تبلیغات

تبلیغات

کیف پول اکسودوس برای کدام توکن ها کاربرد دارد؟ نصب + دانلود

axosod

یکی از مهم‌ترین بخش ترید و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، انتخاب کیف پول مناسب است. کیف پول اکسودوس Exodus یکی از معتبرترین ولت‌هایی است که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و بسیاری از کاربران دارایی‌هایشان را در آن ذخیره می‌کنند. رابط کاربری ساده، امنیت بالا، پشتیبانی از تمام دستگاه‌ها و بهره‌مندی از صرافی داخلی ویژگی‌هایی است که رضایت کاربران اکسودوس را جلب کرده. این ولت هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل ارائه شده و قابلیت سازگاری با ولت سخت‌افزاری ترزور را هم دارد. بنابراین هم می‌تواند برای ترید کاربردی باشند و هم هولدینگ ارزهای دیجیتال.

در این مقاله توضیحاتی درباره توکن‌هایی که امکان ذخیره آن‌ها در Exodus وجود دارد، ارائه می‌دهیم. سپس به سراغ روش نصب و راه‌اندازی این کیف پول می‌رویم.

کیف پول اکسودوس

کیف پول اکسودوس از کدام توکن‌ ها پشتیبانی میکند؟

بسیاری از ولت‌های ارز دیجیتال به توکن‌های یک بلاکچین خاص محدود هستند. این محدودیت برای تریدرهایی که توکن‌های مبتنی بر بلاکچین‌های مختلف را خرید، فروش و ذخیره می‌‌کنند، چالش‌های جدی ایجاد می‌کند. کیف پول اکسودوس جزو ولت‌هایی است که امکان ذخیره دارایی‌های دیجیتال مختلف را برای کاربران فراهم کرده است.

در ادامه به لیستی از توکن‌هایی که روی این ولت ذخیره می‌شوند، اشاره می‌کنیم.

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • ریپل
  • لایت کوین
  • تتر
  • بیت کوین کش
  • ایاس
  • مونرو
  • بیت کوین اس‌وی
  • بایننس کوین
  • توکن لینک
  • دای
  • تزوس
  • ترون
  • توکن کازماس
  • کاردانو

البته تعداد توکن‌های Exodus بیشتر از این موارد است. آمار نشان می‌دهد امکان ذخیره بیش از ۱۰۰ نوع توکن در این ولت دیجیتال وجود دارد. بعضی از آن‌ها ارزهای بزرگ بازار هستند و برخی دیگر هم شامل دارایی‌های نوظهوری می‌شوند که چیزی از عرضه اولیه آن‌ها نگذشته.

دانلود کیف پول اکسودوس

دانلود کیف پول اکسودوس اولین گام برای استفاده از این ولت دیجیتال است. برای دانلود این ولت از سایت اصلی مجموعه به فیلترشکن نیاز دارید. البته اگر قصد دارید نسخه موبایل را دانلود کنید، می‌توانید آن را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید.

نصب کیف پول اکسودوس

برای دانلود اکسودوس از سایت اصلی پلتفرم، مراحلی که در ادامه آموزش می‌دهیم را دنبال کنید.

  1. فیلترشکن را روشن کنید و وارد سایت اکسودوس شوید.
  2. در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی گزینه بنفش «GET EXODUS NOW» کلیک کنید.
  3. در صفحه‌ای که باز می‌شود، توضیحاتی درباره محصول ارائه شده. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به گزینه «DOWNLOAD EXODUS 22.2.11» برسید. روی این گزینه کلیک کنید.
  4. در این مرحله نسخه‌های مختلف برنامه Exodus که با دستگاه‌های گوناگون سازگار است، نمایش داده می‌شود. با توجه به سیستم عامل دستگاهتان نسخه مناسب را انتخاب و روی آن کلیک کنید.
همچنین بخوانید  اکنون در نتایج گوگل لوگو سایت ها را هم مشاهده می کنید

روش نصب کیف پول اکسودوس

برای کار با اکسودوس نیازی به احراز هویت ندارید، فقط کافی است بعد ار نصب کیف پول اکسودوس یک حساب کاربری بسازید. اگر قبلا حساب کاربری داشتید، بعد از نصب اپلیکیشن، روی گزینه I already have a wallet کلیک کنید و با وارد کردن اطلاعات کیف پول قبلیتان آن را بازیابی کنید.

اگر تاکنون با اکسودوس کار نکرده‌اید و این اولین تجربه شماست، مراحلی که در ادامه ارائه می‌دهیم را دنبال کنید.

  • روی گزینه Get start یا Create new wallet کلیک کنید.
  • بعد از آن فقط کافی است نام کاربری و رمز ورود تعیین کنید.
  • در مرحله بعد ۱۲ واژه بازیابی به شما نشان می‌دهد. این کلمات را روی کاغذ بنویسید و در جایی امن نگهداری کنید. بهتر است آن‌ها را روی تلفن همراه یا رایانه خود ذخیره نکنید. این کلمات برای زمانی کاربرد دارند که رمز ورود خود را فراموش کرده‌اید و می‌خواهید به کیف پول دسترسی داشته باشید. این واژه‌ها همان مواردی هستند که در هنگام بازیابی دوباره ولت به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

بعد از طی کردن این مراحل، وارد ولت می‌شوید و می‌توانید خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال را شروع کنید. کار با این ولت به حدی ساده است که بسیاری از اساتید ارزهای دیجیتال به افراد مبتدی توصیه می‌کنند کارشان را با این ولت آغاز کنند و سپس به سراغ کیف پول‌های پیچیده‌تر بروند.

چالش امنیتی اکسودوس

همانطور که گفتیم، اکسودوس یک ولت نرم‌افزاری است و تا زمانی که دستگاهتان به اینترنت باشد، ولت هم به اینترنت دسترسی دارد. کارشناسان معتقدند احتمال هک کردن ولت‌های گرم که همیشه آنلاین هستند، نسبت به ولت‌های سرد بیشتر است. به همین دلیل می‌گویند امنیت Exodus زیاد نیست.

البته تاکنون گزارشی درباره هک ولت‌های اکسودوس منتشر نشده است. برای اطمینان از این موضوع بهتر است از ولت گرم اکسودوس فقط برای ترید دارایی‌های دیجیتال استفاده کنید. زمانی که حجم دارایی‌های ذخیره شده در ولتتان زیاد شد، آن‌ها را به ولت سرد انتقال بدهید. همانطور که اشاره کردیم، امکان اتصال اکسودوس به کیف پول سخت‌افزاری ترزور هم وجود دارد.

ذکر این نکته ضروری است که اکسودوس امکان احراز هویت دو مرحله‌ای یا تراکنش چند امضایی ندارد. بنابراین در صورتی که کلیدهای خصوصی ولت در اختیار افراد سودجو قرار بگیرد، می‌توانند دارایی‌های موجود در آن را برداشت کنند. تأمین امنیت کلیدهای خصوصی ولت برعهده خود کاربر است.

دانلود کیف پول اکسودوس

قابلیت صرافی در ولت اکسودوس

اکسودوس صرافی نیست، اما امکان معامله ارزهای دیجیتال را دارد. زمانی که در این ولت ثبت نام می‌کنید و وارد حساب کاربری خود می‌شوید، سربرگی به نام Exchange را در صفحه اول برنامه می‌بینید. در این سربرگ امکان ترید دارایی‌های دیجیتال مختلف وجود دارد. البته مبادله ارزهای دیجیتال با کیف پول فقط برای افراد مبتدی که هنوز نمی‌دانند چطور می‌توانند از صرافی‌های دیگر استفاده کنند، کاربرد دارد. زیرا هم امکان معامله همه توکن‌ها را فراهم نمی‌کند و هم کارمزد زیادی برای انجام هر تراکنش دریافت می‌کند. کاربران حرفه‌ای تراکنش‌هایشان را در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز انجام می‌دهند و از اکسودوس فقط به عنوان ولت استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید  بند ساعت Sgnl به شما امکان می دهد تماس را از طریق نوک انگشتان بشنوید

آیا امکان استفاده از Exodus برای کاربران ایرانی وجود دارد؟

متاسفانه قانون‌گذاری‌ها و تحریم‌ها روی اکسودوس هم تأثیر دارد و خدمات این ولت به آی‌پی‌های تحت تحریم ارائه نمی‌شود. ایران، کره شمالی، هاوایی، لویی زیانا و حتی بعضی از ایالت‌های آمریکا به این ولت دسترسی ندارند. همانطور که می‌دانید، برای استفاده از برنامه‌هایی که ایران تحریم کرده‌اند، به آی‌پی فیک خارجی نیاز داریم. برای بسیاری از پلتفرم‌ها این آی‌پی باید به صورت ثابت خریداری شود، زیرا آی‌پی‌هایی که مدام تغییر می‌کنند، باعث مشکوک شدن رفتار کاربر در پلتفرم می‌شوند و احتمال بسته شدن حساب کاربری او به وجود می‌آید.

این مشکل در Exodus وجود ندارد؛ زیرا کلیدهای خصوصی ولت روی دستگاه کاربر ذخیره می‌شود و پلتفرم نمی‌تواند دسترسی کاربر به حسابش را از او بگیرد. بنابراین کاربرانی که از وی‌پی‌ان‌های معمولی برای دسترسی به اکسودوس استفاده می‌کنند، دچار مشکل نخواهند شد. البته برای اطمینان از امنیت دارایی‌هایتان، بهتر است آی‌پی ثابت بخرید.

صرافی damond

کلام آخر

در این مقاله به بررسی یکی از بهترین ولت‌های ارز دیجیتال پرداختیم. این ولت از دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر بلاکچین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و بسیاری از نیازهای تریدرها و هولدرهای بازار ارزهای دیجیتال را برآورده می‌کند.

منبع مطلبی که خواندید، مجله ارز دیجیتال داموند است. این مجله ارز دیجیتال بروزترین مطالب در حوزه این بازار مالی و تکنولوژی بلاکچین را ترجمه می‌کند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. صرافی ایمن ارز دیجیتال داموند https://damond.ir/  هم امکان ترید این دسته از دارایی‌ها را بدون نیاز به تبدیل ریال به دلار یا تتر یا نیاز به آی‌پی خارجی فراهم کرده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *