تبلیغات

تبلیغات

آموزش ترفندهای پایتون

python-beginner-tips

در این مقاله از سایت تک تیپ قصد داریم تا به صورت حرفه ای و ویدیویی چند تا از ترفندهای پایتون که نیاز یک برنامه نویس حرفه است را مطرح کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با این تریک های جذاب پایتون آشنا شوید.

اگر در بهترین دوره پایتون هم شرکت کرده باشید، به احتمال زیاد ترفندهای پایتون را به صورت کامل یاد نگرفته اید، زیرا این ترفند ها بسیار تخصصی بوده و تعداد زیادی دارند و این ترفندهای پایتون برای برنامه نویسان در سطوح مختلف طراحی شده است.

پایتون به این دلیل محبوب است چون کدنویسی زیبا و ساده دارد که تقریباً به آسانی خواندن انگلیسی می باشد. یکی از منحصر به فردترین ویژگی های زبان، درک ساده آن است که می توانید از آن برای ایجاد توابع قدرتمند در یک خط استفاده کنید. با این حال، بسیاری از توسعه دهندگان برای استفاده کامل از ویژگی‌های پیشرفته تر پایتون، ترفند های جذابی را ایجاد کرده اند. در زیر برخی از آن ها را بررسی می کنیم.

اگر هنوز به صورت کامل آموزش پایتون را نگذرانده باشید این آموزش مناسب شما نمی باشد و قبل از ورود به ترفندهای پایتون باید به صورت کامل آموزش مقدماتی پایتون را گذرانده باشید. در ادامه آموزش مقدماتی پایتون فرادرس را قرار داده ایم تا پیش از شروع ترفند ها به صورت کامل پایتون را آموزش ببینید.

توصیف مفهومی یا comprehension

comprehension یکی از کارآمد ترین ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون می باشد که تعریف لیست، ستو دیکشنری استفاده می شود. در ادامه می توانید ویدیو آموزشی این ویژگی پایتون را مشاهده کنید.

list comprehension

همانطور که در ویدیو توضیح داده شد، list comprehension یکی از مهمترین ویژگی های پایتون می باشد که با آن می توان، لیستی دیگر از یک لیست ایجاد کرد. مثلا اعداد اول یک لیست را جدا کرده و در یک لیست دیگر ارائه کنید.

توابع any و all

آیا تا به حال مجبور شده اید هنگام کدنویسی در پایتون بررسی کنید که آیا آیتم any یا مورد all در قابلیت itrability، آیا True است یا خیر؟ دفعه بعد که باید این کار را انجام دهید، حتما از ویژگی های any () و all () استفاده کنید.

در این آموزش، با توابع any () و all () در پایتون آشنا می شویم و از مثال های ساده برای درک نحوه کار آن ها استفاده می کنیم. این دو تابع جزو پرکاربرد ترین توابع زبان برنامه نویسی پایتون می باشد .

انواع داده های بولی در پایتون

قبل از اینکه وارد any () و all () شویم، اجازه دهید نگاهی گذرا به انواع داده های Boolean در پایتون بیندازیم. برای بدست آوردن مقدار صحیح می توانید call bool () را روی یک شی any پایتون انجام دهید. می توانید از مثال کد زیر برای IDE مورد علاقه خود استفاده کنید.

# truth value of None is False
print(bool(None))
# Output
False

# truth value of an empty string (“”) is False
print(bool(“”))
# Output
False

# truth value of an empty list (or any iterable) is False
print(bool([]))
# Output
False

# truth value of 0 {int (0), float (0.0) and complex (0j)} is False
print(bool(0))
# Output
False

همانطور که در گزیده بالا نشان داده شده است.

در ادامه ویدیوی کامل آموزش این دو توابع را قرار داده ایم تا درک بهتری از این موارد داشته باشید.

آموزش ترفندهای پایتون

ترفندهای پایتون بسیار گسترده هستند و تعداد زیادی ترفند در سطوح آماتور، متوسط و حرفه ای برای برنامه نویسی پایتون موجود می باشد که بسته به سطح برنامه نویسی خود باید آن ها را فرا بگیرید.

در بالا دو تا از مهمترین و در عین حال ساده ترین ترفندهای پایتون را آموزش دادیم. اگر می خواهید به برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید. ترفند های زیادی باید یاد بگیرید. در ادامه یکی از بهترین مجموعه آموزش های پایتون کشور که توسط فرادرس تولید شده را قرار می دهیم تا به راحتی بتوانید از استفاده کنید.

در هر سطحی ازبرنامه نویسی که قرار داشته باشید مطمئنا این آموزش ها سطح شما را بالا تر خواهد برد و شما را با جدید ترین ترفندهای پایتون آشنا خواهد نمود.

فرادرس بهترین آموزش های برنامه نویسی ایرانی را تولید می کند، اگر قصد دارید زبان برنامه نویسی دیگری را نیز دنبال کنید می توانید با مراجعه به https://faradars.org/ و جستجوی زبان مورد نظر، بهترین آموزش های این حوزه را دریافت نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *