تبلیغات

تبلیغات

دی اکتیو کردن اینستا – نکات کاربردی برای حذف یا غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

insta-deactive7

فناوری اطلاعات و ارتباطات طی بیست سال گذشته به سرعت تغییر کرده است و یکی از پیشرفت‌های کلیدی آن ظهور رسانه‌های اجتماعی است. اینستاگرام در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید حساب اینستاگرام خود را حذف یا به طور موقت دی اکتیو کنید و بعداً به آن بازگردید. در این مقاله به زبان ساده و گام به گام به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید دی اکتیو کردن اینستا را انجام دهید.

گاهی شاید بخواهید از پست کردن محتوا و فعالیت در اینستاگرام به طور کامل دور شوید یا ممکن است اتفاقی در زندگی‌تان افتاده باشد که باعث شود دیگر نخواهید افراد هر حرکت شما را دنبال کنند، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید حساب اینستاگرام خود را حذف و یا غیرفعال کنید. در این مقاله به شرح این موضوع خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید اگر دی اکتیو کردن اینستا را به صورت دائمی انجام دهید، همه عکس‌ها، ویدیوها، لایک‌ها، نظرات و دنبال‌کنندگان برای همیشه حذف می‌شوند اما اگر می‌خواهید به طور موقت استراحت کنید می‌توانید اکانت اینستاگرام خود را دی اکتیو یا غیرفعال کنید. این کار شما را از جستجوی اینستاگرام و نمایه عمومی حذف می‌کند اما داده‌های شما حفظ می‌شود و هر زمانی که مایل بودید می‌توانید حساب خود را دوباره فعال کنید.

 

دی اکتیو کردن اینستا

قبل از دی اکتیو کردن اینستا به نکات زیر توجه کنید:

  1. حساب کاربری خود را چک کنید تا حتماً به یک شماره همراه یا ایمیل معتبر که به آن دسترسی دارید متصل باشد و بعد از اینکه اطمینان حاصل کردید نام کاربری و شماره تلفن همراه یا ایمیل متصل به آن را یادداشت کنید.
  2. رمز عبور خود را نیز یادداشت نمایید چراکه هنگام دی اکتیو کردن اینستا و همچنین هنگام بازگشتن به اینستاگرام به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

اگر به این نکات دقت نکنید و اطلاعات شماره همراه و ایمیل خود را به حساب کاربری متصل نکرده باشید و هنگام فعالسازی حساب کاربری خود، رمز آن را فراموش کنید، بازیابی آن غیر ممکن خواهد بود.

قبل از اینکه به بررسی چگونگی دی اکتیو کردن اینستا بپردازیم مایلم آموزش‌های کاربردی فرادرس را به شما معرفی کنم. مجموعه آموزشی فرادرس به عنوان بزرگترین دانشگاه آنلاین کشور با فراهم کردن بستر مناسبی جهت ارائه آموزش‌های کاربردی و مفید در زمینه‌های مختلف از جمله اینستاگرام در تلاش است تا نیاز کاربران به آموزش‌های با کیفیت و جامع را به شکل مناسبی پاسخ دهد. در اینجا مایلم یکی از آموزش‌های فرادرس را در زمینه اینستاگرام به شما معرفی کنم. آموزش کسب و کار در اینستاگرام فرادرس یکی از آموزش‌های پرمخاطب است که به شما نحوه راه اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام را آموزش می‌دهد تا بتوانید این شبکه اجتماعی را به محلی برای کسب درآمد تبدیل کنید. برای دریافت این آموزش می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

چگونه اکانت اینستاگرام خود را دی اکتیو یا غیر فعال کنیم؟

غیرفعال کردن یا دی اکتیو کردن اینستا اکانت را از دید عموم مخفی می‌کند و حساب در جستجو نشان داده نمی‌شود. با دی اکتیو کردن یا غیر فعال کردن اکانت خود در صورت تمایل می‌توانید حساب کاربری را مجدداً فعال کنید.

گام اول دی اکتیو کردن اینستا

ابتدا باید با یک مرورگر وب بر روی دسکتاپ، تبلت یا موبایل وارد حساب اینستاگرام خود شوید تا آن را حذف یا غیرفعال کنید. شما نمی‌توانید این تغییرات را در اپلیکیشن تلفن همراه ایجاد کنید و حساب خود را از طریق برنامه تلفن همراه غیرفعال کنید. برای این کار با استفاده از مرورگر وارد لینک https://www.instagram.com/ شوید و نام کاربری یا آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه و رمز عبور حساب خود را وارد کنید و گزینه Login را بزنید و به حساب کاربری خود وارد شوید.

 

دی اکتیو کردن اینستا

گام دوم دی اکتیو کردن اینستا

در گوشه بالا سمت راست روی تصویر حساب کاربری خود کلیک کنید و از منو گزینه «Profile» را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه «Edit Profile» ضربه بزنید.

 

دی اکتیو کردن اینستا

گام سوم دی اکتیو کردن اینستا

در پایین صفحه بر روی گزینه «Temporarily disable my account» یا «غیرفعال کردن موقت حساب من» کلیک کنید.

 

دی اکتیو کردن اینستا

گام چهارم دی اکتیو کردن اینستا

در صفحه باز شده و در قسمت «Why are you disabling your account?» یا «چرا حساب خود را غیرفعال می‌کنید؟» دلیل خود را برای دی اکتیو کردن اینستا انتخاب کنید. دقت داشته باشید اگر گزینه «Just need a break» را انتخاب کنید بعد از دو ساعت می‌توانید دوباره حساب کاربری خود را فعال کنید؛ اما اگر دلایل دیگر را انتخاب کنید بعد از 24 ساعت می‌توانید اکانت خود را دوباره فعال کنید.

گام پنجم دی اکتیو کردن اینستا

در فیلد زیرین آن نیز، رمز عبور خود را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه «Temporarily disable my account» کلیک کنید.

 

دی اکتیو کردن اینستا

پس از دی اکتیو کردن، نام حساب کاربری شما به «Instagram user» تغییر پیدا می‌کند و افرادی که پیش از دی اکیتیو کردن با آن‌ها در قسمت دایرکت در ارتباط بودید، نام شما را با عنوان «Instagram user» خواهند دید.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کنیم؟

قبل از شروع، توجه داشته باشید که حذف اکانت اینستاگرام دائمی است و نمی‌توانید هیچ یک از داده‌ها یا اطلاعات خود را پس بگیرید. اگر مطمئن نیستید که اکانت خود را برای همیشه حذف کنید یا خیر، اما می‌خواهید خود را از اینستاگرام دورکنید، در اولین قدم اکانت خود را به طور موقت غیرفعال کنید. سپس در صورت تمایل می‌توانید حساب خود را در تاریخ دیگری حذف کنید.

با پاک کردن اکانت اینستاگرام، تمام عکس‌ها، ویدیوها، لایک ها، نظرات و فالوورها برای همیشه حذف می‌شوند.

قبل از اینکه اقدام به حذف حساب کاربری خود کنید، ممکن است بخواهید از ابزار دانلود داده اینستاگرام برای دانلود یک کپی از پست‌ها و عکس‌های اینستاگرام خود استفاده کنید. پس از حذف حساب کاربری شما به ابزار دانلود داده اینستاگرام دسترسی نخواهید داشت.

برای حذف حساب کاربری خود در اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:

گام اول دی اکتیو کردن اینستا

در مرحله اول باید از طریق مرورگر وب روی دسکتاپ، تبلت یا تلفن همراه خود وارد لینک زیر شوید. از طریق صفحه تنظیمات نمی‌توانید به این صفحه دسترسی داشته باشید.

https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent/

گام دوم دی اکتیو کردن اینستا

در صفحه باز شده ایمیل یا شماره موبایل یا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و روی دکمه Login کلیک کنید.

 

دی اکتیو کردن اینستا

گام 3

در صفحه‌ی باز شده در قسمت

«Why do you want to delete?» یا «چرا می‌خواهید [نام حساب شما] را حذف کنید؟» دلیل حذف اکانت اینستاگرام خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.

اگر دلیل شما در بین دلایل ذکر شده جا ندارد، گزینه «Something else» را انتخاب کنید.

پس از انتخاب علت، هنگامی که دلیل خود را برای حذف حساب انتخاب کردید، از شما خواسته می‌شود که رمز عبور خود را دوباره وارد کنید. پس از انجام این کار روی گزینه «Delete account» در انتهای صفحه کلیک کنید.

 

دی اکتیو کردن اینستا

پس از حذف حساب شما، می‌توانید دوباره با همان نام کاربری ثبت نام کنید یا اگر توسط کاربر دیگری گرفته نشده است، آن نام کاربری را به حساب دیگری اضافه کنید.

  • برای چه مدت می توانم حساب کاربری خود در اینستاگرام خود را غیرفعال کنم؟

تا هر زمانی که مایل باشید قادر خواهید بود حساب خود را به طور موقت غیرفعال نگه دارید. می‌توانید در هر هنگام با ورود مجدد آن را دوباره فعال کنید. با این حال، یک محدودیت وجود دارد و آن این است که اینستاگرام در حال حاضر در هفته تنها یک بار اجازه می‌دهد که شما حساب کاربری خود را غیرفعال کنید؛ یعنی اگر حساب خود را غیرفعال کنید و دوباره وارد حساب خود شوید و بعد از آن دوباره بخواهید آن را غیرفعال کنید، باید یک هفته صبر کنید تا بتوانید این کار را انجام دهید؛ با این حال، به طور کلی توصیه می‌شود که تا حد امکان برای مدت کوتاهی اکانت خود را غیرفعال نگه دارید.

  • آیا راهی برای دو بار غیرفعال کردن اینستاگرام در هفته وجود دارد؟

خیر، راهی برای دو بار دی اکتیو کردن اینستا در هفته وجود ندارد.

  • چرا نمی توانم اکانت اینستاگرام خود را دو بار در هفته غیرفعال کنم؟

اینستاگرام قانونی دارد که کاربران بیش از یک بار در هفته مجاز نیستند اکانت خود را غیرفعال کنند. این قانون برای جلوگیری از سوء استفاده افراد از ویژگی غیرفعال کردن و حذف موقت حساب‌هایشان در هر زمان که با مشکلی مواجه می‌شوند یا نمی‌خواهند چیزی را در برنامه ببینند، انجام می‌شود.

  • چگونه اکانت اینستاگرام خود را از کسانی که نمی شناسم مخفی کنم و آن را به حالت خصوصی در بیاورم؟

برای مخفی کردن اکانت اینستاگرام خود ابتدا اپلیکیشن را باز کرده و به پروفایل خود بروید. روی سه خط در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید، سپس به پایین بروید و روی «تنظیمات» ضربه بزنید. دوباره به پایین اسکرول کنید و روی «Privacy and Security» ضربه بزنید، سپس تنظیمات «Private Account» را روشن کنید.

  • آیا می توانم حساب کاربری خود را در اینستاگرام بعد از یک سال دوباره فعال کنم؟

بله، شما هر زمان پس از دی اکتیو کردن قادر خواهید بود. اکانت اینستاگرام خود را دوباره فعال کنید. برای فعال سازی مجدد حساب خود، کافی است با همان نام کاربری و رمز عبوری که قبلاً استفاده می‌کردید وارد اینستاگرام شوید. اگر نام کاربری یا رمز عبور خود را به خاطر نمی‌آورید، می‌توانید آن‌ها را بازیابی کنید.

  • آیا حالت روح بودن در اینستاگرام وجود دارد؟

حالت روح در اینستاگرام وجود ندارد، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید حساب خود را از دید سایر کاربران مخفی کنید. یکی از راه‌ها این است که حساب خود را خصوصی کنید تا فقط فالوورهای تأیید شده بتوانند پست‌های شما را ببینند. همچنین می‌توانید از ویژگی «مخفی کردن» استفاده کنید تا پست‌های خاصی توسط افراد خاص دیده نشود.

  • آیا افراد می توانند فعالیت من در اینستاگرام را ببینند؟

بله، افراد می‌توانند فعالیت شما را در اینستاگرام ببینند. اگر دوست ندارید افراد بدانند در حال انجام چه کاری هستید، می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهید.

  • آیا اگر اینستاگرام را غیرفعال کنم فالوورها یا دنبال کننده های خود را از دست خواهم داد؟

خیر. چراکه اینستاگرام هنگام دی اکتیو کردن یا غیر فعال کردن حساب کاربریتان، تمام داده‌های و اطلاعات حساب شما را ذخیره می‌کند، بنابراین هنگامی که دوباره حساب کاربری خود را فعال کنید، آن را به همان حالت قبل باز می‌گرداند.

همچنین، با دی اکتیو کردن حساب کاربری خود در اینستاگرام، حساب شما در همه جای اپلیکیشن ناپدید می‌شود – از جمله لیست دنبال کننده‌های سایر حساب‌های فالوورهایتان؛ به عبارت دیگر، وقتی حساب خود را دی اکتیو می‌کنید، افراد نمی‌توانند شما را آنفالو کنند زیرا نمی‌توانند شما را پیدا کنند یا حساب شما را ببینند.

  • چرا موقع دی اکتیو کردن اینستا با اینکه رمز درست است، اخطار نادرست بودن رمز را می دهد؟

در ابتدا از خاموش بودن caps Lock خود مطمئن شوید یا می‌توانید با دستگاه دیگری امتحان کنید و اگر باز هم خطا داد، احتمالاً شما رمز خود را فراموش کردید و باید دوباره رمز عبور خود را بازیابی کنید.

 

دی اکتیو کردن اینستا

نحوه حذف اکانت اینستاگرام از اپلیکیشن

اگر نمی‌خواهید اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال یا حذف کنید، می‌توانید از آن خارج شوید. با این کار حساب کاربری شما همچنان در اینستاگرام فعال است. اما، اگر می‌خواهید به استفاده از برنامه اینستاگرام ادامه دهید، باید یک حساب اینستاگرام دیگری اضافه کنید یا یک حساب جدید ایجاد کنید.

سخن آخر درمورد دی اکتیو کردن اینستا

در این مطلب سعی کردیم به طور جامع نحوه دی اکتیو کردن اینستا یا غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام را آموزش دهیم. در ادامه، سعی شد به پرسش ها یا چالش های احتمالی شما در این زمینه پاسخ داده شود. بنابراین، با استفاده از مطالب فوق خواهید توانست به آسانی، اکانت خود را غیرفعال کنید. اما اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی هر روز در حال پیشرفت است و برای فعالیت در آن و باید هر روز آموزش های جدیدی دریافت کرد. فرادرس آموزش های جامع و متنوعی را توسط اساتید حرفه ای در اختیار شما قرار خواهد داد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *