نظر را خریداری نمایید. لازم به ذکر است که نرم‌افزار ادوبی پریمیر پرو برای دانشجویان و معلمان تخفیف ۶۵ درصدی در نظر گرفته است. از این رو چنانچه واجد شرایط باشید می‌توانید از تخفیف ادوبی پریمیر پرو استفاده نمایید.

آیا دانلود adobe premiere و استفاده از آن در تلفن همراه امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که نرم‌افزار ادوبی پریمیر تنها روی دسکتاب قابل اجرا بوده و از آن نمی‌توان در موبایل به راحتی استفاده نمود. چرا که طراحی این نرم‌افزار به گونه‌ای است که عملکرد صحیح برای صفحه نمایش کوچکی مثل تلفن همراه ارائه نمی‌دهد.

Premiere Proجایگزینی برای Premiere Pro CS6

نسخه Premiere Pro CS6 با روی کار آمدن Premiere Pro دیگر برای دانلود در دسترس نمی‌باشد. در نتیجه تنها نسخه در دسترس ورژن آخر Premiere Pro بوده که در دسترس است.

نگاهی به قابلیت‌های جدید Premiere Pro  منتشر شده در آوریل ۲۰۲۲

در نسخه ۲۲.۳.۱ منتشر شده از نرم‌افزار پریمیر پرو شاهد قابلیت‌های منحصر به‌فردی همچون (Frame.io)، نوار هدر جدید برای دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر به امکانات نرم‌افزار، قابلیت تنظیم و تصحیح رنگ خودکار، افزایش سرعت و قدرت نرم‌افزار و همچنین پشتیبانی از قابلیت تبدیل گفتار به متن می‌باشیم. در ادامه به معرفی قابلیت‌های جدید Premiere Pro خواهیم پرداخت:

قابلیت Frame.io:

اولین قابلیتی که می‌توانید با دانلود adobe premiere  نسخه (Pro) به آن دسترسی پیدا کنید، Frame.io است. با استفاده از قابلیت مذکور می‌توان صفحه کاری و همچنین میزان پیشرفت پروژه را با سایر همکاران و مشتریان به اشتراک گذاشته و از بازخورد آن‌ها در راستای بهبود روند و نتیجه کار بهره برد. برای استفاده از قابلیت مذکور باید (workspace) جدید خود را باز کرده و با استفاده از (Adobe ID) وارد Frame.io شوید. با استفاده از Frame.io پروژه‌ها و کارهای خود را می‌توانید به صورت آنلاین با دیگران به اشتراک گذاشته و از نظرات آن‌ها به صورت آنی استفاده نمایید. کاربران می‌توانند نظرات خود را در اپلیکیشن Frame.io یا در برنامه تحت وب مشاهده نمایند. لازم به ذکر است که تمامی بازخوردها به صورت منظم و در یک مکان امن جمع‌آوری شده و می‌توان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشت.

 

دانلود adobe premiere

طراحی مجدد import:

قابلیت مذکور درب جدیدی را به روی ویرایش در Premiere Pro به کمک امکانات پیشرفته و بصری پروژه‌های مختلف و جمع‌آوری مدیا باز کرده است! در واقع با کمک این قابلیت، پروژه شما با فایل‌ها و پوشه‌هایی که به فضای کاری خود اضافه می‌کنید نمایش داده می‌شود. در چنین حالتی می‌توانید برای کاربران این امکان را فراهم سازید تا با یک نگاه اجمالی از ایده‌ای که در سر دارید مطلع شده و نظرات خود را بیان کنند. برای انجام این‌کار و بارگذاری فایل‌های خود تنها کافیست بر روی گزینه Create کلیک کرده و فایل‌های مدنظر خود را به ترتیب برای ویرایش انتخاب نمایید. مورد بعدی که با دانلود adobe premiere می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، طراحی مجدد و پیشرفته export است.

دانلود adobe premiere

طراحی مجدد export:

طراحی مجدد export این امکان را فراهم ساخته است تا ویدیوی خروجی برای هر مقصدی بهینه‌سازی و سازگار شده باشد. export جدید تمام قدرتی که برای دیزاین سازمان‌یافته‌تر و ساده‌تر نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. تمامی اکسپورت‌های خود را می‌تواند با کمک layout یک به چند تنها در طی یک فرآیند ساده به مقصد خود برسانید.

 

دانلود adobe premiere

نوار سربرگ یا هدر:

با کمک نوار سربرگ جدید در adobe premiere به راحتی می‌توانید به فضای کاری خود دسترسی پیدا کنید. درواقع نوار سربرگ جدید این امکان را فراهم ساخته است تا کاربر بتواند بسیار سریع‌تر و ساده‌تر در محیط نرم‌افزار به امکانات مختلف دسترسی داشته باشد. طی یک جریان منطقی چپ به راست، مراحل اصلی فرآیند انجام پروژه از طریق Import، Edit و Export در دسترس بوده و با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توان هر آن چه که در نرم‌افزار به دنبال آن می‌گردید را پیدا کنید. لازم به ذکر است که نام پروژه و وضعیت ذخیره آن در مرکز نوار سربرگ نیز قابل مشاهده است. علاوه بر این با کمک منوی کشویی جدید می‌توانید به فضاهای کاری خود دسترسی پیدا کرده و نحوه نمایش آن‌ها در نوار سربرگ را سفارشی‌سازی کنید.

 

دانلود adobe premiere

مدیریت پیش‌فرض:

لازم به ذکر است که قابلیت کنترل پیش‌فرض Quick Export این امکان را فراهم می‌سازد تا کاربر عملیات  export را در هر فرمتی بدون خروج از محیط کاری در حال ویرایش انجام دهد.

 

دانلود adobe premiere

تنظیم رنگ خودکار

با دانلود adobe premiere می‌توانید از قابلیت Auto Color برای تصحیح رنگ تصاویر خود استفاده نمایید. گفتنی است که اکنون تصحیح رنگ در نسخه Premiere Pro با سرعت بیشتری انجام شده و در مقایسه با نسخه‌های پیشین بسیار ساده‌تر است. قابلیت تنظیم رنگ خودکار از تکنولوژی Adobe Sensei ML برای اعمال تغییرات و اصلاحات هوشمندانه استفاده کرده و به طور کل سرعت روند کار را افزایش می‌دهد. از تنظیم رنگ خودکار می‌توانید به عنوان یک پله برای سریع‌تر رسیدن به مرحله بعدی مثل تنظیم تناژ رنگ پوست یا اعمال تغییرات در آسمان استفاده کنید.

قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار

یکی دیگر از قابلیت‌های نسخه پیشرفته ادوبی پریمیر تبدیل گفتار به متن است. جالب است بدانید که این قابلیت علاوه بر پشتیبانی از زبان انگلیسی، از ۱۴ زبان دیگر نیز پشتیبانی کرده که می‌توان آن‌ها را بر روی نرم‌افزار نصب نمود. ناگفته نماند که سرعت تبدیل گفتار به متن نیز بسیار بالا بوده و اختلالی در روند کار شما ایجاد نخواهد کرد.

نمایش یا عدم نمایش نشان‌گرها بر اساس رنگ

در نسخه جدید Premiere Pro قابلیت نمایش یا مخفی نمودن نشان‌گرها به کمک رنگ‌های متنوع در سراسر نرم‌افزار فراهم است. کلیک بر روی جعبه رنگ‌ها، نشان‌گرهای بررسی نشده را در مانیتور برنامه، مانیتور منبع و مانیتور مرجع مخفی خواهد کرد. ناگفته نماند که Premiere Pro هیچ یک از نشان‌گرها را حذف نخواهد کرد. در نرم‌افزار مذکور فقط نشان‌گرهای مورد بررسی قرار نگرفته پنهان خواهند شد. در نتیجه، امکان نمایش مجدد نشان‌گرهای پنهان شده با انتخاب رنگ دلخواه یا حذف علامت تمامی جعبه‌ها امکان‌پذیر است.

adobe premiere دروازه‌ای برای ورود به بازار کار

اگر جزو طرفداران کلیپ‌های ویدیویی هستید حتماً متوجه این موضوع شده‌اید که اکثر آن‌ها از تکه‌های فیلم، ویدیوهای صداگذاری شده، پیام‌های زیرنویس و ویدیوهای تبلیغاتی هنگام شروع، وسط یا آخر تشکیل شده‌اند. همانطور که پیش‌تر ذکر شد تدوین‌گران و افرادی که با ویرایش ویدیو سروکار دارند از این نرم‌افزار بسیار استفاده می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای ویرایش و تدوین برخی از آثار مطرح و قوی هالیوود مثل آواتار، دختر گمشده، بازگشت سوپرمن، قانون شجاعت و… از adobe premiere استفاده شده و این امر نیز اکنون ادامه دارد. دانلودadobe premiere و استفاده از آن می‌تواند سبب افزایش کیفیت پروژه شما شود. ناگفته نماند که شرکت adobe خالق محصولات ماندگار و کارآمدی همچون فوتوشاپ، ادوبی آکروبات، ایلاستریتور، افترافکت، پریمیر و سایر نرم‌فزارهای حرفه‌ای است که نخستین ورژن آن در سال ۲۰۰۳ روانه بازار شد. امروزه با گذشت سال‌ها شاهد پیشرفت نسخه‌های جدید‌تر با قابلیت‌ها و امکانات حرفه‌ای می‌باشیم.

دانلود adobe premiere یا افترافکت؟

ادوبی پریمیر و افترافکت دو محصول پرطرفدار کمپانی ادوبی بوده و هر دوی آن‌ها در صنعت تولید ویدیو و فیلم بسیار پرکاربرد محسوب می‌شوند. البته امکانات و قابلیت‌های دو نرم‌افزار مذکور عیناً مشابه یک‌دیگر نبوده و هر کدام امکانات مختلفی را ارائه می‌دهند. اما وجه مشترک ادوبی پریمیر و افترافکت ویرایش جلوه‌های بصری و گرافیکی پیشرفته می‌باشد. برای سهولت کار و دریافت نتیجه مطلوب می‌توان پس از ویرایش ویدیوها در پریمیر آن‌ها را به صورت یکپارچه به افترافکت برای اضافه نمودن افکت‌های حرفه‌ای منتقل کرد.

سخن پایانی در مورد دانلود adobe premiere

در این راهنما با مزایای دانلود adobe premiere و همچنین ویژگی‌های نسخه جدید Premiere Pro آشنا شدیم. نرم‌افزار ادوبی پریمیر یکی از ابزارهای فوق‌العاده پیشرفته و حرفه‌ای برای تدوین محتوای ویدیویی است که با ارائه قابلیت‌ها و امکانات مورد نیاز برای ساخت و ادیت ویدیو، گزینه بسیار مناسبی برای افراد مبتدی و همچنین حرفه‌ای محسوب می‌شود. تنها کافیست که اصول اولیه این نرم‌افزار را درک کرده و بعد در کوتاه‌ترین بازه زمانی ویدیوهای خود را تدوین و ویرایش کنید.

نرم‌افزار مذکور در مقایسه با افترافکت رابط کاربری ساده‌تری داشته و همچنین در بازه زمانی کوتاه‌ قابل یادگیری است. پیشنهاد می‌شود در صورت علاقه به حرفه‌ی ویرایش فیلم ابتدا نحوه استفاده از adobe premiere را فرا گرفته و بعد در صورت نیاز به سراغ نرم‌افزارهای پیشرفته‌تر بروید. فرادرس نیز در این زمینه با ارائه آموزش‌های کاربردی خود می‌تواند کمک شایانی در افزایش سرعت یادگیری شما کرده و مسیر را برایتان هموارتر کند، از این رو پیشنهاد می‌شود آموزش های فرادرس را از دست ندهید!

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *