تبلیغات

تبلیغات

10 مزیتی که سئو برای کسب و کار شما دارد

seo-kasb

اگر به دنبال آگاهی از برند، گسترش مخاطبان هدف و کسب درآمد بیشتر هستید، بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) بهترین ابزار برای استراتژی بلندمدت شما است. در این مقاله به 10 مزیت مهم سئو برای کسب و کار شما و اینکه چگونه می توانید به آنها برسید، نگاهی می اندازیم. در آخر هم فردی را معرفی می کنیم که می تواند در فرایند سئو به کسب و کار شما کمک کند.

 

  1. 1. سئو اعتبار شما را افزایش می دهد

سایتی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (مثل گوگل) رتبه بالایی دارد معمولاً توسط موتورهای جستجو سایتی باکیفیت و قابل اعتماد در نظر گرفته می شود و این به نوبه خود اعتبار کسب و کار شما را افزایش می دهد.

راه حل ما سئو داخلی یا On-Page است. زمانی را صرف افزودن محتوا و بهبود آنها در سایت خود کنید، سرعت سایت خود را افزایش دهید و در مورد کلمات کلیدی کسب و کار خود تحقیق کنید.

  1. 2. سئو برای شما هزینه چندانی ندارد

جدا از زمان، اگر خودتان سئو سایت را مدیریت کنید، سئو هزینه ای مانند سایر کانال های بازاریابی دیجیتال مثل گوگل ادز یا تبلیغات کلیکی یکتانت و … ندارد. موتورهای جستجو هر روز و هر ساعت سایت شما را می خزند و محتوای مفید شما را در دیتابیس های خود ذخیره می کنند و به شما کمک می کنند تا مشتریان جدید را به طور طبیعی و از طریق سرچ پیدا کنید.

برای اینکه از سئو نتیجه بهتری بگیرید، مقداری از زمان خود را به بررسی مطالب در سایت های با رتبه بالاتر از جایگاه خود اختصاص دهید و سعی کنید محتوایی بهتر از آنها بنویسید. سپس، محتوای خود را در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر کنید.

 

  1. از بازاریابی محتوا پشتیبانی می کند

محتوا و سئو یکپارچه اند. با ایجاد محتوای مفید برای کاربران (از جمله متن، تصویر و ویدیو) سایت شما در نتایج جستجو رتبه بهتری خواهد داشت. اما سئو می تواند تلاش های بازاریابی محتوای شما را چندین برابر کند. مطمئن شوید که محتوای شما کیفیت بالایی دارد و برای کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بگیرید بهینه یا سئو شده است و از آنجایی که موتورهای جستجو به روز بودن محتواها را دوست دارند، محتوای خود را به طور منظم آپدیت کنید.

 

  1. 4. کمپین های کلیکی را به حداکثر می رساند

استراتژی های بازاریابی بدون هزینه (مثل سئو) و پولی (PPC مثل گوگل ادز) به خوبی با هم کار می کنند. تبلیغات PPC (تبلیغ به ازای کلیک) به سایت شما کمک می کند تا به عنوان تبلیغ در بالای نتایج جستجو ظاهر شوید، در حالی که سئو به صورت طبیعی همین کار را انجام می دهد. قرار گرفتن هر دو نتیجه در بالای صفحه نتایج موتور جستجو، اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد و نشان می‌دهد که شما صرفاً برای اینکه در صدر قرار بگیرید، برای تبلیغات پول خرج نمی‌کنید. شما می‌توانید از سئو برای به حداکثر رساندن کمپین‌های کلیکی خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید  روغنی که ثروت را در زندگی ام صیقل داد!

 

 

  1. به شما یک مزیت رقابتی می دهد

 

رقبای شما احتمالاً در سئو سرمایه گذاری کرده اند یا خواهند کرد، این به این معنی است که شما نیز باید دیر یا زود در این حوزه سرمایه گذاری کنید. کسانی که سرمایه گذاری زیادی روی سئو می کنند اغلب در نتایج موتورهای جستجو از رقبا پیشی می گیرند و سهم بازار را به دست می آورند. نتایج صفحه اول گوگل بیش از 90 درصد از ترافیک یک کلمه کلیدی را دریافت می کنند، بنابراین اگر در صفحه اول گوگل نباشید این 90 درصد را از دست می دهید.

 با شناسایی رقبای خود، تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف آنها شروع کنید. بعد از آن مطمئن شوید که سایت شما سریع بارگذاری می شود و سازگار با موبایل است (رسپانسیو است) ، بهترین محتوای ممکن را ایجاد کنید و بهترین تجربه کاربری را برای کاربرهایتان خلق کنید.

 

  1. سئو به شما کمک می کند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید

در حالی که بسیاری از کمپین های بازاریابی تمایل دارند بر روی یک مخاطب هدف تعریف شده تمرکز کنند، سئو می تواند به شما کمک کند هر کسی را با هدف در یک مقطع زمانی خاص جذب کنید، صرف نظر از اینکه در چه مرحله ای از قیف فروش هستند. با تبلیغات کلیکی یا شبکه های اجتماعی، می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنید که ممکن است به کار شما علاقه مند باشند.

کلمات کلیدی که می خواهید در آنها رتبه داشته باشید لیست کنید. سپس از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مشابه استفاده کنید. در نهایت، با استفاده از آنالیز رقبا ببینید رقبای شما چه کسانی هستند، روی چه کلمات کلیدی رتبه بهتری دارند و کجا بک لینک دارند. این اطلاعات به شما یک استراتژی سئو اولیه می دهد.

 

  1. به شما کمک می کند در جستجوهای محلی رتبه بهتری کسب کنید

استفاده از جستجوهای محلی یاLocal  مثل “رستوران های شرق تهران” روز به روز رایج تر می شوند و نزدیک به 80٪ از جستجوهای محلی در تلفن همراه منجر به تبدیل یا تماس می شود. استراتژی های سئو محلی می تواند به شما کمک کند این کاربران را که اغلب آماده خرید هستند جذب کنید.

اولین قدم برای شروع استراتژی سئو محلی، ایجاد کسب و کار در نقشه گوگل یا همان Google Map است. اکثر مردم با نقشه گوگل آشنا هستند و جستجوهای خود را در آن انجام می دهند. نوع دیگری از سئو محلی شامل در نظر گرفتن دقیق کلمات کلیدی محلی و تولید محتوا برای آنهاست.

همچنین بخوانید  آموزش طراحی قالب وردپرس در پاسخ وردپرس

 

  1. قابلیت استفاده از وب سایت را بهبود می بخشد

سئو به معنای بهینه سازی و سازگاری سایت شما با موتورهای جستجو است، اما همچنین می تواند تجربه مشتری را هنگام بازدید از وب سایت شما بهبود بخشد. اگر محتوای مفید و باکیفیت تولید کنید، سایت خود را سریع‌تر کنید، از بک لینک‌های اصولی و مناسب استفاده کنید و به طور کلی هر صفحه را بهبود ببخشید، معمولاً یک وب‌سایت عالی و کاربرپسند علاوه بر سایتی که برای موتورهای جستجو بهینه شده است، خواهید داشت.

 

  1. نتایج قابل اندازه گیری دریافت می کنید

با سئو، می توانید تغییرات در رتبه بندی، تبدیل ها و ترافیک وب سایت را به دقت دنبال کنید. پلتفرم‌هایی مثل گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) مجموعه جامعی از داشبوردها و اطلاعات را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد تا سطح بی نظیری از جزئیات سایت تان را بررسی کنید. برای مثال می‌توانید سفر خرید هر کاربر وب‌سایت را مشاهده کنید – از جمله صفحاتی که با آنها درگیر شده‌اند، کلمات کلیدی که برای جستجو استفاده کرده‌اند و اینکه آیا اقدامات خاصی را انجام داده‌اند یا خیر. شما می توانید از این اطلاعات برای تنظیم و بهبود استراتژی سئو خود استفاده کنید.

 

  1. نرخ تعامل کاربر را بهبود می بخشد

یک سایت بهینه شده ترافیک باکیفیتی به همراه آورد. اگر سایتی با محتوای مفید دارید که با هدف کاربر مطابقت دارد، احتمالاً کاربر زمان بیشتری را در سایت شما صرف می‌کند که در نهایت می‌تواند منجر به تبدیل بیشتر و افزایش بازگشت سرمایه شود. مشتریانی که مدت طولانی تری با یک وب سایت ارتباط برقرار می کنند، تمایل بیشتری به ارتباط با برند دارند – این می تواند منجر به حمایت از مشتری و درآمد طولانی مدت شود. برای بهبود نرخ تعامل کاربر، از یکی از ابزارهای آنلاین برای سایت خود استفاده کنید و سپس مواردی مانند عنوان و متا تگ های خود را بهینه کنید. همچنین مطمئن شوید که یک وب سایت امن و ریسپانسیو در اختیار کاربران قرار می دهید.

 

نکته پایانی

سئو مزایای عمده ای برای وب سایت ها دارد و می تواند منجر به رشد ترافیک و درآمد در بلند مدت شود. برندهایی که در سئو سرمایه گذاری می کنند، در واقع روی اعتبار و اعتماد مخاطبان سرمایه گذاری می کنند و آن را به بخشی اساسی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود تبدیل می کنند. در سال 1401 که خیلی از کسب و کارها به سمت فضای آنلاین حرکت کرده اند، سئو می تواند تحولی در فروش و درآمد یک کسب و کار باشد.

همچنین بخوانید  روش‌های دریافت لایک اینستاگرام

از جمله متخصصین قابل اعتماد در حوزه سئو ، حسام الدین کیانی خواه است که سابقه اجرا و مشاوره سئو سایت های کوچک و بزرگ مختلفی را به عهده داشته. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص او و نحوه همکاری با وی می توانید به آدرس سایت شخصی اش به نشانی hesamkianikhah.com  مراجعه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *