تبلیغات

تبلیغات

تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور (+کاربردها) در موشن کده

photo-ill

تفاوت بین فتوشاپ و ایلوستریتور می تواند شما را کاملا گیج کند. به خصوص اگر به عنوان یک طراح در این صنعت تازه کار هستید، ممکن است در یافتن تفاوت بین این دو نیز با مشکل مواجه شوید. چه زمانی و چرا باید از هر برنامه استفاده کرد، زیرا در ظاهر آنها بسیار شبیه به نظر می رسند. فتوشاپ و ایلوستریتور دو برنامه گرافیکی بسیار محبوب Adobe در صنعت طراحی هستند. اگر روی یک پروژه جدید کار می کنید، ممکن است در تشخیص اینکه کدام یک از این دو برنامه برای نیاز خاص شما بهترین کار را انجام می دهد، برای شما مشکل است. با موشن کده همراه باشید.

ایلوستریتور چیست:

ایلوستریتور یک نرم افزار ویرایش پیشرفته و مبتنی بر برداری است. وکتورها تصاویر مقیاس‌پذیری هستند که می‌توانند به اندازه کوچک یا بزرگی که شما نیاز دارید اندازه‌گیری شوند، اما در مورد وضوح یکسان به نظر می‌رسند. دوره ایلوستریتور از ساختارهای ریاضی برای ایجاد گرافیک برداری استفاده می کند. اگر خطی به این صورت دارید، هر بار که برنامه خط را نمایش می دهد، با استفاده از معادله ای که در حافظه دارد، خط را از ابتدا ترسیم می کند.

اگر یک گرافیک برداری بزرگ یا کوچک شود هرگز کیفیت خود را از دست نخواهد داد. ایلوستریتور همچنین به شما خروجی چاپ بهتری می دهد زیرا به وضوح وابسته نیست. پسوندهای رایج فایل برداری عبارتند از AI، EPS و SVG. Illustrator بهترین برنامه برای موارد زیر در نظر گرفته می شود:

فتوشاپ چیست:

فتوشاپ مبتنی بر شطرنجی است و از پیکسل ها برای ایجاد تصاویر استفاده می کند. گرافیک شطرنجی نوعی گرافیک است که در آن تصویر با داشتن مربع‌های کوچک به نام پیکسل در کنار هم قرار گرفته است. کامپیوتر ترتیب این پیکسل ها را حفظ کرده و از آن برای نمایش تصویر استفاده می کند. فایل‌های فتوشاپ با پسوند PSD ذخیره می‌شوند تا بتوانیم از جایی که از آنجا خارج شده‌ایم به ویرایش ادامه دهیم. پسوندهای معمولی فایل شطرنجی JPG و PNG هستند.

فتوشاپ یک برنامه عالی برای اصلاح تصاویر یا گرافیک های از قبل ایجاد شده است، به عنوان مثال، ویرایش عکس، زیرا آن پروژه ها در اندازه ثابت باقی می مانند. یکی دیگر از مزایای بزرگ فتوشاپ این است که می توانید کنترل کامل پروژه های خود را داشته باشید زیرا می توانید پیکسل به پیکسل گرافیک خود را ویرایش کنید. آموزش فتوشاپ پروژه محور بهترین برنامه برای موارد زیر در نظر گرفته شده است.

فتوشاپ و ایلوستریتور

بررسی تفاوت های فتوشاپ و ایلوستریتور

همچنین بخوانید  کاربرد عصاره آرگان و روغن های سنتی در طب پزشکی نوین

در حالی که فتوشاپ ابزاری است که بیشتر و به طور گسترده برای اهداف ویرایش تصویر استفاده می شود، ایلوسریتور بیشتر و به طور گسترده برای اهداف ایجاد تصویر استفاده می شود. Illustrator همچنین به شما اجازه نمی دهد شماره صفحات را خودکار کنید. از Illustrator نمی توان به راحتی برای اصلاح تصاویری که از قبل ایجاد شده اند استفاده کرد، زیرا فیلترها و ابزارهای ویرایش تصویر محدودی در دسترس هستند.

ابزار ویرایش فتوشاپ به شما این امکان را می دهد که برش دهید، نور و رنگ را تنظیم کنید، لکه ها را بپوشانید، و پس زمینه را اضافه یا حذف کنید. متخصصان خلاق نیز از فتوشاپ برای ایجاد رابط کاربری، طراحی وب سایت و گرافیک با حداقل گرادیان استفاده می کنند.

فتوشاپ برای ایجاد لوگو انتخاب خوبی نیست. همه چیز در فتوشاپ فقط یک سری پیکسل است، بنابراین اگر چیزی را کم یا زیاد کنید، ممکن است خیلی سریع کیفیت خود را از دست بدهد. از آنجایی که پیکسل ها توسط کامپیوتر به خاطر سپرده می شوند، نمی توان آن را بدون از دست دادن مقداری از کیفیت بزرگ کرد. گرافیک برداری یک مزیت بزرگ نسبت به شطرنجی است، مهم نیست که چقدر تصویر را بزرگ‌نمایی یا بزرگ‌نمایی می‌کنید، و مهم نیست که کاغذی که می‌خواهید تصویر را روی آن چاپ کنید چقدر بزرگ باشد، گرافیک برداری هرگز در اینجا شما را ناکام نخواهد گذاشت.

ایلوستریتور یک ابزار ویرایش مبتنی بر شی است و بنابراین، شما مجموعه ای از اشیاء با ویژگی های خاص خود را دارید. هر زمان که یک شی را در ایلوستریتور  انتخاب کنید و هر افکتی را روی آن اعمال کنید، روی کل شی تأثیر می گذارد. در حالی که در فتوشاپ، به جای کل شی، آن را روی چند تکه پیکسل انتخاب می کنید. این یکی از تفاوت های اساسی و ضروری بین آنهاست.

مزیت ایلوستریتور در ایجاد گرافیک نهفته است، زیرا شما تصاویر را ترسیم می کنید و این کار را از طریق برنامه بهبود می بخشید. تصاویر چیزی فراتر از آب نبات چشم دیجیتال هستند. گزینه‌های طراحی و رنگ‌آمیزی با دست آزاد، همراه با ویژگی‌های طراحی خط و تایپوگرافی، Illustrator را برای هنرمندان، تصویرگران و هر کسی که دوست دارد طراحی کند، ایده‌آل می‌کند. ایلوستریتور همچنین برای مشاغلی که نیاز به ایجاد لوگو و نماد برای مواد بازاریابی خود دارند مفید است. طراحان وب اغلب از ایلوستریتور برای ایجاد لوگو و تصاویر برای بنرها و وب سایت ها استفاده می کنند.

حتی اگر فتوشاپ می تواند تصاویر برداری را مدیریت کند، توصیه نمی شود زیرا نتیجه هنوز به خوبی نتیجه گرفته شده از ایلوستریتور است. هنگام ساخت یک نقاشی دیجیتال، توصیه می شود از ایلوستریتور استفاده نکنید زیرا نماد Brush در فتوشاپ به شما امکان می دهد پیکسل ها را با هم ترکیب کنید تا رنگ جدیدی به آن بدهید.

همچنین بخوانید  آموزش ارسال استوری در اسنپ چت آزمایشی

تصاویری که قبلا در فتوشاپ ویرایش شده اند همیشه می توانند در همان نرم افزار دوباره ویرایش شوند. با این حال، این تجمل به شدت در ایلوستریتور کم است. هنگامی که یک تصویر، چه یک لوگو یا یک نماد، در Illustrator ایجاد شد و به عنوان یک تصویر معمولی ذخیره شد، نمی توان آن را در همان نرم افزار ویرایش کرد. به این دلیل است که وقتی یک تصویر ذخیره می‌شود، پیکسل‌هایی ایجاد می‌شود که در ایلوستریتور کار نمی‌کنند اما آن تصویر را می‌توان در فتوشاپ ویرایش کرد.

فتوشاپ و ایلوستریتور

چه زمانی باید از ایندیزاین استفاده کرد؟

هدف این نرم افزار طراحی مواد چاپ شده است. این مواد ممکن است بروشور، مجله، تبلیغات، کارت ها تجاری یا کتاب باشند. هر چیزی که از ترکیب متن، عکس یا عناصر دیگر ساخته شده باشد. هدف دریافت عناصر ساخته شده در فتوشاپ و ایلوستریتور و قرار دادن آنها در یک محل است. آموزش ایندیزاین برای پروژه هایی است که نیازمند طراحی چندین صفحه هستند یا صفحه آرایی هایی که در آن یک زمینه برای چند صفحه بکار می رود.

افراد می توانند تمام طراحی های فتوشاپ و ایلوستریتور را در کنار هم قرار دهند. با این کار برای این کار معمولا فایل هایی را می سازند که بسیار بزرگ هستند و
آنها را به گونه ای کنار هم قرار می دهند که برای پرینترهای موجود در بازار مناسب نیستند. ایندیزاین می تواند همه چیز را برایتان بسته بندی کند و برای چاپ در پرینتر آماده کند علیرغم تمام نقاط قوتی که ایندیزاین دارید محدودیت هایی نیز در آن دیده می شود.

نتیجه:

گاهی اوقات بهتر است از Photoshop و Illustrator با هم استفاده کنند. بسیاری از کلیدهای میانبر و ابزارها در هر دو نرم افزار یکسان هستند، درک برنامه کاربردی برای هر برنامه مهم است. یک برنامه قطعا بهتر از دیگری نیست، آنها فقط به روش های خود متفاوت هستند. درک تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که کدام نرم افزار برای پروژه بعدی شما بهترین است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *