تبلیغات

تبلیغات

راهنمای خرید دستگاه جوش پلی اتیلن

lole-poli

دستگاه جوش لوله پلی اتیلن چیست؟

 

دستگاه جوش پلی اتیلن

امروزه استفاده از لوله و اتصالات پلی اتیلن در صنعت، مصارف کشاورزی و ساختمانی روبه افزایش است. این لوله ها به دو روش به هم اتصال داده می شوند: روش اول که به روش اتصال سرد معروف است از اتصالات پلی اتیلن استفاده می شود. روش دوم که به روش گرم معروف از دستگاه جوش پلی اتیلن بات فیوژن و یا دستگاه جوش الکتروفیوژن برای جوش دادن لوله های پلی اتیلن استفاده می شود. با توجه به کاربرد هر یک از انواع دستگاه جوش پلی اتیلن و همچنین تفاوت قیمت آنها انتخاب درست دستگاه جوش لوله پلی اتیلن با توجه به نیاز شما بسیار مهم است.

اگر شما نیز به دنبال دستگاه جوش لوله پلی اتیلن مناسب خود می گردید اما اطلاعات کافی ندارید، در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع دستگاه جوش و کاربردهای هر یک از آنها شوید.

قیمت دستگاه جوش پلی اتیلن

با یک جستجو ساده در اینترنت مشاهده می کنید که دستگاه جوش پلی اتیلن توسط تولید کننده های مختلف و با قیمت های بسیار متفاوت وجود دارد. انتخاب دستگاه جوش پلی اتیلن مناسب با قیمت مناسب گاهی به یک چالش بدل می شود. در بین شرکت های تولید کننده دستگاه جوش پلی اتیلن ، شرکت آب صنعت روتن کار با بکارگیری دانش بروز و نیروهای متخصص نیز اقدام به تولید انواع دستگاه جوش پلی اتیلن با قیمت بسیار رقابتی نسبت به سایر رقبا نموده است. با مقایسه قیمت های فروشگاه روتن کار با سایر تولید کنندگان متوجه تفاوت قیمت دستگاه جوش پلی اتیلن برند روتن کار خواهید شد. همچنین کارشناسان روتن کار همیشه آماده مشاوره و راهنمایی به شما عزیزان برای انتخاب صحیح دستگاه جوش لوله پلی اتیلن می باشند. چنانچه قصد خرید و یا کسب اطلاعات درباره انواع دستگاه جوش پلی اتیلن را دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان روتن کار در تماس باشید.

تلفن(داخلی 350): 02691003350

تلفن کارخانه: 02644583899

واتس آپ : 09051300676

انواع دستگاه جوش پلی اتیلن

 

دستگاه جوش پلی اتیلن

دستگاه جوش بات فیوژن :

دستگاه جوش بات فیوژن یا دستگاه جوش لب به لب برای اتصال لوله و اتصالات پلی اتیلن با سایز و جنس یکسان مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه جوش بات فیوژن عمدتا از سه قسمت تشکیل شده است : گیره یا فک، رنده لوله پلی اتیلن و دستگاه اتو لوله پلی اتیلن. فک­های دستگاه برای نگهداری و ثابت نگه داشتن لوله درون دستگاه جوش استفاده می شوند. دستگاه رنده لوله پلی اتیلن نیز برای تراش و رفع ضایعات دو سر لوله و یا اتصالاتی که قرار است به هم جوش داده شوند کاربرد دارد. دستگاه اتو لوله پلی اتیلن برای حرارت دادن به دو سر لوله و ذوب کردن آنها به منظور جوش لب به لب مورد استفاده قرار می گیرد. از روش بات فیوژن در شبکه های توزیع فاضلاب،آبرسانی ،وآتش نشانی در فشارهای مختلف می توان استفاده کرد.

همچنین بخوانید  چه تفاوتی بین هارد اکسترنال و اینترنال وجود دارد؟

 دستگاه جوش بات فیوژن انواع مختلفی دارد که در ادامه بطور مختصر به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

دستگاه جوش پلی اتیلن دستی : دستگاه جوش پلی اتیلن دستی دارای دو فک می باشد که یک فک آن ثابت بوده و یک فک آن متحرک می باشد. اگر نیاز به جوش لوله ­های پلی اتیلن در سایز پایین دارید، دستگاه جوش پلی اتیلن دستی با قیمت بسیار مناسب خود بهترین گزینه برای شما می باشد.

دستگاه جوش پلی اتیلن نیمه هیدرولیک : برای اتصال لوله های پلی اتیلن با سایز متوسط دستگاه جوش پلی اتیلن نیمه هیدرولیک پیشنهاد می شود. دستگاه جوش نیمه هیدرولیک دارای دو فک ثابت و دو فک متحرک هیدرولیک می باشد.

دستگاه جوش پلی اتیلن تمام هیدرولیک: اگر لوله پلی اتیلن با سایز بالا استفاده می کنید برای جوش آن بهتر است از دستگاه جوش پلی اتیلن تمام هیدرولیک استفاده کنید. دستگاه جوش دارای چهارفک تمام هیدرولیک می باشد که به همراه شاسی، پمپ برقی ، رنده ، اتو ، گیره ، ظرف رنده و فلنج گیر ارائه می شود.

دستگاه جوش الکتروفیوژن

الکتروفیوژن روشی برای اتصال لوله های MDPE، HDPE و سایر لوله های پلاستیکی با استفاده از اتصالات مخصوصی است که دارای عناصر گرمایش الکتریکی داخلی هستند و برای جوش دادن لوله و اتصالات به یکدیگر استفاده می شود. لوله هایی که باید به هم متصل شوند تمیز می شوند، در اتصالات الکتروفیوژن (در صورت نیاز با یک گیره موقت) وارد می شوند و یک ولتاژ (معمولاً 40 ولت) برای مدت زمان ثابتی بسته به اتصالات مورد استفاده اعمال می شود. کویل های بخاری ساخته شده داخل اتصالات و قسمت بیرونی دیواره لوله را ذوب می کنند که به هم جوش داده می شود و یک اتصال همگن بسیار قوی ایجاد می کند. سپس مونتاژ برای مدت زمان مشخصی خنک می شود.

دستگاه جوش بات فیوژن یا الکتروفیوژن؟

عوامل مختلفی در انتخاب دستگاه جوش پلی اتیلن تاثیرگذار است که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم:

  • قابلیت دسترسی: زمانیکه دسترسی دشوار است مانند جوشکاری در گودال ها و نواحی تنگ استفاده از دستگاه جوش الکتروفیوژن راحتتر است.
  • سایز لوله ها : استفاده از دستگاه الکتروفیوژن برای لوله هایی با سایز 16 الی 710 میلیمتر مناسب است در حالیکه از دستگاه جوش بات فیوژن برای اتصال لوله های پلی اتیلن از سایز 50 الی 2000 میلیمتر می توان استفاده کرد.
  • جنس لوله : دستگاه جوش بات فیوژن حتما باید نوع لوله ها یکی باشد در حالیکه چنانچه دو نوع لوله پلی اتیلن با چگالی متفاوت داشته باشیم دستگاه جوش الکتروفیوژن تنها گزینه است.
  • ضخامت لوله : در اتصال بات فیوژن حتما باید ضخامت لوله ها یکی باشد در حالیکه در اتصال الکتروفیوژن متفاوت بودن ضخامت لوله مشکلی ایجاد نمی کند.
  • روش نصب: در شرایطی که لوله باید با استفاده از تکنیک بدون حفاری مانند حفاری جهت‌دار نصب شود، در این صورت نمی‌توان از دستگاه جوش الکتروفیوژن استفاده کرد. بطور مشابه، اگر لوله باید به عنوان یک پوشش محکم در یک خط لوله‌ی موجود استفاده شود، بات فیوژن تنها تکنیک مناسب است.
  • در حالت کلی استفاده از دستگاه جوش الکتروفیوژن هزینه کمتری دارد، اما در اتصال لوله ها با سایز بالا فقط می توان از روش جوش بات فیوژن استفاده کرد.
همچنین بخوانید  آیا پیوند استخوان برای ایمپلنت درد دارد؟

دستگاه جوش اکسترودر دستی :

دستگاه جوش پلی اتیلن

دستگاه جوش اکسترودر دستی یا  ژئوممبران شامل سیلندر، ماردون، المنت، ترموستات کنترل دما، سشوار صنعتی جهت پیشگرم سطح کار و موتور جهت چرخش ماردون می باشد. مواد به دو صورت مفتول یا گرانول به داخل دستگاه تزریق می شود. پس از ورود مواد توسط ماردون خرد و به قطعات کوچک تبدیل می شود و بر اثر حرکت مارپیچی ماردون فشرده و تحت تاثیر گرمای محفظه سیلندر ذوب می شوند و از طریق نازل پی تی اف از دستگاه خارج می گردند. کیفیت جوش به مهارت جوشکار در انتخاب فشار کافی، جهت و سرعت مناسب جوشکاری بستگی دارد. از دستگاه جوش اکسترودر دستی برای ساخت مخازن پلی اتیلن، اتصال ورق های پلی اتیلنی و ژئوممبران استفاده می شود.

سخن پایانی

با توجه به انواع مختلف دستگاه جوش پلی اتیلن و قیمت های مختلف آنها، انتخاب دستگاه جوش مناسب کار و فعالیت شما می تواند امری چالش برانگیز باشد. در این راهنما سعی کردیم بطور مختصر به بررسی انواع دستگاه جوش پلی اتیلن و معرفی بهترین تولید کننده برای خرید آنها یعنی شرکت آب صنعت روتن کار بپردازیم.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *