تبلیغات

تبلیغات

چگونه از Apple ID خود با احراز هویت دو مرحله ای محافظت کنیم

How-to-Protect-Your-Apple-ID-Account-With-Two-Factor-Authentication

محافظت حساب اپل خود در برابر کاربران غیر مجاز بسیار مهم است. اگر شخصی به Apple ID شما دسترسی پیدا کند، ممکن است بتواند به داده های شما دسترسی داشته باشد، اطلاعات شما را پاک کند و موارد دیگر.

رمز های عبور قوی همیشه برای ایمن نگه داشتن حساب Apple ID شما توصیه می شود، اما می توانید با فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای در حساب اپل خود، امنیت خود را بیش از پیش افزایش دهید. در این مقاله سعی کرده ایم نحوه استفاده از این روش و جلوگیری از مشکلات احتمالی را مورد بررسی قرار دهیم، با ما در ادامه همراه باشید.

احراز هویت دو مرحله ای چیست؟

احراز هویت دو مرحله ای (2FA) لایه دوم حفاظتی است که می توانید آن را به بسیاری از حساب ها وخدمات خود اضافه کنید، به این صورت، زمانی که وارد حساب خود می شوید یک تایید اضافی برای شما ارائه دهد.

پس از فعال نمودن احراز هویت دو مرحله ای، اگر بخواهید برای اولین بار به حساب خود در یک دستگاه جدید دسترسی پیدا کنید، پس از وارد نمودن Password (رمز معمول برای ورود به حساب کاربری)، عبارت و یا عددی را با عنوان 2FA بر روی دستگاه قابل اعتماد (مانند تلفن همراه) شما ارسال می کند که پس از وارد کردن آن، می توانید از اطلاعات و داده های خود در Apple ID استفاده کنید.

بنابراین، حتی اگر شخصی رمز عبور شما را بدزدد نمی تواند وارد حساب شما شود، مگر اینکه یکی از دستگاه های مورد اعتماد شما را در اختیار داشته باشد. این امر باعث می شود که ورود به حساب ها بسیار سخت و دسترسی دیگر افراد به اطلاعات تقریبا غیر ممکن باشد.

احراز هویت دو مرحله ای اپل چگونه کار می کند؟

احراز هویت دو مرحله ای اپل

احراز هویت دو مرحله ای اپل همانند سایر روش های 2FA عمل می کند. به عنوان مثال، هر زمان که به حساب اپل آی دی خود مراجعه می کنید، کد تایید جدیدی را دریافت خواهید کرد که می بایست برای ورود به حساب کاربری آن را در بخش مربوطه جایگذاری کنید. بدین ترتیب، پس از طی کردن موارد اشاره شده می توانید به اطلاعات و داده های خود دسترسی داشته باشید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از تایید دو مرحله ای (2FA) تنها به دستگاه های اپل محدود نمی شود، و افراد می توانند به راحتی برای تلفن های هوشمند اندرویدی، نرم افزار های مانند تلگرام، اینستاگرام و غیره نیز از این ویژگی استفاده کنند.

همچنین بخوانید  چگونه دقت تشخیص فیس آیدی Face ID را در گوشی آیفون X افزایش دهیم؟

فعال کردن تایید دو مرحله ای اپل

تایید دو مرحله ای

قابلیت تایید دو مرحله ای، برای آن دسته از افرادی که حداقل یکی از دستگاه های IOS آنها از نسخه 9 پشتیبانی می کنند در دسترس قرار گرفته است. در ادامه مقاله سعی داریم نحوه فعال سازی این ویژگی را بیان کنیم، با ما همراه باشید.

برای انجام این کار، در آیفون خود به بخش “Settings > [Your Name] > Password & Security” رفته، سپس رمز عبور Apple ID خود را وارد نمایید.

در صفحه Password & Security، بر روی گزینه Turn On Two-Factor Authentication ضربه بزنید. پس از مشاهده صفحه امنیتی خود، گزینه Continue را انتخاب کرده و در نهایت شماره تلفن خود را برای تایید وارد نمایید ( دریافت کد از طریق پیامک یا تماس تلفنی).

پس از تنظیم شماره تلفن، یک کد تایید از طریق روش انتخاب شده دریافت خواهید کرد. پس از تایید، ممکن است لازم باشد رمز عبور آیفون خود را برای تکمیل تنظیمات وارد کنید.

وضعیت امنیتی حساب شما تکمیل شده است، اکنون می توانید با استفاده از ویژگی 2FA، هر بار که به اپی آی دی خود متصل می شوید، یک کد تایید برای ورود به بخش حساب دریافت نمایید.

نحوه فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای در مک

احراز هویت دو مرحله ای در مک

فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای در مک نیز امر نسبتا ساده ای است. برای انجام این کار، در مک خود به System Preferences رفته و بر روی گزینه Apple ID کلیک کنید. سپس در پنجره سمت چپ گزینه Password & Security را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد گزینه Turn On Two-Factor Authentication را انتخاب کرده، و سپس بر روی گزینه Continue کلیک کنید. اکنون می بایست شماره تلفن خود را وارد کرده و سپس گزینه Continue را انتخاب نمایید. هنگامی که احراز هویت دو مرحله ای در مک شما تنظیم شد، چراف سبزی را مشاهده خواهید کرد که این موضوع را تایید می کند.

کلام پایانی

همانطور که می دانید استفاده از احراز هویت دو مرحله ای همواره باعث افزایش امنیت حساب کاربری افراد می شوند، از این رو توصیه می کنیم اگر شما نیز به امنیت اطلاعات و داده های خود اهمیت می دهید استفاده از این ویژگی را در اولویت کاری خود قرار دهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *