تبلیغات

تبلیغات

معرفی 6 اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی + لینک دانلود آموزش برنامه نویسی

Persian-programming-app8

اگر به دنبال اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی هستید جای خوبی را انتخاب کرده اید. در این مقاله آموزشی منابع مهمی را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید به بهترین نحو ممکن برنامه نویسی را به صورت خودآموز یاد بگیرید. افراد زیادی به کامپیوتر و برنامه نویسی علاقه دارند و بدلیل نزدیک بودن زبان برنامه نویسی با زبان انگلیسی شاید ارتباط مناسبی با رفرنس های خارجی نمی گیرند. خوشبختانه می توانیم بگوییم اپلیکیشن هایی وجود دارند که می توان با زبان فارسی، زبان های برنامه نویسی مختلف را یاد گرفت. اگر یادگیری با کامپیوتر برایتان کسل کننده است می توانید با موبایل اندرویدی خود برنامه نویسی کنید. با ما همراه باشید که با اپلیکیشن های مختلف و جذابی آشنا خواهید شد.

 

آموزش برنامه نویسی فارسی

مقدمه

برای یادگیری زبان های برنامه نویسی راه های مختلفی وجود دارد. ثبت نام در آموزشگاه های کامپیوتر، کتاب خوانی، آموزش از طریق مدرسه و دانشگاه، آموزش هایی آنلاین و اینترنتی از راه های یادگیری برنامه نویسی به شمار می رود. اگر رشته درسی شما کامپیوتر است و خود را در آینده یک برنامه نویس می بینید پس حتماً به دنبال آموزش و منابع جامع و کامل هستید.

تاکنون آموزش های زیادی از فرادرس منتشر شده است که به موضوع برنامه نویسی مرتبط است و هر روز به تعداد آن ها افزوده می شود. فرادرس به عنوان یک مجموعه آموزشی فیلم های بسیاری در رابطه با انواع زبان های برنامه نویسی تهیه و منتشر کرده است و میتوانید با مراجعه به آن ها اولین قدم را در یادگیری برنامه نویسی محکم بر دارید. خوشبختانه فرادرس توانسته است با فراهم کردن فیلم های آموزشی که توسط اساتید مجرب و کار درست، تهیه شده است نیاز مخاطبینش را به شکل مناسبی بر طرف کند.

در ابتدای یادگیری برنامه نویسی سختی هایی وجود دارد که با تلاش و پشتکار می توانید آن سختی ها را پشت سر بگذارید. نکته ای که در یادگیری زبان های برنامه نویسی وجود دارد این است که روش درست را در یادگیری انتخاب کنید، افرادی هستند که می خواهند خیلی سریع برنامه نویسی را یاد بگیرند. مطالعات انجام شده نشان می دهد هر چه افراد سعی کنن چیزی را سریع یاد بگیرند، بیشتر آن را از یاد خواهند برد. پس انتخاب روش درست و یادگیری گام به گام می تواند بهترین کمک به شما باشد. در ادامه به نکات زیر در یادگیری برنامه نویسی دقت کنید:

مرور مطالب و استفاده از منابع مختلف

نکته مهم دیگر این است، زمانی که پای برنامه نویسی وسط می آید فقط یادگیری موضوع کافی نیست باید هر کدام از مطالب را بار ها و بارها مرور کنید تا ملکه ذهنتان شود. قوانین هر زبان با دیگری متفاوت است که باید آن را آموخت. گستردگی نکات در زبان های برنامه نویسی زیاد است و برای افراد تازه کار سوال زیادی پیش می آید.

در برنامه نویسی یادتان باشد که یادگیری هر فردی با دیگری تفاوت دارد. ممکن است فردی از منبع x به عنوان بهترین منبع یاد کند اما شما درکی از آن نداشته باشید و ممکن است فردی از منبع y به عنوان بدترین منبع یاد کند و شما با یک نگاه مطالب آن را یاد بگیرید. باید از منابع مختلف استفاده کنید چرا که نحوه ی یادگیری در هر شخصی متفاوت است.

مداومت در تمرین

خیلی ها وجود مهارت یا استعداد را یک چیز ذاتی می دانند. اما به نظر بنده این حرف درست نیست چرا که هیچکس به طور مادرزادی یک برنامه نویس قدرتمند و قهار به دنیا نمی آید. سخت کوشی و تلاش از استعداد ارزش بیشتری دارد.

تمرین کردن بسیار مهم است، مطالعه، نگاه به فیلم های آموزشی گذرا هستند. به یاد داشته باشید حل مسأله از پایه با درک مسئله موضوعی متفاوت است.

تمرین کردن به صورت عملی اهمیت و تأثیر ویژه ای خواهد داشت. همه می دانند که برنامه نویسی سخت است و طبیعی است که حتی افرادی که سال ها برنامه نویسی کرده اند نیز گاهی اوقات به مشکل بر می خورند.

اگر تازه کار هستید و در جایی از برنامه به مشکل برخوردید خودتان را مقصر ندانید، این چالشی در برنامه نویسی است که به یادگیری بیشتر شما کمک خواهد کرد. اگر به برنامه نویسی علاقمند هستید مطالب زیر برایتان مفید خواهد بود.

معرفی اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی

هر ساله به تعداد علاقمندان به تکنولوژی کامپیوتر و برنامه نویسی افزوده می شود. ما به کسانی که در ابتدای راه هستند و نمی دانند گام اول را در چه مسیری بردارند کمک خواهیم کرد. پس اگر به دنبال یادگیری زبان های برنامه نویسی هستید باید بدانید که دوره های آموزشی زیادی وجود دارد. اما قبل از شروع از اشتیاق خود برای یادگیری اطمینان داشته باشید چرا که برنامه نویسی هم مانند مهارت های دیگر نیاز به تمرین و تکرار دارد.

ما در این مبحث چندین اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی را معرفی می کنیم تا به کمک آن ها بتوانید با اصول و مبانی برنامه نویسی آشنا شوید و در مسیر درست قدم بردارید. این اپلیکیشن ها همه جا در دسترس شما خواهد بود.

همچنین ویژگی دیگری که در این اپلیکیشن ها وجود دارد فارسی بودن زبان است. یعنی اگر به زبان انگلیسی مسلط هم نباشید با آموزش های فارسی به راحتی برنامه نویسی را یاد خواهید گرفت.

۱. آموزش جامع برنامه نویسی

 

آموزش برنامه نویسی فارسی

می خواهیم اولین اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی را معرفی کنیم. این اپلیکیشن برای آموزش برنامه نویسی برای برنامه نویس ها و همچنین برای افرادی که به زبان برنامه نویسی علاقه دارند و می خواهند با قواعد و دستورات این زبان ها آشنا شوند، شروع خوبی می باشد.

زبان های برنامه نویسی PHP، HTML، ASP.NET، سی شارپ ، سی پلاس پلاس و جاوا در این اپلیکیشن آموزش داده شده اند. این برنامه بیش تر از 2000 نصب فعال دارد و نظر مثبت کاربران را جلب کرده است. هم اکنون می توانید این برنامه را از بازار دانلود و نصب کنید.

۲. آموزش جامع برنامه نویسی اندروید

 

آموزش برنامه نویسی فارسی

با این اپلیکیشن به صورت خود آموز برنامه نویسی اندروید را یاد بگیرید. هدف از طراحی این اپلیکیشن تولید برنامه خودآموز در حوزه برنامه نویسی اندروید بوده است. طراح و برنامه نویس این اپلیکیشن آقای محمد میر شاهی است.

این اپلیکیشن با بیش از 30 سرفصل به همراه آموزش تصویری است که هر یک از فصل ها به درس های متعددی تقسیم می شوند. سر فصل های این اَپ شامل:

  • آشنایی با برنامه نویسی اندروید
  • آموزش های مقدماتی
  • کار با اکتیویتی ها
  • نمایش عکس و کار با imageview
  • ساخت لیست ویو
  • کار با ussd برای پرداخت وجه
  • آموزش انیمیشن
  • آموزش آرایه
  • آموزش شی گرایی و چند نخی
  • کار با ادیت تکست
  • دستور while
  • کار با توابع آماده
  • آموزش کار با نمایش عکس ها
  • آموزش ساخت و ویرایش بسته
  • آموزش کار با sharedPreferences
  • آموزش کار با دیتابیس
  • آموزش کار با فایل های xml
  • آموزش کار با webview

۳. اپلیکیشن آموزش ++C

آموزش برنامه نویسی فارسی

 

در این اپلیکیشن برنامه نویسی سی پلاس پلاس را قدم به قدم یاد بگیرید. چند بخش از این اپلیکیشن رایگان است و بقیه بخش ها هم بعد از دانلود نیازی به اینترنت ندارد. با توجه به سرفصل های موجود در این اَپ به نظر می رسد به راحتی سی پلاس پلاس را به طور کامل و گام به گام یاد بگیرید. در آموزش سی پلاس پلاس فهرست مطالب به صورت زیر است:

فصل اول: آشنایی با سی پلاس پلاس ( به صورت رایگان )

فصل اول و دوم این اپلیکیشن رایگان در اختیار کاربر قرار گرفته است. در فصل اول با کلمات کلیدی، متغیر و انواع آن، ثابتها، عملگرها، عملگرهای رابطه ای، عملگرهای ترکیبی، عملگرهای منطقی، اولویت عملگرها، ساختاربرنامه ها در سی پلاس پلاس آشنا خواهید شد. همچنین مثال های دریافت از ورودی، دریافت دو عدد و نمایش مجموع آنها، محاسبه مساحت و محیط مستطیل و نمایش عدد بزرگتر آورده شده است.

فصل دوم: ساختارهای تکرار ( به صورت رایگان )

در این فصل ساختار while توضیح داده شده است. مثال هایی از محاسبه مجموع چند عدد، نمایش بزرگترین رقم یک عدد، ساختار do…while، استفاده از while(1) در حلقه، نمایش اعداد یک تا ده، دریافت از کاربر تا برقراری شرط و همچنین ساختار for، نمایش اعداد یک تا ده و مکعبشان، حلقه های for تو در تو، رسم جدول، ضرب، جدول اعداد، رسم یک طرح به صورت مفصل شرح داده شده است.

فصل سوم: ساختارهای شرطی

ساختار if، ساختار if…else، مثال های شمارش کاراکترها و کلمات، تشخیص زوج و فرد، تعیین محدوده برای اعداد، دستور goto، استفاده از goto، دریافت کاراکترها، دریافت سه عدد و تشخیص مثلث، کار با else if، ساختار switch، تفاوت های if و switch از توضیحات این بخش است.

فصل چهارم: کار با توابع

در فصل چهارم به توضیح توابع پرداخته است. مثال هایی برای استفاده از تابع با ورودی و بدون خروجی، محاسبه فاکتوریل، کلاس حافظه متغیرها، و محاسبه حساب بانکی گفته شده است. هم چنین نتیجه هم نامی متغیرهای محلی و عمومی شرح داده شده است.

فصل پنجم: آرایه ها

در فصل پنجم به آرایه ها در سی پلاس پلاس پرداخته شده است. مثال هایی از یافتن بیش ترین معدل و مرتب سازی عناصر آرایه و جستجوی دودویی و همچنین آرایه های دو بعدی آورده شده است. همچنین نحوه ی دریافت اعداد و نمایش برعکس آن ها و ارسال آرایه به تابع توضیح داده شده است.

فصل ششم: رشته

فصل ششم حاوی توضیحات در مورد رشته است، متدهای getline و get، مثال هایی از تعویض یک عبارت درون یک رشته، جابجایی محتوای دو رشته، نوشتن معکوس رشته، توابع از پیش تعریف شده، کار با رشته،کار با strcpy،-کار با strcat، بررسی چند تابع دیگر، آرایه ها و رشته ها و جستجوی ترتیبی آورده شده است.

فصل هفتم: اشاره گر

فصل هفتم از این اپلیکیشن به اشاره گرها پرداخته است. همچنین مقداردهی ارجاعی، مثال از توابع و اشارگرها، انتساب اشاره گرها، عملگرهای منطقی بر روی اشاره گرها، مثال از مقدار دهی ارجاعی، چاپ معکوس چند عدد، بررسی رشته، محل اختلاف دو رشته، مقدارهی به اشاره گرها، آرایه ها و اشاره گرها به طور مفصل توضیح داده شده است.

فصل هشتم: ساختارهای داده ای

ساختار داده ای در سی پلاس پلاس از مباحث مهم است. در این فصل روش های تعریف ساختار داده ای و مثال هایی از مجموع دو عدد موهومی، مثالی از ساختار دانشجویان و چگونگی استفاده از typedef و روش کار با آن، چگونگی ارسال ساختار به تابع زده شده است. ساختار در آرگومان تابع و مثالی از کار با آدرس ساختار در حافظه شرح داده شده است.

فصل نهم: کلاس

از مباحث مهم دیگر در سی پلاس پلاس، کلاس است. در فصل نهم تعریف کلاس، شکل کلی کلاس، سطوح دسترسی و مثال هایی از کلاس مربع، تعریف تابع به پارامترها متفاوت، تابع، سازنده، مخربها، ارثبری، کلمه کلیدی virtual، توابع دوست یا friend، ساخت عملگر جدید آورده شده است.

۴. اپلیکیش آموزش جاوا اسکریپت | آموزش تصویری جاوا اسکریپت

 

آموزش برنامه نویسی فارسی

این اپلیکیشن برای کسانی مناسب هست که html و css را یاد گرفته اند و حالا نوبت جاوا اسکریپت است. یادگیری جاوا اسکریپت کار سختی نیست ولی نکته مهمی که در یادگیری این زبان وجود دارد این است که برخلاف html و css که زبان نشانه گذاری محسوب می شود، جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی است. بنابراین انتظار یادگیری سریع و بدون چالش را نداشته باشید. چرا که در یادگیری هر زبان برنامه نویسی سختی هایی وجود دارد.

۵. آموزش برنامه نویسی با موبایل AIDE

 

آموزش برنامه نویسی فارسی

در ادامه معرفی اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی می خواهیم اپلیکیشنی را معرفی کنیم که با نصب در موبایل خود می توانید هم به اندروید و هم به HTML و CSS برنامه نویسی کنید. با مثال های کاربردی که در این اپلیکیشن وجود دارد، به راحتی اندروید را در خانه و با گوشی موبایل یاد بگیرید. مطالب موجود در این اَپ شامل:

  • کار با دکمه ها
  • کار با تکست ویو
  • کار با ایمیج باتون
  • ساختن آلرت دیالوگ
  • کار با صدا کار
  • با ویدیو ویو
  • کار با دوربین
  • ساختن key store

۶. اپلیکیشن آموزش جاوا برای همه

آموزش برنامه نویسی فارسی

اپلیکیشن جاوا برای همه برنامه ای جامع برای یادگیری جاوا بدون داشتن پیش زمینه برای برنامه نویسی است. توضیحات کاملی در مورد ساختار و مفاهیم زبان جاوا در 13 بخش دارد. همچنین اصول شی گرایی ، آموزش راه اندازی برنامه، آموزش کد نویسی با توضیحات کامل به همراه مثال های تصویری از جمله آموزش های این اپلیکیشن می باشد. این اَپ دو هزار نصب فعال دارد و به صورت رایگان در کافه بازار قابل دانلود می باشد.

سخن آخر در مورد اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی

 در این مبحث 6 اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی فارسی را معرفی کردیم که از گوگل پلی و بازار قابل نصب و دانلود می باشد. امیدواریم مطالب گفته شده و اپلیکیشن های معرفی شده را در جهت یادگیری زبان های برنامه نویسی به کار بگیرید. همچنین با استفاده از فرادرس که بزرگترین مجموعه آموزش برنامه نویسی را دارد، زبان های برنامه نویسی را به راحتی و برای همیشه یاد بگیرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *