تبلیغات

تبلیغات

سرمایه گذاری در قبرس شمالی – راه ها و مزایا

cypres-north

زمانی که حرف از سرمایه گذاری می‌شود، اکثرا به فکر راه اندازی کسب و کاری سود ده می‌افتیم؛ اما بهتر است بدانید که سرمایه گذاری، تنها محدود به این موضوع نمی‌شود. شراکت در ساخت و ساز، خرید ملک یا زمین، شراکت در بیزینس و … همه نمونه‌هایی از انواع سرمایه گذاری می‌باشند.

امروزه، بسیاری از افراد تمایل دارند تا سرمایه‌ی خود را به کشوری دیگر، که پتانسیلِ سود دهی و پیشرفت بیشتری داشته باشد، منتقل کنند.

که به این مسئله، مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری گفته می‌شود. قبرس شمالی، یکی از مکان‌های مناسب برای انتقال سرمایه است.

ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید، در ماه ژانویه‌ی سال 2021، مجله‌ی آمریکایی فوربز که در حوزه‌ی بازارهای مالی فعال است، مقاله‌ای منتشر کرد و در آن به بررسی پنج منطقه‌ی برتر دنیا برای سرمایه گذاری امن پرداخت.

نکته‌ی مهم و جالب اینجاست که نام قبرس شمالی، در صدر جدول به عنوان بهترین مکان برای سرمایه گذاری و خرید ملک به چشم می‌خورد.

در این مقاله قصد داریم تا به صورت مفصل درباره‌ی راه‌ها و مزایای سرمایه گذاری در قبرس شمالی صحبت کنیم.

با ما همراه باشید.

شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی

آشنایی با قبرس شمالی

قبل از هر چیزی، لازم است که اطلاعاتی درباره‌ی موقعیت و وضعیت کشور قبرس شمالی داشته باشید.

جزیره‌ی زیبای قبرس، در همسایگی یونان و ترکیه و در قسمت شرقی دریای میترانه واقع شده است. کشور قبرس، که با نام رسمی جمهوری قبرس شناخته می‌شود، به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شده است.  قبرس شمالی تحت کنترل ترک‌ها و قبرس جنوبی تحت کنترل یونانی‌ها است.

زبان مردمان ساکن در قبرس شمالی ترکی و عموما مسلمان هستند. واحد پولی رایج در این کشور، لیر ترکیه است؛ اما معاملات املاک و مستقلات با واحد پولی پوند انگلستان انجام می‌پذیرد.

جمهوری قبرس عضو اتحادیه اروپا است؛ اما به دلیل اختلافاتی که در قبرس شمالی و جنوبی وجود دارد، قبرس شمالی در حوزه شینگن نمی‌باشد.

به همین دلیل عبور و مرور و سفر در این کشور، مانند رفت و آمد به کشور ترکیه است. قبرس شمالی، به لحاظ موقعیت آب و هوایی، دارای تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل است.

وجود سواحل مرجانی و صخره‌ای، جاده‌های کوهستانی و طبیعت بکر منطقه از یک سو و از سوی دیگر جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و امکانات رفاهی موجود در قبرس شمالی، هر ساله گردشگران بسیاری جذب این کشور زیبا می‌کند.  

معمولا گردشگران پس از بازدید از این کشور، علاقه‌مند به سرمایه‌ گذاری به طرق مختلف، در قبرس شمالی می‌شوند. همین امر باعث پیشرفت و استقبال روز افزون جوامع از این کشور شده است.

همچنین بخوانید  کسب درآمد دلاری با بازی

شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی

راهنمای سرمایه گذاری در قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی، یکی از بهترین راه‌های اخذ اقامت دائم این کشور می‌باشد. در قبرس شمالی، سرمایه گذاری به طرق مختلفی انجام می‌گیرد. به طور مثال کارآفرینی، خرید ملک، مشارکت در ساخت، ثبت شرکت و … از انواع آن می‌باشند.

برای اینکه بتوانید راه درست سرمایه گذاری خود را پیدا کنید، نیاز است که فاکتورهای مهمی مانند بودجه‌ی مالی، هدف و موقعیت خود را مورد بررسی قرار دهید.

بهتر است قبل از هر گونه اقدام، ابتدا با افراد خبره و آگاه در همین زمینه، که مسلط به قوانین و شرایط قبرس شمالی باشند، مشورت کنید. مشاوران ما آماده‌ی پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند.

سرمایه گذاری در کشور قبرس شمالی، اگر به درستی انجام گیرد، در مدت زمان کوتاهی به سودآوری بسیار بالایی می‌رسد. خصوصا در زمینه‌ی خرید املاک و مستقلات که با واحد پولیِ قدرتمند و با ارزش پوند، انجام می‌گیرد.

پوند انگلستان، علاوه بر اینکه دستخوش نوسانات بازار ارز قرار نمی‌گیرد، دارای ارزش افزوده‌ی سالانه نیز هست؛ همچنین قیمت املاک در قبرس شمالی، در سال‌های اخیر، رشد 50 درصدی داشته است.

دلیل آن هم استقبال سرمایه گذاران و مهاجران از این روش برای اخذ اقامت موقت و پس از گذراندن مراحل لازم، اخذ اقامت دائم کشور قبرس شمالی است.

این دو عامل در کنار هم موجب شده، تا خرید ملک در قبرس شمالی، یکی از سودآورترین روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی باشد.

شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی

مزایای سرمایه گذاری در قبرس شمالی

دلایل زیادی وجود دارد که شما می‌توانید با خیالی آسوده، در کشور زیبای قبرس شمالی، یک سرمایه گذاری امن انجام دهید. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. امنیت بالا ( پایین بودن آمار جرم )
  2. سرمایه گذاری مطمئن با واحد پولی پوند
  3. اعطای وام‌های مختلف
  4. قوانین و مقررات آسان
  5. قیمت بسیار مناسب ملک
  6. نرخ مالیات بر ارزش افزوده‌ی اندک
  7. شرایط آسان دریافت اقامت
  8. رشد سیاسی و اقتصادی
  9. آب و هوای مناسب
  10. اقتصاد پایدار و رو به رشد

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که قبل از سرمایه گذاری در یک کشور باید در نظر گرفته شود، ریسک مصادره‌ی اموال سرمایه گذاران خارجی توسط دولت آن کشور است. نرخ مصادره‌ی اموال درکشورهای مختلف بین 1 تا 7 است.

در سال 2019 میلادی، این نرخ در قبرس شمالی نزدیک به 1 بوده است و این نشان دهنده‌ی وجود یک نوع امنیت برای سرمایه گذاری در کشور قبرس شمالی است.

روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی

همانطور که قبلا گفتیم سرمایه گذاری به روش‌های مختلفی قابل انجام است؛ که در ادامه، به بررسی برخی از این روش‌ها می‌پردازیم:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک: در این نوع از سرمایه گذاری، فرد خریدار با پرداخت تنها 30% از کل مبلغ ملک، صاحب آن می‌شود و مابقی مبلغ را طی اقساط بلند مدتِ بدون بهره می‌پردازد. پس از پرداخت اولیه، خریدار می‌تواند اقدام به اخذ اقامت موقت در این کشور کند.
  • ثبت شرکت: برای این نوع از سرمایه گذاری، داشتن تمکن مالی برای فرد سرمایه گذار بسیار مهم است؛ زیرا باید اثبات کند که می‌تواند مخارج و هزینه‌های مرتبط با روند اداری ثبت شرکت، اجاره‌ی ملک، حقوق کارکنان و … را تامین کند.
  • کارآفرینی: در این روش نیاز است شما یک طرح اقتصادی کامل و جامع با تمام جزییات، ارائه دهید. این طرح باید موجب رشد و رونق اقتصادی قبرس شمالی باشد. چنانچه طرح پیشنهادی شما مورد قبول واقع شد، روند درخواست و اخذ شهروندی برایتان به نسبت کوتاه‌تر می‌شود.
همچنین بخوانید  معتبرترین مرجع ارائه دهنده خدمات تخصصی اینستاگرام

گرچه قوانین و مقررات برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی سهل و آسان است، اما در حین حال پیچیدگی‌های خاص خود را دارد؛ که این مسئله ایجاب می‌کند تا در طی مراحل سرمایه گذاری خود، با مشاورانی خبره و مسلط به قوانین کشور قبرس شمالی مشورت کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *