تبلیغات

تبلیغات

بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم و ویدئو

aftereff

اگر به حوزه ویرایش فیلم و ویدئو علاقمند هستید و قصد ورود به این حوزه را دارید، احتمالا با خود فکر می کنید که یادگیری کدام یک از نرم افزارها می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

 نرم افزارهای ادیت فیلم بسیاری در بازار هستند که از معروف ترین آنها می توان به افترافکت (AfterEffects)، ادوبی پریمیر پرو (Adobe Premiere) و سینمافوردی (Cinema4D) اشاره کرد که شما بعد از یادگیری هر کدام از این موارد می توانید به شکل های مختلف کسب درآمد کنید.

ما در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر معرفی بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم و ویدئو، هر کدام از آنها را نیز به طور مختصر به شما معرفی کنیم تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب را برای یادگیری و گذراندن دوره آموزشی مربوطه داشته باشید.

بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم و ویدئو

  • نرم افزار افترافکت (َAfter Effects)

افتر افکت یکی از ابزارهای بسیار محبوب ساخته شده توسط کمپانی ادوبی است که شهرت خاصی در زمینه جلوه های ویژه و گرافیکی دارد. افتر افکت در واقع یک نرم افزار 2.5 بعدی است که برای ساخت انیمیشن، ایجاد جلوه های بصری و ویرایش فیلم و ویدئو استفاده می شود.

افتر افکت دارای یکسری قابلیت های ویژه سه بعدی از جمله حرکت دوربین در 3 بعد، تصویربرداری 3 بعدی، چرخش 3 بعدی آبجکت ها و… را فراهم کرده است. علاوه بر این نرم افزار افترافکت دارای پلاگین های بسیار قدرتمندی است که امکانات فوق العاده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد.

نکته قابل توجه این است که شما می توانید تصاویری را که در نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ یا ایلوستریتور طراحی کرده اید را به افترافکت منتقل کنید و با حرکت بخشیدن به آنها جان بدهید.

اگر به دنبال یادگیری افتر افکت هستید، بهترین انتخاب استفاده از دوره های آموزش افتر افکت است که می توانید به طور پروژه محور کار با نرم افزار را بیاموزید.

آموزش افتر افکت

  • نرم افزار ادوبی پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro)

نرم افزار پریمیر یک نرم افزار فوق العاده حرفه ای برای ویرایش فیلم و ویدئو است که توسط کمپانی بزرگ ادوبی در سال 2003 تولید و عرضه شده است. پریمیر یک نرم افزار ادیت فیلم با رزولوشن بالاست که از رنگ های 32 بیت در کانال به صورت RGB و YUV پشتیبانی می کند. ویدئو هایی که با کمک این نرم افزار ادیت شده و تدوین می شوند، هنگام پخش و اجرا کیفیت بسیار بالایی دارند. کاربرد این برنامه می تواند در بخش های متفاوتی از ویرایش و ادیت فیلم و ویدئو مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین بخوانید  ورود به دنیای ارزهای دیجیتال با صرافی رمزینکس

نرم افزار پریمیر پرو دارای پلاگین های متنوع و بسیار قدرتمندی است که امکانات ویژه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. پریمیر به کمک پلاگین های خود از حجم زیادی از فرمت های ویدئویی پشتیبانی می کند.

از دیگر قابلیت های فوق العاده پریمیر قابلیت ادغام با دیگر نرم افزارهای ویرایش ویدئو مثل افترافکت و همچنین نرم افزارهای گرافیکی دیگر مثل فتوشاپ است که کار با آن را بسیار ساده تر می کند و می توان فایل ها را به راحتی بین این نرم افزارها انتقال داد.

از پریمیر در پروژه های بسیار بزرگی تاکنون استفاده شده که می توان از میان آنها به شبکه CNN و فیلم های Gone Girl، Captain Abu Raed و Monsters اشاره کرد.

برای یادگیری پریمیر پرو نیز بهترین گزینه پیش روی شما استفاده از دوره های آموزش پریمیر پرو است که می توانید تمامی بخش های این نرم افزار را در قالب یک پروژه به طور کامل بیاموزید.

آموزش پریمیر

  • نرم افزار سینمافوردی (Cinema 4D)

نرم افزار سینمافوردی یک برنامه انیمیشن سازی، مدلسازی و رندرینگ است که توسط شرکت Maxon تولید و عرضه شده است. سینمافوری دارای قابلیت های بسیار حرفه ای برای ایجاد جلوه های ویژه است که از آنها می توان به مدلسازی رویه ای و چند ضلعی، متحرک سازی، نورپردازی حرفه ای، ایجاد بافت و تکسچر و… اشاره کرد.

سینمافوردی یک نرم افزار بسیار کاربردی در زمینه ادیت فیلم و ویدئو است که دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها و ابزارهاست و با توجه به فضای کاری ساده ای که دارد کار با آن برای کاربران آماتور نیز بسیار راحت است.

از پروژه های بزرگ سینمایی که از سینمافوردی استفاده کرده اند می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تلقین (Inception)
  • سریع و خشن 7 (Furious 7)
  • مرد عنکبوتی 3 (Spider-Man 3)
  • جنگ دنیاها (War of the Worlds)
  • مرد آهنی 3 (Iron Man 3)
  • ماجراهای نارنیا (The Chronicles of Narnia)
  • انیمیشن کامپیوتری «قطار سریع‌السیر قطب (The Polar Express)
  • انیمیشن «موج‌سواری (Surf’s Up)
  • انیمیشن کامپیوتری «خانه هیولا (Monster House)
  • بئوولف (Beowulf)
  • آرتور شاه (King Arthur)
  • قطب‌نمای طلایی (The Golden Compass)

اگر به یادگیری سینمافوردی علاقمند هستید، مثل موارد قبل ما استفاده از دوره های آموزش سینمافوردی را به شما پیشنهاد می کنیم. در انتخاب دوره آموزشی دقت کافی را داشته باشید که حتما آموزش به صورت پروژه محور باشد تا در قالب انجام یک یا چند پروژه با امکانات و ابزارها و پلاگین های مختلف سینمافوردی آشنا شوید.

آموزش سینمافوردی

  • فیلمورا (Filmora)

نرم افزار فیلمورا یکی از نرم افزارهای محبوب ادیت فیلم و ویدئو است که در عین سادگی و حجم کم، ویژگی‌های حرفه‌ای و کارآمدی برای ویرایش ویدیو در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید  برای خرید ورق استیل 304 می بایست چه اقداماتی به عمل آید؟

نرم افزار فیلمورا دارای بیش از ۱۰۰ ترک صوتی و ویدیویی آماده است که م ‌توانید از آن‌ها در پروژه‌‌های خود استفاده کنید. همچنین این نرم افزار دارای قابلیت هایی از جمله ایجاد چند تصویر در یک تصویر، ساخت لایه‌‌های متعدد تصویری با استفاده از تکنیک سینمایی پرده سبز یا  Green Screen و همچنین ترکیب ویدیو‌ها می باشد که کار را برای ادیت حرفه ای فیلم و ویدئوها بسیار آسان تر می کند.

همچنین یکی دیگر از ویژگی های بارز نرم افزار Filmora افکت‌های ویدئویی آماده است که می‌توانید تنها با چند کلیک از آن‌ها استفاده کنید. به تعداد این افکت‌ها هر روز افزوده می شود و به گفته شرکت سازنده آن این بروز رسانی ها همیشگی خواهد بود.

  • داوینچی ریزالو (Davinci Resolve)

داوینچی ریزالو یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای هالیوودی تصحیح رنگ و ویرایش فایل های ویدئویی است که محصولی از شرکت Black Magic Design است.

این نرم افزار دارای ابزارهای مدرن و کاربردی برای ادیت فیلم و ویدئو است که می توان از بین آنها به قابلیت اصلاح رنگ، تقویت صدا و جلوه های ویژه اشاره داشت.

از این نرم افزار برای تدوین فیلم های سینمایی و برنامه های تلویزیونی زیادی استفاده شده است و این نشان از قدرت بالای این نرم افزار دارد.

یکی از ویژگی های جذاب این نرم افزار استفاده از تمام پتانسیل سخت افزاری شماست. به عنوان مثال اگر شما چندین کارت گرافیک داشته باشید و یا اینکه چندین کامپیوتر و حتی رندرفارم و کلاسترهای رندرینگ داشته باشید، می توانید به سادگی از قدرت تمام ‌آن ها در داوینچی ریزالو استفاده نمایید.

افکت‌های بصری Fusion در داوینچی ریزالو، فضای کاری کاملا سه بعدی را با بیش از 250 ابزار برای ترکیب، نگارش، ساخت انیمیشن متن، تغییر زاویه دید و… ایجاد می کند. همچنین این نرم افزار روی تمامی سیستم عامل ها از جمله ویندوز و مک قابل نصب و اجراست.

تبلیغات

دیدگاه ها

  • صادق رجبی خرداد 17, 1401 :: 09:51

    به نظر من افتر افکت واقعا بهترینه درسته که موارد دیگه هم خیلی حرفه ای هستن اما من که با همش کار کردم میدونم که افترافکت بهتر از سینمافوردی و پریمیر هست برای جلوه های ویژه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *