تبلیغات

تبلیغات

راهنمای قدم به قدم تعمیر ال سی دی لپ تاپ

lcdlap

اگر هنگام استفاده از لپ­تاپ با مشکل مواجه شدید مثلا احساس کردید که لپ‌تاپ شما چشمک می­زند یا صفحه آن یک دفعه خاموش می شود بهتر است ابتدا مسئله لپ تاپ خود را پیدا کنید و سپس برای تعمیر لپ تاپ به متخصصان در این زمینه مراجعه کنید. یکی از خوشنام ترین شرکت ها در زمینه تعمیرات و خدمات پش از فروش شرکت دلیران است که  شما می توانید علاوه بر مشکلات مرتبط با ال سی دی لپ­تاپ می­توانید هر سوالی که درباره قطعات سخت­افزاری یا نرم­افزارهای سیستم خود دارید از مشاوران این شرکت کمک بگیرید.

در این مقاله سعی داریم شما را راهنمایی کنیم تا در صورت بروز هر گونه مشکلی در ال سی دی خود، خونسردی خود را حفظ کرده و سپس به حل مشکل بپردازید.

نحوه تشخیص مدل صفحه ­نمایش لپ­تاپ

همان­طور که می­دانید صفحه­نمایش لپ­تاپ­ها به دو دسته LED و LCD تقسیم می­شود. برای اینکه بتوانید تعمیر ال سی دی لپ تاپ دل را انجام دهید باید از نوع صفحه نمایش سیستم خود آگاهی داشته باشید. راه اصلی برای تشخیص این دو صفحه­نمایش از یکدیگر بررسی سوکت اتصال است. لپ­تاپ­های دارای صفحه­نمایش LCD دارای دو کانکتور و بردی به نام های ولتاژ هستند. اما اگر لپ­تاپ دل شما تنها یک سوکت برای اتصال صفحه­نمایش دارد مطمئنا از نوع LED است.

اصلی­ترین دلایل برای تعمیر ال سی دی لپ تاپ

  • هنگامی که لپ­تاپ خود را روشن می­کنید صفحه­نمایش آن صورتی یا قرمز و سپس سیاه می­شود.
  • اگر لپ­تاپ شما ضربه بخورد یا بشکند تعمیر صفحه­نمایش الزامی است.
  • علیرغم اینکه لپ تاپ روشن می­شود صفحه­نمایش آن همچنان سیاه باقی می­ماند.

تعمیر ال سی دی لپ تاپ

هزینه تعمیر ال سی دی لپ­تاپ

زمانی که برای صفحه­نمایش لپ تاپ شما مشکلی پیش می­آید دغدغه اصلی شما این است که از قیمت صفحه­نمایش و هزینه تعمیر آن مطلع شوید. برای تعیین محدوده قیمت ال سی دی باید به عوامل مختلفی مانند رزولوشن، سوکت، نحوه اتصال به قاب، مات یا براق بودن و بسیاری موارد دیگر توجه کنید.

تجهیزات لازم برای تعمیر صفحه­ نمایش لپ­تاپ

تعمیر ال سی دی لپ تاپ

برای اینکه بتوانید صفحه­نمایش لپ­تاپ خود را تعمیر کنید در گام اول باید LCD یا LED مشابه با لپ­تاپ خود پیدا کنید. سپس با استفاده از یک پیچ­گوشتی مناسب پیچ­های اصلی را باز کنید. برای انجام ان کار به تعدادی تیغه یا صفحه پلاستیکی بسیار نازک برای جدا کردن دو قسمت LCD نیازمند هستید.

 

راهنمای قدم به قدم برای تعمیر ال سی دی لپ تاپ دل

این راهنما بیشتر برای حرفه‌ای‌ها و کسانی  است که به قطعات اصلی دسترسی دارند و نیز در کار تعمیر لپتاپ مبتدی نیستند.

  1. ابزارهای مورد نیاز را آماده کنید. یک پیچ گوشتی سر فیلیپس و یک کاردک پلاستیکی برای این کار ضروری است.
  2. صفحه نمایش جایگزین برای لپ تاپ را آماده کنید و مطمئن شوید که مشخصات با صفحه نمایشی که در حال تعویض آن هستید مطابقت دارد. همچنین به گزینه هایی مانند صفحه نمایش براق یا مات توجه کنید که فقط به ترجیح شما یا مشتری بستگی دارد. پوشش صفحه نمایش جدید را بردارید و به دقت صفحه نمایش را از نظر وجود ترک یا نقص بررسی کنید.
  3. با جدا کردن لپ تاپ، خاموش کردن آن و خارج کردن باتری شروع کنید. سپس به آرامی پوشش پلاستیکی را از اطراف صفحه نمایش بیرون بکشید. برای این کار شما می‌توانید از انگشتان خود استفاده کنید یا از یک کاردک کمک بگیرید.
  4. دو پیچ را از بالای صفحه و چهار پیچ را در گوشه های پایینی باز کنید. این پیچ ها قاب فلزی را روی قاب پلاستیکی پشت صفحه نمایش نگه می‌دارند. هنگام برداشتن آخرین پیچ، بهتر است که صفحه و درب پشتی را کنار هم نگه دارید. پس از برداشتن آن‌ها می‌توانید صفحه را به جلو و دور از قسمت پشتی حرکت دهید تا دسترسی به پیچ‌های دیگر آسان‌تر شود.
  5. کابل دوربین را که به وب‌کم بالای صفحه وصل است جدا کنید. این کار اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش از قاب پشتی جدا شود. حالا چهار پیچی که صفحه را در قاب فلزی نگه می‌دارند را بردارید.
  6. در این مرحله از تعمیر لپ تاپ ، هنگامی که تمام پیچ‌ها برداشته شد و کابل دوربین جدا شد، می‌توانید صفحه نمایش را روی صفحه کلید قرار دهید تا کابل دیگر را جدا کنید. با جدا کردن آرام کابل دوربین از صفحه پشتی شروع کنید. این قطعه باید به راحتی جدا شود، اما می‌توان از یک کاردک نیز برای سوراخ کردن زیر کابل و کمک به برداشتن آن استفاده کرد.
  7. در مرحله بعدی باید کابل ویدیویی را که به پشت صفحه وصل شده است بردارید. این سیم بزرگ‌تر از کابل دوربین است. با این حال این رابط، با نوار شفاف پوشانده شده است تا از جدا شدن تصادفی کابل جلوگیری شود. به آرامی یک لبه نوار را به سمت بالا بکشید و سپس به آرامی از صفحه جدا کنید.
  8. به آرامی بقیه کابل‌های تصویر و دوربین را از پشت باز کنید. در این مرحله صفحه‌ نمایش آسیب دیده باید آزادانه برداشته شود.
  9. برای نصب صفحه نمایش جدید، باید تمام مراحلی که برای جداکردن صفحه قدیمی انجام دادید را به صورت معکوس تکرار کنید. در مرحله بعد صفحه را به قاب فلزی برگردانید و دو پیچ را در هر طرف قرار دهید. به یاد داشته باشید که قبل از این که صفحه را در قاب بچسبانید، نوار آن را، از محافظ صفحه جدا کنید.
  • صفحه نمایش و قاب فلزی را در مقابل درب پشتی پلاستیکی به عقب فشار دهید، مطمئن شوید که کابل دوربین خود را در بالای صفحه نگه دارید تا دوباره وصل شود. برای این کار، کابل دوربین را دوباره به دوشاخه آن بچسبانید و در حالی که دو پیچ بالای صفحه و چهار پیچ در پایین صفحه را باز کنید، درب پشتی را روی صفحه نگه دارید.
همچنین بخوانید  چگونه رمز یا پسورد وای فای را در ویندوز 10 پیدا کنیم؟

درپوش پلاستیکی را دوباره روی صفحه بچسبانید. به آرامی اطراف صفحه نمایش را فشار دهید که با قاب پشتی همسطح می شود. باتری را روی لپ تاپ خود قرار دهید. در این هنگام صفحه نمایش جدید باید بدون مشکل شروع به کار کند.

تعمیر ال سی دی لپ تاپ

عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ دل

لپتاپ وسیله الکترونیکی بادوامی است و در صورت استفاده درست و اصولی سال‌ها برای شما به خوبی کار خواهد کرد. عیب‌یابی درست و تعمیر لپ تاپ به صورت تخصصی، از عهده همه افراد بر نمی‌آید و باید توسط کارشناسان مجرب و باتجربه انجام شود. اگر مشکلی با لپتاپ خود دارید ابتدا بهتر است با مطالعه بیشتر درباره لپتاپ‌های این برند، از نحوه نگهداری و عیب‌یابی آن بهتر آگاه شوید ولی اگر مشکل رفع نشد با نمایندگی خرید لپ تاپ دل ‌و یا نمایندگی‌هایی که کار تعمیرات را انجام می‌دهند، تماس بگیرید.

تعمیرات لپتاپ دل در شرکت ما، با استفاده از بهترین و مجرب‌ترین کارشناسان و با استفاده از آخرین فناوری‌ها و تجهیزات به روز انجام می‌شود. به علاوه سعی ما بر این است که لپتاپ شما در اسرع وقت و در کمترین زمان تجویل مشتریان عزیز گردد. برای آگاهی از شرایط می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *