تبلیغات

تبلیغات

آشنایی با سینی کابل و پچ کورد شبکه

sini-cable

به پچ کورد، پچ کابل یا پچ‌ لید نیز گفته می‌شود که همان‌طور‌ که گفته شد می‌تواند از نوع الکتریکی یا فیبر نوری باشد و در دو دسته مسی و پچ کورد شبکه فیبر نوری به بازار عرضه می‌شود. کاربرد فیبر نوری اغلب جهت مرتبط سازی پورت‌های ترانک‌کور‌سوییچ‌ها است که به علت انتقال فایل سریع بسیار پراستفاده هستند و جایگاه ویژه‌ای برای شبکه‌کاران دارند.

پچ کورد شبکه چیست؟

پچ کورد شبکه جهت متصل ساختن دستگاه‌های گوناگون به یکدیگر نظیر سوئیچ شبکه و پچ پنل، کامپیوتر (کارت شبکه) و پریز شبکه، سوئیچ شبکه به روتر و سوئیچ به کامپیوتر و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید پچ کوردها در رنگ‌‌بندی‌های مختلفی صورت می‌گیرد و این امر به جهت فراهم شدن امکان تشخیص آسان کابل موردنظر است. همچنین این محصول با پوشش دهی با روکش LSZH و PVC تولید شده که نوع دارای روکش LSZH به دلیل اینکه این روکش فاقد هالوژن است، در زمان آتش‌سوزی تنها منقبض می‌شود و به علت نداشتن هالوژن، دود‌های سمی خطرناک ایجاد نمی‌کند.

 

پچ کورد برخلاف کابل Pigtail  که ساختاری شبیه به پچ کورد شبکه دارد، همواره در دو سمت خود دارای کانکتور است. در کابل‌کشی تخصصی، در بعضی موارد از کابل‌ pigtail  به‌عنوان پچ کوردی که از یک سمت آزاد می‌باشد استفاده شده و سر بدون کانکتور آن جهت ایجاد اتصال دائمی به یک ترمینال کاربرد دارد.

انواع پچ کورد بر اساس متراژ

 

پچ کورد شبکه به‌طور معمول دارای طول نسبتاً کم است و رنج سایزبندی آن اغلب بین ۳۰ سانتی‌متر تا ۱۰ یا نهایتاً ۱۵ متر قرار می‌گیرد. پچ کورد در متراژ و طول‌های متنوعی تولید می‌شود تا بتواند با نیازها و محیط‌های مختلف سازگار باشد. (بعضی برند‌ها پچ کورد با طول ۲۰ یا ۴۰ متر نیز تولید می‌کنند) شما می‌توانید با توجه به شرایط و نیاز خود متراژ مناسب پروژه خود را انتخاب و خریداری فرمایید.

قیمت پچ کورد شبکه

همان‌طور که می‌دانید قیمت هر محصول وابسته به ویژگی‌های آن محصول است. قیمت پچ کورد شبکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این پارامترهای تعیین‌کننده، نوع پچ کورد شبکه مدنظر است؛ برای‌ مثال پچ کورد شبکه مسی یا آلیاژهای مسی با نوعی فیبر نوری تفاوت قیمت دارد.

سینی کابل

همچنین از لحاظ پهنای باند نیز پچ کورد ها دارای انواع متفاوتی هستند که هرکدام در قیمت آن تأثیرگذار است‌. دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت پچ کورد می‌تواند متراژ یا برند سازنده آن باشد که در قسمت قبلی مطالب به انواع پچ کورد بر اساس متراژ آن اشاره شد و در مورد برند سازنده باید بدانید برندهای بلدن (Belden)، لگراند (Legrand)، امپ (AMP)، نگزنس (Nexans) و اشنایدر (Schneider) از بزرگ‌ترین و بهترین برندهای سازنده پچ کورد شبکه هستند که محصولات آن‌ها در بازار ایران نیز یافت می‌شود.

همچنین بخوانید  چگونه روی سئو سایت کار کنیم؟

 برندهای دیگری نیز در بازار موجود هستند و قیمت پچ کورد از هر برند تا برند دیگر می‌تواند دارای تفاوت باشد؛ البته به این نکته هم توجه داشتید باشید که با توجه به وارداتی بودن این برندها، قیمت ارز و نوسانات بازار نیز در تغییر قیمت انواع پچ کورد شبکه نقش دارد.

دلتا شبکه عرضه کننده انواع کابل شبکه و لوازم جانبی کابل شبکه با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در لاله زار تهران آماده ارسال سفارشات شما در سریعترین زمان ممکن است.

اولین نکته موردتوجه ویژگی‌های اجرا پچ کورد مورد نظر شما است. به یاد داشته باشید نوع طراحی کابل و کانکتور پچ کورد می‌بایست طوری باشد که منتقل نمودن سیگنال‌ها در برنامه‌ای که پچ کورد برای آن مورداستفاده قرار گرفته است، باید بهینه‌سازی شود. همچنین باید به محیط مدنظر خود توجه داشته باشید و اگر در محیط نویز زیادی (EMI / RFI) موجود است، احتمالاً نیاز است تا از یک کابل مسی دارای حفاظ‌ یا شیلد استفاده نمایید.

انواع سینی کابل

سینی کابل دارای انواع مختلفی است. که هر یک از آنها دارای کاربردهای خاص خود می باشند و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. سینی کابل گالوانیزه یکی از محبوب ترین انواع سینی کابل است که در آن از روکش گالوانیزه استفاده می شود. استفاده از روکش های گالوانیزه برای سینی های کابل باعث می شود تا هزینه ساخت آنها کاهش پیدا کند.

سینی کابل

در نتیجه شما بتوانید با هزینه بسیار کمتری اقدام به خرید این سینی ها کنید. یکی از ویژگی های بسیار مهمی که روکش های گالوانیزه دارند این است که خودترمیم هستند و در نتیجه احتمال آسیب رسیدن به آنها بسیار کم است. بنابراین اگر شما هم قصد خرید این سینی ها را داشته باشید می توانید با خیالی راحت درباره مقاومت و ماندگاری آنها خرید خود را انجام دهید.

از دیگر مزیت های استفاده از این سینی ها این است که مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارند و در نتیجه در محیط های مرطوب نیز به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد خرید سینی کابل گالوانیزه را دارید حتما از بخش محصولات وب سایت ما نیز دیدن کنید. سینی های کابل به صورت جایگزین برای سیم کشی های باز یا سیم کشی لوله های برق به کار می روند.

پشتیبانی سینی کابل

خطوط برق ولتاژ بالا (High Voltage)

کابل های توزیع برق

سیم کشی سیستم های کنترلی حساس و ظریف

سیم کشی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی

همچنین بخوانید  درب کابینت: دروازه ای به سبکی متفاوت در آشپزخانه!

کابلهای نوری (فیبر نوری)

خرید سینی کابل

سینی کابل یک وسیله بسیار کاربردی است که شما می توانید در تمامی ابعاد و اندازه ها آن را از فروشگاه سینی کابل کاوه خریداری کنید برای اینکار کافی است از طریق راه های ارتباطی مندرج در سایت اقدام بفرمایید و سفارش خود را ثبت کنید.

جنس سینی کابل

معمولا از متریال های مختلفی برای تولید سینی کابل استفاده می‌شود ولی اکثر متریال‌هایی که برای انجام این کار استفاده می‌شوند معمولا فلزهایی هستند که در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند. فولاد یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه‌ای است که برای ساخت سینی کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سینی کابل

همانطور که می‌دانید فولاد دارای مقاومت بسیار زیادی است و به همین علت نیز می‌تواند به راحتی از کابل‌ها محافظت کند. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از فولاد برای ساخت سینی کابل این است که می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و در عین‌حال مقاومت ‌و‌ استقامت مکانیکی بالایی دارد. بنابراین می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای تولید این محصولات باشد.

استیل یکی دیگر از مواد اولیه‌ای است که برای تولید و ساخت انواع سینی کابل استفاده می‌شود. استیل در واقع همان فولاد ضدزنگ است که مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی دارد و در نتیجه به‌راحتی می‌توان از آن در محیط‌های مرطوب استفاده کرد. مقاومت بسیار بالا در برابر خم‌شدن یکی دیگر از مزیت‌های بسیار مهم سینی کابل استیل است، این سینی‌های کابل در برابر حرارت و دمای بالا نیز مقاومت بسیار زیادی دارند و به همین علت نیز سینی‌های کابلی که با استفاده از استیل تولید می‌شوند معمولا طرفداران زیادی دارند.

آلومینیوم نیز می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های ایده‌آل برای ساخت سینی کابل به شمار بیاید. در محیط‌هایی که احتمال خوردگی بالا است استفاده کردن از سینی‌های کابلی که از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. آلومینیوم می‌تواند کاربردهای دریایی نیز داشته باشد و در برق کشی‌های دریایی می‌توان به راحتی از سینی کابل آلومینیومی استفاده کرد.

یکی از نکات مهمی که باید درباره سینی‌های کابل آلومینیومی بدانید این است که این سینی‌ها قابلیت خودترمیمی دارند و به همین علت نیز امکان آسیب رسیدن به آنها بسیار کاهش پیدا می‌کند و استفاده کردن از آنها بسیار مفید خواهد بود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *