تبلیغات

تبلیغات

تحصیل در قبرس شمالی – شرایط و مزایا

cypres

همانطور که می‌دانید، یکی از بهترین راه‌های دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی، اقدام برای ادامه‌ی تحصیل در این کشور است.

قبرس شمالی، در قسمت شمالی جزیره‌ی زیبای قبرس و در جنوب ترکیه واقع شده است. اکثریت ساکنان قبرس شمالی، به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. پول رایج این کشور زیبا، لیر ترکیه است. دلیل این امر هم تسلط و حاکمیت ترکیه بر قبرس شمالی است.

گرچه پول رایج در کشور قبرس شمالی لیر است، اما به طور معمول هزینه‌ها و شهریه‌ی دانشگاه‌ها با دلار، یورو و یا پوند پرداخت می‌شود.

ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت مفصل، درباره‌ی تحصیل در قبرس شمالی، شرایط و مزایای آن صحبت کنیم.

با ما همراه باشید.

تحصیل در قبرس شمالی

آشنایی با قبرس شمالی

جزیره‌ی قبرس، سومین جزیره‌ی بزرگ در حوزه‌ی دریای مدیترانه است و به دو بخش قبرس شمالی ( جمهوری ترک قبرس شمالی ) و قبرس جنوبی ( بخش یونانی نشین ) تقسیم می‌شود.

گرچه زبان اصلی مردمان در قبرس شمالی، ترکی استانبولی است، اما در مراکز تحصیلی، گردشگری و … بسیاری از افراد به زبان انگلیسی هم گفت و گو می‌کنند.

قبرس شمالی، کشوری با طبیعتی بکر، سواحل شنی، سنگی و مرجانی، جاده‌های کوهستانی و … است. این جزیره، به دلیل داشتن تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل، هر ساله مورد توجه گردشگران بسیاری از کشورهایی مانند انگلستان، ایتالیا، آلمان، روسیه، یونان و … قرار می‌گیرد.

هزینه‌ی تحصیل و زندگی در قبرس شمالی، نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار اندک است؛ البته هزینه‌ی زندگی در هر شهر، مطابق امکانات موجود در آن و دسترسی‌ها، متفاوت است.

اقتصاد این کشور، بر پایه‌ی صنعت توریسم و گردشگری می‌گردد. به همین دلیل هتل‌های 5 ستاره، کازینوها، کلاب‌ها و مراکز تفریحی بسیار زیادی در شهرهای قبرس شمالی به چشم می‌خورد.

تحصیل در قبرس شمالی

قبرس شمالی، دارای دانشگاه‌ها و موسسات عالی معتبر و شناخته شده‌ای است. دانشگاه بین المللی مدیترانه شرق نیز در این کشور وجود دارد؛ که میزبان تعداد کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویانی از سر تا سر دنیاست.

بسیاری از افرادی که به دنبال تحصیل در کشورهای پیشرفته‌ی دنیا از جمله آمریکا، اروپا و … را دارند، اما به لحاظ مالی امکان پرداخت هزینه‌های دانشگاه‌های آن کشورها را ندارند، ابتدا در قبرس شمالی شروع به تحصیل می‌کنند.

دانشجویان پس از گذراندن دوره‌های مشخصی ( معمولا پس از 2 سال )، می‌توانند در طرح مبادله‌ی دانشجویی با کشورهای پیشرفته‌ی دنیا، شرکت کنند. طبق این طرح، دانشجویان می‌توانند مدت زمان یک سال از تحصیل خود را در کشورهای اروپایی و آمریکایی بگذرانند.

همچنین بخوانید  پنل خورشیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

در دانشگاه‌های قبرس شمالی، علاوه بر رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی، مهندسی و … برخی رشته‌های خاص مانند رباتیک، روابط بین الملل، انیمیشن سازی و … نیز تدریس می‌شود.

بهتر است بدانید که برای تحصیل در قبرس شمالی، ارائه‌ی مدرک زبان الزامی نیست و چنانچه دانشجو در امتحان زبان دانشگاه مورد نظر خود نمره‌ی قبولی را کسب کند، می‌تواند تحصیل خود را در این کشور آغاز کند.

از آنجایی که اقتصاد کشور قبرس شمالی حول محور گردشگری است، چنانچه افراد در رشته‌های مرتبط با هتلداری و گردشگری تحصیل کنند، می‌توانند حین تحصیل به عنوان کارآموز در هتل‌ها، شرکت‌های گردشگری و …. برای خود رزومه جمع آوری کرده و پس از فارق التحصیلی به طور مستقیم وارد بازار کار بین المللی در هتل‌ها و شرکت‌های کشور ترکیه شوند.

این موضوع برای افرادی که دانشجوی رشته‌های مرتبط هستند، بسیار آینده ساز و مهم می‌باشد.

تحصیل در قبرس شمالی

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

همانطور که گفتیم، پول رایج کشور قبرس شمالی، لیر ترکیه است؛ اما بنا بر تصمیم دولت، برخی هزینه‌ها باید با دلار، پوند و یا یورو پرداخت شود.

باید در نظر داشته باشید که هزینه‌ها و شهریه‌های دانشجویی با توجه به دانشگاه، رشته‌ی تحصیلی، نوع برنامه‌ی تحصیلی و مدت زمان آن، برای هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد.

در نهایت، تعیین کننده‌ی میزان دقیق هزینه‌های تحصیل هر فرد، با دانشگاه مورد تقاضای همان فرد است؛ اما به طور کلی، دانشجویانی که از کشورهای حوزه‌ی اتحادیه‌ی اروپا برای تحصیل به این کشور سفر می‌کنند، هزینه‌ی کمتری نسبت به افرادی که از کشورهای غیر اتحادیه‌ی اروپا هستند، پرداخت می‌کنند.

تحصیل در قبرس شمالی

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

برای تحصیل در هر کشوری، غیر از بررسی هزینه‌ها، شرایط محیطی، آب و هوایی و …. نیاز است تا مزایای آن نیز بررسی شود. این کار باعث می‌شود تا بتوانید بهترین و درست‌ترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

برای اطلاع از جزئیات و شرایط ویژه و دقیق هر دانشگاه، بهتر است از افراد خبره و مسلط به همین امر، کمک بگیرید. کارشناسان ما آماده‌ی پاسخگویی و راهنمایی شما در هر مرحله از مسیر تحصیلتان هستند.

در ادامه به برخی مزایای تحصیل در قبرس شمالی اشاره خواهیم کرد:

  • حق کار در زمان تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته
  • حق کار بدون محدودیت در زمان‌های میان ترمی
  • عدم نیاز به مدرک زبان معتبر و رسمی
  • امکان استفاده از بورسیه‌های تحصیلی
  • هزینه‌ها و شهریه‌های اندک
  • هزینه‌ی زندگی پایین
  • ارائه‌ی اکثریت رشته‌های محبوب دنیا
  • ارائه‌ی مدرک مورد تایید وزارت علوم ایران
  • امکان شرکت در طرح تبادل دانشجویی با کشورهای پیشرفته‌ی دنیا
همچنین بخوانید  چرا از موسسه چاپ مقاله کمک بگیریم؟

از دیگر مزایای تحصیل در قبرس شمالی، می‌توان به امکانات رفاهی و هزینه‌های پایین خوابگاه دانشجویی و … اشاره کرد. قبرس شمالی به دلیل نزدیکی جغرافیایی با ایران، از لحاظ فرهنگ و آداب و رسوم هم بسیار به ایران شباهت دارد.

 

بیشتر بخوانید: خرید ملک در قبرس

 

به دلیل این که قبرس شمالی، جزو هم‌پیمانان با ایران است، برای ورود به این کشور نیازی به اقدام برای دریافت ویزا نیست.

تحصیل در قبرس شمالی، محدود به تحصیلات دانشگاهی نیست و هر ساله تعداد زیادی دانش آموز از سر تا سر دنیا برای تحصیل در مقاطع دبستان تا دبیرستان‌، در مراکز بین المللی و عالی این کشور، در قبرس شمالی حضور پیدا می‌کنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *