تبلیغات

تبلیغات

با انواع گلس موبایل (محافظ صفحه نمایش) آشنا شوید

glass-mobi

مهم‌ترین و حساس‌ترین قسمت یک گوشی هوشمند صفحه نمایشگر آن است. بنابراین بهترین راهکاری که می‌تواند عمر گوشی شما را افزایش دهد و سلامت صفحه نمایش آن را تضمین کند، استفاده از گلس موبایل است. کاری که یک محافظ صفحه نمایش انجام می‌دهد، جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی گوشی یا شکستن صفحه نمایشگر است؛ البته به شرطی که از کیفیت و مقاومت لازم برخوردار باشد!

محافظ‌های صفحه نمایشگر گوشی‌های تلفن همراه از نظر جنس و نحوه کاربرد با هم تفاوت دارند. در این مقاله تصمیم داریم انواع گلس موبایل را با هم بررسی کنیم تا اگر تصمیم به خرید گلس گوشی دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

چرا باید از محافظ صفحه یا گلس موبایل استفاده کنیم؟

صفحه نمایشگر گوشی، یکی از بخش‌های حساس و به‌شدت آسیب پذیر گوشی موبایل است که در صورت شکستگی یا آسیب، به سختی و با هزینه بالا جایگزین می‌شود. به علاوه، در برخی از مدل‌ها سنسور لمسی گوشی هم روی صفحه نمایشگر تعبیه شده که با شکستگی نمایشگر گوشی، سنسور هم آسیب می‌بیند. بنابراین می‌بینید که حفاظت از صفحه نمایشگر گوشی چقدر اهمیت دارد.

جالب است بدانید، در تولیدات بعضی از برندها، صفحه نمایشگر گوشی به قدری حساس است که با کوچک‌ترین ضربه یا برخورد با اجسام تیز، دچار خط و خش یا حتی شکستگی می‌شود. ولی می‌توان با استفاده از یک محافظ صفحه گوشی یا گلس جلوی تمام این اتفاقات را گرفت. متریال و تکنولوژی خاص به کار رفته در تولید انواع گلس موبایل، از آسیب‌های ناشی از ضربه یا برخورد صفحه نمایشگر با اجسام تیز، جذب چربی اثر انگشت و گرد و غبار در صفحه گوشی جلوگیری می‌کند و با پوشش کامل لبه‌های گوشی، از صفحه نمایش محافظت می‌کند.

ویژگی‌های یک گلس موبایل

ویژگی‌های یک گلس موبایل خوب چیست؟

پیش از اینکه به سراغ معرفی انواع گلس ها برویم، بیایید با هم ببینیم که یک گلس موبایل خوب باید چه ویژگی‌های داشته باشد تا حداکثر حفاظت از صفحه نمایشگر گوشی را ارائه کند. معیارهای مختلفی به‌عنوان استانداردهای یک گلس معرفی شده، ولی شرکت لیتو (Lito) به‌عنوان بهترین شرکت تولید کننده محافظ‌های صفحه نمایش گوشی در دنیا، چند ویژگی را برای یک محافظ صفحه استاندارد تعریف کرده است که عبارت‌اند از:

·       ضخامت بسیار کم و مقاومت بسیار بالا

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک گلس خوب، داشتن ضخامت بسیار کم و مقاومت بالا در برابر هرگونه خط و خش، ضربه و سقوط از ارتفاع است. این مورد تحت عنوان سختی 9H شناخته می‌شود. یعنی اگر یک مداد با ضخامت 9H (یا حتی کاتر) روی گلس گوشی کشیده شود، نتواند هیچ خراشی روی سطح آن ایجاد کند.

همچنین بخوانید  لوازم یدکی استوک بخریم یا اورجینال ؟

·       مقاومت فوق العاده بالا در برابر لب پریدگی گلس

لبه‌های گوشی، تقریباً بیش از سایر قسمت‌ها در معرض برخورد با سطوح مختلف قرار دارند. بنابراین ویژگی مهم بعدی، باید مقاومت بالای گلس نسبت به لب پریدگی گوشه‌های موبایل باشد.

·       شفاف و صاف بودن سطح گلس موبایل

از دیگر خصوصیات یک گلس موبایل خوب می‌توانیم به شفاف و صاف بودن سطح آن اشاره کنیم. این ویژگی از کدر و تار شدن نمایشگر اصلی، کم شدن غیر عادی نور صفحه و اُفت کیفیت نمایشگر جلوگیری می‌کند. صاف بودن سطح زیرین گلس هم نکته بسیار مهمی است، چون مانع از ایجاد حباب‌های ریز هوا در زیر گلس می‌شود.

·       عدم ایجاد اختلال در کارکرد گوشی

موضوع مهم بعدی، عدم ایجاد اختلال در سنسور Face ID، سنسور مجاورت و دوربین سلفی گوشی است. معمولاً در شرکت‌های معتبر و مشهوری مانند لیتو از شیشه حرارت دیده مقاوم CGS Aluminum استفاده می‌شود که هیچ تأثیری رو کیفیت دوربین سلفی یا روند کار سنسور مجاورت و سنسور Face ID ندارد.

·       روکش نانو ضد چربی

روکش نانو ضد چربی مانع از ایجاد آثار چربی انگشتان دست روی گلس موبایل می‌شود. این ویژگی برای افرادی که به‌طور مداوم از تلفن همراه استفاده می‌کنند، ضروری است. مثلاً شرکت لیتو در گلس های خود یک لایه پوشش اولئوفوبیک برای عدم جذب چربی و هرگونه لک و اثر انگشت طراحی کرده است.

·       نصب آسان و سریع

و اما نصب آسان گلس گوشی که یکی از مشکلات اساسی کاربران این محصول است. محصولی که به‌راحتی و بدون دردسر نصب شود و در حین نصب دچار مشکل نشود، بدون شک در اولویت خرید مشتریان قرار می‌گیرد.

انواع محافظ صفحه نمایش گوشی

با انواع گلس موبایل موجود در بازار ایران آشنا شوید

در ادامه با انواع محافظ صفحه گوشی یا گلس آشنا می‌شویم:

·       گلس شفاف ساده

گلس شفاف و بی رنگ، از جنس شیشه CGS Aluminum ساخته می‌شود، فوق العاده نازک، ظریف و معمولاً دارای درجه سختی 9H است. این گلس ها وضوح تصویر بسیار بالای دارند، تا حدی منعطف و در اثر فشار یا ضربه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

·       گلس محافظ صفحه حریم شخصی

گلس حریم شخصی، از جنس شیشه CGS Aluminum ساخته شده و به‌گونه‌ای طراحی شده است که تنها فرد روبه‌روی آن می‌تواند صفحه نمایش را مشاهده کند. به همین دلیل به آن گلس ضدجاسوسی یا Privacy هم گفته می‌شود. ویژگی جالب بعدی در گلس‌های حریم شخصی، آب گریزی بالای آنها است.

·       گلس محافظ صفحه نمایش شفاف توری دار

به گلس های دارای توری جذب گرد و غبار در قسمت اسپیکر روی صفحه نمایش که برای ساخت آنها از تکنولوژی  Anti Dustاستفاده شده است، گلس شفاف توری دار می‌گویند. این محافظ‌ها دارای لبه‌های گرد و 3D هستند و مقاومت بالایی برابر لب پریدگی دارند.

همچنین بخوانید  اتاق تمیز: محیطی برای تولید محصولات و قطعات حساس

·       گلس محافظ صفحه شیشه‌ای شفاف

این گلس از جنس شیشه نانو با آلومینیوم بالا (Nano High Aluminum Glass) ساخته شده و شفافیت آن بالای 90 درصد است. ضخامت گلس شفاف در حد 0.2 میلی‌متر است، ولی مقاومت بسیار بالایی دارد و کل صفحه نمایش را پوشش می‌دهد. لبه‌های گلس شیشه‌ای شفاف به‌صورت کرو (curved) طراحی شده تا حداکثر پوشش دهی را داشته باشد.

·       گلس محافظ صفحه مات

گلس محافظ صفحه مات مختص گیمرها طراحی شده و با تکنولوژی فیلتر تابش نور خیره کننده خود، تا 75 درصد شفافیت تصویر را ارائه می‌کند. جنس شیشه این گلس از نوع CGS Aluminum و دارای یک لایه پوشش اولئوفوبیک برای عدم جذب چربی و هرگونه لک و اثر انگشت است.

 

خرید انواع محافظ صفحه گوشی از جانبی 360

انواع مختلفی از گلس موبایل در بازار ایران موجود است که اغلب آنها به‌دلیل کیفیت ضعیف و قیمت نامعقول قادر به جلب رضایت و اعتماد مشتریان نیستند. در حالی که تولیدات باکیفیت برندهای مطرحی مانند لیتو در فروشگاه آنلاین جانبی 360 فراهم شده و می‌توانید با اطمینان خاطر از کیفیت و قیمت، آنها را خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی جانبی 360 به‌عنوان نمایندگی رسمی فروش و پخش محصولات و لوازم جانبی برند  Mcdodo، Lito، K-DOO، GKK، Totu  و Baseus در ایران، گلس گوشی‌های سامسونگ (Samsung)، ال‌جی (LG) و اپل (Apple) را به فروش می‌رساند. اگر مایل هستید برای گوشی خود گلس تهیه کنید، فقط کافی است به نشانی https://janebi360.com/ مراجعه و محافظ صفحه موبایل مورد نظر خود را سفارش دهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *